וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין אסטרולוגיה לחג הפסח: מדוע פסח נחגג תמיד בירח מלא?

5.4.2023 / 0:02

האם קיים קשר בין הכוכבים לזמני חג הפסח? ומדוע ליל הסדר תמיד נופל על ירח מלא? הנה מה שלא ידעתם על חג הפסח והמשמעות האסטרולוגית המאוד מסקרנת שלו

כשהירח התקרב לכדור הארץ ווגודלו עמד על כ-7% יותר מהרגיל/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז
אסטרולוגיה. ShutterStock
על הקשר בין המזלות לסיפור יציאת מצרים/ShutterStock

זה ודאי יפתיע את חלקכם, אך אכן יש משמעות אסטרולוגית עמוקה לתאריך ציון חג הפסח. אנו חוגגים את חג החירות בי"ד בניסן, הלילה שבו יצאו בני ישראל ממצרים. זהו הירח המלא של חודש טלה, הרְאֵם. המצרים סגדו לראם כאל. מזל טלה הוא מנהיג מזלות הכוכבים, הראשון והחזק ביותר, והמצרים ראו עצמם כמנהיגי העולם, המקבלים את כוחם וחוזקם מאלוהיהם, הראם.

התקופה החזקה ביותר עבור המצרים היה חודש מזל טלה, כאשר האל שלהם עולה - והיום החזק ביותר באותו חודש יהיה היום בו יש ירח מלא. הכוח המצרי מגיע לשיאו בי"ד וי"ה בניסן, ובדיוק אז יצאו בני ישראל ממצרים. מזל טלה הפך להיות חסר אונים דווקא ברגעי החוזק שלו.

יש עוד: בני ישראל אכלו סעודה חגיגית בלילה שלפני היציאה ממצרים - והמנה העיקרית הייתה כבש צלוי. הם אכלו בגלוי את האלוהות המצרית - הראם - מול המצרים, תחת הירח המלא של החודש החזק ביותר - והם עדיין יצאו מזה בחיים.

מזל טלה. ShutterStock
מזל טלה הוא מנהיג מזלות הכוכבים, הראשון והחזק ביותר, והמצרים ראו עצמם כמנהיגי העולם/ShutterStock

אין לטעות במסר. העולם אינו מנוהל על ידי כוחות גחמניים לא מוסריים. יש אלוהים השולט בשמיים ובארץ, הדואג לחפים מפשע ודורש צדק מהמושחתים. לכוכבים, הפעולות שלנו לא משנות דבר. לאלוהים, מעשינו חשובים מאוד. גלגל המזלות אינו דורש מאיתנו דבר, אולם אלוהים דורש מאיתנו להיות טובים יותר.

בני ישראל עצמם לא תמיד קיבלו את המסר הזה. לאחר יציאת מצרים, חלק מהמחנה האמין כי בעוד שראם המצרים (מזל טלה) אכן עלה על ידו, זה לא היה מעשה אלוהים - אלא המזל הבא בגלגל המזלות, השור, שהיכה את טלה. זו הסיבה שהם בנו את עגל הזהב - אליל המכבד את מזל שור. זה מפתה להישען שוב על עבודות אלילים כי הן פוטרות מאיתנו אחריות. אולם, הן גם גוזלות מאיתנו את החופש שלנו.

חג הפסח חוגג לא רק את חירותם של בני ישראל מעבדות מצרים, אלא גם את החופש מלהיות קשור בגורל. חיינו אינם נתונים לכוחות הבלתי אישיים של גלגל המזלות. אנו חופשיים להתעלות מעל מגבלות הגורל ולגבור על מזל הלידה שלנו. מזלכם עשוי לחזות מהלך מסויים בחייכם - אך אתם חופשיים ליצור ולעשות אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully