וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שחזה את כישלונו של דונלד טראמפ בבחירות מסכם שנה

את מפת הלידה הזו של דונלד טראמפ הכנתי לפני הבחירות האחרונות לארצות הברית. הוספתי כמה דברים מאז, אבל המסקנה אז כמו היום: נפטון נתן - מרס ופלוטו לקחו. דונלד יורד מהבמה. You're fired!

בווידאו: טראמפ גינה את המתקפה על הקפיטול, במקביל להדחה/צילום: רויטרס

לפני שנים, עוד לפני שנבחר לנשיאות ב-2016 עשיתי את מפת הלידה של טראמפ בפעם הראשונה עבור עיתון מעריב, כשעדיין הנחה את תכנית הטלוויזיה שלו. האישיות שלו סקרנה אותי והסיפור שסביבו.

האמת שכבר אז התפלאתי איך במפה כל כך אקטיבית ועם כל כך הרבה רעש תקשורתי סביבה, מרקורי כוכב התקשורת במפת הלידה שלו (מסומן בחץ ירוק) יוצר אך ורק זוית אחת עם כוכב אחר, עם נפטון, וגם היא - זוית פעולה, כלומר זוית שפועלת כל הזמן באופן דיסהרמוני בין שני כוכבים, לטוב ולרע.

מפת הלידה של דונלד טראמפ:

מפת הלידה של דונלד טראמפ. יאיר טריבלסקי
מפת הלידה של דונלד טראמפ/יאיר טריבלסקי

נפטון הוא כוכב שאחראי על הדמיון והיצירתיות שלנו, אבל בזויות פעולה לכוכבים אישיים, כמו מרקורי, הקשר בינו לבין המציאות האובייקטיבית בשטח לא תמיד חזק, מה גם שהוא עצמו נמצא במזל סרטן השייך ליסוד המים.

חשוב להבין לעומק מיהו נפטון, כיון שהוא משחק תפקיד מרכזי במפת הלידה של דונלד, ובחייו בכלל.

נפטון בעיקרון הוא כוח טבע, אחד מתוך חמישה שאנחנו יכולים למצוא במפת הלידה שלנו. חמשת הכוכבים האלה מתחלקים לשתי קבוצות: סטורן ויופיטר, שאחראים על מימוש הפוטנציאל בחיינו, ואורנוס נפטון ופלוטו שאחראים על הפרעה למימוש הזה כדי שתהיה תנועה תמידית בטבע, והמימוש לא יגיע אף פעם למצוי סופי, כיון שאז מגיע שלב של הסתאבות ומוות.

באיזה כוחות מדובר? ובכן, אורנוס מביא שינויים וניתוקים בצמיחה ובמימוש, נפטון מביא איתו טשטוש וערפול אגו, ופלוטו שובר הורס ובונה את המציאות מחדש. שלושת הכוכבים האלה פועלים ומפעילים דרך המיקום שלהם במפת הלידה הקבועה שם הם מראים איזה מודלים של אישיות עובדים אצל כל אחד מאתנו, ובטרנזיט - כלומר כשאותם כוכבים ממשיכים במסעם בשמים ויוצרים זויות מסוגים שונים עם הכוכבים במפת הלידה שלנו, אלמנט שמראה שבמפת הלידה יש צד שהוא קבוע, הפוטנציאל, ויש צד שהוא דינמי ומממש חלק מהפוטנציאל הזה באופן דינמי דרך הזויות שהוא יוצר תוך כדי תנועתו.

מכל השלושה נפטון הוא המסקרן במיוחד, בעיקר מכיון שהשפעתו לא ממש נראית לעין באופן בולט כמו הצד ההרסני של פלוטו או הניתוקים שהאדם עובר או בוחר לעבור עם אורנוס: נפטון הוא קטלני כי דרכי הפעולות שלו הם רבות, וגם קשה לאדם להבין שהוא עצמו נשלט כביכול על ידי כוח בלתי נראה שגורם לו להרגיש גרגר עפר על קרקעית היקום ומהמקום הזה הוא לפעמים נאחז בדת ובאלוהים כדמות שתתן לו חסות ותושיע אותו, או ההיפך: הוא מרגיש שהוא המושלם שבאדם, והוא חסר גבולות ולא מוגבל ביכולות שלו לעשות הכל וגם מגיע לו לעשות זאת ולהיות כזה.

שני המקרים מלווים בתחושות קיצוניות, כיון שנפטון הוא קודם כל כוכב רגשי מאוד, והרגשות שלנו בסופו של דבר הם אלה שמפעילים אותנו ושולטים בנו, כשההגיון אמור לאזן את פעולתם או לממש אותה בפועל.

בטבע יש אמנם שאיפה לאיזון כמו שכולנו יודעים, אבל בסופו של דבר איזון אמיתי לא קיים, כיון שאיזון משמעו תחילה של סיאוב ומוות, ולכן חייבת להיות כל הזמן תנועה בין הצד ההרסני לצד הבונה או בין שאר הצדדים, כדי שתהיה תנועה. בטבע - התנועה היא החיים עצמם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקורו באלמו, טקסס (גבול ארה"ב - מקסיקו) 12 בינואר 2021. רויטרס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקורו באלמו, טקסס (גבול ארה"ב - מקסיקו) 12 בינואר 2021/רויטרס

אחד הנושאים החזקים במיוחד אצל נפטון הוא טשטוש הגבולות, ולפעמים גם חוסר גבולות מוחלט. באנגלית זה נקרא ego deniel כלומר, מכחיש אגו, או יותר נכון מבטל פעמים רבות את פעולתו. כאן חשובה מאוד הדרך שהאיש הזה יבחר: האם להיות אדם שנותן מעצמו ללא גבולות, או אולי כזה שתחושת ה'אני' שלו היא חסרת גבולות כמו גם התחושה שהוא לא מוגבל בגבולות שכולנו מכירים? מן הסתם גם וגם.

עלול ליצור תסמונות מעניינות כמו למשל מחשבות שווא, דכאון, אופוריה, תסמונת משיחית של אדם שכביכול 'נבחר' ועוד, והוא מלווה פעמים רבות בקסם אישי חזק במיוחד, וכשזה קשור למרקורי כוכב התקשורת - זה קשור לקול, למלים, לצלילים, ולמסרים הלא מודעים שהוא מעביר. מרקורי בזוית לנפטון מביא איתו קסם מיוחד בקול, בתדר, בקסם האישי, וביכולת השכנוע.

נוכל למצוא זויות פעולה כאלה בין כוכבים אישיים ובעיקר מרקורי לבין נפטון במפות לידה של שחקני תיאטרון שעוזרות להם להכנס ולצאת מדמויות שונות בקלות ולהזדהות איתן לחלוטין וכך גם לשכנע את הצופים באותנטיות של משחקם, אצל סוכני מכירות ממולחים שיכולים למכור קרח לאסקימוסים, אצל גורואים רוחניים בעלי תדמית אידיאליסטית, ואצל אנשים שיתנו את פת הלחם האחרונה שלהם לאדם נזקק, ואצל רופאים ואחיות שרואים במשלח ידם שליחות - להזדהות עם סבלם של בני אדם אחרים, ולעזור להם.

מה מבדיל בין אלה לאלה? הבחירות האישיות שלהם, ובעיקר בחירת זירות הפעולה שהם בוחרים כדי לחוות את הזויות האלה.

האם זה אומר שהאדם עצמו מודע לכל אלה? בגדול - לא. אבל נסיונו בחיים מאפשר לו להבין שיש לו משהו שאנשים מתקשים לעמוד בפניו, והוא מפתח התנהגות שתואמת את מה שקיבל לפי רצונותיו.

יש אנשים שעם מיקום כזה של מרקורי יעבירו את חייהם בנתינה לזולת. הנתינה הזו מגיעה ממקום אידיאליסטי וחסר גבולות כשההזדהות עם הזולת וסבלו מגיעה לפעמים גם על חשבון ההזדהות עם סבלם שלהם. אנשים כאלה עובדים פעמים רבות במקומות טיפוליים מסוגים שונים, החל מבתי חולים וכלה כמקצועות רוחניים כמו מתקשרים למיניהם.

בגדול, יש אנשים שישתמשו במתנה הזו למטרות חיוביות כמו בסיפור על החלילן מהמלין, שמוציא בקסם של חלילו את העכברים מהעיר, ויש אנשים שישתמשו במתנה הזו להשפיע על אנשים אחרים במסרים שליליים או במסרים שישרתו בעיקר את מטרותיהם שלהם, ומכיון שנפטון כאמור הוא חסר גבולות, הם יעשו זאת באופן חסר גבולות ללא מודעות או גישה מצפונית, פשוט כי הם יכולים..

כמה מדמויות הסלבס שיש להם גם את זוית הפעולה בין מרקורי לנפטון: דיויד בואי, מל גיבסון, דולי פרטון, דיויד לינ'ץ, ג'ורג' גרשוין, רובין גיב, הית לג'ר, קלינט איסטווד, אקסל רוז, ג'ים קארי, סינדי לאופר , הסופרים וויליאם פוקנר ווירג'יניה וולף, ראש ממשלת הודו לשעבר בנזיר בוטו, ובסוף בסוף - ראו את ההפתעות: ברק אובמה, ואברהם לינקולן.. מדהים, לא?

כן, מדהים לחשוב שאת אותו סוג של קסם אישי שהיה לטראמפ חולקים גם אברהם לינקולן, וברק אובמה. טראמפ בטוח לא היה מרוצה מההשוואה לאובמה, אבל ללינקולן… אוהו.. טוב שלא ידע את זה?

2 באוקטובר 2020 - חודש לפני הבחירות: טראמפ ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה. הנשיא בן ה-74, שמיעט לעטות מסיכה וזלזל בחומרת הנגיף, נדבק ככל הנראה מאחת היועצות שלו. רויטרס
2 באוקטובר 2020 - חודש לפני הבחירות: טראמפ ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה. הנשיא בן ה-74, שמיעט לעטות מסיכה וזלזל בחומרת הנגיף, נדבק ככל הנראה מאחת היועצות שלו/רויטרס

אז.. מה באמת ההבדל במפות הלידה של טראמפ לאובמה וללינקולן מבחינת הזוית שבין מרקורי לנפטון?

במפה של אובמה - מרקורי נמצא במזל באריה ב 90 לנפטון בעקרב 180 לסטורן (כמו ללינקולן) וליופיטר ושישים לירח במזל תאומים - זוית העימות עם סטורן בהחלט מקרקעת אותו ונותנת משקל פרקטי לדברי שלו, וכזו גם הזוית המעשית בין מרקורי לירח במזל תאומים. בזוית הזו יש בהחלט לא רק תמיכה אלא גם יכולת לתרגם את הקסם האישי התקשורתי לעובדות בשטח.

במפה של לינקולן - מרקורי במזל דגים 90 לנפטון אבל גם לסטורן במזל קשת - שוב זוית פעולה לסטורן הנוקשה - אבל מרקורי גם צמוד לפלוטו העוצמתי ובזוית הרמונית של 120 לאורנוס ולראש דרקון שאורנוס צמוד לו.

התמיכה שכוכב מרקורי מקבל במפות הלידה של שני המדינאים האלה היא גדולה ומשמעותית, כך שזוית הפעולה שלו עם נפטון היא רק חלק מהתמונה, וזה ניכר בעיקר בעתות משבר: כאן הזוית הרגשנית הזו עלולה ליצור בעייה כשצריכים תגובה פרקטית ולא רגשית. לכן בגדול, הסיבה לתקשורת הבעייתית הזו של מרקורי במפת הלידה של טראמפ היא בשלוש מלים: בדידותו של מרקורי… ומכיון שמרקורי הוא כוכב התקשורת שלנו, ותקשורת היא בעצם חזות הכל כשאתה נמצא בתוך העולם, בטח כשאתה מגיע לתפקידים רמים, כי אז אפשר בשקט לומר גם בדידותו של טראמפ. אכן, כמו שאפשר לראות במפת הלידה של טראמפ, מרקורי נמצא במזל סרטן המופנם, וללא זויות חוץ מאשר הזוית שלו לנפטון.

עד גיל 13 גר טראמפ בבית, אך היה לו קשה להיות שם בגלל אביו השתלטן והמנוכר איתו רב לא מעט, עד שהאב העביר אותו בגיל 13 לאקדמיה הצבאית בניו יורק שם שהה עד גיל 18. הכעס והתסכול על הצעד הזה נשארו אצל טראמפ שנים רבות, גם בגלל הצורך שלו באב מבין ולא מרחיק וגם בגלל תחושת חוסר השליטה בחייו. הצורך הזה בשליטה ילווה אותו מאז תמיד.

15.06.15 –  איש העסקים האמריקני, דונלד טראמפ מכריז על ריצה לנשיאות. מדובר במועמד העשיר בהיסטוריה שרץ לנשיאות. שמו נזכר בעיקר מתוכניות ריאליטי ופרשיות שנויות במחלוקת. GettyImages
15.06.15 – איש העסקים האמריקני, דונלד טראמפ מכריז על ריצה לנשיאות. מדובר במועמד העשיר בהיסטוריה שרץ לנשיאות. שמו נזכר בעיקר מתוכניות ריאליטי ופרשיות שנויות במחלוקת/GettyImages

כשניתחתי את מפת הלידה של טראמפ לפני שנים רבות עבור עתון מעריב, הדגשתי בעיקר את בדידותו של טראמפ כילד. הירח - (מסומן בחץ כחול) המייצג גם את דמות האם - שם למטה במזל קשת בודד במערכה בבית הרביעי בית המשפחה מול כל הכוכבים שמולו במזל קשת הסוער, אבל בזוית של עימות הן לשמש - דמות האב - שממול, והן לאורנוס הכוכב שמסמל ניתוקים ושינויים.

זוית של עימות בין הירח לאורנוס מראה על נתק רגשי כתוצאה מחוסר נוכחות משמעותי של האם בחייו, ושל האם עצמה בזמן שהוא נולד (כשהיא בנתק שכזה בעצמה בחייה גם בילדותה שלה). הניתוק הרגשי הזה גורם לטראמפ להסתגר בתוך עצמו, כשיש רק את דמות האב שממול עם סוג של תקשורת שהוא בעיקרון קונפליקטואלי - גם מעריץ וגם מורד, סוג של שנאה/אהבה אך בעיקר צורך בדמות הזו ממול, לשנוא לאוהב ולמרוד בה, כשבהמשך הוא גם יורש את הונו ממנו.

אביו, איש עסקים חסר סבלנות, דמות קשוחה שהמצאותה בבית ה 10 ממול - בית הקריירה- מראה גם על היעדרותו הרבה מהבית ועל הקושי להעניק את החום והאמפטיה שטראמפ היה זקוק להם. זהו קונפליקט קלאסי של הבתים 4-10 - ירח רגיש ועדין (לא קל כך עדין במזל קשת הסוער אבל מילא..) מול השמש בבית הקריירה שממול.

תוך כדי התהליך גיליתי משהו מעניין: שימו לב לבית ה 11 - הבית החברתי שמסמל חברות גדולות והתייחסות חברתית בכלל: הבית הזה מתחיל בעצם במזל תאומים ומסתיים במזל אריה: כל מזל סרטן שבו נמצאים שלושה כוכבים משמעותיים כל כך כמו הירח ונוס וסטורן - הוא בעצם מזל בלוע..

כמה סמלי שמרקורי וונוס האישיים וסטורן המכביד נמצאים שלושתם במזל סרטן - הקשור באופן קלאסי בכלל לבית ולמשפחה אבל שוהה בבית 11 החברתי - אלמנט שמראה על אופי הבית האמיתי: חברתי, לא אישי, וטראמפ ומי שעוד היה בבית - אחיו ואחותו במעין בועה משפחתית מבודדת עטופה בגוון חברתי חיצוני.

זו נראה כמו תמונה חצי סנטימנטלית חצי טראגית: דמות אחת מרקוריאלית תקשורתית, דמות אחרת מופנמת וסטורנית, ודמות שלישית ונוסיאנית - שלושתן יושבות על הספה, לבד, עם עצמן, מחכות שמישהו יעניק להן קצת תשומת לב: זו התחושה שעולה לי מהמפה הזו לגבי הילדות שם.

ולמה בדידות? בגלל זוית המתח בין הירח במזל קשת לסטורן הנוקשה שם במזל סרטן, זוית של אכזבה רגשית של טראמפ בגלל חוסר הקרבה שהיה זקוק לה, שהקשיחה מאוד את ליבו לחיים בכלל ולנשים בפרט בהמשך חייו.

נשאלת השאלה: עם מרקורי שכזה, עם כל הקסם האישי והכריזמה, בכל זאת.. מהיכן הדרייב המטורף הזה לשליטה? הכוחניות? הצורך האינסופי בשליטה ובהפעלת אחרים?

התשובה טמונה בבית ה 12, הבית של התת מודע, זה שנמצא מאחורי הקלעים ולא רואים אותו אבל בסופו של דבר הוא זה שקובע איזה תכנים שלנו יצאו באמת לעולם ויקבלו בו לגיטימציה, ואיזה לא. כאן שוכנים להם שני הכוכבים העוצמתיים ביותר במפה הזו ובאסטרולוגיה בכלל: כוכב מרס - מסומן בחץ כתום - וכוכב פלוטו היצרי והכוחני - מסומן בחץ חום. הם אלה שאחראיים לכל הבלגן הזה תאוות הכוח הזו הצורך הדורסני הזה לשלוט בכל דבר ולהתנתקם בכל מי שלא משתף איתו פעולה.

חשוב יותר הוא מרס: הוא ממש יושב על האופק עצמו אבל מהצד של בית 12 ולא של הבית הראשון, אלמנט שהופך אותו פחות מודע ופחות בר שליטה, אך משום כך דורסני ומגלומני ברמות קיצוניות. למה הוא נמצא דווקא שם, בבית ה 12? התשובה נמצאת במזל שבו הוא נמצא - מזל אריה - ובמיקומה של השמש שליטת המזל הזה בבית העשירי, בית הקריירה.

דמות האב היא זו שמפעילה את הכל מאחורי הקלעים. האב הקשוח הזה שהיה זקוק דווקא ממנו להכרה וללגיטימציה ולא קיבל אותן, אותו אב שלא האמין בו למרות שהיה זקוק לו כל כך - הוא זה שגרם להצטברות הזו של הצורך בהכרה ובשליטה של טראמפ, צורך שלבש מימדים גלובליים ממש של ילד שרוצה שיכירו בו: אם לא תכיר בו - הוא יאיים עליך, יפעיל מניפולציות, יפעל נגדך מאחורי הקלעים - עד שזה יקרה. ואחרי שזה יקרה - פתאום הוא ירגע, ואפילו יציג אותך כחברו הטוב ביותר…

כך קרה למשל עם ארדואן, כך קרה עם קים ג'ונג איל, ועם פוטין: ברגע שקיבל הכרה בו ובכוחו, באותו רגע הפך את עורו, התידד, ניסה לבוא לקראת, ובסופו של דבר אפילו עזב לעיתים את כל הסיפור, כמו במקרה של קים ג'ונג איל, הרוקט מן, שלא הפסיק לאיים עליו עד שלבסוף קים התרצה מעט הם נפגשו ובאותו רגע טראמפ הציג זאת כהישג, אפילו את קים כידיד, ואיבד עניין. הילד הזה שכל כך רוצה שכולם יכירו בו ויאהבו אותו, ברגע שהוא מקבל את מבוקשו הוא מתרצה וחוזר לארגז הצעצועים שלו. אם רוחאני מאירן היה מבין זאת מן הסתם הרומן עם אירן היה מתפתח מעצמו ולא הופך למלחמת עצבים שכזו..

כוכב נוסף שנמצא בבית ה 12 ומשפיע עליו מאוד הוא פלוטו היצרי והכוחני. באופן מעניין בזמן שלכוכב מרס יש זוית פרקטית עם השמש וזוית מאזנת עם הירח לפלוטו במפת הלידה אין כלל זויות… מיקומם של שני הכוכבים האלה בבית ה 12 מעיד על הצטברות של רגשות עוצמתיים מאחורי הקלעים. הצורך בעוצמה, בכבוד, בהכרה ובכוח - שני אלה בהחלט מעידים על כך בגדול, ומכיון שמרס יוצר רק זויות הרמוניות עם כוכבים אחרים ופלוטו שום זוית, נראה שהעולם אפילו מקבל בהבנה את הצרכים והרגשות העוצמתיים האלה ואפילו נענה להם בחיוב, אלמנט שגורם לטראמפ לבדוק את הגבולות האלה שוב ושוב ושוב גם באופן מניפולטיבי וכוחני ולהתנקם במי שלא מציית לו, כי גבולות למרס ופלוטו בבית ה 12 קשה מאוד לשים, מה גם שהזוית היחידה בין מרקורי היא לכוכב אחר היא לנפטון שגם אצלו נושא הגבולות הוא לא חזק במיוחד…

מפגין נגד טראמפ מסיר בובת קרטון בדמותו של הנשיא היוצא לקראת מחאה צפויה של תומכיו עם השבעתו של הנשיא הנבחר ביידן, פנסילבניה. רויטרס
מפגין נגד טראמפ מסיר בובת קרטון בדמותו של הנשיא היוצא לקראת מחאה צפויה של תומכיו עם השבעתו של הנשיא הנבחר ביידן, פנסילבניה/רויטרס

זה מוביל אותנו למילות המפתח שמפעילה את שני הכוכבים האלה מאחורי הקלעים ביחד עם מרקורי: שליטה - ואיבוד שליטה. אין פלא ששתי המלים האלה שפרסמו את טראמפ בעולם יותר מכל הן המלים שנאמרות בסופו של כל פרק בסדרת הריאליטי שלו: You're fired. אבל השנה האחרונה היתה גרועה במיוחד עבור טראמפ. כוכב נפטון המטשטש ומערפל (בעיגול ירוק) יצר ויוצר השנה זויות פעולה עוצמתיות מטשטשות ומערפלות הן לשמש (הזוית העליונה) והן לירח (הזוית התחתונה) ובמקביל גם לראש ולזנב דרקון - צירוף מעט נדיר כשלעצמו, ונדירה עוד יותר היא העובדה שבמקביל לכל זה יוצר גם כוכב פלוטו היצרי שבסוף מזל גדי כעת גם זוית פעולה מדויקת של 150 מעלות לשמש, וגם זוית של עימות לונוס הרגשית במפת הלידה שלו שאמנם לא הגיעה עדיין לדיוקה ותגיע בהמשך השנה, אבל זוית עימות של פלוטו עם סטורן אכן הגיעה ויצרה בדיוק את המשבר לאחר הבחירות ואי היכולת לתרגם את טענותיו של טראמפ לזיופים בבחירות לעובדות מול המערכת המשפטית שהדפה אותן בקלות.

בגדול, אין ספק שזו שנה איומה עבור שיקול הדעת של טראמפ וההחלטות שקיבל, או לא קיבל. גם כך שיקול דעתו היה רגשני סוער ולא יציב, כל שכן עכשיו עם השפעתו הקטלנית של נפטון. אולי משום כך, לפני הבחירות כששאלו אותי האם טראמפ יבחר שוב, אמרתי שאין מצב שעם טרנזיטים כאלה על מפת הלידה שלו יוכל לנצח, ולדעתי בהמשך השנה כשנפטון יהדק את הזויות הוא עלול אפילו להיות מאושפז, בגלל העומס הרגשי והמנטלי שיוצר נפטון, ובגלל חוסר הגבולות שלו.

לכן היו מוזרים לי כל אותם אסטרולוגים שחזו לו נצחון בבחירות ולא הסכימו לשנות את התחזית גם כשראו איך שיקול הדעת שלו מתפורר לאט לאט והופך להיות כעס של ילד מרוכז בעצמו שאיבד את הצעצוע שלו, אלמנט שגרם למרס מאחורי הקלעים רק להגביר את הכעס הזה יותר ויותר.

ב-6 לינואר הדברים הגיעו לשיא: היום האחרון של מרס במזל טלה, כששהה על המעלה בשליטת נפטון והמעבר לפלוטו, והירח בזוית מתח מדויקת לנפטון, נפרצו כל הגבולות, ובזמן שטראמפ הפעיל את ההמון בעוצמה ואז רץ להסתתר בבית הלבן ולצפות בהסתערות ההמון בטלביזיה, הגיעה נקודת האל חזור של טראמפ: ההסתערות הזו על הקפיטול והנזקים שעשתה לתדמיתו כבר היו מעל ומעבר, אמריקה כולה שעד אז התאפקה מול גחמותיו ומצבי הרוח של טראמפ, הצליחה לעצור את הסערה ממש בדקה התשעים לפני שנגרמו עוד נזקים בגוף וברכוש, אבל את הנעשה אי אפשר להשיב: האיום על הדמוקרטיה שטראמפ יצר בהדרגה הגיע לשיאו, וכעת הבינו גם הרפובליקאים שהאיש אכן חסר גבולות והוא הופך להיות סכנה אמיתית לדמוקרטיה בארצות הברית.

כעת, כשכל בני הברית שלו מתנערים ממנו בהדרגה כולל ראש הסיעה הרפובליקנית מקונל והספונסרים שליוו אותו, הוא הופך להיות אט אט קרבן לשכרון הכוח המרסיאלי פלוטוני שלו, ולחוסר הגבולות שאיפיין אותו עד אז ומאפיין אותו עד היום.

ומה הלאה? הכוכבים מראים שהסיפור עלול להיות רק עצוב יותר, כשנפטון יגיע למעלות המדויקות של השמש והירח ה 22 וה 21 ויעבור בדרך גם את הזויות לראש וזנב הדרקון. נכון לרגע זה נראה שתהליך ההדחה הסופי - גם אם יתרחש פורמלית אחרי שטראמפ יעזוב - תופס תאוצה, מה שאומר שאז הדמוקרטים יוכלו בעזרת רוב רגיל בסנט להעביר הצעת החלטה שלפיה לא יוכל יותר לשאת בתפקיד ציבורי כלשהו. נכון לרגע זה נראה שגם יצליחו, נכון לרגע זה, המלה האחרונה של מיטש מקונ'ל, המצליף של הרפובליקנים בסנט, עוד לא נאמרה, אך בשיחות סגורות אמר שהוא בהחלט מצדד בכך.

כך יצרו נפטון מרס ופלוטו - הן במפת הלידה של האיש והן בטרנזיטים שליוו את כהונתו - את עלייתו ונפילתו של דונלד טראמפ, האיש שיצר סטנדרטים חדשים של התנהלות כוחנית בנשיאות ארצות הברית, התנהלות שיש האומרים שסופה היה ידוע מראש: ואכן, במעורבות הזו של הטרנזיטים של נפטון ופלוטו בזוית העוצמתיות במפת הלידה של טראמפ, הכל באמת היה - ועדיין - אפשרי.

כיום ארצות הברית מלקקת את פצעיה, מתכנסת לאיטה, המומה עדיין מתוצאות הפלישה לבניין הקפיטול שהוכיחה את פוטנציאל ההרס הגדול של טראמפ ותומכיו (ואת פוטנציאל ההרס של מרס ופלוטו בבית ה 12 שלו) ואומרת בשלל קולות מכל קצות הקשת הפוליטית, הן של דמוקרטים והן של רפובליקאים לדונלד טראמפ חסר הגבולות: You're fired!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully