וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי הטארוט- הרבה מעבר למשחק קלפים

יפעת אורלב, נומרולוגית קבלית ומערבית

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 12:04

אחד מאמצעי החיזוי הפופולריים ביותר בעולם הם קלפי הטארוט. בואו להכיר אותם מקרוב

אילוסטרציה - קריאה בטארוט. ShutterStock
קריאה בטארוט ומשמעותם/ShutterStock

מי לא הלך פעם ליועץ רוחני או חשב ללכת "סתם בשביל הסקרנות", אבל נרתע ברגע אחרון במחשבה ש"אני לא מאמין בשטויות האלה". אם פעם ללכת ליועץ רוחני היה משהו פחות מקובל ומביש אפילו, יותר ויותר אנשים היום וביניהם אנשי צבא, אנשי תרבות, אנשי רפואה, אנשי מדע ואפילו אנשי ממשלה רבים בארץ ובעולם נוהרים לא פעם לפיתחם של "היועצים הרוחניים".

"יועץ רוחני", שם לוגי וטרנדי שנבלע לנו יותר מ"מגדת העתידות העתיקה" שבדמיוננו נראית יותר כמו דמות צוענייהעם עגילי ג'יפסי גדולים וחפיסת קלפים בידה, כמו במלודרמה המלחמתית "עגילי זהב" (1947) של הבמאי מיטשל לייסן. הרצון הזה לדעת מה יקרה לנו, "האם הזיווג המיוחל שלי יגיע"? "האם הבוס שלי מרוצה ממני"?, "האם אתחתן השנה"? אותו יצר סקרנות שעייף מלחכות לתשובות בחייו, הוא זה שמביא אותנו לא פעם לפתחם של היועצים הרוחניים.

אחד מאמצעי החיזוי הפופולריים ביותר בעולם הם קלפי הטארוט.

אילוסטרציה - קריאה בטארוט. ShutterStock
הקלפים חוזים את מצבנו הרגשי, מה מתחולל בגוף ובנפש שלנו - ומשליך על כל נתיבי החיים והבחירות שלנו/ShutterStock

אז מי אתם בעצם קלפי הטארוט ואיפה אתם פוגשים אותנו?

קלפי הטארוט TAROT - הם מערכת קלפים שבהתחלה שימשו לצרכי משחק ובהמשך שימשו ככלי מדוייק כדי לחזות את העתיד. יש אינספור פרשנויות לקלפי הטארוט המופלאים. יש הטוענים ש- TAROT בהיפוך אותיות היא המילה TORA - רמז לכך שב-78 הקלפים נמצאת התורה כולה.

פרשנות אחרת אומרת שהיפוך האותיות נותן בעצם את המילה ROTA שפירושה בלטינית - גלגל המזל. הצליל של המילה טארוט מזכיר את הביטוי המצרי "טא רוס" אשר פירושו דרך היוקרה.

האגדה מספרת שמקור הקלפים הוא במצרים העתיקה והם הובאו לאירופה על ידי הצוענים. החפיסות העתיקות קיימות באיטליה כבר מהמאה ה-15 ונשמרו על ידי משפחות האצולה האיטלקיות.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכל צפוי והרשות נתונה/ShutterStock

תודו לארתור אדוארד ווייט

הקריאה בקלפי הטארוט התפתחה במאה ה-18 בסתרי סתרים. במאה ה- 19 פרסם ארתור אדוארד ווייט שהיה מיוצאי " מסדר השחר המוזהב" אגודת סתרים שפעלה באנגליה, את מערכת הקלפים שלו .
בקלפי הטארוט של ווייט ניתן למצוא אלמנטים מעניינים שהם סמלים אותם מפרש "הפותח בקלפים" כמו 22 אותיות האלף בית בקלפי הארקנה הגדולה, 12 המזלות באסטרולוגיה שבאים לידי ביטוי בקלפי החצר, הנסיך, המלך והמלכה והצבעים של הקלפים הרומזים לנו אם הקלפים שייכים לקטגוריית הקלפים "החיוביים" יותר או "החיוביים" פחות.

הקלפים בעצם חוזים את מצבנו הרגשי, מה מתחולל בגוף ובנפש שלנו - ומשליך על כל נתיבי החיים והבחירות שלנו.

קלפי הטארוט מונים 78 קלפים המחולקים לשתי קטגוריות:

הארקנה הגדולה - חפיסה המונה 22 קלפים השווים ל-22 אותיות האלף בית העברי.
הארקנה הקטנה - חפיסת קלפים המורכבת מ-4 סדרות ומונה 56 קלפים. כל סדרה מונה 14 קלפים:
סדרת המטות המדברת על היצריות והעשייה, סדרת הגביעים המדברת על העולם הרגשי, סדרת החרבות המדברת על העולם הלוגי וסדרת המטבעות שעוסקת בהון ושלטון. קטגוריית ארבעת הסדרות גם מדברת על ארבעת היסודות: אדמה, מים, אוויר ואש.

פריסות הקלפים או בלשון העם " פתיחת קלפים" הופכת את הקלפים מסתם פיסת נייר לכלי חזק ועוצמתי ביעוץ אישי, בהכוונה בכל תחומי החיים ובניבוי העתיד או ביתר דיוק, הדרך הנכונה והמומלצת עבורנו.

בראיה שלי "הכל צפוי והרשות נתונה" ולכן רק אדם עצמו בוחר באיזו דרך הוא רוצה ללכת.

כך נראית קריאה בטארוט:

הקריאה בקלפי הטארוט מתייחסת לעבר, ההווה והעתיד. ישנן פריסות קצרות ונקודתיות, כגון פריסת מגן דוד ופריסת מניפה, ויש את הפריסה הקלטית שנחשבת לפריסה המוכרת ביותר שמקורותיה באנגליה.

כאשר אדם מגיע ליעוץ אצל "פותח הקלפים", ערבוב הקלפים באנרגיה שלו ובחירת הקלפים או החפיסה המסויימת אינה יוצאת ב"מקרה", היא מכוונת מלמעלה והיא נותנת את התשובה הכי נכונה עבור השואל.
הקלפים שהאדם בוחר הם בעצם התשובה ש"האני הגבוה" או השומר האישי שלו שולף מהקלפים, ופותח הקלפים היושב מולו יודע את פירוש הקלפים ומתרגם אותם עבור השואל.

ל"פתיחה" אצל פותח/ת בקלפים צריך להגיע עם אנרגיה רגועה, גם אם הנפש שלנו סוערת. לשאול את השאלה מבלי להתחכם ולבקש שהכוונה תהיה מדויקת עבורנו. אין לשאול את אותה שאלה פעמיים כדי לא "לבלבל" את הקלפים. סביר להניח שהתשובה הראשונה שקיבלתם היא הנכונה עבורכם.

הכי חשוב שתדעו שהכל צפוי והרשות נתונה. פתיחה בקלפי הטארוט או בכל כלי חיזוי אחר, אינה חוזה את העתיד, אבל בהחלט נותנת לנו כלי מצויין לבחור את הדרך הכי נכונה עבורנו לזהות דרך הסמלים, המזלות, והמספרים רמזים על הצפוי לנו בדרך.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully