וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הלידה של עידית סילמן מצדיקה את פרישתה מהקואליציה

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 10:18

מפת הלידה של חברת הכנסת עידית סילמן מראה את מבנה האישיות שלה ואת הכוחות שמפעילים אותה, מבחוץ ומבפנים, וכמובן גם את מה שעומד מאחורי פעולותיה האחרונות

בווידאו: נתניהו מתייחס בנאום בכנסת לפרישה של סילמן מהקואליציה/צילום: ערוץ הכנסת

אין ספק שכמות הלחצים שהופעלו ומופעלים על חברת הכנסת עידית סילמן עכשיו היא גבוהה, ואת אלה מסמנות זוויות הפעולה - הקווים האדומים במפת הלידה שלה - ששולחים שלושת הכוכבים שנמצאים בעיגולים קטנים מחוץ למעגל המפה, אורנוס נפטון וסטורן. עוד נגיע אליהם, אך נתחיל מהמפה עצמה. כבר במבט ראשון אנחנו רואים משהו שהוא מעט יוצא דופן: שני כוכבים מרכזיים, אלה שאחראיים על החלק האקטיבי של המפה, השמש ומרס (בריבוע ומעוין אדומים בראש המפה) לא יוצרים זוויות עם כוכבים אחרים!

משמעותי בעיקר הוא נושא השמש, שנקרא "השמש בטהרה". השמש היא הרי ה"אני האמיתי" שלנו, וכשאין לשמש זוויות עם כוכבים אחרים, אפשר לומר שסילמן כאילו לא מקיימת קשר רציף עם ה"אני הפנימי" הזה שלה. לכאורה זה נשמע מאוד דרמטי: איך יתכן מצב כזה, ועוד אצל חברת כנסת? ובכן, אין ספק שעל פניו זו אולי נראית אנומליה, אבל נזכור שהשמש היא אמנם מרכזית מאוד בחיינו, אבל מי שבאמת מממש אותה באופן מעשי בשטח הוא הירח במפת הלידה, שלו אין אור משלו.

אכן הירח במפת הלידה של סילמן הוא אולי הפלנטה האקטיבית ביותר במפה הזו, ויש לו חמש זוויות עם כוכבים אחרים, ביניהן אחת עם נפטון. נפטון הוא סוג של כוח טבע. הוא נועד לפעול כנגד מימוש פוטנציאל על ידי ערפול ומסמוס האגו שלנו והצד המעשי של החיים בכלל. לנפטון כמה בונוסים יפים של יצירתיות וקסם אישי, אולם במהותו הוא פועל כנגד המציאות הריאלית בשטח ומביא איתו מעורבות רגשית גבוהה במיוחד וקושי לממש אותה.

מפת הלידה של חברת הכנסת עידית סילמן:

מפת הלידה של עידית סילמן. יאיר טריבלסקי
מפת הלידה של עידית סילמן/יאיר טריבלסקי

כשנפטון נמצא בזוויות פעולה או בזויות עימות מול כוכב אישי במפת הלידה, הוא מקשה עליו לחוות את המציאות באופן ישיר. נוכל למצוא פעילות שכזו אצל אמנים יוצרים או פנאטים דתיים: נפטון אלוף בלייצר אצל האדם שכנוע עצמי שהוא נלחם למען מטרה צודקת, וזה יכול להיות רעיון, עקרון, מעשה מרמה (גם מרמה עצמית) או אהבה בלתי אפשרית, קנאות דתית, או אדם אחר שהוא דומיננטי מספיק כדי שהאדם יאבד את כושר השיפוט שלו לידו.

זווית הפעולה של נפטון עם ונוס גם היא אינה קלה: נפטון הוא אוקטבה גבוהה של ונוס, ולכן באהבה או במערכת יחסים הוא עלול לגרום לאדם לאבד את עצמו בתוך המערכת. כוכב מרס מהווה את הצד האקטיבי בדיאלוג עם העולם. זה הצד האמביציוזי שלנו, שמגדיר טריטוריות ומגיע להישגים. זהו כוכב גברי שהאנרגיה שלו מוחצנת ושתלטנית. כשבמפת לידה של אשה אין לכוכב מרס (בחץ אדום) זוויות עם כוכבים אחרים, הנטייה תהיה לחוות את הצד האקטיבי הזה דרך הגבר שהיא בוחרת לחייה. אם נוסיף לכך גם את העובדה שגם לשמש אין זוויות עם כוכבים אחרים במפת הלידה הזו, נראה שעל הגבר הזה מוטל תפקיד כפול: לא רק דמות הכובש המממש והיוזם, אלא גם דמות האב, נותן האישורים והלגיטימציות.

לפי מיקום השמש במזל עקרב ומיקום מרס במזל קשת, נוכל לתאר אפילו קוים לדמותו של הגבר הזה: הוא מניפוליטיבי מאוד, תאב כוח ועוצמה, אוהב לשלוט בדברים מאחורי הקלעים, אבל בו בזמן גם אימפולסיבי עם פתיל קצר ולוחמני מאוד. במקרה שכזה אנחנו מקבלים אישה אינטליגנטית עם ירח (בחץ כחול) במזל תאומים המוחצן שיוצר הרבה מאוד פעילות בחמש זוויות שונות לכל הכיוונים, אבל תכל'ס בשטח מי שקובע מאחורי הקלעים את מה שקורה ונותן את האישורים הסופיים הוא כאמור דמות הגבר שתיארתי כאן, שהיא בוחרת לחיות איתו.

חלק מהאינטליגנציה במפה הזו נראית דרך הצמידות של מרקורי, כוכב התקשורת, עם כוכב אורנוס התזזיתי, מה שמראה לנו על תקשורת מהירה ואינטליגנטית ובעיקר עצמאית. לא פלא שממשלת השינוי - שאורנוס נמצא במפת הלידה שלה באופן בולט מאוד וגם אצל חבריה - קסמה לה, והיא התמסרה אליה בכל מאודה - לפחות לפרק זמן מוגבל.

עידית סילמן. ראובן קסטרו
לא פלא שממשלת השינוי קסמה לה והיא התמסרה אליה בכל מאודה - לפחות לפרק זמן מוגבל/ראובן קסטרו

אולם דברים השתנו בהמשך, ומערכת הלחצים שהופעלה על סילמן היא לא זו של ההפגנות, הקריאות והאיומים עליה. מול אלה אין לה בעיה לעמוד ואפילו לעשות דווקא. המערכת שבאמת הפעילה ומפעילה אותה כעת היא זו שמבפנים, וזו מערכת משולבת של שני כוכבים: נפטון - איך לא - וסטורן.

נפטון בטרנזיט (כעת בשמים) בעיגול ירוק בתחתית המפה, יוצר כעת ביחד עם יופיטר שצמוד אליו זווית של עימות לונוס הרגשית, זווית פעולה לירח, וזווית נוספת לו עצמו במפת הלידה שלה.

הצירוף של שלוש הזוויות האלה מפעיל בעצם את כל המפה, ומשלים את הזוויות שממילא יש בה ויוצר מעין תצורת קופסה סגורה, שבה היא נמצאת באופן רגשי, כשנפטון מנצח על המלאכה וגורם לתחושה של אי ודאות וצורך למצוא משען להזדהות איתו שלא נמצא לה כרגע: כעת נכנסת לפעולה דמות הגבר בחייה, והיא זו שמנווטת אותה למקום שממנו באה (תוך כדי אולי עימות מרדני זעיר מצידה) ואליו הוא שייך.

צפו בפיענוח המלא:

תורם לכל התהליך הזה גם כוכב סטורן הנוקשה (בעיגול שחור מחוץ למפה משמאל), כשהוא יוצר זווית פעולה נוקשה עם מרקורי (בחץ תכלת) במפת הלידה שלה, זווית שגורמת לתחושות של "כתף קרה" ואכזבה מצד דמות סטורן אבהית, רגשות אשמה ורצון לכפר על מעשיה בחזרה לבסיס כדי לזכות מחדש באמון, בלגיטימציה ובביטחון שאבדו לה כשנפטון בטרנזיט נכנס לפעולה.

כשמגיע תהליך שכזה, פירורי חמץ בפסח במצב כזה בהחלט יכולים להיות סיבה לפירוק קואליציה וממשלה: לנפטון אין גבולות, וכמובן גם אין פרופורציות, מה שאומר שבסופו של דבר מי שיקבעו מה באמת יקרה וקורה הם נפטון - והאיש הזה, שלוקח על עצמו את תפקידי השמש ומרס מאחורי הקלעים, ועמדתו היא זו שקובעת ותקבע בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully