וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה בקלפים: המשמעות האמיתית של קלף המוות

מירי בת שדה, קוראת בקלפים

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 0:15

מקובל לחשוב שקלף המוות מבשר על מוות ולכן זה הקלף האחרון שהייתם רוצים שיצא בקריאה שלכם. הקוראת בקלפים, מירי בת שדה, מתקנת את הרושם ומוסיפה: "גם קלף השמש הוא קלף טוב, אבל כמו במציאות - השמש יכולה גם לשרוף"

מקובל לחשוב שקלפי הטארוט מחולקים לטובים ורעים, מעודדים או מבשרי רעות. הקלף הנורא מכל, זה שכולם מפחדים לקבל בפריסה שלהם, הוא קלף המוות - אך האם קלף המוות אכן מנבא מוות? אולי תופתעו לגלות שממש לא. למעשה, אין קלפים טובים או רעים - כל קלף יכול לבשר טוב ורע, תלוי במגוון גורמים.

הקלפים הם מערכת של סמלים. כל קלף פותח בפנינו מודעות להבנת מניעים ובסיס להזדמנויות. הקלפים נותנים לנו אפשרות לראות את החיים כתהליך של מסע, בו צועד האדם על שביל מיסטי ברגליים מעשיות. קלפי הטארוט מדריכים, משקפים ומייעצים.

בכל קלף יש ציור חזותי שמגלה לנו סמלים, רעיונות יצירתיים ומצבי מודעות. 78 קלפים מסמלים
אבות טיפוס של חוויות אישיות פנימיות וחיצוניות. כל פריסה עשויה להציג משמעות אחרת לכל קלף, מכיוון שהיא מושפעת מחוויות אישיות, תרבות ועולם פנימי.

קלפי טארוט. ShutterStock
הקלפים אינם רעים או טובים/ShutterStock

קלף המוות

ניקח לדוגמא את קלף המוות. הציור מציג שלד עם שריון רכוב על סוס, נושא דגל שחור, מעוטר בוורד. הקלף יכול להפחיד את השואל, שיחשוב על בשורה רעה שהוא מביא עמו, אך אם נביט היטב בקלף, נראה גם נהר זורם ובאופק קרני שמש. בגדול הקלף מסמל שינוי והתחדשות. הוא יכול לבטא תחילתה של הרפתקה חדשה.

הקלף יכול להציע תהליך של הינתקות ותנועה קדימה: הינתקות מסגנון חיים, מיחסים שאולי לא מתאימים, מעיסוקים או מהלך מחשבה - כדי ליצור שינוי והתחדשות. הקלף לא מבשר מוות, אלא מייצג את היכולת לשנות ולהשתנות, להשתחרר מדפוסים ישנים כדי לחוות תהליך חדש של שינוי. תנועה חופשית קדימה ובקיצור - לידה מחדש.

קלף המוות. מירי בת שדה, מערכת וואלה!
קלף המוות/מערכת וואלה!, מירי בת שדה

קלף השמש

מקובל לחשוב שקלף השמש הוא קלף חיובי, אך גם לו יש צד שלילי. הקלף מציג שמש בהירה השולחת קרניה לתוך גן מוקף בחמניות וילד קטן רכוב על סוס לבן.

קלף השמש מסמל את כוח החיים, האור והשמחה. אנרגיה אקטיבית של אופטימיות. הילד משקף את כוח היצירה של האדם, בעוד השמש מבטאת חיוביות - אולם, אל לנו לשכוח שבחשיפה מוגברת, עלולה השמש גם לשרוף . אז נכון, קלף השמש הוא קלף חיובי - אך יש להיזהר משימוש לרעה בנתונים שבידכם ולהישמר מחשיפת יתר.

קלף השמש. מירי בת שדה, אתר רשמי
קלף השמש/אתר רשמי, מירי בת שדה

קלף אס הגביעים

בקלף מצויר יד מוקפת בטל, המופיעה מבעד לעננים, אוחזת בגביע ממנו יוצאים ארבעה זרמים
של מים ויונה לבנה מעל.

אס הגביעים מסמל את הלב הפתוח, מצביע על היכולת להביע רגשות פנימיים. הוא מסמל איזון רגשי ויכולת לטפח אהבה מתוך תבונה, הוא מעודד ואופטימי - אך יש גם סכנה של התמסרות יתר על המידה, העברת רגשות מתוך שליטה וביטול של עצמך.

קלף אס הגביעים. מירי בת שדה, אתר רשמי
קלף אס הגביעים/אתר רשמי, מירי בת שדה

קלף המגדל

קלף המגדל הוא קלף אזהרה. הוא קלף לא קל, שבא להעיר את השואל לשיקום וחידוש.

בקלף רואים דמויות נופלות ממגדל שנפגע מברק, אירוע קשה. הוא משרה אווירה של אלימות, סימבול לחורבן. מתבקש לראות בו קלף גרוע שמנבא רעות. עם זאת, הקלף מסמל שינוי מוחלט של תבניות ומוביל להתחלות חדשות. הוא אכן מצביע על מפלה והרס - אך דורש לשנות. מה שלא נכון לנו נזרק או נשרף. על כן כדאי להתעורר ולבנות תהליך מחודש, כדי לרפא ולשקם. עלינו לזכור שטלטלות עשויות להצמיח ולחזק אותנו. המגדל יכול להיות סמל הגדילה וההתעוררות.

קלף המגדל. מירי בת שדה, אתר רשמי
קלף המגדל/אתר רשמי, מירי בת שדה

בסיפור גן העדן בתנ''ך כתוב "עץ הדעת טוב ורע". משתמע מכך שלאדם וחווה הייתה בחירה בגן עדן - וכך גם לקלפים. מה אני לוקח מהם? את הטוב או את הרע? יש לנו את היכולת להחליט החלטות. החיים מזמנים לנו אפשרויות והקלפים באים לחזק את שיקול הדעת שלנו בקבלת ההחלטות ולסייע לנו לשפץ ולרפא היבטים שונים בחיים שלנו. גם מהקלפים ה"רעים" לכאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully