וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המשמעות של הסולם בחלומות שלכם?

דפנה ביסמוט

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 9:14

נהוג לחשוב שחלום בו אתם מטפסים על סולם מעיד על התקדמות והצלחה, אך האם זו אכן משמעות החלום? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו על החלומות שלכם

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

יעקב אבינו חולם על סולם שבסיסו באדמה וראשו בשמים, מתעורר נפעם מהחלום בידיעה שארץ ישראל מובטחת לו על ידי הבורא וקורא למקום עצמו בית האל. מה מסמל הסולם בחלומות? האם הסולם מרמז על התקדמותו של החולם בחיים? האם הסולם כבחלום של יעקב מסמל את החיבור של האדם לבוראו? האם החלום מסמל על תוכניותיו של החולם?

לכל חלום יש מספר פירושים שמושפעים מהתפאורה של החלום ומצב רוחו של החולם. לפניכם מספר פרשנויות שונות לסולם:

סולם שמסמל דרך/יעוד

החלום: "בחלום עליתי על סולם עשוי מלגו וכשהגעתי למעלה, ממש לקצה, הוא התפרק לי לחלקים ונפלתי. אז הגיעה מישהי שהיא אמא לילד קטן ואמרה שהיא רוצה לעזור לי להרכיב הכל מהתחלה. היא גם לקחה דבק והדביקה".

הפירוש: ייעודו של האדם נבחר עוד הרבה לפני לידתו. היעוד נבחר על ידי הנשמה והוא מורכב ממשימות רבות שלא את כולם מצליח האדם להגשים. הסולם בחלומות משקף את הדרך למימוש היעוד של החולם. לעיתים הדרך ברורה לחולם וכמו כן גם האמצעים לכך - ולעיתים לא. בחלום זה יש פער גדול בין מציאות חייה של החולמת לבין היכולת להגשים את היעוד, מאחר והסולם עשוי מקוביות של לגו, שהן לא יציבות ומעידות על תפיסת עולם ילדותית. אכן בחלום החולמת לא מצליחה ונופלת מהסולם ואף מנסה להדביק את הלגו בכדי לעלות בו שוב .החלום בא לעורר את החולמת מתפיסת עולם ילדותית ולא בוגרת כדי שתבחר באמצעים שכן יאפשרו עבורה לממש את היעוד שלה.

החלום: "הבת שלי חלמה שאני והיא נמצאות במגדל עם המון מדרגות ואין מעקה. יש רק סולם. הבת שלי ניסתה לרדת ואמרתי לה בחלום בואי אני יראה לך איך - התחלתי לרדת ונפלת למטה. הבת שלי התעוררה בבהלה".

הפירוש: אנו לא יכולים לעשות בשביל אחרים את היעוד שלהם. לכל אדם יש את הבחירות שנשמתו בחרה ובמהלך חייו הוא אוסף את הכלים למימוש ייעודו. בכל שלב בחייו האדם ימצא את המאמן שיוביל אותו למימוש השלב הנוכחי. בחלום שלהלן המסר לאם שתפקידה הוא להדריך וללוות את ביתה אך היא לא יכולה להיות במקומה ועליה לתת לה בעזרת על הכלים שהיא נתנה לה לאורך חייה להתמודד לבד. בחלום מראים לחולמת שאמנם אין מעקה אך יש סולם. הסולם היא הדרך שעל החולמת לעבור בהדרגה עד שתגיע למימוש היעד שהיא מאוד רוצה להגשים ואל לה להתייאש.

איש על סולם משקיף למרחק. ShutterStock
סולמות בחלומות - כך תבינו את משמעותם/ShutterStock

הנה עוד כמה סוגי חלומות שפיענחנו את משמעותם >>

סולם כסימן להדרכה

החלום: "חלמתי שעליתי על הר באמצעות סולם ושם ישבה חברה ששמרה לי את המקום. ישבנו על ההר ביחד ולמדנו".

הפירוש: הסולם כסימן להדרכה רוחנית - מתחבר לחלום יעקב .הסולם בחלום מסמל את החיבור לבורא ולישויות אור שמדריכות את החולם. בחלום שלהלן החולם עולה על הר כדי ללמוד, ההר מסמל את לימודי הרוח ופיסגת שאיפותיו של החולם. העליה בסולם מעידה על היכולת של החולם לעבור את התהליך הרוחני.


סולם כסימן להתקדמות בעבודה

החלום: "חלמתי שאני עובדת בסופר והתפקיד שלי זה לנפח בלונים. הגיעה אשה וחיפשה ריבה ואז עליתי על סולם והוא היה רעוע. תיקנתי אותו, עליתי עליו שוב ומצאתי לה 2 צנצנות".

הפירוש: כאשר הסולם מופיע כחלק ממקום העבודה של החולם, המסר עבורו שהתקדמותו בעבודה תלויה ביוזמה שלו. אכן בחלום שלהלן החולמת מתבקשת להביא ללקוחה מוצר שלא בהישג יד ומגלה ש"הסולם" לא יציב, מתקנת ומביאה את המוצר. כלומר החולמת מבינה שכדי להתקדם בעבודה, היא צריכה ליזום ולעשות מאמצעים כדי לסיים את השלב הנוכחי - כי רק כך היא תצליח להתקדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חלומות. ShutterStock
יש סיבה לחלומות שלנו/ShutterStock

סולם בחלום כסימן לניסיון לצמוח בחיים

החלום: חלמתי שאני נמצאת באיזה מקום לא מוכר ויש סולמות לגובה, אך הם לא ממשיכים בקו ישר, כלומר סולם שמוביל למקום אחר ותיכף עוד סולם. ליד אחד הסולמות עמד בחור שלמד איתי ביסודי שלא סימפט אותי והוא התבונן בי. רציתי להראות לו שאני יכולה לעלות ולטפס לגובה".

הפירוש: הסולם הוא גם סימן לצמיחה והתקדמות בחיים. הרצון להוכיח לאחרים ולהראות שאנו מסוגלים יותר מבעבר - הוא הרבה פעמים המניע העיקרי למסע לשינוי. בחלום שלהלן אנו חווים את הרצון העז של החולמת ליצירת השינוי ואת הסיכון שהיא לוקחת בדרך הסציפית - והסיבה היא הרצון לתפוס את עצמה אחרת בעבר. מהחלום אני מבינים שהסיכון שהחולמת לוקחת הוא בעקבות תהליך של עבודה פנימית על הדימוי העצמי שלה.

ברוב החלומות מתלווים לעלייה בסולם תיאורים ורגשות שמעידים על חשיבות התהליך ועל הפאן הרגשי בחיי החולם כפי שעלה בחלום האחרון במשפט: "לא סימפט אותי".


סולם כסימן לתהליך התפתחות רוחנית

החלום: "אני הולכת לבד ברחוב שליד הבית שלנו בלילה, אין איש ברחוב. פתאום אני רואה סולם ארוך שמגיע עד הירח, אני מגיעה לסולם ומתחילה לטפס על הסולם עד למעלה".

הפירוש: אחד הסמלים להתפתחות רוחנית הוא העלייה בסולם, מפגש או שיחה עם ישות אור. כל התפאורה מסביב לעליה בסולם מוסיפה פרטים על אופיו של התהליך הרוחני, על המוכנות והבשלות של החולם. בחלום זה מראים לחולמת שהסולם מגיע עד הירח, כלומר יש לה דרך ארוכה עוד ללמוד - וזה הזמן להתחיל ללמוד.

החלום: "חלמתי שאני מטפסת על סולם גבוה כשלפתע אני פוגשת דמות שאני לא מכירה. הדמות אוחזת לי את היד ואנחנו מרחפות כשסביבי מרחפות ישויות צבעוניות. בשלב כלשהו אני מבקשת לחזור ואני מוצאת את עצמי עומדת בכניסה לבית שלי והסולם בצד. במציאות התחלתי לקבל אנשים לטיפול".

הפירוש: בחלום החולמת חוששת לעסוק ברוחניות ומקבלת אישור על כך תוך כדי העלייה בסולם. העלייה בסולם מסמלת את הניתוק מהגשמי והחיבור לעשייה ברוח כריפוי. העלייה בסולם נועדה כדי שהחולמת תדע לזהות את ההדרכה שלה - ואת הדרך חזרה לגשמי.

לסיכום, הסולם הינו סימבול רוחני שמתאר את החיבור של החולם לנשמה הגבוהה שלה, להדרכות המלוות ולדרך הרוחנית שהוא עובר או עתיד לעבור.


הכתבת היא דפנה ביסמוט, מתקשרת מטפלת ומורה רוחנית, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני.
הירשמו למגזין "עושים טוב לנשמה" בלחיצה כאן >
לשליחת הודעה בוואטסאפ לחצו כאן >
לשליחת הודעה בפייסבוק לחצו כאן >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully