וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הראשונה והיחידה שעדות של רוח רפאים הצליחה להרשיע רוצח

8.8.2022 / 0:10

אם הנרצחת טענה שבתה הופיעה כרוח רפאים וסיפרה שהיא לא מתה מוות טבעי כפי שחשבו - אלא שזה היה בעלה שרצח אותה באכזריות. העדות שלה התקבלה במשפט והובילה להרשעתו

סביר להניח שהיום עדות של רוח רפאים לא הייתה מתקבלת בבית המשפט, אך לפני 125 שנים עדות שכזו לא רק שהתקבלה - אלא גם הובילה להרשעתו של הנאשם ברצח. זו הייתה הפעם הראשונה והיחידה שעדות של רוח רפאים, לכאורה, הביאה להרשעה.

אז הכירו את הנאשם בשמו המלא, ארסמוס 'אדוארד' סטריבלינג טראוט שו. הבחור נידון למאסר בשנת 1897 על רצח אשתו זונה איסטר שו (כן, זה שמה. מסכנה). בבוקר ה-23 בינואר 1897, גופתה של האישה בשנות ה-20 לחייה נמצאה שוכבת על מדרגות ביתה על ידי נער שליחויות, שמיהר לקרוא לעזרה. עד שהגיע למקום חוקר מקרי המוות, ד"ר ג'ורג' קנאפ, אדוארד - בעלה - ששיחק אותה תמים לגמרי, הרים את אשתו למיטתם המשותפת, הלביש אותה בחלוק שהגיע עד לצווארה והמתין שם לבדיקה הרפואית.

החוקר שהגיע למקום ניסה לבדוק את גופתה, אך אדוארד נעשה כה היסטרי עד שהוא נאלץ לעצור באמצע הבדיקה ולקבוע שהאישה מתה בנסיבות טבעיות.

טקס קבורה עם ארון פתוח נערך עבור איסטר ואהוביה, שם אדוארד פעל באופן דומה. הוא כיסה את צווארה, הפעם בצעיף, והגיב בהיסטריה עד כדי כך שמקורביה לא הצליחו להתקרב אליה. אנשים הניחו שמדובר במפגן אינטנסיבי של אבל והרפו. איסטר נקברה בבית הקברות המתודיסטי של Soule Chapel למחרת וכולם המשיכו בחייהם.

איש לא חשד בדבר, מלבד אמה של איסטר, מרי ג'יין, לה תמיד הייתה הרגשה רעה לגבי אדוארד, אבל היא לא הבינה מדוע. בלי לדעת מה עוד לעשות, היא התפללה שהאמת תצא לאור - וזה קרה באופן שלא ציפתה לו.

לדברי האם המסורה, רוחה של בתה הופיעה לפניה והחלה לשפוך בפניה את סיפור ההתעללות שספגה מידיו של אדוארד. היא אפילו גילתה לה את סיבת מותה: ויכוח במהלך ארוחת הערב הוביל לכך שאדוארד חנק אותה ושבר לה את המפרקת. לדברי מרי ג'יין, רוח הרפאים הצליחה כנראה גם לסובב את ראשה לאחור - ובכך להוכיח את הפציעה שלה.

לאחר אותו ערב, מרי התחננה לפתיחת התיק מחדש - והתובע ג'ון פרסטון הסכים. צוות החקירה חילץ את גופתה של איסטר, רק כדי לגלות שצווארה מסומן ושבור. סיבת מותה הרשמית שונתה ב-22 בפברואר 1897 למחסור בחמצן כתוצאה מחנק ידני. החוקרים גילו שהצוואר של איסטר נשבר במפרק הראשון, המכונה C1 Atlas ו-C2 Axis, בדיוק שפי שרוח הרפאים טענה. יתרה מכך, לאחר שהחוקרים חפרו קצת ברקע של אדוארד, הם גילו שיש לו היסטוריה של אלימות ואישה נוספת שמתה בעבר בנסיבות מסתוריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צפו בסיפור המלא:

אדוארד נקרא למשפט ומרי העידה נגדו, שם היא סיפרה על האינטראקציה שלה עם רוחה של איסטר. מרי סיפרה על המפגש, כפי שתועד בארכיון המדינה של מערב וירג'יניה: "היא אמרה לי שהצוואר שלה נשבר במפרק הראשון וזה בדיוק מה שקרה". כשנשאלה אם היא בטוחה שבאמת ראתה את איסטר ושזה לא היה חלום, אמרה מרי: "כן, אדוני, אני ראיתי אותה. תיארתי להם את השמלה שבה היא נהרגה, וכשהיא עמדה לעזוב אותי - היא סובבה את ראשה לגמרי והסתכלה עליי כאילו היא רוצה שאדע הכל. היא סיפרה לי הכל". חבר המושבעים האמין לעדותה של האם, מצא את אדוארד אשם והרשיע אותו ברצח. המון משולהב ניסה לבצע בו לינץ' ולתלות אותו אולם הם נעצרו על ידי השריף המקומי ואדוארד נכלא ומצא את מותו בכלא כעבור שלוש שנים כתוצאה ממחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully