וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו משמעותם הנסתרת של ארבעת המינים בחלומות שלנו

יוסי דותן

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 12:15

אתרוג, הדס, ערבה ולולב שמקורם מעולם הצומח מסמלים תהליכי צמיחה שונים וייחודיים המתחוללים בעולמו הפנימי של החולם. הנה משמעותם

ארבעת המינים. ShutterStock
ארבעת המינים ומשמעותם בחלומות שלנו/ShutterStock

חלום משקף את משמעותם הסמלית של אירועי המציאות. כל חלק של המציאות המשתתף בחלום, מופיע בו לפי משמעותו הסמלית ולא כפי שמוכר לנו מהמציאות. ילד במציאות מסמל יצירה בחלום, מים יסמלו רגשות, נחש מסמל איזון שדרוש במקרה של לחץ ומתח מתמשכים, צמחים מסמלים בחלומות תהליכי צמיחה שונים המתחוללים בעולמו הפנימי של החולם וכך הלאה.

חגי תשרי גם הם בעלי משמעות סמלית. המנהגים שבהם, מאכלים ומצוות המאפיינות כל חג והייחודיות שבו. לכבוד חגי תשרי אערוך מפגש בין ארבעת המינים המשמשים לברכות ראש השנה לבין משמעותם הסמלית בחלומות. יתכן ומשמעותם בחלום תעניק משמעות נוספת לזו המוכרת המדברת על המצווה לברך על ארבעת המינים בראש השנה.

אתרוג, הדס, ערבה ולולב שמקורם מעולם הצומח מסמלים תהליכי צמיחה שונים וייחודיים המתחוללים בעולמו הפנימי של החולם.

אתרוג שונה משלושת המינים האחרים בהיותו פרי. עץ האתרוג הינו בעל גזע, שורשים וענפים, עץ המניב פרי ממשפחת ההדרים. לעצים וצמחים רבים פירות, חלקם ניתנים לאכילה וחלקם לא. האתרוג זכה למעמד מיוחד מבין פירות רבים ומשמש לברכה. עץ האתרוג מסמל בחלום תהליך צמיחה פנימי ממשפחה של תהליכי צמיחה שיש בהם כדי להדר את נקודת מבטו של האדם על עצמו ועל סביבתו. ייחודיותו של תהליך הצמיחה אותו מסמל עץ האתרוג היא היותו מניב פרי של ברכה על חלקים גבוהים המנחים את מעשיו של החולם ומעשיו של החולם במציאות. ברכה זו יש בה כדי להביא לאיזון רגשי, ריפוי, ראיית הטוב, מידות טובות, התמדה, הקפדה והנאה.

ארבעת המינים. ShutterStock
עץ האתרוג מסמל בחלום תהליך צמיחה פנימי/ShutterStock

הדס הינו שיח שענפיו דקים, שורשיו אינם גדולים ועמוקים כשל עץ. ההדס מניב פרי שאינו לאכילה, בעל ריח טוב וניתן להפיק ממנו שמנים בעלי סגולות ריפוי. בחלום מסמל ההדס תהליך צמיחה צנוע שיש ביכולתו להתרבות ולכסות עוד מקומות פנימיים. ההדס מסמל תהליך צמיחה המוסיף יופי ומסייע לריפוי פנימי, אך מסמל תהליך צמיחה שאינו יכול להגיע לגבהים ולהתפתחות רוחנית משמעותית.

ערבה היא עץ בעל גזע, שורשיה חזקים, ענפיה יוצרים צמרת רחבה ויכולת ההסתגלות שלה לסוגי קרקע שונים גבוהה. לעץ הערבה תכונות מיוחדות: קליפת הגזע ועליה משמשים להכנת רפואות, העץ ושורשיו מטהרים מקורות מים בהם הם צומחים. בחלומות מסמלת הערבה תהליך צמיחה פנימי שיש ביכולתו לנקות רגשות שליליים המעכבים את האדם לפעול ולעשות במציאות. העץ מסמל גם ריפוי של כשלים הנובעים מחוסר איזון רגשי המביא לצורך למהר ולהספיק יותר בגלל אותו חוסר. הופעתו של עץ הערבה בחלום מעידה על ניקוי חוזר של רגשות שאינם מיטיבים וריפוי מתמשך של כאב. עץ הערבה המופיע בחלום משקף תהליך צמיחה פנימי של קשיחות והסתגלות גבוהה המאפשרת עמידות למצבים לא מאוזנים. צמיחה זו באה לחפות על היעדר קשר עם חלקים גבוהים המיועדים להנחות את החולם במעשיו במציאות ולאפשר לחולם לשאת ככל שניתן כאב הנובע ממעשיו שאינם ביטוי למהותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ארבעת המינים. ShutterStock
הלולב מסמל התחדשות והמשכיות של תהליך צמיחה ייחודי אותו מסמל עץ התמר/ShutterStock

לולב הוא ניצן עלה הדקל שעליו טרם נפרדו. כמו פרח אשר יופיו ועוצמתו עדיין טמונים בו. עץ התמר ייחודי בהיותו סימטרי - שלא כמו רבים מהעצים שענפיהם פונים לכל מיני כיוונים. הסימטריות של העץ, גובהו הנישא ופרי התמר - יחד עם היותו עץ הגדל בנאות מדבר השוכן בליבו של אזור צחיח נעדר ממקורות מים רבים - מעניקים לו משמעויות סמליות מיוחדות. עץ התמר מסמל צמיחה. ביכולתו של החולם להזדקף ולפעול למימוש עצמי, להתעלות מעל הסחות דעת ופיתויים שעלולים לגרום סטייה מהדרך, להיות נוכח ברגע בו הוא נמצא.

תוך כדי הכרה בעברו וכוונותיו לעתיד, העץ מסמל יכולת ריכוז, התמדה, הליכה בדרך המלך שפירותיה מהנים ומחכימים. יחד עם כל הערכים היפים אותם משקף עץ התמר בחלום, הוא מסמל יכולת לצמוח מתוך עולם רגש מאוזן גם בסביבה שיש בה רגש מועט. הלולב מסמל התחדשות והמשכיות של תהליך צמיחה ייחודי אותו מסמל עץ התמר.

הכתב הוא יוסי דותן, חוקר ופותר חלומות לפי שפת הסמלים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully