וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות על סקס: מה המשמעות הנסתרת שלהם?

יוסי דותן

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 8:48

חלומות אירוטיים אינם תמיד מבשרים על הרצונות המיניים שלנו: לעיתים קרובות הם מצביעים לנו על רעיונות שעלו בראשנו ולא הגיעו לבשלותם. הנה מה שהיה למפענח החלומות יוסי דותן לומר עליהם

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

חלום משקף את עולמו הפנימי של החולם באמצעות משמעותם הסמלית של נושאים מהמציאות. חלום על ילד למשל מסמל יצירה במציאות. הריון מסמל הבשלה של רעיון, שבסופו תיוולד אל המציאות יצירה חדשה. היצירה החדשה יכולה להיות עסק חדש או יוזמה חדשה בעסק קיים, מיזם חדש, יצירה אמנותית או כל עניין חדש שיש בו כדי להוסיף ולשנות דבר מה במציאות.

גם לחלומות העוסקים בסקס יש משמעות סמלית. במקרים רבים החלום אינו מתאר את המעשה כפי שהוא נתפס במציאות, אלה משקף עבור החולם רעיונות שעברו בראשו לפני שנחלם החלום. רעיונות הם עניין משמעותי - הם יכולים לקבוע נתיבי חיים. מעשים במציאות מבטאים ללא הרף רעיונות לפיהם אנו פועלים. החלום משקף רעיונות שמוטב שיעשו מבחירה ולא מהשפעה חיצונית, כפייה או מחשבה של אין ברירה.

חלום על סקס. ShutterStock
חלום על סקס יכול לבשר על רעיון לא ממומש - עדיין/ShutterStock

הסקס בחלום

קיום יחסי מין בחלום הוא למעשה השלב שלפני ההיריון - כלומר השלב שבו הרעיון שלכם צף במחשבותיכם. הריון הוא שלב הבשלת הרעיון ולידה היא ביטוי להגשמתו של הרעיון במציאות. בעניין ההתחלתי הזה יכול החולם לבחור אם אכן הוא מעוניין שרעיון שעבר בראשו יתגשם במציאות חייו או אולי לא.

קיום יחסי מין בין שניים מאותו המין עלול להצביע על בעיה בהבשלת הרעיון לכדי מציאות בשל הקושי להיכנס להיריון וללדת. גם במצב זה יכול לבחור החולם האם ההתעסקות ברעיון מספיקה לו או שמא יש ברצונו להביאו לכדי התגשמות. חלום על אונס יכול לסמל כפייה של רעיון - מצב בו החולם אינו יכול לעשות את מעשיו לפי דרכו שלו. סקס סוער בחלום יעיד על רעיון מאוד מלהיב במציאות, בעוד סקס ללא פורקן יכוון אל העובדה כי הרעיון עדיין לא הופרה, לא נעשתה בו בחירה - ולא נלקחה האחריות להגשים אותו במציאות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חלומות על סקס. ShutterStock
סקס סוער בחלום יעיד על רעיון מאוד מלהיב במציאות/ShutterStock

סקס בחלום ברוב המקרים יסמל רעיון. לפעמים לא ברור כיצד לקשר חלום מסוג זה אל רעיון עליו חשבנו במציאות - בכדי שנוכל לבחור אם להיות שלמים איתו או לשנותו. החלום מסייע לחולם ליצור קישור אל רעיון במציאות באמצעות סימנים שונים: למשל דמויות מוכרות יסמלו נושא מוכר שקשור ברעיון עליו מדבר החלום. אנשים לא מוכרים המשתתפים בחלום יכוונו להתבונן ברעיונות שלא היו מוכרים קודם במציאות, ודמויות של מפורסמים המופיעים בחלומות יכוונו להתבונן ברעיונות במציאות שיש בהם עניין להיות מוכרים וידועים בפני רבים.

הכתב הוא יוסי דותן, חוקר ופותר חלומות לפי שפת הסמלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully