וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרש השדים הראשי של הוותיקן שביצע אלפי טקסים "ראה את השטן עצמו"

17.4.2022 / 0:04

האב גבריאל אמורט היה במשך 30 שנה מגרש השדים הבכיר של הוותיקן ופיקח על עשרות אלפי טקסים של סילוק שדים, כולל אחד כל כך מפחיד שהוא שימש השראה לסרט הוליוודי

הטריילר לסרט "The Devil and Father Amorth"/LD Entertainment

למגרש השדים הבכיר לשעבר של הוותיקן, שפיקח באופן אישי על עשרות אלפי תיקי סילוק של שדים שהשתלטו על בני אדם, לפני שמת בשנת 2016, היה מפגש אחד שהיה כל כך מפחיד שהוא היווה השראה לסדרת סרטים הוליוודים, כולל "לזמן את הרוע".

האב גבריאלה אַמוֹרְט העביר 30 שנה בחקירת מקרי השתלטות שדים ברחבי העולם ובמהלך הקריירה שלו טען שערך בהצלחה יותר מ-70,000 גירושי שדים - תהליך שנועד לסלק השפעה מזיקה של שד שחדר לגופו של אדם.

"גופו של האיכר אחוז הדיבוק הקשיח והוא החל לרחף"

בתור חייל לשעבר שנלחם בפשיסטים במסגרת חטיבת הפרטיזנים במהלך מלחמת העולם השנייה, לא היו הרבה דברים שהפחידו אותו - למעט מקרה יוצא דופן אחד. ב-1997 הוא סיפר שפגש איכר איטלקי שצעק עליו קללות באנגלית מושלמת לפני שירק עליו ותקף אותו - בדיוק כמו בסרט האימה "מגרש השדים" מ-1973.

ככל הנראה הכומר הצליח להרגיע את "השד" בעזרת תפילה אבל זה ממש לא היה הסוף של המקרה. הכומר הקתולי מרצ'לו סטנזיונה תיעד את מה שהתרחש אז בספר שפירסם על האב אמורט וכתב: "אבל אז, צורח ומיילל, השד פרץ והביט ישר אליו, כשהוא מזיל ריר רוק מפיו של הבחור הצעיר עליו השתלט".

בספר, "השטן מפחד ממני", נטען שאז גופו של האיכר אחוז הדיבוק הקשיח והוא החל לרחף בגובה מטר באוויר במשך כמה דקות לפני שנפל לכיסא - ואז השטן כנראה הודיע בדיוק באיזה יום ובאיזו שעה הוא יעזוב את גופו של האיש.

סצנה זו שוחזרה בשנת 2013 בסרט "לזמן את הרוע" ונראית בה עקרת בית שקטה אחוזת דיבוק על ידי רוח של מכשפה מרושעת.

ככה זה נראה כששד משתלט

רוח של קניבל השתלטה על דוגמנית בשידור חי ודרשה דם

לכתבה המלאה

איך מזהים את השטן?

האב אמורט, שהיה חסר כל ניסיון בגירוש שדים לפני שנענה לבקשת הכס הקדוש לסייע למגרש השדים של רומא, טען שהסכים לקבל את התפקיד רק לאחר תפילה ממושכת שבסופה אמר לו השטן שהוא טהור מכדי להיפגע.

בהתייחסו לשאלה איך לזהות שטן, הוא ציין סימפטומים רבים הכוללים יריקות, הקאות של שברי זכוכיות או חתיכות ברזל ואפילו עלי כותרת של ורדים. באחד המקרים, הוא טען שאישה ירקה עליו חתיכות של רדיו טרנזיסטור לאחר שהקיאה אותו.

הכומר גם אמר שלרבים מהאנשים ששדים השתלטו עליהם נהיו כוחות על טבעיים - כולל ילד בן 11 שנלחם בשלושה שוטרים ו-בן 10 שהרים שולחן ענק ומסיבי. בנוסף הוא טען שהאנשים שהצליח "להציל" דיברו לעתים קרובות אנגלית בעודם אחוזי דיבוק, כשאפילו איטלקים שפגש בזמן שככל הנראה היו תחת שליטת השטן היו "צועקים איומים וקללות" באנגלית למרות שלא ידעו מילה בשפה. הוא טען שהשטן שנא לשמוע לטינית והוא מעדיף לדבר בשפת בני האדם המודרנית.

אמורט הדגיש בהזדמנויות שונות את ההכרח להאמין ששדים הם בריות ממשיות, לא מטאפורה לדחפים אנושיים, וציטט בעניין זה את הבשורה על פי לוקאס ט': "וַיִּקְרָא אֶל־שְׁנֵים הֶעָשָׂר וַיִּתֵּן לָהֶם גְּבוּרָה וְשָׁלְטָן עַל כָּל־הַשֵּׁדִים" ואת דברי האפיפיור יוחנן פאולוס השני ש"מי שלא מאמין בשטן - כופר בבשורה". ב-1999 הוא הביע התנגדות לתקנון החדש להוצאת שדים שאושר בוותיקן, שהחליף את כללי הטקס שאושררו ב-1614, ושהמליץ לפנות תחילה לרופאים ולפסיכיאטרים. עם זאת, במאי 2016 (קצת לפני מותו) אמר שהוא תומך בהתייעצות באנשי רפואה, משום שרוב האנשים שראה בקריירה שלו שנטען שהם אחוזי דיבוק סבלו ממתחים נפשיים או בעיות בריאות. לדבריו, "רק אחד או שניים, לכל היותר, מכל מאה" באמת היו תחת שליטה של שדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully