וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיון מודרך מהו? כל מה שרציתם לדעת על שיטת הטיפול האלטרנטיבית

דפנה ביסמוט

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 10:58

למי מתאים הטיפול בדמיון מודרך, אילו בעיות הוא פותר ומה עושים אלו המתקשים לדמיין? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על שיטת הטיפול שסייעה לרבים ברחבי העולם

דמיון מודרך. ShutterStock
דמיון מודרך - כיצד עובדת שיטת הטיפול האלטרנטיבית הזו?/ShutterStock

מהו דמיון מודרך?
אם אומר לכם לחשוב על גלידה, ודאי תדמיינו במוחכם גביע גלידה טעימה ואף תוכלו לחוש את הטעם ואיתו את זיכרונות הילדות שלכם. עוצמתו וכוחו של הדמיון המודרך הוא בהפעלת הדמיה מחשבתית לתודעה המשפיעה על החושים ועל הגוף הפיזי ומביאה ליצירת שינויים. על אף השיטות הרבות הקיימות בדמיון מודרך, המיוחד בטיפול זה הוא שאיננו מובנה ולא מוגבל לשיטת טיפול אחת. הוא אינו דורש דיוק וכל מטפל מוצא את שביל הזהב עם המטופלים בהתאם לנסיבות המשתנות.

כיצד מתחיל דמיון מודרך?
הטיפול בדמיון מודרך מתחיל בכניסה למדיטציה קלה שבמהלכה המטפל מנחה וגורם למטופל להישאר רגוע ונינוח על מנת להתחיל את תהליך ההדמיה המחשבתית. הבסיס לשיטת הטיפול בדמיון מודרך הוא בתרגום לתמונות בתודעת המטופל את הקשיים והבעיות הפיזיות /או הרגשיות שלו. מרבית מהמטפלים משלבים במהלך דמיון מודרך שיטות נוספות מעולם הריפוי האלטרנטיבי כגון קריסטלים, תקשור, מדיטציה, מוזיקת תדרים ועוד שאת חלקם אפרט בהמשך.

מתי משתמשים בדמיון מודרך?
ניתן להשתמש בדמיון מודרך בטיפולים שונים למגוון רחב של מצבים בחיי היומיום וזאת במטרה לשחרר חסימות ,להקל ולהרגיע את התודעה. יש לזכור שהתנאי היחידי להצלחת הטיפול הוא שיתוף הפעולה של המטופל במהלכו.

מה קורה בטיפול למי שלא מצליח לדמיין?
לאור ניסיוני בטיפול בשיטות דמיון מודרך, ישנם מטופלים שמתקשים להפעיל את הדמיון במהלך הטיפול, ולאלו אני מסבירה שישנם חושים נוספים שפעילים - ולהם ישנה השפעה על התודעה והמחשבה לא פחות. כמו כן נוצרת במהלך הטיפול בדמיון מודרך אנרגיה שמשפיעה ישירות על התודעה והמחשבה ומסייעת לאלו המתקשים.

האם טיפול בדמיון מודרך מתאים לכולם?
לאורך השנים חוויתי כמטפלת הוליסטית סיטואציות רבות והטיפול בדמיון מודרך התאים ל-90% מהמטופלים, ילדים ומבוגרים כאחד - וגם אלו שטענו כי הם מתקשים לדמיין. תהליך דמיון מודרך הנו תהליך חיובי וטהור ולכן טיפולים בדמיון מודרך מתאימים לכולם. זו אחת הסיבות לפופולאריות הרחבה שלהם. יחד עם זאת, חשוב לציין שיש לפנות למטפל/ת בדמיון מודרך שאפשר ליצור עמם כימיה טובה על-מנת שהטיפול יהיה אפקטיבי וכדאי לקבל המלצות לגבי מטפלים בדמיון מודרך לפני שקובעים.

דמיון מודרך. ShutterStock
דמיון מודרך/ShutterStock

מהן מטרות הטיפול בדמיון מודרך?

1. דמיון מודרך משתלב כאנרגיה בכל שיטות הטיפול ההוליסטיות השונות כגון הילינג, קריסטלים ועוד.

2. טיפול בדמיון מודרך נועד לשחרר לחצים ודאגות שמעלים את רמות הסטרס ,עלולים לגרור בעיות פיזיות ורגשיות שונות כגון יתר לחץ דם, התקפי לב ,קשיים בנושאים שונים כגון: התנהלות יומיומית, בריאות, פרנסה, מציאת זוגיות, כניסה להריון ועוד.

3. טיפול בדמיון מודרך מרגיע ומקל על מי שחווה קשיי למידה/בעיות של קשב וריכוז.

4. טיפול בדמיון מודרך מקנה כלים לשליטה במחשבות שליליות ודחפים שמעכבים אותנו בחיים.

5. טיפול בדמיון מודרך דוחף לצמיחה אישית והגשמה עצמית.

6. טיפול בדמיון מודרך יעיל גם במקרים של אנשים שמתקשים להשתלב בסביבה, אנשים שסובלים מדכדוך או אנשים שסובלים ממחלות שונות. במקרים אלו הטיפול באמצעות דמיון מודרך עוזר להם למצוא דרך לשלוט ולשנות את חייהם לטובה.

7. טיפול בדמיון מודרך יוצר בסיס חיובי ליצירת מחשבה חיובית ומציאות חיובית בחיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

באילו בעיות ניתן לטפל בדמיון מודרך?

דמיון מודרך הוא כלי אימוני למוח ולמחשבה והוא מטפל במצבים רגשיים, פיזיים ורוחניים. אלו חלק מהבעיות שדמיון מודרך יכול לסייע בהן:

1. פחדים, חרדות ופוביות.

2. חוסר ביטחון עצמי.

3. קשיים חברתיים.

4. אמונות, דפוסי חשיבה והתנהגויות שחוסמים אותנו בחיים. לדוגמא אמונה "שלא מגיעה לי זוגיות כי..." או "אני לא אהוב כי...".

5. בעיות של קשב וריכוז.

6. קשיי למידה.

7. אובססיות והתמכרויות שונות.

8. בעיות שינה.

9. בעיות אכילה.

10. בעיות פוריות.

דמיון מודרך. ShutterStock
דמיון מודרך/ShutterStock

תרגול בדמיון מודרך

כדי לתרגל דמיון מודרך יש להקצות לפחות 10 דקות מזמנכם ולקבל הנחיה מוקלטת, הפעלת דימויים תוך כדי הקשבה למוזיקה מרגיעה, נשימות עמוקות שמאפשרות כניסה לתדר אלפא או בטא (לנשימה יש השפעה מרגיעה על המחשבה והתודעה). עצם התרגול מאפשר להיות בשליטה ובחשיבה חיובית ותוביל להצלחה.

· יש לזכור שיש אנשים שלא יחושו/ידמינו דבר במהלך הטיפול וזו לא סיבה להפסיק את תהליך הדמיון מודרך.

· יש להבין שהמחשבות מתערבבות במהלך הדמיון המודרך ואין להילחץ מכך.

· לא תמיד התמונות שעולות במהלך הטיפול מסונכרנות עם ההנחיה המודרכת.

· מומלץ להשתמש בסמלים קבועים כדי לאפשר את הניתוק מהמציאות ולהיכנס לתדר אלפא. דוגמא לכך היא עליה במדרגות או בסיום הטיפול בדמיון מודרך ירידה במדרגות וחזרה לאדמה.

· בסיום הטיפול יש לרשום את הרשמים והתמונות שעלו ולנסות להבין מדוע הם עלו. הבירור ישחרר טראומות, כאב וזיכרונות שלא משרתים את המטופל יותר.

בהצלחה!

הכתבת היא דפנה ביסמוט, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני.
להשארת פרטים בפייסבוק לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully