וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלמתם שאתם תקועים במעלית? זו המשמעות של החלום שלכם

דפנה ביסמוט

5.1.2023 / 10:01

חלומות על מעליות הינן דבר שבשגרה לחלקנו, אך מתברר שיש משמעות רוחנית ופסיכולוגית מאחורי הופעת המעלית בחלומות שלנו - והיא משתנה בהתאם למטרה לשמה היא משמשת אותנו בחלום

מתיחה אכזרית בטלוויזיה היפנית - נופלת לפיר מעלית/צילום מסך, Youtube

חלמתם שאתם עולים או יורדים במעלית? אולי שאתם תקועים בה? או שנכנסתם למעלית שמעלה אתכם עד אינסוף? לחלומות האלה יש משמעות שחשוב שנדבר עלייה.

המעלית בחלומות מסמלת: עלייה והתפתחות רוחנית של החולם, ציפיות גבוהות של החולם מעצמו, שינוי מהיר ממצב אחד למשנהו, יכולת יצירתית של החולם לחסוך לעצמו זמן בדרך לשינוי ומצבור של אירועים שמתנהלים בחיוביות (עלייה במעלית) או בשליליות (תקיעות או ירידה במעלית).

מתי נחלום על מעלית?
1. כאשר החולם נמצא במחשבות על התפתחות רוחנית ומתלבט.
2. כאשר החולם נמצא בלמידה רוחנית ובצפייה למימוש הלמידה.
3. כאשר החולם בציפיות שגבוהות מיכולותיו.
4. כאשר החולם חווה מספר שינויים במקביל כתחילתה של זוגיות במקביל לעבודה חדשה.

מעלית בחלום לפי הפסיכולוגיה
הפסיכולוגיה מתייחסת לחלום על מעלית כשינוי תודעתי שהחולם עובר מתוך בחירה, כמו מעבר ממצב פסיבי למצב אקטיבי בקבלת החלטות שמובילות את החולם לידי שינוי, כניסה לצמיחה והתפתחות בחיי החולם.

פירוש חלום על מעלית לפי הקבלה
הקבלה משווה את המעלית בחלומות כאל סימבול הסולם, כאשר הפירוש משתנה בהתאם לירידה או לעלייה במעלית. חלום על המעלית בקבלה מעיד על מוטיבציה (עלייה) או חוסר אמביציה (ירידה) של החולם להצליח ולהתפתח - ועל סולם הערכים של החולם בהתייחס למקום שאליו המעלית עולה או יורדת . אם המעלית עולה לביתו של החולם - מדובר בחייו האישיים והזוגיים, וכך לגבי מעלית שעולה למקום העבודה וכן הלאה.

מעלית. ShutterStock
הפסיכולוגיה מתייחסת לחלום על מעלית כשינוי תודעתי שהחולם עובר מתוך בחירה/ShutterStock

חלומות על עלייה וירידה במעלית

מה מסמל עלייה במעלית בחלום?
עלייה במעלית מעידה על שינוי אנרגטי והתפתחות רוחנית של החולם, על שינוי כלכלי חיובי כמו מציאת עבודה עם שכר גבוה מקודמותיה, על מימוש והוצאת תוכנית לפועל. עלייה במעלית בחלום וחיפוש אחר מקום מתאים מראה לחולם שהוא בחיפוש אחר מימוש עצמי ולא ממוקד באמצעי המתאים - כי ברגע שהוא יהיה ממוקד בדרכו הוא יזהה את המתאים עבורו.

מה מסמלת ירידה במעלית בחלום?
ירידה במעלית הינה מסר שהפוך מעלייה במעלית ולרוב מגיע בחלומות כסימן אזהרה לחולם. אם אדם חלם על ירידה במעלית כשהוא עם בת/ן הזוג - המסר עבורו שיתכנו קשיים בזוגיות שעלולים להוביל לפרידה, אם החולם הוא שהוא יורד במעלית שמלכתחילה התכוון לעלות עימה - המסר הוא שההחלטה שהוא קיבל לא נכונה ועלולה להובילו לידי כישלון. אם המעלית יורדת ללא שליטה, נראה שהחולם בתקופה רגשית מורכבת ובעייתית של חוסר שליטה בחייו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מעלית. ShutterStock
עלייה במעלית מעידה על שינוי אנרגטי והתפתחות רוחנית של החולם/ShutterStock

חלומות על אסונות במעליות

חלום על קושי לעלות במעלית
חלום זה מעיד על קשיים של החולם בקבלת החלטות שישנו את חייו ועל חששות שמונעים ממנו להתקדם.

חלום על מעלית מתרסקת
התרסקות מעלית בחלום מבשרת לחולם שהבחירות שבחר הובילו אותו לידי כישלון מוחץ וכואב, שהציפיות שלו לממש את עצמו לא עומדות ביחס למציאות - ועל אובדן שליטה בתהליך.

חלום על מעלית תקועה
מעלית תקועה בחלום מרמזת לחולם על תקיעות בחייו, על קשיים להניע את עצמו למרות שהוא היה רוצה בכך - ומרמזת לחולם להאיט את הקצב ולבדוק את מהלכיו. אם החולם הצליח להשתחרר ממעלית תקועה - החלום בא לחזק את החולם במציאת הפתרון ממציאות תקועה וחסרת עשייה. בנוסף, חלום על מעלית שנתקעת מעיד על קושי רגשי ואיבוד שליטה של החולם שעוצר אותו זמנית בתהליך שהוא עובר.

חלום על מעלית מתנדנדת
מעלית מתנדנדת מזהירה את החולם מפני חוסר יציבות, איבוד שליטה ואי עמידות של התהליך שהוא עובר - ומדגיש את הצורך לעצור את התהליך ולבדוק שוב את הפרמטרים למימוש התהליך.

מעלית. ShutterStock
התרסקות מעלית בחלום מבשרת לחולם שהבחירות שבחר הובילו אותו לידי כישלון מוחץ וכואב/ShutterStock

סוגי מעליות בחלום

חלום על מעלית שקופה
מעלית שקופה בחלום מעידה על צמיחה רוחנית ועל כך שלחולם חשוב לחוש מוגן ובטוח בתהליך השינוי - אך לשמור במקביל על המסגרת הקודמת. שקיפות המעלית מסמלת לחולם שניתן למזג במקביל שתי מסגרות.

חלום על מעלית קטנה
גודלה של המעלית בחלום מראה על מסוגלות ויכולת של החולם לצמוח ולהתפתח. אם המעלית בחלום קטנה, המסר שהחולם זקוק לעזרים נוספים שיקנו לו ביטחון בתהליך, שהחולם מתקשה לעבור את תקופת השינוי והגדילה, שעל החולם לשאוף גבוה יותר כדי להצליח לממש את עצמו.

התקנת מעלית בחלום
התקנת מעלית בחלום מבשרת לחולם על שינוי פתאומי שמגיע מגורם כלשהו שיקדם אותו ויעזור לו לממש את חלומותיו ותוכניותיו.

מעלית. ShutterStock
מעלית שקופה בחלום מעידה על צמיחה רוחנית/ShutterStock

ומה בנוגע למדרגות נעות?

מדרגות נעות בחלום - כמו המעלית - מסמלות דברים דומים, אולם בשינויים קלים. מדרגות נעות בחלום מסמלות על קידום מהיר של החולם בפרנסה או בכל תחום אחר בחייו, על יכולותיו של החולם להניע את עצמו במהירות ועל גורם חיצוני שעוזר לחולם להתקדם מהר יותר במימוש רצונותיו.

חלום על עלייה במדרגות נעות יכול למשל לבשר לחולם על קידום לתפקיד חדש בעבודה - קידום שיהיה עבורו קפיצת מדרגה כלכלית. חלום על ירידה במדרגות נעות מעידה על סיום מהיר של פרק בחיי החולם. למשל, ירידה במדרגות נעות לעולם אחר מסמלת לחולם על מעבר דירה או רילוקיישן.

לסיכום, מעלית בחלומות באה להשוות את מהלכיו של החולם לתנועה ואנרגיה - ומעידה על יכולותיו הרוחניות והמעשיות.


הכתבת היא דפנה ביסמוט, מתקשרת מטפלת ומורה רוחנית, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני.
הירשמו למגזין "עושים טוב לנשמה" בלחיצה כאן >
לשליחת הודעה בוואטסאפ לחצו כאן >
לשליחת הודעה בפייסבוק לחצו כאן >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully