וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין סתם קריאה בטארוט לאומנות של ממש? הנה 3 הסודות

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 9:32

מה הופך את אומנות הקריאה בטארוט למשמעותית? לכזו שיכולה ללוות אותנו שנים, לעזור לנו להעניק פתרונות ושיקוף לעצמנו ולאחרים - ולאפשר פיתוח של קשר מתמשך ואמין עם הטארוט? הנה הפרטים

קלפי טארוט. ShutterStock
ההבדל בין טארוט לאמנות/ShutterStock

העולם השתנה לגמרי בעשור האחרון - וגם עולם הטארוט. אם מישהו רוצה ללמוד טארוט יש המון משאבים בחוץ: ספרים, סרטונים, מומחים שונים, אלפי אסכולות, מורים אונליין, מורים אוף-ליין, וחלק גם פשוט קונים חבילה ומתחילים לעבוד מאפס - עם האינטואיציה.

אז מה הבעיה בעצם? למה אי אפשר פשוט לראות סרטון יוטיוב של שעתיים שיש בו את כל הפירושים, ולהתחיל לתת קריאות וייעוצים? כדי לענות על זה צריך לעצור רגע ולחשוב - מה הופך את אומנות הקריאה בטארוט לכזו שיכולה ללוות אותנו שנים, לעזור לנו להעניק פתרונות ושיקוף לעצמנו ולאחרים - ולאפשר פיתוח של קשר מתמשך ואמין עם הטארוט?

קלפי טארוט. ShutterStock
המורה, המסורת והקהילה/ShutterStock

א. המורה

יש משהו במורה, בכל תחום, שנותן לנו ביטחון, ודאות וחיבור - ומעצב את התפיסה שלנו. כולנו זוכרים איך שנאנו מתמטיקה בגלל מורה אחד ופתאום התאהבנו במקצוע בגלל מורה אחר. הטארוט הועברו תמיד ממורה לתלמיד. כשלומדים טארוט, המורה הוא "האבא (או האמא)" של הקלפים, והוא עוזר לנו ליישם את מסרי הטארוט בחיינו האישיים באופן נכון ויציב. לפעמים אנו רואים במורה גם מנטור. כשאנחנו מחפשים מורה, בין אם ביוטיוב, בפייסבוק או בקורס ממשי פנים מול פנים, אנחנו צריכים להרגיש בתוכנו תחושה של "קליק" של "זה זה", שיש לנו חיבור לידע, לתוכן ולסגנון ההוראה.

בנוסף, וזה ממש חשוב: אנחנו חייבים לוודא שהמורה הזה מקדם ערכים נכונים ואתיים. שהוא מאמין בגישה שבה השואל (הלקוח) הוא בעל השליטה והעוצמה בחייו. המורה אמנם מנחה, מעביר את הידע ומלמד, אבל השואל הוא מרכז העניין ובעל הכוח. המורה לעולם לא כופה את עמדתו, אלא תמיד מציע את הפרשנות לשואל ובודק איפה המסר של הקלפים פוגש אותו.

איך מוצאים מורה? ראשית תמיד אפשר לחפש באינטרנט, לשאול חברים ולבדוק אילו גישות קיימות "שם בחוץ". אפשר וכדאי לקרוא מאמרים שהמורים כתבו או לחפש ערוצי יוטיוב שוקקי חיים שבהם אפשר לקבל מידע. יש מגוון ספרים ואתרים מלאי ידע. עם זאת צריך לזכור שהידע הקיים ברשת מוגבל וכלי כמו טארוט מקבל רוח חיים בעולם האמיתי. אם בוחרים בקורס, במורה פרונטלי או בקבוצת למידה, אפשר לפעמים לקבל הרבה יותר - והכלי "מתעורר לחיים". הלמידה מעמיקה, נוגעים בכל סוגיה באופן נרחב, מקבלים מענה לשאלות וההתפתחות משמעותית. עם זאת גם אם נבחר מורה מהאינטרנט, או נדבוק באתר או בספר - חשוב מאוד להתמיד בגישה ובשיטה אחת עד ששולטים בה היטב. צריך לזכור שהמורה לא פועל בחלל ריק. הוא מסתמך על משהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קלפי טארוט. ShutterStock
יש משהו במורה, בכל תחום, שנותן לנו ביטחון, ודאות וחיבור - ומעצב את התפיסה שלנו/ShutterStock

ב. המסורת

המסורת היא מקור הידע הראשוני של המורה. כשהשיטה שלנו נסמכת על מסורת, היא מקבלת ערך מצטבר. יש המון מסורות של טארוט, זה נכון, אבל המשותף להן הוא העובדה שהן עתיקות וותיקות, שהן פה כבר עשרות או מאות שנים - מועברות ממורה לתלמיד. כך אנו בטוחים שהשיטה התבססה על ניסיון של מאות ואלפי קוראים ונבנתה לאורך זמן.

כשאנחנו בוחנים מסורת אנחנו רוצים לבדוק האם המורה שלנו נשען על ידע ממורה אחר או שהוא המציא את השיטה מאפס. הדרך לבחון את זה היא להתבונן על "פירורי הלחם" שהמורה משאיר במהלך השנים. מסורת מבוססת משאירה עדויות עמוקות: הרבה תלמידים שמשתמשים בה, ספר שיש בו הקשרים ברורים ולפעמים אפילו קבוצות פייסבוק מהימנות או אתרים שמגישים חומר ברור ושיטתי.

חיפוש בגוגל יכול לעזור ולגלות הרבה: מי מוזכר יותר, אצל מי למדו הקוראים שנמצאים במקומות הראשונים. ד"ר יואב בן דב, זכרונו לברכה, למשל, נשען על המסורת של חודורובסקי והשאיר אחריו תלמידים שהם מורים בעצמם.

קלפי טארוט. ShutterStock
כשהשיטה שלנו נסמכת על מסורת, היא מקבלת ערך מצטבר/ShutterStock

ג. הקהילה

הדבר שנוצר מחיבור בין מסורת ומורה הוא קהילה. קהילה של לומדים שממשיכים לתמוך זה בזה, נותנים גב, זוויות קריאה חדשות, תמיכה בפרשנויות, למידה הדדית, תמיכה רגשית ושמחה. הקהילה מייצרת המשכיות וסוללת את הדרך, וכך בזכות הקהילה, המסורת והמורה גם יחד נוצרת מיומנות (כן, זה עוד חצי סוד קטן).

המיומנות לא יכולה להגיע מהידע בלבד. ממש לא. המיומנות היא כוח שאנו צוברים משימוש חוזר ונשנה בכלים שקיבלנו - מהתמיכה של המורה, מהנוכחות של הקהילה ומההישענות על המסורת.

לכן אנחנו חייבים תמיד להתאמן על השיטה, לחזק את היסודות, להיתקל בהמון מקרים שונים, לנסות ולטעות וגם לקבל פידבק מקהילה מעורבת. חפשו קהילות גדולות ומגובשות, קבוצות פייסבוק או פורומים, אתרים באינטרנט שיכולים לתמוך בכם כגולשים או כתלמידים. קהילות חזקות עוזרת לנו להבין מה מצפה לנו בתהליך הלימוד, לבחון את הידע הנצבר ולקבל המון מידע.

איך מוצאים קהילה?

קהילות נמצאות היום בעיקר בפייסבוק, אך גם בקבוצות וואטסאפ ואולי באתרים ייעודיים. בעבר הייתה כאן קהילה גדולה בפורום טארוט בוואלה, אבל אני בטוח שבחיפוש פשוט תמצאו כמה קהילות פעילות - ואני ממליץ לכם להתחיל להתחבר אליהן כדי להתרשם, להתעניין ולהבין את רוח העניין.

בסופו של דבר קלפי הטארוט הם מיומנות עתיקה שטמונה בה היסטוריה. גם אם התקדמנו והתפתחנו טכנולוגית, הקלפים נוצרו מתוך האנושות עצמה, מהכאב והכמיהה שיש בכולנו תמיד. הם משקפים איזה קסם נושן, של כל המורים וכל הקוראים וכל התלמידים וכל הייעוצים שאי פעם היו והתקיימו. אנחנו יכולים להיות חלק מזה.

הדבר הכי חשוב הוא שאין צעד קטן מדי. אפשר להתחיל ללמוד טארוט כבר היום מספר אחד, סרטון אחד או אתר אחד מעניין. העולם הזה כל כך מרתק ומרובד שברגע שטובלים רגל אחד כבר רוצים לצלול לעומק, וכל אחד יכול לעשות את זה בקצב שלו. אז יאללה. זה היום להתחיל לעבוד עם קלפי הטארוט.

הכותב הוא מנדלבוים שגיא. מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, מחבר רב המכר "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט", עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully