וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עוצר בעדכם? טכניקות להתגבר על מחסומי התת מודע

מיכל מילגרום

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 10:55

מה עושים כשהשאיפה שלנו בהחלט אפשרית להגשמה - אך משהו בתוכנו דואג לשבש זאת בכל מחיר? כך תוכלו לזהות מה תוקע אתכם בחיים - ולהתגבר עליו

אותו רחוב, מלא חנויות בגדים, עיצוב דומה, סגנונות דומים, מחירים זהים - ועדיין חנות אחת מפוצצת אנשים והשנייה ריקה. ממתינה לנס. בעל החנות משתגע, מנסה אינסוף דברים, משנה תצוגות, חלונות ראווה, מבצעים - ועדיין כלום. נאדה. הרחוב עובד, יש תנועה, אך החנות ריקה, אין קונים.

שני בחורים מוכשרים, רהוטים, ורבלים, מרשימים, עם נתונים ממש דומים ואחד מתקבל לכל עבודה, עובר בקלות רבה ראיונות עבודה והשני, למרות רשימה ארוכה של תארים, נשאר תמיד בחוץ. הוא לא מהעוברים - והוא הולך למלא מקומות, מתפשר, מתנסה, מוכן לפתוח דלתות, ואם תשאלו אותו מה הוא הכי רוצה, הוא יאמר לכם "לעבור ראיון" ובכל זאת במציאות הוא נופל על קטנות.

בשני המקרים הנתונים דומים אך המציאות שונה. איך יכול להיות שזה קורה?

זה קורה כי לא רק הרצון שלנו קובע את המציאות. ביצירת המציאות שלנו מעורב גם הלא מודע. אם אתם מאוד רוצים משהו, עושים למענו הרבה דברים ובכל זאת הוא לא קורה - סביר להניח שהלא מודע שלכם, מערכת התת מודע שלכם, מפחדת שהרצון שלכם יקרה. הלא מודע שלנו מכיל בתוכו זיכרונות, אמונות, פרדיגמות חשיבתיות ועוד. כאשר הרצון שלנו תואם למערכת הלא מודעת שלנו, המציאות תקרה.

אך מה קורה אם המידע שנמצא בתוך המערכת אומר שהגשמת הרצון עלולה להיות בעייתית או אפילו מסוכנת? אם נניח שלאותו בעל חנות ישנה אמונה עמוקה ואפילו לא מודעת שלכסף יש מחיר של חוסר פניות לחיי משפחה, אולי בילדותו אביו היה מאוד עסוק בלהרוויח ולא היה פנוי אליו מספיק, בלי לדעת - הוא יחבל בסיכויי החנות שלו להצליח ולהתרחב כי המערכת שלו זוכרת מה המחיר שהוא שילם על הצלחה.

ואם לאותו בחור מוכשר שלנו ישנה אמונה עמוקה לא מודעת שכסף מביא צרות, ככה זה היה בסרטים ובסדרות שסבתא שלו נהגה לראות כשהיה ילד וזה נטמע לו היטב בלא מודע, בלי לדעת בכלל הוא יחבל לעצמו ביצירת המציאות בכדי לא להפוך להיות סיפור הצלחה ולהכניס כסף, שבעצם יביא עימו צרות.

כאשר האמונות במערכת הלא מודעת מתנגשות עם הרצון המודע - המציאות לא תגשים את עצמה. זוהי מערכת הגנה פנימית שממנה אנחנו אמורים לצאת לפעולה.

חלומות. ShutterStock
מה שעוצר בעדכם נמצא בתוככם. עם עבודה עצמית תוכלו להגיע להישגים/ShutterStock

אז מה עושים?

מה עושים אם יש רצון ויש עשייה, אך לא משנה מה אני עושה - המציאות נראית לה מתרחקת מהגשמה?

אל דאגה. הלא מודע הוא כמו מחשב. הוא נתון לתכנות והפעלה. ראשית עלינו להבין מה נמצא שם בתת מודע. את זה אנחנו עושים דרך שאלה לא הגיונית אך מאוד חשובה: מה הדבר הכי גרוע שיקרה לי כשיתגשם מה שאני רוצה? אני מחפש את הדבר הכי גרוע, כי עליי לזהות מה יושב שם בתת מודע, מה הדבר הכי גרוע שיקרה אם החנות תצליח? מה הדבר הכי גרוע שיקרה אם אקבל את העבודה שאני רוצה? מה הכי גרוע...

לפעמים תצטרכו קצת זמן לשבת עם השאלה זאת, לכתוב מה שעולה לכם, לשאול שוב ושוב. אחרי הכל זו לא שאלה הגיונית ופשוטה, אבל ברגע שתעלה התשובה - כבר עשינו חצי מהדרך. מה שנשאר לנו לעשות הוא להשתמש בכלים מתוך עולם הדמיון המודרך ועולם התודעה.

אלו הכלים:

1. לוגיקה - אחרי שהבנו מהי האמונה החוסמת, אנו יכולים לנהל עם עצמנו דיאלוג האם זה בהחלט חייב לקרות ככה? האם יכול להיות שאותו בעל חנות ירוויח המון ודווקא יהיה לו כסף לעובדים נוספים וזה אפילו יפנה לו יותר זמן לילדים? ואותו בחור שלנו יצליח בעבודה וזה יאפשר לו לעשות דברים נפלאים למען האנושות כולה?

2. מנטרות - מנטרה היא משפט שחוזר על עצמו שוב ושוב במטרה להטמיעו בתוך המערכת הלא מודעת. ממש לתכנת את התודעה. לדוגמא: "זה בטוח לי להרוויח כסף רב. ככל שיהיה לי יותר כסף, כך אהיה פנוי יותר למשפחתי...". לחזור על זה שוב ושוב.

3. דמיון - המוח שלנו לא באמת מבדיל בין דמיון למציאות ולכן רבים משתמשים בדמיון בכדי ליצור מציאות רצויה. נניח הבחור שלנו יחזיק בדמיונו תמונה שלו מצליח במקום העבודה וחש בטחון ושלווה. ככל שיעשה זאת יותר, הזיכרון אשר חרוט בלא מודע ישתנה אט אט לתמונה הרצויה.

4. מדיטציה - מדיטציות קצרות בדמיון מודרך מאוד יכולות לעזור. לאחר שאנו מזהים מה יושב שם בלא מודע, אפשר למצוא ברשת מדיטציה מתאימה ולתרגל אותה בכדי ליצור מציאות חדשה.

מעל הכל חשוב לדעת ידיעה עמוקה: אם אני רוצה משהו, באמת רוצה, אז יש לי שם יעוד. זה מגיע ממש מהנשמה. אנחנו מיועדים להצלחה באותו מקום, אנחנו רק צריכים לעשות את העבודה הרצויה בדרך לשם! אז מה הדבר הכי גרוע שיקרה לכם ביום שתגשימו את הרצון הכי משמעותי שלכם?

דמיון מודרך. ShutterStock
התחילו בלכתוב את הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכם - והמשיכו משם/ShutterStock

אם גם אתם נתקלים בפער בין הרצון שלכם להצליח להגשמת השאיפות הכלכליות שלכם, אני מזמינה אתכם להצטרף לפרויקט מרגש שמתרחש כולו בוואטסאפ וע"י תרגול יום יומי המאפשר כניסה עמוקה ל"לא מודע" וריפוי אמונות שחוסמות אתכם.

תוכלו למצוא פרטים עליו בלחיצה כאן.

הכתבת היא מיכל מילגרום - שינוי מתוך גדילה.
מבכירי המנטורים בישראל, מפתחת שיטת MetaFeelings - תודעה למציאות חדשה.
מרצה ומכשירה מטפלים, מתקשרת ומובילה תהליכים קולקטיבים לשינוי תודעתי מעל 20 שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • תת מודע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully