וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאונרדו דה וינצ'י חזה את תאריך סוף העולם וכיצד כולנו נמות"

24.5.2023 / 0:11

חוקרת של הוותיקן טוענת שלאונרדו דה וינצ'י הסתיר את תאריך האפוקליפסה בציור "הסעודה האחרונה" והיא יודעת בדיוק מתי העולם יגיע לקיצו

האם יש מסר סמוי בציור "הסעודה האחרונה"?/@SmithsonianChannel

האם איש האשכולות לאונרדו דה וינצ'י חזה את סוף העולם? על פי מספר מקורות מפוקפקים, איש האשכולות המהולל מהמאה ה-15 חזה את תאריך סוף העולם ואפילו הסתיר רמזים לתאריך בציור "הסעודה האחרונה" - כמו "מצא את האפיקומן" או "איפה אפי" לחובבי האפוקליפסה.

"יש צופן דה וינצ'י. הוא פשוט לא זה שהפך לפופולרי על ידי הסופר דן בראון", אמרה חוקרת הוותיקן, סברינה ספורזה גליציה, שהעלתה את הטענה עוד ב-2010. גליציה, שחקרה את כתבי היד של דה וינצ'י כחוקרת באוניברסיטת קליפורניה, טענה שדה וינצ'י, שהיה צייר, פסל, מהנדס, אדריכל ומדען - חזה ש"אחרית הימים" תתחיל ב-21 במרץ 4006 ותסתיים ב-1 בנובמבר באותה שנה. לדבריה, דה וינצ'י הסתיר את המסר בציורו המופרסם "כדי שלא יתקפו אותו".

הסעודה האחרונה דה וינצ'י. Creative Commons
הסעודה האחרונה של דה וינצ'י/Creative Commons

אז מתי זה יקרה - ואיך?

איך היא בדיוק הבינה זאת מהציור? לא לגמרי ברור. מאמרים מתייחסים לכך שגליציה פתרה חידה "מתמטית ואסטרולוגית", שאי אפשר לאמת אותה. לפי ScienceInfo.net, גליציה הגיעה למסקנה לאחר שחקרה את רישומיו של דה וינצ'י - שניתנו במתנה ללואי ה-13 מצרפת. לדבריה, יש רמזים חבויים בחלון מעל ישו, אך מלבד טענה זאת - אין ממש דרך להוכיח זאת.

נניח שב-1 בנובמבר 4006 האנושות תכחד ודה וינצ'י אכן חזה זאת - מה בדיוק יקרה אז? לקראת סוף חייו, דה וינצ'י אכן הציג בציוריו אירועים אפוקליפטיים. הוא צייר מספר סצנות אפווקליפטיות בסדרה המכונה "חזיונות סוף העולם". הוא הציג אש שיורדת מהשמיים ומי ים מבעבעים, סופות וגשמים.

עוד על דה וינצ'י
האם אחרי 500 שנים נפתרה התעלומה הגדולה של המונה ליזה?

סוף לתעלומה: פרדוקס בועות בן 500 שנים של לאונרדו דה וינצ'י נפתר אחת ולתמיד

"במהלך השנים האחרונות לחייו לאונרדו התייחס שוב ושוב לנושא של סערה קטקליזמית המציפה את הנוף, הן בציוריו והן בכתביו", מסבירים ב-Royal Collection Trust, "ניתן לראות באובססיה הזו למוות ולהרס כביטוי אישי עמוק של אמן המתקרב לסוף חייו - אמן שראה כמה מיצירותיו הגדולות לא גמורות או הרוסות לנגד עיניו, ושהיה לו תחושה עמוקה של ארעיות כל הדברים - אפילו של הארץ עצמה".

עוד אחד שיודע

הפיזיקאי אייזק ניוטון חזה מתי יגיע סוף העולם - וזה ממש קרוב

לכתבה המלאה

היו שהציעו שציורים אלו מתארים אירועים מתקופתו של דה וינצ'י, כמו סערות ורעידות אדמה. עם זאת, היסטוריונים לא מצאו תיעוד לאירועים כאלה והערותיו של דה וינצ'י על ציור המבול (A delug) מציגות סצנות אפוקליפטיות של ממש. מרטין קלייטון, ראש תחום ההדפסים והרישומים של The Royal Collection Trust, אמר ל-BBC שיצירותיו מציגות את המודעות של דה וינצ'י לטבעה החולף של האנושות, כשבסופו של דבר הכל יגיע לקיצו. עם זאת, הוא שלל שמסתתר איפשהו תאריך כלשהו לסוף העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully