וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לידתו של מנהיג": ניתוח אסטרולוגי על אמיר השכל

תאריך: 9 לאוגוסט 1953

אמרו לי: איך אתה יכול להסתמך על מפת לידה בלי שעת לידה? ואכן, יש משהו בטיעון הזה, אבל עדיין מירב המרכיבים שאפשר לראות איך הם מושפעים עכשיו מהטרנזיטים המרכזיים כרגע בשמים נמצאים כאן, והם בהחלט יכולים - וגם נותנים - תמונת מצב בסיסית שאפשר להסתמך עליה בזהירות כשאני אומר את המשפט... מנהיג נולד. לא פעם - כעת. אולם כמובן הוא לא נולד כרגע. אנשים בני 66 לא נוצרים ברגע אחד: הם עוברים לא מעט, אבל לפעמים מצב כוכבי מסוים בקונספט מסוים ובפורמט שמתחבר גם למקום ולזמן, יכול בהחלט לשחרר פוטנציאל הטמון באיש הזה בגדול, ולא רק להוציאו לאוויר העולם, אלא גם לגרום לפעולות שלו להפוך תלת ממדיות בדרך שבה הן משפיעות על העולם הזה וגורמות לו להיות חוד חנית של מצב מסוים בסיטואציה מסוימת.

אחרי כל המלים הדיפלומטיות האלה, אני יכול לומר את המשפט הקצר הזה: מנהיג נולד למשבצת זמן מסוימת ואי אפשר כבר להחזירו אחורנית. הטרנזיטים שיצרו את כל הסיטואציה הזו לא יחזרו על עצמם, וכמו כל לידה - הוא כבר בחוץ, אם כי לידתו היא סוג של לידת עכוז דווקאית, אבל... מנהיג הוא מנהיג, ובסיטואציה שכזו - דווקא במיקום הכוכבים הזה בולט המערך הפנימי של המפה ודוחף אותו קדימה. מעכשיו - כל השאר יהיה תלוי בו, כי הלידה עצמה כבר התרחשה וחבל הטבור הזה נקרע סופית אי שם בבית המעצר בירושלים.

אז מה יש לנו במפה? סקירת הכוכבים במפת הלידה של אמיר, בתוספת הכוכבים שממש כרגע מפעילים כמה מהם בעצמה, ו'יולדים' את אמיר לתוך סיטואציה מסוג אחר: כזו שלא משנה אותו עצמו, אבל האיכויות שלו מקבלות כעת נפח אחר. את מיקום הכוכבים בטרנזיט בשמים כאלה מראים החיצים והזויות שהם יוצרים לכוכבים במפת הלידה: אורנוס בחץ אדום ובזוית אדומה, סטורן בחץ חום ובזוית חומה, מרקורי בהילוך אחורי בצמידות שהולכת ונוצרת ומתקרבת לונוס הרגשית בחוץ ירוק ובעיגול ירוק שמראה את הקשר עם ונוס.

4 כוכבים ביסוד האש, שלושה ביסוד המים, ושלושה ביסוד האוויר - אלה המיקומים שנמצאים כאן. מה חסר? יסוד האדמה. מה נותן החוסר הזה למפה ומה הוא מחסיר? באופן מסוים הוא מחסיר את היסוד הקרקעי, האדמתי, המאזן. החוסר הזה עם מקבץ הכוכבים האישיים הגדול במיוחד ביסוד האש הופך את המפה לסופר דינמית ואקטיבית: האיש חייב לפעול, להוביל מהלכים ולנוע קדימה. הצמידות בין השמש ופלוטו במזל אריה מראה על עצמה חזקה ועל היכולת למקד אותה במטרות נקודתיות. האיש לוחם במהותו האקטיבית - וחשוב שאני מזכיר את המלה אקטיבית - כי במהותו הפסיבית הוא הפוך לגמרי, באופן מעניין.

בעוד הכוכבים שמש, מיקוד הדברים, מרס, מוביל האקשן, הירח הנפש ופלוטו העוצמתי נמצאים ביסוד האש, כלומר רוב הכוכבים האסרטיביים במהותם, הרי שמרקורי כוכב התקשורת וונוס הרגשית, נמצאים דווקא במזל סרטן המופנם העדין והביתי משהו. זהו צד נוסף של האישיות: מצד אחד לוחם ללא חת, ומצד שני - עדין, רגשני, נוסטלגי, ורך מאוד בתוכו.

במפת המדינה כוכב מרס נמצא במזל אריה וונוס הרגשית נמצאת במזל סרטן גם היא - שילוב מעניין שמופיע גם פה. מרקורי כוכב התקשורת במזל סרטן, שונה מאוד במהותו מהכוכבים במזל אריה: הוא קשור מאוד לעבר, לשורשים, לרגשות אמהיים וביתיים שמחברים אותו לכאן ולעכשיו, ניגוד מוחלט לכוכבים במזל אריה שעוסקים כל הזמן בקביעת עובדות של כאן ועכשיו, ומלחמות כוח אגו ועוצמה. שתי פנים כה שונות של אדם אחד.

בשורה התחתונה - מתבצע אצל האיש הזה חיבור מעניין בין עבר והווה. הוא הרבה יותר עמוק ורגשי מאשר הוא מראה כלפי חוץ, ומעטים מכירים את הצדדים האלה.

מפת הלידה של אמיר השכל

מפת הלידה של אמיר השכל. יאיר טריבלסקי
מפת הלידה של אמיר השכל/יאיר טריבלסקי

שימו לב למשולש הקטן במפת הלידה: מיקוד המשולש מתמקד בצמידות בין השמש לפלוטו, אחת הצמידויות העוצמתיות שקיימות באסטרולוגיה, שמביאה איתה גם נוכחות וכריזמה, אם כי פעמים רבות מהסוג השקט והבוטח דווקא, כזה שלא רואים כלפי חוץ אבל בהחלט מרגישים. כוכב נוסף שנמצא כאן הוא יופיטר כוכב השפע במזל תאומים. הכוכב הזה מוסיף דווקא הומור וקלילות לשני ריכוזי הכוכבים אחרים, והרבה אינטליגנציה בזויות ההרמוניות שהוא יוצר עם השמש פלוטו סטורן ונפטון.

אז... איזה כוכב הדליק את המפה והוציא את אמיר לקרב? זהו אורנוס (בחץ אדום וזווית אדומה) בזוית שיצר ויוצר לכוכב מרס במפת הלידה של אמיר. הכוכב הזה משפיע כבר בעקיפין או במישרין מ 2018 על מערך הכוכבים של אמיר, מזמן שנכנס באופן אקטיבי למזל שור ולזוויות עם מרקורי ומרס.

זווית בין מרס ואורנוס היא זווית של חומר נפץ: שני הכוכבים האלה תזזיתיים ואסרטיביים מאוד, אבל מרס הוא כוכב אישי ויש לו סגנון אישי, בעוד אורנוס הוא כוכב השינויים והניתוקים, והוא כוכב דורי, סוג של כוח טבע שבא להביא את בשורת הניתוק ושינוי הכוון לכל מקום שהוא מגיע אליו, או יוצר אליו זוויות.

אמיר השכל (ראובן קסטרו) 
28 ביוני 2020. ראובן קסטרו
האם האיש נולד מנהיג? לא ממש/ראובן קסטרו

זווית נוספת שמתרחשת עכשיו היא זווית העימות בין מרקורי במפת הלידה של אמיר וסטורן הנוקשה (מסומן בחץ חום והזוית עצמה חומה). זווית שכזו מכבידה מצד אחד אך מצד שני הופכת את התקשורת שלנו והמלחמה שלנו לרשמית ובעלת גבולות מוגדרים. הלחץ שיוצר סטורן ממול ביחד עם אפשרויות השחרור שמביא איתו אורנוס למרס, יוצרים סוג של דיאלוג לוחמני שעיקרו - הצורך בשינוי, ולא בכיבוש: אורנוס לא מביא איתו את הצורך במאבק אגו, אלא להיפך: במאבק נטול אגו על עקרונות, ובזה הוא שונה ממאבקים אחרים שמנהל מרס על הביטוי האישי הישיר של בעל המפה: כאן המאבק הוא עקרוני, והוא חלק מהשינוי שאורנוס מביא איתו בכלל למדינה מזמן שנכנס למזל שור, והוא מאתגר את כולנו בצורך בשינויי דפוסים פעולה שיטות פעולה וגישה לחיים בכלל. כתבתי על זה לא מעט בטורים שלי בעבר.

אבל הכוכב השלישי שפעל ביומיים האלה הוא המרתק שבכולם: זהו מרקורי כוכב התקשורת (בחץ ירוק) שנמצא כעת בהילוך אחורי, שמתקדם אחורנית לקראת ונוס הרגשית במפת הלידה של אמיר, אליה יחבור בימים הקרובים. הצמידות בינו לבין ונוס (בעגול ירוק) מראה שהבונוס הרגשי של כל הפעילות הזו עוצמתי מאוד, ובעיקר - אוהב.

כן, זו צמידות של הערכה ואהבה, והיא זו שהייתה אולי חסרה כדי לקבע את אמיר כמנהיג אמיתי בפוטנציה. האהבה שהוא זוכה ויזכה לה בשבועיים הקרובים תשלים את מעגל ההבנה הפעולה והאקשן, ואם ירצה בכך - לא ממש ודאי לנוח החלקים המופנמים שלו שלא ממש עוסקים באגו אלא בצורך במלחמה עקרונית ובסיפוק אישי - הוא יוכל להפוך למנהיג אמיתי, ובצומת הרגשית הזו שבה הוא נמצא כעת הוא מקבל את כל הלגיטימציה לכך. אדם עם מפת לידה שכזו אי אפשר לכלוא לאורך זמן. להיפך: אם יכלא הוא יעמוד על כך שלא יוותר על עקרונותיו, ודווקא שם יקבל את הטאץ' האחרון של מנהיג אמיתי. כעת העולם הקטן שסביבו מכיר אותו ואת יכולותיו, והעולם הגדול לומד להכירו, וגם נותן לו לגיטימציה להמשיך להוביל מהלכים בעוצמה, ובעיקר מכיר ביכולת שלו להוביל מהלכים כמנהיג, ובגדול.

בכותרת שהעליתי כתבתי: מנהיג נולד. האם האיש נולד מנהיג? לא ממש. יש בו אכן אוסף של תכונות מעניינות ועוצמתיות, איכותיות יותר ופחות, אבל אין בהן להפוך אותו אוטומטית למנהיג. אולם, הצירוף של מפת הלידה הזו תחת השפעת שלושת הטרנזיטים שאותם ציינתי וציירתי של סטורן אורנוס והילוכו האחורי של מרקורי - וידידתי האסטרולוגית גבי מיטלמן טוענת שגם בגלל ליקוי החמה ביום הולדתו - ובהם הקונפליקט בינו לבין הממסד שהוא המהות של הקונפליקט בין סטורן לאורנוס - הם אלה שיצרו סיטואציה מסוימת במשבצת הזמן הזו שהפכה אותו בבת אחת למנהיג ובעל יכולת השפעה רחבה יותר מאשר מפת הלידה כשלעצמה אפשרה.

כאן תמיד עולה במצב כזה ה'אילו': אילו לא היה נעצר בפעם הספציפית הזו (כבר נעצר בעבר) ומתעקש על דרכו, יתכן והיה נשאר מאחורי הקלעים למרות דמותו העוצמתית בגלל מרקורי וונוס במזל סרטן, אבל מרגע שנלחם ובאה לידי ביטוי גם הצמידות בין השמש לפלוטו, הכל השתנה. כן, לפנינו סוג של מנהיג בעל כורחו ששלושה טרנזיטים שונים העצימו את תכונות המפה הבסיסיות והפכו אותו למנהיג לרגע, דמות תלת ממדית שאף גדולה ממנה עצמה.

בממד הזמן הזה, ההחלטה אם לתת לסיטואציה הזו ולעצמה הזו תוקף לאורך זמן, לקחת על עצמו את הלפיד ולהמשיך להבעיר אותו עבור כל אלה שיכולים להתאחד סביבו ולהפוך לכוח מניע תהליכים גדולים יותר מהסיטואציה הזו שהופכת מכוח עצמה לסימבולית ואפילו הירואית, תלויה בו עצמו. הכוכבים הוציאו אותו אל העולם הגדול ממנו - הוא זה שיצטרך להחליט מה קורה מכאן הלאה. האם ילך על זה, ויסכים לכך? לא בטוח. דיפ דאון זהו איש עקרונות ולא של אגו, ועמידה באור הזרקורים בסיטואציה של מנהיג בקנה מידה גדולה עם מרקורי וונוס בסרטן עלולה לגרום לו לקונפליקט מסוים. אולם, אם יהיה בטוח שדווקא הוא יכול להצליח לאחד את כל הכוחות הלוחמנים למטרות שהוא מאמין בהם סביבו ולגרום לדברים לקרות - הוא בהחלט עשוי להסכים לכך מתוך תחושת השליחות שנפטון מביא. והשאר תהיה - ככל הנראה - היסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully