וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משחררים מאובססיה לאקס שלנו? קבלו קלף

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 0:30

האובססיה לאקס/ית זולגת לעיתים קרובות לפנטזיה על זוגיות מושלמת שהייתה יכולה להיות - אך במציאות, גם אם לא הייתם נפרדים, היא לא הייתה נראית ככה. הנה דרך להתעורר על עצמכם - וגם קלף טארוט שיעזור לכם

אובססיה לאקס. ShutterStock
יש לכם אובססיה לאקס? אתם לא לבד/ShutterStock

יש קושי חוזר שהתלמידות שלי מעלות בפניי בקורסים פעם אחר פעם - ולא רק הן, אלא גם הלקוחות שלהן. זוהי כנראה מגיפה, אם לא משבר עולמי - מגיפת האובססיה לאקס. בעידן הנוכחי אנחנו לא מתבססים רק על אקסים מיתולגיים שהכרנו שנים, שאיתם בילינו ועשינו הכול ביחד. הלוואי וזה היה המקרה, אך לא. האובססיה לאקס זולגת אל תחום חדש שהוא "בחור שהיינו יכולים להיות יחד אבל הוא נעלם", שזה בואו נודה - הרבה יותר חמור. מדוע? כי כאן אנחנו מבזבזים אנרגיה על אדם שאפילו לא חלקנו איתו קשר אמיתי, אלא רק הבטחה מפוספסת של קשר ולמעשה למרות שהאובדן הוא מדומה - הוא גוזל מאיתנו המון זמן, הרהורים ומצב רוח רע באופן כללי.

אז איך תוקפים את המגיפה הבעייתית? הפעם אני רוצה לגשת אל זה מזווית שונה, מהזווית של האוואטר. אני צריך שתזרמו איתי לרגע קט על קונספט שחדר אל חיינו מתחום משחקי המחשב והמדיה החברתית. כשאני מדבר על "אוואטר" אני לא מתכוון לסרט אוואטר עם היצורים הכחולים - וגם לא הסדרה. אז מה זה אוואטר? בגדול זאת דמות שמייצגת אותנו במרחב הוירטואלי. במשחק מחשב אנחנו מיוצגים על ידי דמות שהיא האוואטר שלנו, אבל בינינו בעידן הנוכחי גם פרופיל הפייסבוק/אינסטגרם שלנו הוא לגמרי אוואטר ולמה? כי הוא מייצג חלק מסוים מאיתנו - את החלק שאנחנו בוחרים להציג לעולם - ועל פיו אנשים מדמיינים מי אנחנו ביום יום. אם נחשוב על זה, אנשים מסיקים מי אנחנו על בסיס הדמות שאנחנו מציגים במדיה - המידע התמונות והפוסטים. כדאי לזכור את זה - כי עוד מעט זה יהפוך לעניין אישי שנוגע בכולנו.

אובססיה לאקסית. ShutterStock
אתם מדמיינים מציאות מושלמת איתה - אבל המציאות אינה מושלמת/ShutterStock

לדוגמה, אם אנחנו רואים פרופיל של בחור נאה שמעלה פוסטים מצחיקים, אנחנו לא בהכרח יודעים מה עובר עליו. יתכן שהוא סובל מדיכאון, או שאת התמונה היפה שצילם בפריז הוא בכלל צילם אחרי לילה ללא שינה? ולהיפך: כשמישהי בקושי מעלה פוסטים והפרופיל שלה נראה משעמם - אנחנו לא יודעים שהיא אולי חכמה, מאושרת למדי ופשוט כל כך עסוקה - שאין לה זמן להתעסק בפייסבוק/אינסטגרם.

האמת שככה המוח שלנו עובד גם עם אקסים, דייטים והיכרויות קצרות - המוח שלנו נוטה להשלים את התמונה. אנחנו עושים "השלם את החסר" עם המחשבה שלנו והרבה פעמים זה מוביל לטעויות לוגיות ורגשיות של ממש וגם לבריחה מהמציאות.

תלמיד בקורס שלי, רון (שם בדוי), הכיר בחורה מדהימה בשם אורטל. היא אינטליגנטית, מוכשרת מאוד וגם יש להם המון במשותף. שניהם טיפלו בהורה חולה בשלב כלשהו בחייהם ובלי קשר, שניהם מעריצים קולנוע צרפתי ויכולים לדבר על הנושא במשך שעות. הוא הרגיש שזה זה. הכי "זה" שהיה לו בחיים. לצערנו הרב, בשלב כלשהו היא הפסיקה באופן פתאומי לתקשר. זה היה כואב ומבלבל, אז ניסינו להבין אם יש בכל זאת סיכוי להמשך הקשר. הקלף המרכזי, שלוש חרבות, גילה לנו שכנראה לא - אבל דווקא אחד הקלפים הצדדיים הראה לנו מה ה"תרופה" הרצויה כדי להתגבר על אורטל.

קלף נסיך הגביעים הראה לנו שהבעיה העיקרית של רון כרגע היא שהוא נוטה "להמשיך את הקשר" בדמיון שלו, שהוא פנטזיונר. הוא עדיין חושב כמה נעים יהיה להם ביחד, אילו ילדים יפים יהיו להם ואיך הם יבלו את שישי-שבת. הוא בעצם באופן לא מכוון יצר אוואטר של האישה המושלמת בראש שלו המבוססת על הדמות של אורטל. עם אותו אוואטר דמיוני הוא ממשיך לנהל את הקשר הזה, ממשיך לדמיין את הסיטואציות על פי אותם קריטריונים מדהימים - מבלי להתחשב בעובדה שאורטל חתכה בפתאומיות ושגם זה חלק מהמכלול של מי שהיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אובססיה לאקס. ShutterStock
"המוח שלנו נוטה להשלים את התמונה"/ShutterStock
טארוט קלף נסיך הגביעים page of cups. וואלה, מערכת וואלה!
טארוט - קלף נסיך הגביעים/מערכת וואלה!, וואלה

זה הקטע עם אוואטרים: הם הרבה פעמים מושלמים, יפים, מגניבים וחיים בראש שלנו. הם בעצם מעשה דימיון ואנחנו יכולים לזהות אותם כי אין בהם חסרונות - שלא כמו בבני אדם.

הרי בפועל, אין לו שום מושג אם ככה יראה הקשר עם אישה שפתאום נעלמת ולא מסבירה מדוע. אולי בסופ"ש היא דווקא תברח לאיזו חברה ולא תענה לטלפון? אולי היא תבטיח לו שתעבור לגור איתו ופתאום תתחרט ברגע האחרון? זה לא חלק מהאוואטר המושלם שיצר רו, וזאת דווקא מנת המציאות שדרושה לו כרגע כדי להבין שה'אורטל' שבראש שלו - לא ממש אמיתית.

כשאנחנו מבינים את קלפי הטארוט אנחנו לומדים את המכלול השלם של כל קלף ומבינים איזה חלק מתוכו עלינו לזקק בכל מצב. פתאום הקלפים מתעוררים לחיים ואנחנו לא רואים בהם רק כמה תכונות מוגבלות, אלא שפע אדיר ואישיות של ממש. אנחנו יכולים לשקול את היתרונות והחסרונות. נסיך הגביעים הוא קלף מדהים, טיפולי ומעניין - והחיסרון של הנסיך הזה הוא פנטוז יתר וחוסר יכולת לפעמים לרדת אל הקרקע ולחזור אל המציאות.

ברגע שהוא משקף את השואל שלנו, אנחנו יכולים להתחיל לזהות את הבעיה שלו, את הנקודה העיוורת שהוא לא מבחין בה - ואנחנו יכולים להתחיל לשחרר אותו מתפיסות שגויות.


הכותב הוא מנדלבוים שגיא. מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully