וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן שם לתינוק: כך תבחרו את השם הנכון לו

יפעת אורלב, נומרולוגית קבלית ומערבית

29.6.2021 / 7:28

בחירת שם הוא עניין רציני. שם נותן לאדם את התכונות שלו ועלול להשפיע את גורלו. על אף שאין שם טוב או שם רע - יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמגיעים לבחירת שם לתינוק. הנה כמה נקודות חשובות

5 עובדות על תינוקות/מערכת וואלה! |News

בחירת שם לתינוק מלווה את ההורים עוד אפילו טרם הכניסה להיריון המיוחל. משפטים כגון: "אם תיוולד לי בת יקראו לה רומי" או "אם יוולד לי בן אני אקרא לו על שם הזמר האהוב עליי, עומר" נשמעים לא מעט על ידי הורים מהיום שהחליטו על מסע חייהם המשותף.

כשמגיעה בשורת ההיריון, משך ההיריון כולו, ההורים ובפרט האם ההרה, חושבים תדיר על השמות הפוטנציאלים שינתנו לתינוק כחלק משמעותי משיגרת ההריון.

שמות הם טרנד אופנתי. לכל תקופה שמות קליטים ונפוצים לה. בשנות ה-40 היו אלה השמות רחל, אסתר, לאה, חנה, מרים, שרה, יואב ואיציק. בשנות ה-70 השמות הנפוצים היו: טליה, סיגלית, אורנה, מיכל , ירון, איתן וענת. בשנות ה-2000 השמות הנפוצים היו: נועה, עדי, שירה, ירין, לי, אוהד, רון ונעם.

כיום יש הרבה מאוד שמות שהם יוניסקס ומתאימים לבנים ולבנות כמו בר, נעם, רוני, אור וטל, ושמות שבאים עם קצת טעם של חו"ל כמו: קים, קיילי, איימי, אמה, נטלי, סילבי, שנטל ועוד. במגזר הדתי השמות: צופיה, הלל, עטרת, תהילה, מוריה, יהונתן, דניאל, תפארת, אמונה או גפן מאוד נפוצים, כאשר במגזר הדתי יש לרוב גם הוספה של שם שני של סב, סבתא או דוד קרוב.

תינוק. ShutterStock
כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון כשאתם מגיעים לבחירת שם/ShutterStock

המכנה המשותף של כל ההורים הוא שכולם רוצים שם קליט ואופנתי שיבוא בהרמוניית הצליל גם עם שם המשפחה. בחירת השם על ידי ההורים אינה פשוטה. לפעמים ההורים אינם מסכימים על שם מסוים ולפעמים יש דרישה והתערבות של הסבים והסבתות להיקרא על שם הדוד או הדודה, או להוסיף שם שני כדי לכבד את הסבא או הסבתא.

מהנסיון שלי, יש משפחות שמחליטות שכל ילדיהם יקראו עם אות מסוימת בתחילת השם, למשל האות א' - שלושת ילדיה הנפלאים של אופירה אסייג. גם אייל גולן בחר שילדיו יקראו עם אותיות מסוימות כמו א, ל, י - נגזרת שמו הפרטי אותו ישאו צאצאיו.

שם הוא שורש הנשמה - ונכון שאנחנו מאוד רוצים להיקרא בשם אופנתי עם צליל שאנחנו מתחברים אליו. עם זאת אני מאמינה שבחירת שם היא עניין רציני. חשוב לומר ששם נותן לאדם את התכונות שלו ומשנה את מזלו. בתנ"ך יעקב אבינו (שם עם גימטריה רגישה) שהיה חלש מול אחיו עשיו, שינה את שמו לישראל (שם עם גימטריה דומיננטית) ואז קיבל תכונות של מנהיג.

בראייה שלי, אין שם טוב או לא טוב. יש אדם בשם אמיר שיהיה מצליח, כלכלן ראשי בחברה בינלאומית ויצליח כלכלית ואישית - ואדם אחר עם אותו שם (אמיר) שחייו עברו מהמורות לא פשוטות והוא בקושי "סוגר את החודש". לכן חשוב שתהיה הרמוניה בן שמו של האדם לתאריך לידתו. בנוסף, לכל אדם יש את עץ החיים הקבלי שלו, 10 הספירות של הנתיבים של שמו המלא. מאוד חשוב לבדוק גם שהאותיות של השם הפרטי והמשפחה יושבים על נתיבים הרמוניים עם תאריך הלידה.

עוד בוואלה!

"8 זו נורת אזהרה": מה אומרים המספרים שמופיעים לכם בחלום?

לכתבה המלאה
שם לתינוק. Giphy
שם לתינוק/Giphy

ההמלצה שלי להורים

כאשר תינוק נולד והורים פונים אליי לסייע בבחירת השם - או לאשר שם כזה או אחר, אני מבקשת שיציעו לי חמישה שמות לפחות. יש מקרים שאני שוללת את כל השמות המוצעים ואז מציעה להורים שמות עם אותיות דומיננטיות כמו אותיות ה-א. מ. ש בשם . אם אני רואה שתאריך הלידה מורכב ברובו ממספרים "קשים"- שכליים, לוגים, רציניים מידי, אני מחפשת שם שהוא רגיש יותר, אינטואיטיבי וזורם.
כך גם ההיפך, אם אני רואה שתאריך הלידה מורכב ברובו ממספרים "רכים"- אינטואיטיביים, רגישים מידי, אני מחפשת שם שכלי, דעתני וחזק.

כמו כן אני מתייחסת לאותיות בשם בהצלבה עם השמות של ההורים כדי ליצור חיבור הרמוני גם איתם עד כמה שאפשר ברמת התכונות בשם. בנוסף, אני מסתכלת על הנתיבים בעץ החיים הקבלי כדי למקסם את היכולות של הילד עם תכונות הרמוניות וזרימה.

בעניין השם השני - לא תמיד צריך שם שני אם השם יושב טוב על עץ החיים והרמוני עם תאריך הלידה.
עם זאת, בהרבה מאוד משפחות יש בקשה להוספת שם על שם אדם שנפטר. מבחינתי, אם הנפטר חלילה סבל או נקטף בדמי ימיו - אני ממליצה שלא להוסיף לו את השם הספציפי הזה ואם מאוד מתעקשים אז אני טיפה משנה את השם השני כמו אסף- ספי , אברהם- אבי. הוספת שם שני לאדם שנפטר אחרי גיל 60, אשר יושב טוב על הנתיבים בהצלבה עם תאריך הלידה, אני מאשרת ללא כל בעיה.

לסיכום חשוב לי לציין שהשם הוא תדר והוא חייב להיקרא בקול רם. שם שנכתב בתעודת זהות מבחינתי לא מקבל את "הקריאה". העולם נברא על ידי כח הקריאה. אלוהים אמר : "ויהי אור" והיה אור. כדי ששם יקבל תדר משפיע - חייבים לקרוא אותו בקול רם. תמיד תזכרו, הבחירה של השם היא בידי ההורים בלבד. הנומרולוג או הרב המקובל מסייעים לאישור או לשלילת השם - כל אחד עם הכלים הקבליים והמערביים שברשותו - וזאת על מנת שתהיה הרמוניה מקסימלית לתינוק/ת האהובים שבדרך. ושיהיה רק במזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully