וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים קרדשיאן וקייט הדסון מכורות: קלפי הטארוט חוזרים לאופנה וגם אתם יכולים להרוויח מזה

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 11:56

הנתונים האחרונים מצביעים על עלייה חדה בהתעניינות בקלפי טארוט. קים קרדשיאן, לזלי מאן וקייט האדסון כבר הודו בחיבתן לקלפים. מדוע זה קורה דווקא עכשיו וכיצד תוכלו להרוויח מזה (ולא רק כסף)?

קלפי טארוט. ShutterStock
נתוני החיפוש בגוגל מוכיחים: יותר ויותר אנשים פונים לקלפים/ShutterStock

בשנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית בהתעניינות בקלפי טארוט. ב-Vogue צוין כי מ-2019 חיפוש המילים "קלפי טארוט" בגוגל עלה ב-78 אחוזים. חברת הקלפים הידועה us games טוענת שמאז תחילת מגיפת הקורונה, הדפסת הקלפים גדלה פי 2. אלו רק שתי דוגמאות לנתון שכבר אי אפשר להתעלם ממנו - הטארוט בעלייה חדה.

אז נסדר רגע את העובדות - הטארוט לא הלכו לשום מקום. מאז המאה ה-20 הקלפים הם חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית. אלפי אומנים עושים לקלפים רפרודוקציות. אנשים חוקרים טארוט, קונים קלפים, לומדים את סודותיהם ויש אין סוף גישות ושיטות שנשמרות עשרות שנים.

סלבריטאים תמיד אהבו טארוט וגישות מיסטיות. קים קרדשיאן, לזלי מאן וקייט הדסון כבר סיפרו בעבר שהן לגמרי בעניין. ב-Insider מספרים שגם מירנדה קר, ואפילו חברת סנאפצ'ט נעזרו בייעוץ טארוט. אפשר גם לציין סלב שחלקנו הערצנו - דר' קרל יונג, תלמידו וממשיכו של פרויד, שכבש את מוחותינו בלי פוסט אינסטגרם אחד.

אולי אחת הסיבות לצמיחה הפתאומית היא שלפחות כרגע קהילת המכשפות עושה לעצמה ריקליימינג (ניכוס מחדש) ומאמצת את כל התורות שעולות על הדעת כדי להחזיר לכישוף את יוקרתו ולהצית את זיק הרוחניות המעשית. אולם, בוושינגטון פוסט מספרים שקלפי הטארוט לא נשארים בידיהן של המכשפות החדשות (או הישנות) אלא נפוצים כיום גם כחלק אינטגרלי משיעורי יוגה, מפגשים של טיפול רגשי וקואצ'ינג. בגדול, הקלפים עוברים טרנספורמציה מודרנית סופר שיקית.

המייסדת של קיקסטארטר טוענת שכמעט 21 מיליון דולר גויסו בשנים האחרונות לטובת פרויקטים בנושא טארוט. בנוסף, בדיקה שעשתה חברת "אימרקר קידום אתרים" גילתה שבארבע השנים האחרונות יש עלייה בחיפוש המילה "טארוט" בארץ ובמדינות שונות עולם: הממוצע עלה בארץ מ-33,000 פעמים בחודש ל-40,000 כשבבירור רואים עליה בשנה וחצי האחרונות. כנ"ל בארה"ב וספרד: בארה"ב מילת החיפוש עלתה מ-256,000 ל-300,000 אלף חיפושים בחודש, ובספרד נרשמה עליה מ-95,000 חיפושים בחודש ל-110,000 חיפושים.

קים קרדשיאן לגמרי בעניין

אבל מה זה אומר לנו?

קודם כל זה מראה לנו שלקלפים יש יכולות אדפטיביות מדהימות, כלומר, זה כלי שמתאים את עצמו לזמנים, לתקופה, לאישיות, למגדר ולכל מהפך תרבותי. הקלפים גמישים מאוד ולכן הם לוקחים את מבחן הזמן בהליכה. המצקצקים תמיד יאמרו שזאת סתם נחשנות וקשקוש, אבל אם כן - למה מאז הולדת הקלף אי שם בימי הביניים ועד היום יצור הטארוט לא פסק לרגע? למה הם מאגדים סביב מדורת השבט פסיכולוגים ידועי שם, קולנוענים (כמו חודורובסקי האגדי שביים את חולית ומלמד טארוט עוד היום בגיל 93), סלבריטאים ואנשי עסקים?

אבל יש עוד סוגיה - הקורונה עשתה לנו משהו בקטע רוחני.

כמו כל מלחמה ומשבר עולמי, סיטאוציה של קושי קיצוני מגבירה את המשיכה האינסטינקטיבית לרוחניות. אנשים צמאים לתשובות, הכוונה וחיבור יותר מאי פעם כשנסיבות החיים מתערערות: יש שאומרים שזה סממן של יאוש אבל אני טוען שזה סממן של תקווה. כשהחיים יוצאים מאיזון ודברים משתבשים, זהו דווקא מבחן של אמונה, דבקות וכוח. החיפוש אחר תשובות וחיזוק רוחני - סימן לצמיחה.

מכיוון שהמשבר היה גולבלי אנחנו יכולים לראות גם עלייה גלובלית בעיסוק ברוח, אבל זה חיזיון תעתועים, כי עיסוק ברוח היה מאז ומתמיד חלק מהחוויה האנושית היומיומית, ולא הוקדש אך ורק לשמאנים, כוהנים או "רוחניקים" לעת מצוא. אולי עלינו להכיר בכך שרוחניות היא צורך אנושי בסיסי, ולא צורך על טבעי או נדיר. מזון רוחני לא שונה בהרבה ממזון אינטלקטואלי או קולינרי.

הצורך ברוחניות - על אף שהוא טבעי - יש בו מן הייחודיות, כי הוא שילוב של פסיכולוגיה ומיסטיקה. הפן הפסיכולוגי אמנם מוכר לנו אבל המיסטי הוא תמיד בגדר אניגמה, חידה מסוימת שאת חלקנו היא מדאיגה, וחלקנו - עפים עליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טארוט. ShutterStock
אנשים צמאים לתשובות, הכוונה וחיבור יותר מאי פעם/ShutterStock

המציאות היא שכיום קלפי הטארוט עברו מטאמורפוזה, והפן הפסיכולוגי שבהם גדול מזה המיסטי. נכון שאנו עדיין "סומכים על היקום" כשהקלפים נופלים למקומם הנכון בפריסה, אבל מלאכת הפירוש היא מלאכה פסיכולוגית גרידא. יונג בכבודו ובעצמו ראה בטארוט מלאכת מחשבת של ביטוי פסיכולוגי עמוק, והסתמך על היכולת של הטארוט לבצע שיקוף. אשת המקצוע הנהדרת רות נצר כתבה רבות על התפקיד הנפשי רב הפנים של קלפי הטארוט, כך שהקלפים הם מזמן לא רק חלק מהגדת עתידות, אלא אלמנט שמחולל תמורות נפשיות ותרפויטיות.

הרווח שלנו מכך הוא נקי - עבור עצמנו זאת הזדמנות להוריד את מעטה ה"מיסטיות" מהקלפים, ולהתחיל להשתמש בהם כדי להכיר את עצמנו, את 78 החלקים שבנו - המיוצגים על ידי 78 קלפים. זאת הזדמנות להתיידד באמת עם כלי שתמיד עורר בנו תהיה מסוימת, ובכך להגביר את השלמות הנפשית והאישית שלנו, לאמץ את הרוחניות שבנו - לא משנה במה אנו עוסקים ומה תחומי העניין שלנו, ולהכיר את עצמנו טוב יותר דרך ייצוגים ויזואליים ופסיכולוגיים שבאים לידי ביטוי בכל קלף.

התלמידים שמגיעים אליי מגיעים מכל קצוות הארץ ותחומי העניין. חלק אקדמאים, חלק עוסקים ברוחניות, בטיפול וברפואת צמחים וחלק גם עורכי דין, מנהלי לשכות ורופאי ילדים. מבחינתי זאת עדות נוספת לכך שטארוט - זה לכולם.

חלק רוצים באמת להרוויח כלכלית מקלפי הטארוט, ולכן אני אומר שהזמן הוא עכשיו. הצורך בקוראים בקלפי טארוט הוא בעלייה. אנשים רוצים לא רק לדעת "מה יהיה": הם רוצים להכיר את עצמם יותר טוב, את סביבתם ואת האפשרויות שבידיהם. הם רוצים לדעת איך להתנהל ואילו נתיבים פתוחים או סגורים בפניהם. הם רוצים לדעת עוד. הקלפים הם כלי להעברת מידע ולפתיחת נתיבים ושערים בחיינו, בתיאוריה ובפועל.

הכותב הוא מנדלבוים שגיא. מנהל בית הספר ללימודי הגשמה אישית, טארוט וחלומות, עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא התפתחות אישית, טארוט וחלומות. קלפי טארוט ועוד - באתר של שגיא.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully