וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "התינוק שלי רואה רוחות רפאים שגרות איתנו בבית. אנחנו כמו משפחה אחת גדולה"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 10:22

הזוג לייני ובן הביאו לעולם את בנם, שזכה לשם אפולו ע"י אחת מרוחות הרפאים שגרות בביתם. הזוג מספר שלימדו את הרוחות כיצד להתנהג ליד בנם - על אף שהן ממשיכות להעיף דברים בבית. קבלו הצצה לחייהם של המשפחה הכי מוזרה שפגשנו

"רוחות רפאים חיות איתנו" - פעילות על טבעית במטבח/instagram.com/lainey_and_ben/

לייני קלארק ובן האברד מתארים את חייהם כחיי הדמויות בסדרה הבריטית (ולאחרונה גם האמריקאית), "רוחות רפאים" (Ghosts). למי שלא צפה, מדובר בזוג שעובר לאחוזה כפרית שקיבל בירושה, כשאז הדמות הנשית, סמנתה, עוברת חוויית סף מוות ומגלה שהאחוזה מלאה ברוחות רפאים - והיא מסוגלת לראותן. בניגוד לסרטי אימה מוכרים, הזוג לומד לחיות עם רוחות הרפאים והם אף מתיידדים. גם לייני עברה חוויית סף מוות במהלכה נחשפה לאחת הרוחות שגרות בביתה, דייב. בן והיא למדו מאז להכיר בנוכחותם את הרוחות, להציב להן גבולות ולחיות לצדם כמשפחה אחת גדולה.

צמד המורים משתף בעמוד האינסטגרם והטיקטוק שלו סרטונים מטרידים של פעילויות על טבעיות שמתרחשות לכאורה בביתם. הם אספו כמעט מיליון עוקבים ברשתות החברתיות בעקבות חשיפת חייהם לצד רוחות הרפאים המתגוררות בביתם. לאחרונה התווסף למשפחה תינוק קטן, שאת שמו - אפולו - הוא קיבל מאחת הרוחות ולטענתם הוא גם מסוגל לראותן.

לייני קלארק, 35 ובן האברד, 23, מבקינגהמשייר שוחחו עם ה-Mirror על חייהם לצד שתי רוחות רפאים - דייב ואנדי - מאז שעברו לביתם הנוכחי ב-2018. הם טוענים שדלתות חורקות, צעדים וחפצים מעופפים הם חלק משגרת החיים שלהם. הם ידעו על קיומם של הרוחות מזה שנים, אך לייני נחשפה לאחת מהן רק בלידת בנה, אפולו. "אני זוכרת היטב את הרגע שבו מתתי על שולחן הניתוחים כשאפולו נולד", היא סיפרה על חוויית סף המוות שעברה, "הריאות שלי הפסיקו לעבוד, לא יכולתי להשתמש בקול או להזיז את העיניים. לא הייתה לי דרך להסביר לרופאים שאני נחנקת. הדבר האחרון ששמעתי זה שהם אמרו שהלב שלי עצר".

ב-28 בפברואר השנה קיבלו לייני ובן את פני בנם אפולו, אך במהלך ציריה הקשים לייני חוותה התקף ו"מתה" למשך שלוש דקות. במשך הדקות האלה הרופאים נלחמו כדי להחזירה לחיים. זו סיפרה מה הרגישה לכאורה באותן דקות מלחיצות: "לא הייתי בשום מקום, אלא איפשהו, לנצח וללא זמן בכלל. קשה לתאר את השלווה העצומה שחשתי. לא רציתי לעזוב", היא מספרת, "שתי הסבתות שלי ואמא שלי (שכולן נפטרו) הופיעו וחייכו אליי. לא הצלחתי להגיע אליהן, אבל הרגשתי את האהבה שלהם".

היא הוסיפה: "לפתע הבחנתי בגבר צעיר עם שיער נפוח בסגנון שנות ה-80 עומד מאחוריהן. הוא היה גבוה וכל כך חתיך, בערך בן 20. רק כשהתעוררתי הבנתי מי זה היה - דייב, הרוח שרודפת את הבית שלנו. ברור שזה לא היה הזמן שלי למות שכן לאחר שראיתי את דייב, הרגשתי תחושת נפילה והתעוררתי בחזרה בחדר ההתאוששות של בית החולים. שם התאחדתי עם בן ועם בננו שזה עתה נולד".

דייב בפעולה:

כשרוח הרפאים הופכת לבן בית

לייני אושפזה בבית חולים למספר ימים בעקבות החוויה הקשה שעברה. לילה אחד, כשאפולו שכב מנמנם לצידה, לייני ראתה את מיטת התינוק מתנדנדת מעצמה - אבל היה לה הסבר לכך: "ידעתי שדייב שומר עליו, אז לא פחדתי". היא הוסיפה: "זו הייתה החוויה הכי עמוקה שחוויתי אי פעם. תמיד האמנתי שיש חיים לאחר המוות, אבל עכשיו אני בטוחה שיש. אנחנו ממשיכים הלאה - וזה מעבר לכל מה שאנחנו יכולים להבין".

כשזו נכנסה להריון, היא דאגה להכין את דייב לבואו של אפולו. עם המעבר לנכס החדש שלהם ב-2018, בני הזוג קראו למדיום בשם סם שיחקור את הדיירים המפחידים שלהם. דייב מת בתאונת דרכים ויש לו קשר פיזי עם לייני - כלומר הוא נוגע בה לפעמים. אנדי, שפחות נוכח בבית, הוא אחיו המנוח של דייב. סם חזר לבית לפני הלידה כדי לעזור להציב גבולות לשמירה על בטיחות התינוק. "עכשיו דייב יודע שהוא לא יכול להתקרב אליי כשאני עם אפולו - והוא לא מורשה להיכנס לחדר השינה שלנו", מסבירה לייני, "היינו סקפטיים כי דייב טיפוס כל כך עצמאי, אבל אין ספק שיש פחות פעילות עכשיו".

"במקום לזרוק כוסות קפה מול הטלוויזיה, דייב מסתובב בחדרים ריקים. זה אות כבוד", אומר בן, "זרים אמרו לנו: 'אי אפשר להביא ילד לסביבה הזו, זה מסוכן', אבל הנוכחות של דייב מנחמת. הוא כמו בן בית. הוא מכבד ואכפתי ואנחנו בתמורה גם. לחיות עם רוחות רפאים זה לא כמו סרט אימה. אם מישהו נחמד בחיים, הוא לא יהיה נוראי במותו.

ברגע שלייני נכנסה להיריון, הפעילות העל טבעית של דייב נרגעה. "במהלך ההריון שלי, הרגשתי את ידו החמה של דייב על הכתף שלי כשעשיתי את מטלות הבית. תמיד הייתי מודה לו בקול", נזכרת לייני, "אני חושבת שהוא חזה את חווית סף המוות שלי ורצה להציע קצת נחמה".

דייב סייע לזוג לכאורה לבחור את שמו של התינוק. "כל שם שהציעו לנו נתקל בסירוב כי הוא הזכיר לנו ילד שובב שלימדנו. זה היה סיוט", צחק בן, "עשינו מפגש ספיריט בוקס (אדם אחד שואל שאלות ואחר יושב עם כיסוי עיניים ואוזניות ומעביר הודעות מעולם הרוח) והמילה 'אפולו' נאמרה. דייב קרא ככה לתינוק שלנו".

"שלא תעז להעיר את התינוק!"

כתינוק היה קשה להרגיע את אפולו. כשהוא בכה, לייני ובן הרגישו את שינוי האנרגיה סביבם. דייב לא אהב את הבכי הבלתי פוסק שלו, אך הוא מעולם לא פעל סביב התינוק. הרוח שמרה על מרחק, אבל ההורים הטריים שמעו אותו דופק על דברים בבית. "יום אחד הנחתי את אפולו לישון ודייב התחיל לשחק עם ידית הדלת החורקת שלנו. הורדתי את החיוך ואמרתי: 'שלא תעז להעיר את התינוק!' הוא הפסיק", צוחקת לייני.

אפולו הקטן הראה סימנים לכך שהוא מתיידד עם הדייר העל טבעי שלהם. "הוא יבהה במשך עידנים או יצחקק בחלל ריק", אומר בן, "בלילה אנחנו צופים בו דרך המוניטור מושיט יד לגעת במשהו שלא קיים. יש לנו תמונה של אמא של לייני בסלון שלנו והוא מקשקש ומחייך אליה. הוא מעולם לא פגש את אמא של לייני, אבל הוא לא מתנהג ככה עם תמונות אחרות".

כשהבן שלהם יגדל, הוריו ישגיחו מקרוב על כל פעילות רוחנית וילמדו את אפולו שלראות רוחות רפאים זה לא דבר רגיל - אבל זה בסדר. "נוודא שהוא יבין טוב את עולם הרוחות כשהוא ילך לבית הספר. ילדים יכולים להיות כל כך חסרי רחמים", אומרת לייני, "תארו לעצמכם שהוא יגיד לחבריו: 'אני גר עם רוחות רפאים'.

הטריילר ל"רוחות רפאים" האמריקאי:

במשך 4 שנים, מאות אלפי צופים עקבו אחר ההרפתקאות העל טבעיות של בני הזוג, אבל זה עשוי להשתנות עכשיו כשהם החליטו לעבור דירה. בן מסביר, "אפולו הוא בראש סדר העדיפויות שלנו. דייב מגונן ואנחנו בטוחים שהוא לעולם לא יפגע באפולו, אבל אנחנו רוצים לעבור".

המשפחה מתכננת כעת לעבור לנורת'מברלנד, אחד המחוזות הרדופים ביותר בבריטניה. הם יתגעגעו לדייב אם הוא יישאר במקום ולא יעבור יחד איתם. "הלב והנשמה שלי אומרים לי שדייב ישמור עלינו לא משנה מה", אומרת לייני, "אם הוא לא יעבור איתנו, זה ירגיש כאילו איבדנו חבר. לעולם לא נפסיק לפנות אליו. אם הפעילות העל טבעית לא תגיע אלינו, אנחנו כבר נמצא אותה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully