וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יעלה בגורלם של איתמר וקארין מ"חתונמי"? קבלו תחזית אסטרולוגית

30.8.2021 / 23:08

האסטרולוג יאיר טריבלסקי פנה לעזרת הכוכבים כדי לבדוק מה סיכויי ההצלחה של הקשר בין איתמר לקארין ב"חתונה ממבט ראשון" והאם המומחים צדקו כשהחליטו לשדך ביניהם?

קארין ואיתמר. קשת 12, צילום מסך
איתמר וקארין - האם זה באמת יעבוד?/צילום מסך, קשת 12

כשמדובר בהצלבת מפות באסטרולוגיה, חשוב להבין שיש הבדל בין הדרך שבה כל אחד מהשניים הנמצאים בקשר מתנהג בחיים עצמם לדרך שבה הם מתנהגים בדינמיקה של הקשר. קשר בין בני זוג ספציפיים הוא ייחודי להם - ולא ממש דומה להתנהלות שלהם בקשרים אחרים. רק אם יבינו מה הם פוגשים בקשר, יקחו אחריות ויתמסרו אליו, הקשר יוכל למצות את עצמו כולל השיעורים שכל אחד מהם עובר.

במבט ראשון במפת הקשר של קארין ואיתמר (תמונה בהמשך), אנחנו רואים תצורת עפיפון שמורכבת ממשולש גדול ומשולש קטן מעליו. את שני המשולשים חוצות שתי זוויות של עימות. התצורה הסופית היא מעין סוג של צלב, או יותר נכון אדם שפורש את ידיו לצדדים. הידיים והעפיפון הם בצבע תכלת הרמוני, אך זויות העימות הן בצבע אדום. שני המשולשים מדגישים את היכולת של בני הזוג להגיע להרמוניה ולהשלמה בלא מעט תחומים בחייהם, כשמשולש המזל הגדול ביסוד האש מסמל נינוחות אנרגטית בעשייה משותפת והמשולש הקטן מסמל יכולת להצליח ולשתף פעולה גם מבחינה מקצועית. בגדול יש בהחלט פוטנציאל הרמוני ושיתופי לקשר הזה.

מילות המפתח - הרמוניה ושיתוף פעולה. אז מה מונע אותן בעצם? שתי זויות העימות שבמרכז. הן מייצגות קונפליקט, שהולך ומתחזק והופך למעיק, למרות שהשניים לא מבינים למה זה קורה להם שוב ושוב.

מפת הקשר של איתמר וקארין

מפת ההצלבה האסטרולוגית של איתמר וקארין. יאיר טריבלסקי
מפת ההצלבה האסטרולוגית של איתמר וקארין/יאיר טריבלסקי

השמש (מסומנת בחץ כתום) נמצאת במזל מאזניים הפייסני והאינטליגנטי השייך ליסוד האוויר, בעוד כוכב מרס (בחץ אדום משמאל) נמצא במזל גדי הנוקשה והמעשי השייך ליסוד האדמה. הצד הגברי של איתמר מורכב מצירוף של יסוד האוויר השכלתני והחברתי ויסוד האדמה הפרקטי.

לעומת זאת הירח (בחץ כחול) נמצא במזל קשת ההרפתקני ואוהב החופש, וונוס (בחץ ורוד) נמצאת במזל טלה האסרטיבי והציידי. הירח וונוס מסמלים את היסוד הנשי בקשר - את קארין - כשגם הקשת וגם הטלה בהם הם נמצאים שייכים ליסוד האש.

במפה ניתן לראות את המרכיב העיקרי בקשר שיוצר את הקונפליקט שעליו יקום ויפול דבר: הצורך בשליטה, בעיקר של איתמר. לצערו הוא לא יכול לממש אותה: שתי הפלנטות המייצגות פה אנרגיה גברית נמצאות בעמדת חולשה יחסית מול הפלנטות המייצגות את קארין ונמצאות ביסוד האש. פה מתחיל קונפליקט: איתמר מבחינתו אמור לתת פה את הטון והמילה האחרונה תמיד אמורה להיות שלו, אבל קארין בתגובותיה הלא צפויות מפעילה אותו וגורמת לו לאבד את השליטה שהוא כל כך רוצה בה. קארין אינה נכנעת לא לבקשה להוריד את האיפור, לא להחזיר את המזוודה - ועוד מיני דברים קטנים אך משמעותיים בקונטקסט הזוגי.

אבל מה בעצם רוצה קארין? האם באמת שליטה במה שקורה? ממש לא: קארין בסופו של דבר רוצה שאיתמר רק יהיה קשוב אליה, זה הכל. אם יעשה זאת - תיפתח ותתן בו ובקשר אמון. אלא שאיתמר ראה בכניעה לרצונותיה של קארין כניעה לקפריזות, מכניס את האגו לעניין והצורך בשליטה הופך להיות אישו בפני עצמו. לכן כשהוא לא מצליח ועוד חוטף ביקורת ממנה, הוא נכנס למצב של אטימות וכעס, מסתגר במניפולציה קרבנית ולא מנסה לקחת אחריות או להבין את חלקו בדילמה ובמה שקורה.

איתמר וקארין, חתונה ממבט ראשון, 11 באוגוסט 2021. צילום מסך, קשת
המרכיב העיקרי בקשר שיוצר את הקונפליקט שעליו יקום ויפול דבר: הצורך בשליטה/קשת, צילום מסך

מבחינת קארין הקשר הזה הוא סוג של חוויה מתקנת לקשר או קשרים קודמים שלא איפשרו לה לבוא לידי ביטוי, והיא רוצה להרגיש חופשיה להתמקד באנרגיה יוצרת ויוזמת אם איתמר יאפשר לה. אחרי התחלה פייסנית ומאפשרת, דברים לא קורים בקצב הרצוי לאיתמר והוא מגיב בכעס, ובמקום לדבר - נאטם ובורח פנימה. למרות שהוא מנסה בהמשך לדבר על הדברים, ניכר שהוא מתחיל להסגר לאט לאט.

איבוד השליטה של איתמר כשדברים לא קורים כפי שהוא רוצה, מכניסים אותה למגננה וקארין, מתקפלת, מה שמרגיז אותו יותר. הכעס וחוסר השליטה שלו בקשר הם בעקיפין סוג של מראה מבחינתו ליחסים בבית שלו - ובעצם של שניהם - שבו האב היה פייסני יותר ומי ששלטה הייתה האם. אולם איתמר קיבל את כל הגיבוי לכך שהוא זה שיכול ומגיע לו לשלוט בקשרים שלו, וחלק מהכעס הוא בגלל חוסר ההבנה למה זה בעצם הוא שמאבד שליטה שוב ושוב.

גם איתמר זקוק לחוויה מתקנת, אולם לשם כך הוא צריך להבין קודם כל לעומק מה פגש בקשרים הקודמים ועל מה לעבוד הפעם. באופן לא מודע הוא קיבל אישה שיכולה להכיל גם אותו וגם את הקשר אם יאפשרו לה, אבל יש מצב שהוא עדיין לא מספיק בשל להבין שהניסיון הכושל שלו לשלוט בקשר אבוד מראש: הנסיון לשליטה הוא בדיוק מה שיגמור את הקשר אם הוא ימשך.

למרות הציניות שלו ושל ידידיו, איתמר חייב לקבל את העובדה שאם לא יהיה קשוב לה ולצרכיה אלא לצורך שלו בשליטה, הקשר יגיע למבוי סתום ויגמר. אם איתמר יסכים להרים ידיים - הוא יגלה שהיא לא באמת זקוקה לשליטה הזו בשלב הזה, אלא מוכנה להיות פרטנרית כשהיא מגלה שהוא אכן קשוב לה באמת. זה יהיה המקום שבו הקשר יכול לעבור לשלב הבא שבו אין שולטים או נשלטים, אלא שני אנשים שלמדו לתת אמון זה בזו ולהיפך, והם מוכנים לנסות ולחיות ביחד. אם ימשיך להילחם, להיסגר ולכעוס, כאקטים של שליטה פסיבית ואפילו קורבנית משהו, הוא יאבד אותה לחלוטין וגם את הקשר עצמו. כרגע זה נראה שלשם בדיוק זה הולך.

אישית אני חושב שאיתמר עדיין אינו אפוי מספיק כדי לנצל את פונטציאל האיכות והאינטלגנציה של קארין עד תומם. למרות הרצון הטוב שלו הוא לא ממש מבין למה זה לא עובד והוא בדרך להרים ידיים, להתייאש ולחזור לחיק החמים והמנחם של חבריו ומשפחתו. למרות הכל אשמח להיות מופתע לטובה. מגיע לשניהם - כמו לכל אחד בעצם - להיכנס ראש בראש בצורך הזה בשליטה מדומה, לוותר עליה ולאפשר לשניהם להפגש מהמקום הרך והפגיע שלהם כי רק פגישה שכזו תביא איתה בסופו של דבר את האמון המיוחל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully