וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הפסיכולוגית שתשפיע על הלא מודע שלכם ותוביל אתכם למטרה

רונית גולדברג

17.11.2022 / 9:14

המילים שאנו אומרים לעצמנו, גם אם אינן נאמרות בקול רם, הן בעלות השפעה דרמטית - בעיקר אם הן חוזרות על עצמן. כך תתרגלו לעצמכם מנטרות עצמיות עוצמתיות שיטעינו אתכם באנרגיות ויסייעו לכם להגשים מטרות

מנטרות. ShutterStock
נסחו נכון את המנטרות שלכם/ShutterStock

עד כמה אתם מודעים למחשבות שעוברות לכם בראש? האם אי פעם שמתם לב שאתם מדברים עם עצמכם? האם שמתם לב איך ה"שיחות" הפנימיות הללו משפיעות עליכם? המילים שאנו אומרים לעצמנו, אמנם אינן נאמרות בקול רם, אך השפעתן עלינו היא דרמטית, במיוחד אם הן חוזרות על עצמן.

כאשר המילים הללו חוזרות על עצמן שוב ושוב, הן הופכות להיות סוג של מנטרות עצמיות הפועלות עלינו כמעין "לחשי קסמים", מבלי שאנו מודעים בכלל להשפעתן. כאשר אנו מנהלים עם עצמנו "שיחה פנימית" מעצימה ומעוררת השראה, היא מטעינה אותנו באנרגיה וברגשות חיוביים, אך כאשר אנו ביקורתיים ושיפוטיים כלפי עצמנו - אנו עלולים להרגיש מותשים, מאוכזבים וחסרי אונים.

לדוגמה: אם אני חוזר ואומר לעצמי "אין לי כוח" או "לא בא לי", מהם הסיכויים שאחוש אנרגיה ומוטיבציה לבצע משימה כלשהי? אך אם אשנה את המשפטים המחלישים הללו ואגיד: "אני מגייס את כל האנרגיה שיש לי כדי להצליח במשימה" או "אני הולך להסתער על המשימה הזאת", הסיכוי שארגיש רגשות חיוביים יותר ומוטיבציה רבה יותר רק מתחזק. השיחות העצמיות הללו הן בעלות השפעה דרמטית על הלא מודע שלנו ופועלות עלינו כסוג של "היפנוזה עצמית". משמעות הדבר היא שברגע שניקח שליטה עליהן, נוכל לנהל את מצבנו הרגשי ולהשפיע עליו בכיוון הרצוי. הדרך האפקטיבית לעשות זאת, היא לנסח הצהרות עצמיות חיוביות, המעוררות בנו רגשות עוצמתיים ומפעילות את הדמיון והויזואלי שלנו.

אחד הדברים המשותפים לרוב האנשים המצליחים בעולם הינו יכולת ההשפעה שלהם, הן כלפי חוץ והן כלפי פנים. כאשר אדם יודע לנהל את רגשותיו ולהשפיע על מצב הרוח שלו, הוא על המסלול הנכון כדי להשיג את התוצאות הרצויות לו. לצורך זה מסתייעים המצליחנים בהצהרות עצמיות ובדמיון. הצהרות עצמיות אלו הינן סוג של מנטרות עוצמתיות במיוחד בהשפעתן על הלא מודע וביצירת תוצאות רצויות.

כאשר המנטרות הללו מנוסחות כראוי ואנו חוזרים עליהן שוב ושוב, בעקביות ובהתמדה, בליווי התלהבות ותחושת שכנוע פנימי, אנו למעשה "מתכנתים" מחדש את מחשבותינו. בשורה התחתונה ניתן לומר שמחשבות מעצימות הן המפתח להצלחה - והן שמאפשרות לנו לממש את חלומותינו, לא משנה עד כמה גדולים הם. אם ברצונכם להשפיע על עצמכם כדי ליצור תוצאות רצויות בחייכם ולהצליח, למדו להשתמש בתבונה בהצהרות עצמיות עוצמתיות.

מחשבות. ShutterStock
כל אנו למעשה "מתכנתים" מחדש את מחשבותינו/ShutterStock

להלן 6 כללים חשובים שיסייעו לכם לנסח הצהרות אפקטיביות:

1. התחילו במילה "אני..."
כשאתם מנסחים את ההצהרה באופן כללי ("אנשים מצליחים הם אנשים שמחוייבים למטרה שלהם"),
היא אינה נחווית כחוויה אישית שלכם. לעומת זאת, כשאתם משתמשים בגוף ראשון - "אני" - ההצהרה
נחווית כחוויה אישית וממשית שלכם ("אני אדם מצליח, אני מחוייב למטרה שלי"). השוו ובחנו על עצמכם את האפקט השונה של שני סוגי הניסוח.

2 .נסחו את ההצהרה בזמן הווה...
המוח אינו מבחין בין מה שקורה במציאות שלנו, נכון לעכשיו, לבין מה שאנחנו מדמיינים או רוצים
שיקרה. כאשר סיטואציה מתוארת בזמן הווה, היא נחווית בעוצמה גדולה יותר, כי אנו חווים אותה כאילו
היא מתרחשת כבר עכשיו. באופן זה, אנו מעבירים ללא מודע מסר שהדבר הרצוי כבר קורה. לכן, כשאתם מדברים על עצמכם ("אני") בזמן הווה, אתם חווים את זה כאילו העתיד הרצוי קורה כבר עכשיו.
לדוגמה: במקום להגיד "אני אהיה מחוייב למטרות שלי וכך אתקדם בקריירה שלי", אמרו "אני מחוייב
למטרות שלי ומתקדם בקריירה שלי". שימו לב להשפעה השונה של כל אחד מהמשפטים הללו על החוויה הפנימית שלכם.

3. נסחו את ההצהרה באופן חיובי
כשאתם מנסחים את ההצהרה העצמית הרצויה, הימנעו מלהשתמש במילה "לא" או להזכיר בתוכה את
הדברים שאינכם יכולים לעשות או שאינכם רוצים שיקרו ("אני לא בלחץ"). כשאתם מתמקדים במה שאינכם רוצים בחייכם, תשומת הלב שלכם מופנית באופן אוטומטי לדברים הללו ואז לשם גם מתועלת האנרגיה שלכם. בכך אתם מנציחים, באופן לא מודע, את הבלתי רצוי בחייכם. לכן עליכם לנסח את ההצהרות באופן חיובי ולהתמקד במה שאתם כן רוצים. במקום להגיד "אני לא בלחץ" , יש להגיד "אני רגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מחשבות. ShutterStock
נסחו את ההצהרה בזמן הווה והתחילו במילה "אני"/ShutterStock

4. וודאו שההצהרה ברורה וקצרה
ההצהרה צריכה להיות ישירה, ספציפית ומנוסחת "קצר וקולע". וודאו גם שהיא מנוסחת באופן
שמאפשר לכם לדמיין אוטומטית את הדבר הרצוי. במקום להגיד "כשאצליח להוריד 10 ק"ג מהמשקל שלי, אני אהיה בריא וקל תנועה", אמרו "אני מרגיש בריא וקל תנועה" או "אני אדם בריא ואנרגטי", כשאתם מוסיפים להיגד הזה בדמיונכם תמונה או סרט שממחישים את המנטרה הזו.

5. הכניסו לתוכה התלהבות
בחנו כיצד ההצהרה העצמית משפיעה עליכם. היא צריכה להרים אתכם, לעורר אתכם ולתת לכם
השראה. אם היא לא מלהיבה אתכם, היא לא אפקטיבית. במקום להגיד "אני מתאמץ להכניס פעילות גופנית לסדר היום שלי, כי אני מחוייב לבריאות שלי" (ניסוח שיוצר תחושת עומס והכרח ומדכא את המוטיבציה), אמרו "הפעילות הגופנית היומיומית נותנת לי אנרגיה והופכת אותי לאדם בריא ומאושר".

6 .התמידו
על מנת ליהנות מההשפעה העוצמתית של המנטרות שיצרתם, עליכם להתאמן בהן בהתמדה ובעקביות. יתכן שבהתחלה זה ירגיש לכם מאולץ ותטילו ספק בהשפעתן, אך זכרו שכל ההתחלות הן כאלה. עליכם לחזור על ההצהרות באופן יומיומי, כמה שיותר פעמים במשך היום. ככל שתרבו לחזור עליהן ולשנן אותן בעקביות, כך הן יחלחלו יותר ויותר עמוק ללא מודע שלכם וישפיעו באופן אוטומטי על
התנהלותכם בחיים. ברגע שהן ייטמעו עמוק וייצרבו בלא מודע שלכם, תהיו מופתעים לגלות איך הדברים שאתם רוצים בחייכם מתחילים להתגשם, בקלות וללא מאמץ.

עכשיו, כשאתם יודעים את אחד הסודות הגדולים של המצליחנים, אתם מוזמנים להתחיל ביצירת ההצלחה הבאה שלכם!


הכתבת היא רונית גולדברג - מייסדת ומנהלת אקדמית של "מטרות", המרכז הבינלאומי ל-NLP, פסיכותרפיסטית, עובדת סוציאלית קלינית M.S.W, יועצת ארגונית מוסמכת, מנחת קבוצות, מאמנת אישית בכירה, מדריכת קבוצות סופרויז'ן למנחים ומנחת סדנאות וקורסי NLP בארגונים מובילים במשק.
לקריאה נוספת על מרכז מטרות ומאמרים נוספים לחצו כאן!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully