וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורוסקופ השנתי ל-2019

30.12.2018 / 9:26

תחזית אסטרולוגית לשנת 2019 לכל 12 המזלות: טלה, שור, תאומים, סרטן, אריה, בתולה, מאזניים, עקרב, קשת, גדי, דלי ודגים

טלה

הלו טלאים - מה שלומכם? מרגישים את הריח הרענן הזה באוויר של התחלות חדשות, דפים חדשים, רעיונות חדשים? למי נישא תודה על כל זה? לכוכב אורנוס התזזיתי, השובב הקוסמי האולטימטיבי: שש שנים טייל במזל שלכם, השובב הזה, הכריח חלק מכם להתבגר וחלק אחר - להתחבר לצד הילדותי וההרפתקני שלו, ובעיקר בעיקר - הכריח אתכם לעשות שינויים: שינויים בקונספט הכללי, שינויים בפורמט האישי, שינויים בסטטוס, שינויים בגישה ובכוון הפעולה ובעצם במה לא. יו נואו וואט אי אם טוקינג אבאוט, דונט יו?

נכון, לא כולכם מרגישים כבר את רוח השינוי הזה בעצמה המקסימלית. מי שחי אותו כבר בשנה שנתיים האחרונות הם אלה שנולדו בשלישונים הראשון והשני של המזל הזה: השנים האחרים עדיין מעכלים, מנסים להשתמט קצת משינוי כולל ומעגלים פינות פה ושם, מנסים לאלתר - לא יעזור! השינוי הוא כבר כאן, והוא הולך להישאר.

שנת השינוי הזה מביאה איתה כעת את הפעם הראשונה שבה אפשר להתחיל אפילו לממש את השינויים האלה. ראשית, שינוי בקונספט האישי: הרבה טלאים שהתחילו את שש השנים האחרונות כעובדים שכירים, מגלים שדיפ דאון הם בעצם רוצים להיות עצמאיים ובלי בוס על הראש, ולמרות המחיר הלא קל הם גם יוצאים לעצמאות הזו, פותחים עסק, לוקחים יזמה, או מכסימום עושים את המשהו האישי שלהם בתוך המסגרת, אבל... כשהם קובעים את הטון.

טלאים אחרים גילו שהיחסים שלהם לא משהו - ואכן, אם נבדוק לעומק, כמות הטלאים שנפרדו בשנים האלה או עשו עבודה ושינו משהו בתוך מסגרת היחסים, היא גבוהה למדי. הטלאים - ובני המאזניים - הם אלה שעשו הרבה עבודה בשנה הקודמת על מלים כמו זוגיות, ביחד, שיתוף.

כן כן, הטלה שלפעמים הוא ילדותי למדי בגישה, למד השנה - לפעמים בדרך הקשה - שלא משתלם ללכת עם הראש בקיר, ויותר מתמיד הוא זקוק לפרטנרים כדי להתקדם או להעמיק קשרים רגשיים או מקצועיים. אם לא למד והפנים - הוא עלול למצוא את עצמו כעת יותר לבד מתמיד, אם בפועל ואם בתחושה, עד שהמסר יופנם.

כוכב סטורן נמצא השנה בבית הקריירה שלכם, טלאים: אם אורנוס מכריח אתכם לבצע שינויים - סטורן מכריח אתכם לגלות מינון גבוה במיוחד של רצינות ואחריות, כדי לקדם ולהתקדם. לא מעט טלאים עלולים לגלות השנה תסכול כשדברים לא קורים כפי שהם רוצים - סטורן מכריח אתכם לא רק לרוץ קדימה, אלא גם לגלות אחריות ומחויבות במידה גבוהה במיוחד בקריירה שלכם, ובכל מה שקשור לאמביציה בכלל: בלי זה אתם עלולים להיכנס ראש בראש עם סמכויות, ולמרות שלטלה כידוע ראש קשה במיוחד, כולנו יודעים איך זה נגמר בסוף, נכון?

השנה הזו יופיטר כוכב השפע נמצא בבית הצמיחה האישית והרחבת האופקים שלכם, טלאים. מכיון שגם הוא שייך ליסוד האש, זה בדיוק הזמן להקשיב ללב ולבלוטת האדרנלין קצת יותר, ולהתמודד עם אתגרים נועזים והרפתקניים בתנאי שגם תפעילו את הראש. אורנוס נכנס עכשיו לבית הכספים שלכם מחודש מרץ, והשנים הקרובות יכריח אתכם לעשות יותר סדר בבלגן. איך? אורנוס בדרך כלל עושה את זה בהפוך על הפוך: הוא יוצר כאוס דרך הוצאות גבוהות או שינוי מוחלט של המערכת, ומכריח אתכם לאלתר את דרככם החוצה.

השנה יהיה לכם קשה יותר לסמוך על אחרים ותצטרכו לסמוך בעיקר על האינטואיציה שלכם: טלאים שגידלו בחכמה את השריר הזה בשנים האחרונות, ירוויחו בגדול. אחרים יצטרכו ללמוד בדרך הקשה, וזה לא יהיה פשוט - הטלה כמו שכולנו יודעים הוא האחרון ללמוד כי הוא שייך למחנה הצודקים. כלכלית - זה עלול לעלות לו ביוקר, המאמץ להתעקש להישאר במה שהיה עד עכשיו, במקום לפנות מקום לשינויים מפליגים ביחס לכספים.

למעשה את השינוי המשמעותי כבר עברתם, טלאים, בשש השנים האחרונות, ולא תמיד היה קל לספוג אותו, להפנים, וגם לשנות בסופו של דבר: הטלה תמיד בטוח בצדקת הדרך שלו, ולא מעטים מכם נלחמו והרבה כדי לשמר הישגים של שנים עברו, או כדי להלחם על עקרונות ומה שהיה חשוב לכם באמת, ולהיכנס עם הראש בקיר ולו רק כדי לומר את המילה האחרונה. אולם בכוכבים כמו בחיים, בסופו של דבר הטבע אומר את המלה האחרונה, וכשאורנוס מתעקש על שינוי במטרה או בדרך הפעולה, קשה מאוד להתנגד.

כעת, כשאתם כבר בתוך תהליך השינוי עצמו או קרובים אליו, מה שעדיין נשאר לרובכם לעשות זה להפעיל אותו בשטח, אבל אני בטוח שגם כאן יש לכם כבר תכניות, ויזמות, ורעיונות: כל מה שנשאר השנה זה לממש את כל אלה, ולהיעזר ביופיטר כוכב השפע שיכריח אתכם גם לנסוע וללמוד בדרך ההתנסות, וגם ללמוד כמה דברים חדשים שמזמן רציתם, ולהרחיב אופקים. אין ספק - שנה מלהיבה בפתח!


שור

השור שלנו שייך לקבוצת המזלות הקבועים, ובנוסף - גם ליסוד האדמה, שני אלמנטים שהופכים אותו פוטנציאלית לעקשן במיוחד, ושונא שינויים סדרתי. אבל מה לעשות, והכוכבים השנה חושבים אחרת. התהליך הזה החל כבר בחודשים האחרונים של 2018 כשאורנוס כוכב השינויים עשה צעדים ראשונים במזל שור, וגרם לשוורים שנולדו בשבוע הראשון של המזל להרגיש שהאדמה קצת רועדת מתחת לרגלים... זה נכון רגשית או כלכלית - אבל הצורך בשינוי מתחיל לחלחל לאט לאט לשוורים האלה, וכשאורנוס יעבור שוב למזל שור בחודש מרץ, האסימונים יתחילו ליפול בקצב מהיר יותר.

אמה מה, אם יש משהו שהשור שלנו מכור לו זה להרגלים שלו, ושינויים זה משהו שממש קשה לו איתו. לכן נראה כבר השנה ובשנים הקרובות בכלל לא מעט שוורים שמנסים לעשות שינוי בדברים שחשובים להם, או יותר נכון נאבקים בשינויים שהחיים עצמם מנסים לשנות אצלם, אם בעבודה או ביחסים, ולא מוכנים לוותר אלא אחרי לא מעט תירוצים וויכוחים וטענות... לא לא, אורנוס הולך לעבוד קשה מאוד על השוורים האלה, שלא תהיה טעות. אבל... זה יצליח. אורנוס הוא כוח טבע חסר פשרות, אחד מהעקשנים ביותר, ומי שלא יצליח לעשות את השינוי - ישלם מחיר, ואפילו כבד. זוכרים את הדינוזאורים שחיו פה 60 מליון שנה ולא הסכימו להשתנות?

אלמנט נוסף שיכריח את השוורים שלנו לשנות ולהשתנות, יגיע דרך יופיטר כוכב השפע. בשנה שחלפה יופיטר שהה בעיקר במזל עקרב המאכלס את בית הזוגיות והיחסים של השוורים, ולא מעט מהם נכנסו לחופה או למגורים משותפים או סתם נהנו למצוא פרטנר שמח ולהיות ביחד: יופיטר עזר לשוורים לפתוח את הלב בפני יחסים שמחים, או את הראש - בפני הזדמנויות עסקיות מעניינות. השנה שוהה יופיטר במזל קשת, מזל אנרגטי וקצבי מאוד שהוא ניגוד גמור לקצב האיטי והשמרני של השור שלנו, והשור מגלה שיצטרך לעשות כמה צעדים מהירים יותר ולקבל החלטות נועזות יותר לא רק כדי לשמור על הקיים, אלא גם כדי לפתוח דלת בפני החדש.

נושאים כמו נסיעות, לימודים, טיולים והרחבת אופקים עשויים לאתגר את השור הזחוח והמפונק שלנו, אלמנט שעלול להביא איתו גם הוצאות גבוהות ובזבוזי כספים בכלל החלטות גרועות, אבל גם לקיחת סיכונים לא אופיינית עסקית וכלכלית ואפילו רגשית, וקפיצה למים לא מוכרים בניגוד גמור לאופיו. כן, יופיטר במזל קשת יכריח את השור שלנו להסתכן קצת השנה, וביחד עם אורנוס - להתחיל לשנות הרבה מושגים וערכים ועקרונות שעד עכשיו השור התקשה לזוז מהם: זו עשויה להיות שנה מאוד מפתיעה, ללא ספק.

אולם, מסתבר שעם קצת מאמץ ושכל ישר אפשר בהחלט לראות דברים אחרת, בתנאי שהשור שלנו יפתח את הראש ויחשוב מחוץ לקופסה - אלמנט שנשמע טוב אבל הוא לא קל לשור הממוצע שהוא חובב תבניות וקופסאות מעיקרו, אלא שנראה שהשנה הזו פשוט לא תהיה לו ברירה. לכן חשובה מאוד זהירות בענייני חומר וכספים השנה, שוורים, ולא לקפוץ מקיצוניות של לא לעשות כלום - ללקיחת סיכונים של כל הקופה, והחלטות שגויות. שני אלה, אורנוס ויופיטר, עלולים לגרום לשור שלנו תנודות קיצוניות: מצד אחד, ניסיון כושל לשמר את מה שיש, ומצד שני - לקחת סיכונים גבוהים וללכת על כל הקופה. אלה גם אלה עלולים להביא איתם תחושות של תסכול ובדידות אם השור שלנו לא ידע לאזן ביניהם: נסו להשלים עם העובדה שהשינויים שמתחילים להגיע השנה הם כורח המציאות, אבל שינוי כמו שינוי, בעיקר כשהמדובר במזלות קבועים ושמרנים בבסיסם כמו בני מזל שור, הוא לא זבנג וגמרנו: זהו תהליך ארוך שעיקרו הכרה בצורך בשינוי מצד אחד, ובמקביל צורך גם למצוא אלטרנטיבה וגם לתכנן אותו כך שלא יווצרו סיכונים מיותרים למה שכבר השגתם וקיים עכשיו, וההישגים של השנים האחרונות ישמרו, ואף ישגשגו עם גישה חכמה ואקטיבית, שתביא איתה יכולת שדרוג איטית ואינטנסיבית לעבר המטרות שלכם.

אולם, כשהמדובר בשינויים, גם אורנוס עלול למצוא שהשור הוא יריב לא פשוט: לא סתם הוא נחשב קשה עורף, וכשהוא מתעקש לשמור על הקיים ועל ההרגלים הנוחים שהתרגל אליהם, קשה מאוד להזיז אותו מהכורסה המוכרת ונעלי הבית שלו, ולגרום לו לפעול. אולי משום כך כדאי לזכור שהמדובר בתהליך ארוך ולא קל, ולמרות שבסופו של דבר תרוויחו בגדול, קשה לשנות את אותו צד אצל השור המתנגד בכל כוחו לשינויים, ומסכים אליהם רק כשהמדובר בתנאים שלו.

אלא שכשאורנוס בשטח - לשוורים לאריות לדליים ולעקרבים, המזלות השייכים לקבוצת המזלות הקבועים, יש בהחלט סיבות למתח. אך שור שיתעקש לרבוץ ולשמור על הקיים בכל מחיר, ילחם בכל כוחו ולא יסכים לשנות או להשתנות - עלול לשלם מחיר יקר מאוד, כאמור, בהמשך - וחבל.


תאומים

יופיטר כוכב השפע שוהה בשנה הזו במזל קשת, המאכלס את בית הזוגיות והיחסים שלכם, ובכך מכריח את התאומים שלנו שכל כך עסוק בעצמו ובמה שמעניין אותו, להציץ ולראות ממול מישהו שמאתגר אותו, מסעיר אותו, והופך בפוטנציה להיות בן זוג מרתק או שותף נפלא.

בקיצור - התאומים שלנו - שגם כך כולם חושבים שהוא מורכב משני בני אדם שנמצאים צמודים זה לזה ורק צריך לזהות עם מי מהם אתה מדבר באותו רגע - מגלה השנה את נפלאות ה"ביחד"... אם גם יסכים להרים את הכפפה הזוגית הזו ולחוות אותה בעצמה בלי פשרות ובגובה העיניים - שני הצדדים ירוויחו בגדול. מעבר לתחום הזוגי, עמוק מאחורי הקלעים, מחכה לו סטורן הנוקשה גדי לחנך את בן התאומים הילדי שלנו, שלא ממש אוהב מסגרות חונקות אבל לפעמים זקוק להן כדי לממש את הפוטנציאלים הלא נגמרים שלו, אלה שכולנו מכירים ויודעים שיש לו בעיקר כשהוא מדבר מתקשר חולק ומשתף - ועושה זאת בקלילות המוכרת כל כך.

מיקומו של סטורן בבית השמיני של התאומים, תהליך שהחל כבר בעצם לפני כחצי שנה להיות מורגש, לא קל לתאום שלנו. הוא חייב ללמוד עכשיו לא לחפף, לא לעבור בחפזון מפרח לפרח כדי למצוץ אינפורמציה או גירויים ולא להבטיח דברים בקלות ראש שאין ברצונו או ביכולתו לקיים, וכשהוא עושה זאת למרות כל אלה כי זה חלק ממנו והוא פשוט יכול, השנה הזו הוא עלול לשלם מחיר לא קל: סטורן יחכה לו בפינה, בין אם במגירת היחסים או בחשבון הבנק, ויכריח אותו לשלם ביוקר על כל טעות חפיפית או פליטת פה לא רצינית. קוראים לזה - אחריות ומחויבות, אומר סטורן ומנופף מול התאומים הסורר והמקסים המקצועי באצבע מאיימת: בלי אחריות על כל מה שאתה אומר ומבטיח, ובלי מחוייבות לתהליכים ארוכי טווח, לא תצליחו להצמיח הרבה מדי השנה, למרות האתגר שמציב מולכם יופיטר כוכב השפע עם חלומות העושר שלו, בעיקר בכל מה שקשור למערכות היחסים והקשרים הקרובים שלכם, הרגשיים או המקצועיים, תאומימים.

כל זה קורה כאשר כוכב אורנוס עובר למזל שור, הנמצא מבחינתו של התאומים מאחורי הקלעים. אורנוס מביא איתו את כוחו של השינוי, אבל בבית ה-12 של התאומים, זה שאין לו גישה ישירה אליו והוא קשור לפחדים של בן התאומים ולנעשה מאחורי הקלעים, הוא חייב להתחיל לעשות עבודת עומק אמיתית ולבדוק את הפחדים שלו משינויים בכוון, בדרך, בגישה, בסטטוס, ובכל מה שקשור להעזה להרים כפפות ולהתמודד עם אתגרים גדולים במיוחד.

ואכן, כוכב אורנוס שישהה מאחורי הקלעים של בן התאומים, הוא אישו מעניין במיוחד: הוא מאותת לתאומים שלנו שהגיע הזמן להתגבר, ולהפוך את החיים למשהו תלת מימדי שלא בנוי רק על גירוי תגובה ופואנטה, אלא גם על הצורך להתמודד עם הנעשה בתחום הרגשי, אלמנט שקצת מכביד על התאומים המצוי שיודע כל כך יפה לדבר עליו אבל לא ממש לחוות אותו לעומק ולאורך זמן. אורנוס יכריח את בן התאומים שלנו להתמודד סוף סוף עם כל המשקעים הרגשיים שהוא סוחב מאחורי הקלעים, בעיקר כאלה הקשורים לעזיבות פרידות וניתוקים, ולהבין שגם לתקשורת חיננית ואסוציאטיבית יש בן לוואי מאחורי הקלעים שבנוי על הרגשות שמפעילים את התקשורת הזו, ואולי גם לפגוש סוף סוף את הפחדים האמיתיים שלכם, אלא שהצטברו שם בשק שלא מדברים עליו יותר מדי, אבל שאם לא נפתח אותו ונתבונן באומץ במה שיש בו, הוא עלול באופן מסתורי לחבל בתהליכי הבנייה העתידיים שלכם באופן לא מודע, כמו אותו ילד שמושך בשרוולו של המבוגר שנסחף בעולמו ושוכח את הילד הזה, שזקוק לקצת צומי ולתחושה שיש שם, לידו, מבוגר אחראי ולא רק ילד חולמני כמוהו.

כוכב נפטון ששוהה במזל דגים בבית הקריירה של בן התאומים, מביא איתו את ברכת הדמיון והיצירתיות, אבל במקביל גם את הערפול הבלבול וגם ההונאה, הונאה עצמית או זו שמול אחרים, כשהתדמית התאומית משתנה במהירות, והופכת את התאום המקסים לילד אבוד מצד אחד הזקוק למשענת, אך גם כזה שיכול להפוך את הפחדים שלו לחומר לבניית זהות ואוטוריטה, ולהשפיע על חיים של רבים באופן אימפולסיבי ומניפולטיבי, ונכלולי משהו. מעין הבטחה שלא ממש מתקיימת בעולמו שלו.

שהותו של נפטון בבית הקריירה של התאומים היא אמביוולנטית: היא עשויה להפוך אותו לדמות המעוררת השראה - או תיעוב וחוסר נוחות, כשהמעורבות הרגשית הזו מטלטלת אותו וגורמת לו להראות כמה פנים שונות לעולם: פעם הוא אבוד, פעם הוא ווינר, פעם הוא איש רוח ופעם - שחקן על במה.. הכל בעיני המתבונן. בן התאומים עצמו לא ממש נהנה ממיקומו זה של נפטון, והצורך לשלוט כעת בדמיון וביצירתיות שלו ולתעל אותם למקומות מעשיים של בנייה והשראה הופך השנה לחיוני, כדי שהתאומים שלנו לא ייפול קרבן לדמיון שלו עצמו.

לסיכום - השקעה במערכות היחסים ובזוגיות, ניקוי משקעים רגשיים, והתמודדות עם מעורבות רגשית מול שליטה מעשית בחייו ובחיי הסובבים - זוהי תמצית השפעת הכוכבים בשנה הזו. אלה הזמנים שבהם מרקורי שליט המזל שלכם נמצא בהילוך אחורי, בהם כדאי לפעול בזהירות בנושאים כמו חתימה על חוזים או התחייבויות לטווח ארוך, ולשמור על עצמכם.

הילוכים אחוריים:
6 במרץ - 29 במרץ, במזל דגים
8 ליולי - 1 לאוגוסט, במזלות אריה וסרטן
1 לנובמבר - 21 לנובמבר, במזל עקרב


סרטן
שנת 2019 תהיה מאתגרת במיוחד ודרשנית מאוד עבור הסרטנונים שלנו, ללא ספק. סטורן הנוקשה ופלוטו היצרי והכוחני ניצבים ממש ממול, בבית הזוגיות והיחסים שלכם, ומאתגרים אתכם מאוד השנה. פלוטו נמצא שם כבר כמה שנים טובות, ומאפשר לסרטנים - בעיקר לאלה שנולדו בשבוע הראשון והשני של המזל, להיכנס למצבים של טרנספורמציה ושינויים קיצוניים בחייהם ובכל התחומים. פלוטו הוא כוכב עצמתי במיוחד: כל זווית שהוא יוצר עם כוכב אחר, בעיקר זוויות פעולה למיניהן, מכריחות את האיש לשנות דברים מהיסוד, ובעצם להמציא את כל התחום שקשור לכוכב הזה מחדש. כשהמדובר בשמש, למשל, השייכת לבני מזל סרטן, השינוי הזה רדיקאלי מאוד, ומשנה לא רק סגנון פעולה אלא גם את מהות החיים עצמם עבור בני המזל הזה.

ואכן, לא מעט סרטנים אכן שינוי את חייהם בחמש השנים האחרונות, בעיקר כאלה שהרימו את הכפפות שפלוטו זרק לעברם ולא פחדו לשנות מצבים באופן קיצוני ורבים מהם אכן כאלה שנולדו בתחילת המזל הזה. פלוטו מייצג מצבים של מוות ולידה, כלומר לאו דווקא מוות במובן הפשוט של המילה אלא מוות של מצב או תהליך מסוים ולידה של מצב או תהליך אחר: מעבר מעבודה כשכיר למצב של עצמאי, לידה של ילד, הפיכת רעיון לסטארט אפ ומימושו, חזרה בתשובה, מעברים משמעותיים של דירה ומקום מגורים, מעבר לעבודה מאתגרת במיוחד, ועוד.

כעת מתחיל פלוטו לגעת בשלישון השלישי של מזל גדי, ולהכריח את אלה שנולדו בו להתבונן לעומק בחייהם, לזהות את מה שעובד ומה שלא, ולקבל החלטות עם להתמסר למה שחשוב להם באמת והוא בנפשם, כולל מצבים שדורשים מהם גם סיכון מסויים כמו סיכון כספי או מימוש אישי ורגשי במינון גבוה, על כל המשתמע.

סרטנונים אחרים, בעיקר כאלה שנולדו בשליש הראשון של המזל, מתמודדים כעת עם אתגרים מסוג אחר: כעת נמצא כוכב סטורן במיקום הזה במזל גדי, והוא מאתגר את בני הסרטן הרגשניים שנמצאים מולו, ומכריח אותם לשים את הרגש בצד, להתבונן בדברים ובחיים עצמם באופן מעשי ומדויק, ולמרות הקושי או הפחד - לקבוע עובדות בשטח.

סטורן מייצג את הצד הסמכותי אך גם הרשמי בחיים: כעת הוא מכריח סרטנונים רבים להיכנס למסגרת מקצועית או רגשית, מערכת יחסים רשמית כמו חתונה, לימוד מקצוע או עשייה ממוקדת מטרה שעיקרה מימוש פוטנציאל מעשי מכל סוג שהוא, ובניית בסיס כלכלי איתן שהרגלים יוכלו לעמוד עליו באופן יציב.

המסגרות שסטורן מדבר עליהן הן נוקשות באופן יחסי: הן דורשות לא מעט, ומביאות איתן באופן מעניין גם תחושת חופש יחסי למי שמציית לצווי המסגרת ולחוקיה. יש כאלה למשל שיבחרו כעת להיכנס לצבא קבע או למשטרה, מקומות שיעניקו להן מסגרת פעולה מוגדרת וגם בטחון מסוים, רגשי או כלכלי. יש סרטנונים עצמאיים שהתעייפו מהלחצים הכלכליים ויעדיפו כעת לעבוד כשכירים, להרוויח אמנם פחות אך להיות עם ראש שקט בכל מה שקשור לדרישות המסגרת והממסד. יש גם כאלה שיקימו כעת בעצמם מסגרת שכזו באופן עצמאי יותר - ויבנו שותפות מעשית עם אדם שישלים את התרומה שלהם למסגרת עם ידע שלהם עצמם אין אותו.

גם מערכות יחסים בזמן שכזה עשויות להפוך רשמיות ומבוססות יותר, כשהצורך לבנות משפחה ומשהו יציב גובר על הרצון הנהנתני ליהנות באופן חופשי מכל העולמות: הסרטנון במהותו אוהב מחויבויות ומשפחה, ולרבים המסגרות שסטורן דורש מהם לבנות מתאימות מאוד, ואפילו מרגיעות אותם: כידוע ביתו של הסרטן הוא מבצרו, וסטורן דואג בשנה הזו להשקעה מסיבית בסוגים כאלה של מבצרים, לשביעות רצון הסרטנונים.

כוכב נוסף שמשפיע על המערכת כעת הוא יופיטר, כוכב השפע. יופיטר שוהה השנה בבית העבודה והמקצוע של הסרטן, ומאפשר לו לבטא את כשרונותיו בעבודה ובמחויבויות המקצועיות שלו. כעת זהו זמן טוב לרכוש מקצוע, להיכנס לקורסים מקצועיים שונים, ולתרגם את הכישורים שלכם לעשייה מקצועית פרופר.

כוכב יופיטר שנמצא במזל קשת שוהה בבית השישי של הסרטן, ויכול גם לעזור לסרטנון החרד שלנו בענייני בריאות. למרות שיופיטר בעיקרון הוא כוכב שמרחיב את הנפש - וגם את הגוף, ובעיקר את הכרס, האמת.. - הוא עשוי להביא איתו גם יכולת להיכנס לתהליכי ריפוי מסוגים שונים, להחלים פצעים ומחלות שהציקו לא מעט בשנה הקודמת, ובמקביל לעזור לכם להתייחס באופן חיובי במיוחד לגוף הפיזי, לפרוץ בדיאטה - למרות מהותו ה'מרחיבה' של יופיטר - ובעיקר להיכנס לתהליכים של פעילות פיזית וספורטיבית, ממקום שמח ואופטימי יותר. זה יקרה אם כמובן תקחו יזמה - יופיטר בהחלט יעזור לכם לשנות מצב רוח או גישה, ולהסתכל על הצד הזה באופן אופטימי יותר.

כוכב אורנוס שעובר למזל שור מאפשר לסרטנון שלנו שעשה לא מעט שינויים בקריירה בשנים האחרונות, להתמקד השנה בתחום החברתי. הגיע הזמן להרחיב מעגלים חברתיים, לגלות מעורבות חברתית גדולה יותר, ולהכיר אנשים חדשים ומעניינים שירחיבו את עולמו של הסרטנון המופנם.

סילבסטר 2019. ShutterStock
ההורסקופ השנתי ל-2019: מוכנים לשנה האזרחית החדשה?/ShutterStock

אריה

כוכב אורנוס עובר השנה לבית הקריירה והתדמית שלכם, אריות, וההשפעה לא תהיה מעניינת במיוחד. האריה השקיע לא מעט בשנים האחרונות בצד ההישגי שלו וגם ראה תוצאות יפות בשטח. שש השנים שבהן שהה אורנוס במזל טלה השייך גם הוא ליסוד האש, עזרו לו בנושאים כמו צמיחה אישית והרחבת אופקים, בקשירת קשרים עם חו"ל ובקידום רעיונות ויזמות.

כעת עובר אורנוס כוכב השינויים לבית הקריירה שלכם, וההשפעה שלו תהיה משמעותית יותר - ואקטיבית יותר. אריות רבים כבר מתחילים להרגיש את השינוי: הקריירה שבנו בשנים האחרונות כבר אינה מספקת אותם. הם זקוקים כעת לריגושים חדשים, ולמעורבות חברתית גדולה יותר. הצורך בהשקעה חברתית בכלל הופך משמעותי יותר: לא מעט אריות ירגישו עכשיו שמה שהם עושים והמקום אליו הגיעו מאבדים ממשמעותם, והמלה 'שינוי' תהפוך להיות קרדינלית בשנה הקרובה.

הצורך לנתק קשרים עם סמכויות ולהתנתק ממערכות שהאריות היו חלק משמעותי בהם, ביחד עם הרצון לביטוי אישי אינדיבידואלי, יתפסו מקום גדול יותר ויותר בעולמו של האריה המצוי, בעיקר זה שנולד בשבועות הראשון והשני שבמזל הזה. נושאים הקשורים לסטטוס, מעמד, יוקרה ומיצוב חברתי יהפכו להיות משמעותיים הרבה פחות: כעת הגיע הזמן להשקיע בצד האינדיבידואליסטי של האריה: לא זה שזקוק לשופוני ולהתגאות בהישגיו המקצועיים והחומריים - אלא זה שמדבר על הביטוי היצירתי האישי שלו עצמו. החל מהליכה לחוג לציור וכלה בעזיבת ההיי-טק כדי לגדל עשבי מרפא או להקים חוות גבינות ולעסוק במימוש אישי אינדיבידואלי.

בגדול. אכן זהו זמן לחשוב על מימוש חלומות, אבל אלה יותר חלומות בכוון חברתי או רגשי, פחות בכוון אמביציוזי או קרייריסטי: דווקא כאן לשם שינוי עולה הצורך בניתוק מחלומות אמביציוזיים והישגיים שניסיתם לממש כדי להשיג השפעה עצמה, כסף או יוקרה שמאבדים ממשמעותם אצל רבים מכם. אריות רבים ירגישו עכשיו צורך לנסוע, לחקור, לגלות... אחרים יפנו לתחום הרפואה האלטרנטיבית במטרה לתת משהו מעצמם לזולת שאינו קשור לכסף או לחומר דווקא. אחרים יחליפו תפקיד, ממנהל או מנכ"ל ליזם או מקים סטרט אפ שמתחיל מאפס - וחוזר לשלהבת ההישגית שהפעילה אותה בימים עברו. שהותו של כוכב יופיטר במזל קשת השייך גם הוא ליסוד האש, תגביר את שלהבת הרומנטיקה אצל האריה שלנו, ותשלים בעקיפין את פעולתו של אורנוס: הגיע הזמן להקשיב ללב ולחלומותיו, ובעיקר להתרגש מחדש ממה שעושים וממי שנמצא אתכם.

זהו זמן לתת לאהבה מקום גדול יותר בחייכם, אריות, ולא רק אהבה רומנטית אלא גם אהבה למי שאתם, ולמה שאתם עושים. נישואים חסרי אהבה עלולים עכשיו לעלות על שרטון או לפחות לגרום לשניכם לתהות מה אתם עושים כאן, ומכאן גם לדבר ולשתף במחשבות וברצונות ואפילו להחליט על הליכה משותפת לייעוץ זוגי, או אפילו לחשוב על פרידה זמנית כדי לנסות ולהתחבר מחדש למקום ההוא עמוק בפנים שמייצר אהבה ורומנטיקה.

מיקומו של יופיטר במזל קשת יגביר גם את הרצון בביטוי אישי יצירתי אצל לא מעט מכם. זהו זמן לפתח לכם תחביבים שמחים, החל מטיולי שטח וכלה בספורט הישגי: האריה הוא מזל פיזי למדי, וכל מה שקשור לגוף וביטויו עשוי להביא איתו תחושות של סיפוק ושמחה. אל תזניחו את התחביבים שלכם, גם בשנה דורשנית כמו זו, אריות.

מיקומו של סטורן בבית המקצועי שלכם יכריח לא מעט אריות שעדיין לא הגיעו להישגים להשקיע בעבודה, לעבוד שעות נוספות כשכירים, גם על חשבון החיים הפרטיים והדברים שחשובים לכם, כשמה שמדריך אתכם הוא מצוקה כלכלית: השאיפה ההישגית תדחוף לא מעט אריות, בעיקר כאלה שנולדו בשבוע השני של המזל, להתמקד בצד הפרקטי של החיים גם על חשבון החיים האישיים שלכם. לזה עלול להיות גם מחיר בריאותי, שכן סטורן נמצא כעת גם בבית הבריאות שלכם, ועבודה רבה מדי במשך זמן קצר מדי ללא בקרה וללא פעילות פיזית, עלולה לגרום לנזק לטווח ארוך, בעיקר לנזק מנטלי ולתחושות של כובד ובדידות.

מיקומו של כוכב נפטון במזל דגים, עלול להביא כמה וכמה אריות להתעניין השנה בעולם הרוחני, ובמשמעויות שלו ושל מה שמעבר. גם בגלל השינוי שמביא איתו כוכב אורנוס. הצורך להתחבר מחדש לרגש ולא רק לעולם ההישגי, יהווה מעין תשובה למיקומו של סטורן שינסה להחזיר את האריה לעולם החומר באופן קיצוני. הקונפליקט הזה בין חומר לרוח יהיה אחד הנושאים שיעסיקו השנה לא מעט אריות.


בתולה

על פניו זו נראית שנה הרבה יותר מעשית מהקודמת, בתולות. אם השנה שעברה פנטזתם רציתם ואפילו התחלתם לחשוב איך לקבוע עובדות בשטח, הן מקצועית והן רגשית, הרי שהשנה הזו הדברים גם קורים בפועל, ואולי אפילו יותר ממה שדמיינתם לכם: התחלות של השנה שעברה יתפסו נפח השנה, רעיונות יקבלו מימוש, ומחשבות על עשייה מסוג אחר יקבלו הגדרות פרקטיות שיעזרו לכם אכן לגרום לדברים לקרות, ולא רק לפנטז עליהם או לתכנן אותם.

האחראי לכך הוא בעיקר מיקומם של אורנוס כוכב השינויים במזל שור וסטורן הנוקשה במזל גדי, שני מזלות השייכים ליסוד האדמה כמו מזל בתולה, אלמנט שמאפשר ללא מעטים מבני המזל שלכם להמריא בשנה הזו, לקבוע עובדות בשטח, ולרוץ קדימה מבלי להיתקל במכשולים ממשיים. אולם זה לא יקרה מעצמו - מלות המפתח כעת הן יזמה ופעולה. יופיטר כוכב השפע נמצא השנה במזל קשת, המאכלס בית המשפחה שלכם. ואכן, השפעתו של כוכב יופיטר בחייכם תתמקד כעת ביכולת שלכם להרחיב את חיי המשפחה שלכם, ואפילו להרחיב את המשפחה עצמה. ילד חדש, מחויבות רגשית שמביאה איתה מגורים משותפים או אפילו חתונה, ילד חדש, שיפוצים בבית ובסביבתו ושינוי האווירה בבית - את כל אלה עשוי להביא איתו יופיטר, כוכב השפע.

יופיטר גם עשוי להביא איתו לכמה וכמה מכם אופציה של נסיעות לחו"ל ואפילו מעבר למגורים בחו"ל. הצורך לשנות אווירה, ולהביא שמחה ואופטימיות לחיי הרגש שלכם ולמשפחה המקיפה אתכם, עשוי להיות דומיננטי השנה. חלק מכם עשויים לראות גם ברכה השנה בעיסוק בנדל"ן, בארץ או בחו"ל. חלק אחר מעביר את העבודה שלו אל הבית וסביבתו, ומצליח להפוך את הבית למקור הכנסה לכם ולמשפחה. יופיטר אכן מביא איתו קשר בין הבית שהוא מקום סגור לכאורה, ליכולת שלכם להיפתח לאזורי פעולה חדשים, הקשורים בעקיפין או במישרין לחו"ל.

כוכב אורנוס עובר למזל שור המאכלס את בית הצמיחה וההתפתחות האישית שלכם. עם אורנוס בבית הזה, אפשר בהחלט לצפות להפתעות ומהליכים מהירים ולא צפויים שרובם יזומים על ידכם: נסיעה פתאומית לצורך לימוד של משהו חדש, קשרים חדשים עם חו"ל מבחינה מקצועית, שותפויות לא צפויות עם אנשים שיכולים לעזור ולסייע, ופתיחות גבוהה במיוחד לרעיונות חדשים, וליזמות מרתקות.

חוץ מאשר נפטון הרגשני שנמצא ממול, ומקשה על אחדים מכם להתמקד במה שחשוב באמת: מערכות יחסים כנות, ומעורבות רגשית יצירתית שמחברת את הצדדים המעשיים שלכם שבאים לידי ביטוי בשנה הזו, עם בסיס רגשי יציב. כוכב סטורן נמצא אצלכם השנה בבית הרומנטיקה היצירתיות והביטוי האישי. זה מקום לא קל לבני הבתולה: סטורן לא ממש מביא איתו הרמוניה רגשית ורגשות עדינים: הוא מכריח אתכם לפעול לא לפי מה שמרגיש לכם, אלא לפי מה שצריך. סטורן מגייס את היצירתיות הדמיון וההשראה שלכם לתחום הכלכלי התעסוקתי ובכלל המעשי, ובונה סדר עדיפויות שונה למלים 'ביטוי אישי', כשהראשונה בתור ההעדפות היא באמת המלה 'צריך' ולא המילה 'מתחשק'.

יש גם בונוסים לא קטנים למיקומו זה של סטורן: הוא מכריח את הבתולה המעשי בלאו הכי, לראות גם את כל התמונה, ולא להתמקד רק בפרטים שלה. הוא גם מאפשר לבני הבתולה להתמקד בצד הרשמי של הדברים, ולא מעט אהבות בתוליות שכאלה יסתיימו השנה במיסוד הקשר ואפילו מהר יחסית. אבל לא רק באהבה: הבתולה שלנו הופך השנה לרשמי הרבה יותר. לימודי מקצוע, הכרה של הממסד בכישורים שלכם, הקמת עסק או רישום של עוסק מורשה, וכל מה שקשור לצד הרשמי של החיים שצריך גם להיראות, ולא רק להיעשות. זה בדיוק הזמן לכל אלה.

זה בדיוק הזמן לתלות את השלט על דלת המשרד החדש, להירשם במשרדי מס הכנסה, לקבל יעוץ עסקי או שיווקי, או לחילופין ללכת ליועץ פנסיוני בבנק, לעשות ביטוחים שעד עכשיו זלזלתם בהם, ולבנות להם עוד עוגנים מעשיים במציאות הזו סביבנו שהשנה אפעס נראית קצת יותר נזילה מתמיד... ועולם הרגש? לכך ידאג נפטון שנמצא במזל בתולה, ומפעיל רגשית ובעצמה את בני הבתולה שנולדו בשליש השני של המזל. אלה שנולדו בשליש הראשון כבר עברו את בית הספר הנפטוני, ולמדו לפתוח את הלב ולתת לרגש להיכנס עוד בשנה שעברה...

לסיכום - איזון נכון בין הרגש למעש, ובין ההיגיון לחלומות ולפנטזיות שמביא איתו נפטון, יפתח שנה מצוינת שבה תוכלו ליהנות משילוב מקסים של חומר ורוח, בתולות. אם גם תצליחו להוריד במקביל גם את מינון הציניות, זו תהיה שנה מעשית והישגית במיוחד.


מאזניים

השנה שעברה הייתה מאוד מורכבת עבורכם, מאזנאים, ונראה שחלק מכם עדיין מנסה ללקק את הפצעים להתאושש ולהסתכל באופטימיות קדימה: הילוכה האחורי של ונוס במזל עקרב, ותנועתו של אורנוס התזזיתי במזל טלה שממול בשליש השלישי של המזל, הכריחו לא מעט מכם לנקוט בצעדים דרסטיים שעד עכשיו לא נקטתם בהם, להגדיר מטרות באופן מדויק יותר ולא עמום באופן המאזנאי המוכר ובעיקר, הדבר הקשה ביותר למאזנאי המצוי - לקבל החלטות. אולם השנה אפשר סוף סוף לומר שלום לאורנוס התזזיתי והמעצבן שגמר לנוע בבית הזוגיות והיחסים שלכם ממול, במזל טלה, ועובר למזל שור. כן, היה לא קל בכל נושא היחסים השנה, ולמרות שלא מעטים מכם בנו אכן יחסים ואפילו שונים מתמיד, הדברים לא הלכו ממש על מי מנוחות: אורנוס התזזיתי יודע לטלטל את הסירה לא מעט, אבל השאיפה שעכשיו הדברים יתחילו להירגע סוף סוף, בעיקר מחודש מרץ והלאה.

השנה הזו סטורן הנוקשה נמצא במזל גדי, המאכלס את הבית הקשור למשפחה. זהו מיקום לא קל ודורשני, והוא מכריח את המאזנאי שלנו להשקיע הרבה יותר בבית ובמשפחה מאשר תמיד, אבל התוצאה עלולה להיות לא מספקת במקרים רבים: תחושות של תסכול כובד ואי הבנות עלולות לצוץ, בצד מינון גבוה במיוחד של מחויבויות משפחתיות בדמות ילדים ובני בית שדורשים יותר צומי מאשר תמיד, או שהבית עצמו קטן וצפוף עליכם כעת, או כי הוא דורש השקעה וזה לא קל.

סטורן גם מביא איתו בונוס מעניין: היכולת לחבר בין הבית לעבודה, למשל - לעבוד מהבית. נכון, זה הורס את הפרטיות, זה דורשני ומעיק, אבל זה גם מאוד מעשי ונוח. הרבה מאזנאים עשויים לגלות השנה את היכולת לעבוד מהבית ואפילו לעשות ככה כסף, וכסף טוב. זה מתחיל לפעמים כאין ברירה, אבל אם אתה מתמסר ללימוד של סטורן, עשויות בהחלט להגיע הפתעות. כוכב יופיטר שוהה השנה בבית התקשורת שלכם, והופך את המאזנאים שלנו לאלופי התקשורת: המאזניים נפלא בתקשורת של אחד על אחד, אבל כשיופיטר בבית התקשורת שלכם כמות האנשים שאתם מכירים ותכירו השנה תהיה גדולה משמעותית מאשר בשנים אחרות, אם רק תסכימו לקחת יזמה ולהיפתח לעולם.

גם יכולת השכנוע שלכם תגדל השנה, מאזנאים. זהו למשל גם זמן טוב לעשות מעבר לעבודה ברפואה אלטרנטיבית או בטיפול באחרים, כי הצד הטיפולי שלכם מתחזק מאוד, ובעיקר הצד התקשורתי טיפולי הקשור לסוגי יעוץ למיניהם. יופיטר בהחלט מביא איתו הרחבת מעגל ההיכרויות והמעגלים החברתיים בכלל, אבל לא רק: שלל היכרויות מקצועיות גם הן כאן, ביחד עם שלל קשרים חדשים. המאזנאים שלנו יוצאים לאור למרות סטורן הנוקשה שכל כך מכביד עליהם השנה, ומכריח אותם לארגן מחדש את הבית וסביבתו, ובמקביל גם את הקשרים המשפחתיים.

ואכן, מאזנאים רבים ירגישו בדידות השנה כשסטורן מככב בבית הרביעי. חסרה כאן שמחת חיים פנימית, והקשרים עם הבית והמשפחה חייבים כעת עידוד הידוק ושדרוג כדי לשפר ולהכניס קצת יותר אור ואופטימיות למורה הזקן והמעצבן הזה, סטורן. הכוכב הלא צפוי בסדרת הכוכבים הזו הוא דווקא אורנוס. המעבר שלו למזל שור המאכלס את הבית השמיני שלכם, עלול להביא איתו שינויים קיצוניים במצב הרוח ובסדרי העדיפויות שלכם. אורנוס עלול להביא איתו שינויים בתחום הכלכלי ובנושאי חומר וכספים, וחשוב לבנות השנה ציר כלכלי יציב ומאוזן ככל האפשר, ולהימנע מהוצאות כספים פתאומיות וחסרות פרופורציה, שעלולות לנבוע מהחלטות פזיזות ולא שקולות.

כוכב נפטון ממשיך לנוע במזל דגים, המאכלס את הבית המקצועי שלכם. המיקום הזה מביא איתו הרבה דמיון והשראה לתחום המקצועי כבר כמה שנים, ולא מעט מאזנאים בחרו בגללו לעבוד כמטפלים ויועצים שונים, או לחילופין במקצועות הדורשים כישרונות אמנותיים ויצירתיים כמו עיצוב, גרפיקה, כתיבה, ומקצועות המאפשרים נתינה ועזרה בתחומים האלה לאנשים אחרים. נפטון גם מכריח אתכם לשמור על הבריאות שלכם, והשנה הזו כדאי להתמקד בנושאים הקשורים לאכילה נכונה ופעילות ספורטיבית - שני נושאים שהיה לכם מעט קשה איתם בשנה שחלפה, ובצדק: הרעב הרגשי שמביא איתו נפטון מתורגם פעמים רבות לאכילה, בעיקר מתוקים, ואפילו לאכילת יתר.

אלמנט נוסף שמביא איתו יופיטר בבית התקשורת שלכם - הרצון לנסוע. מאזנאים רבים יחליפו כעת מכונית, או לחילופין יעברו לדו גלגלי, יארגנו לעצמם חופשות המצריכות נסיעות ארוכות וקצרות, ויצאו יותר לטיולים: חוסר השקט שמביא איתו יופיטר מעודד את הצד ההרפתקני אצל המאזנאים, גם על חשבון הצורך לנסוע לטיולים מפנקים ונוחים מדי: המאזנאי שלנו עשוי לצאת כעת יותר לטיולים רגליים או לטיולי אופניים, או לחילופין לסגל לעצמו תחביבים העוסקים בצד הפיזי כמו משחקי כדור או תרגול קבוע בחדר הכושר.


עקרב

אחרי שנה של נוכחות פותחת לבבות אפשרויות ויזמות מעניינות, עובר כוכב יופיטר, כוכב השפע, אל בית החומר והכספים שלכם ומנסה לעזור לכם לממש לפחות חלק מהדברים האלה שסומנו כהבטחות ענקיות בשנה הקודמת, ולגרום להם לקרות במציאות.

זהו פרק זמן שבו אפשר לתרגם רעיונות חלומות ופנטזיות לעובדות בשטח, עקרבים, והמזל שלכם הוא אחד מאלה שבהחלט יכול לעשות זאת הן מבחינת היכולת להתמקד באופן טוטאלי ברעיון או ביזמה חדשה ולא לאפשר לדבר לעצור אותו עד שזה יקרה, והן מבחינת הרצון והתשוקה לפעול מבפנים כשהאש הפנימית הזו מצליחה להדליק גם אחרים ולהביא איתה שותפים ובני ברית לרעיון או לדרך.

יופיטר נמצא כעת בבית החומר והכספים שלכם, עקרבים, אלמנט שמדגיש את היכולת שלכם לעשות כמה וכמה שינויים באופן שבו אתם מרוויחים כספים, בדיאלוג שיש לכם עם אנשים שקשורים לחיים שלכם כמו מנהל סניף הבנק שלכם למשל, ובתקשורת שלכם עם כל מה שקשור לחומר בכלל ולכסף בפרט. העקרב, מהיותו שייך לקבוצת המזלות הקבועים, זקוק לעוגן חזק משמעותי וקבוע בחייו, וכסף יכול בהחלט להיות אחד העוגנים האלה. כעת, עם מעברו של יופיטר לבית הכספים שלכם, הוא מאפשר לכם לפקוח עיניים ולזהות מגמות רעיונות יזמות ואפשרויות להתחבר לכסף הזה, בין אם בצד המסחרי שלו ביזמות של קח ותן מכירה ושיווק, ובין אם ביכולת ליצור רעיונות מעניינים שייחודיים לכם שדרכם תוכלו להתחבר למשאב הכספי הזה, ולבנות לכם קרקע איתנה מתחת לרגלים.

יותר מכל זהו זמן טוב לארגן מחדש את חשבון הבנק שלכם, עקרבים, ואת הנעשה בו. כעת הזמן להיפטר מתכניות חסכון גרועות ביטוחים מאכזבים או כל מיני מחויבויות שעשיתם ברגע פזיז של חוסר מחשבה, והם שואבים מכם כספים ללא תמורה אמיתית. זמן טוב לסגור קרנות מיותרות ובעצם כל מה שגורם לכם לשלם כספים בהוראות קבע שהרלוונטיות שלהן כבר לא קיימת, וליצור מצב נזיל וחכם יותר בחשבון הבנק כך, שהכסף ינוצל באופן חכם ויעיל יותר, ולא ידרוש התעסקות מיותרות ותמורה מאכזבת.

מצד, שני יופיטר מביא איתו גם התקפי בזבוז קטנים אך מסיביים, ולעיתים גם בלתי נשלטים. הצורך להרחיב את הסביבה נקלע לעיתים גם למקום שדורש להרחיב למשל את המלתחה, לצאת למסע קניות משגע במקום לנסוע למקום רחוק ומאתגר, או לבזבז כספים על אדם אהוב בלי חשבון, באופטימיות יתר שרק כוכב מסעיר ומבטיח כמו יופיטר יכול להביא איתו, ולהשאיר אחריו כשהוא הולך חשבון בנק מרוקן, ותחושה מתסכלת שמביאות איתן החלטות גרועות ובזבוזים מיותרים.

סטורן הנוקשה נמצא השנה בבית התקשורת שלכם. בגדול הוא לא ממש תורם ספונטניות רבה מדי או שמחה ואופטימיות לעקרבים כשדווקא הם זקוקים לה לעיתים יותר ממזלות אחרים בגלל הקושי להחצין רגשות או להאמין בעצמם. להיפך: סטורן מביא איתו גישה פסימית שלא ממש מאמינה ברצונם הטוב של הבריות, אלא במעשים בעיקר ובחומר בפרט. סטורן מביא איתו גישה אינטרסנטית של מה-יצא-לי-מזה לכל מקום, והעקרב שבסך הכל רוצה להתיידד עם העולם מתחת לפוקר פייס החשדניים שלו, מוצא את עצמו שוב ושוב במצבים של תקשורת חשדנית ולא מאמינה שבאמת אוהבים אותו, שרוצים בחברתו, ושכיף להיות איתו בגללו עצמו ולא בגלל דברים אחרים.

לעומת זאת, סטורן מביא איתו כמה בונוסים מעניינים, כמו יכולת להתמודד בהצלחה עם תקשורת רשמית, ועם הממסד בכלל. הנקרב בעיקרון הוא אנטי ממסדי ואנטי חברתי באופן מסוים: הוא מאמין בעיקר בעצמו ובחושים שלו, ובאופן טבעי חושד בכל אחד. כעת כשסטורן בסביבה קל יותר לעקרב לתקשר עם העולם באופן רשמי: עקרבים מרבים בתקופה שכזו לחתום על חוזים, להגיש בקשות להלוואות או לסיוע, ולהיעזר בממסד באופנים שונים ולא להיות אנטי באופן אוטומטי או לפחד מהתערבות ממסדית בחייהם.

זהו גם זמן טוב לקידום ושיווק אישי של תכניות ויזמות אישיות שלכם. הצד הפרקטי והמעשי שבדרך כלל קשה ליוצרים קל דווקא לכם עכשיו. קורסים מקצועיים מסוגים שונים, עסקים קטנים שבנויים על חוזים קצרי טווח, לימוד של נושאים פרקטיים כמו ראיית חשבון או מדעים - סטורן מביא איתו את הצד המעשי שמחבר כל דבר לקרקע, ומהקרקע עוזר לכם להמריא באופן מוגבל אך מתוכנן היטב.

בעיה מסוימת עלולה להתעורר השנה דווקא ממעברו של אורנוס, כוכב הניתוקים והשנויים, ממזל טלה למזל שור המאכלס את בית הזוגיות והיחסים שלכם, עקרבים. העקרב, מהיות חסיד גדול של הרגלים ונאמנות, עלול לגלות להפתעתו שמשהו לא עובד במערכות היחסים הקרובות שלו ושזה מפריע לו, בעיקר אם זה משהו מהסוג שידע עליו עד עכשיו אך העדיף להתעלם: אורנוס לא מאפשר כעת להתעלם מפשלות, משטחיות, מכעסים שנאגרו או משתיקות שנשמרו בבטן: הוא מוציא את הכל החוצה בדרכו, כמו פלוטו היצרי, אלא שכאן זה לא תהליך איטי אלא אבחות קצרות ואינטנסיביות שמביאות איתן גם החלטות מהירות וספונטניות ואותנטיות לגבי ניתוקי קשרים פתאומיים אחרי זמן ספיגה רב של שתיקה אילמת, או החלטות הקשורות לבניית קשרים ספונטניים על סמך היכרות של רגע.

אורנוס בבית השביעי, בית היחסים, לא עושה חיים קלים לעקרבים, אלא אם העקרבון שלנו הוא מהסוג הבלתי מתפשר שחשוב לו קודם כל להיות נאמן לעצמו ולתחושותיו, גם אם הן לא תואמות את אלה של הפרטנרים שלו. אולם בהפוך על הפוך, אורנוס מאפשר לעקרב אולי בפעם הראשונה לא להיות עצור וסגור, אלא לפעול לפי רגשותיו, לנתק קשרים שמיצו את עצמם, ולאפשר לקשרים שמדברים אליו להתקרב, ואפילו מהר. בכל מקרה של רצון לנתק - כדאי לנסות ובכל זאת לראות אם אפשר אולי לגשר על הפערים ולתת צ'אנס לפרטנר להשתנות, או פשוט להמשיך הלאה.

החלטות בריאות לשנת 2019. ShutterStock
זו הולכת להיות שנה של המון שינויים לכולנו. מוכנים לה?/ShutterStock

קשת

נראה שהשנה שלכם יחסית לאחרים, היא אולי אחת השמחות יותר אם לא השמחה שבהן. יופיטר שליט המזל שלכם, אותו כוכב שאחראי על כספים שפע נסיעות והרחבת אופקים, נמצא השנה במזל שלכם, כן כן: הדוד מאמריקה שתמיד שמעתם עליו עבר לגור אצלכם לשנה, והוא יכול אפילו להגשים משאלה או שתיים אם באמת תעזו להגדיר אותה באופן מדויק, ואפילו לבקש. מוכנים?

יופיטר עוסק בהרחבת המקום שבו הוא נמצא מבחינת חלל, נפח, ותחושה. בבית הראשון, ביתה של השמש, הוא עוסק בהרחבת אפשרויות הביטוי של השמש הזו, לכל כיוון אפשרי, החל ממציאת תעסוקה הולמת ובעיקר שמחה לקשת שלנו, וכלה במציאת פרטנרים נאותים שאיתם הקשת ההרפתקן ירגיש שמח ומאותגר, וירצה לטייל לנוע לדבר ולשתף את האנרגיה השמחה שלו.

יופיטר שבמזל שלכם גם גורם לאחרים לראות אתכם אחרת: כעת הם יכולים להבחין בשמחת החיים הקשתית האמיתית שמאחורי הקלעים, ובטוב הלב שלכם שמסתתר מאחורי חוסר השקט ההרפתקני הקשתי המוכר. יופיטר עוזר לכם למשוך ולמגנט אליכם עכשיו אנשים חדשים ומעניינים ואפשרויות חדשות לצמיחה ולהתפתחות אישית, על כל המשתמע, כי כשאתה שמח זה מושך אליך אנשים שמחים, והשמחה רק מתרבה, כידוע. אבל יש גם דברים פחות נחמדים במיקום הזה. ראשית, אופטימיות יתר לא בהכרח מלווה בשיקול דעת נבון, בעיקר אם בשנים האחרונות שיקול הדעת הזה לא הוכיח את עצמו. לכן הפסדים כספיים או היכרויות גרועות עלולים להגיע עכשיו כי כשאנחנו אופטימיים מדי ומאמינים בעולם על עיוור, חוש השיפוט שלנו מכזיב ואנחנו עלולים להיפגע.

שנית, מכיון שיופיטר עוסק בהרחבה של מצבים וסיטואציות, הוא עלול לגרום גם לאכילת יתר, ומכאן גם להרחבת הכרס. שכיח למדי למצוא קשתים ששהותו של יופיטר גורמת להם לחפש את החורים הבאים בחגורה, וזה קורה בעיקר כשהקשת שלנו לא מצליח לממש את התכניות שלו הקשורות גם לצד הפיזי ולפעילות ספורטיבית, בעוד בלוטות הרעב שלו עובדות שעות נוספות. התוצאה - השמנה, וכשיופיטר יעבור הלאה בשנה הבאה, גם צורך במשטר אכילה חמור, שינוי הרגלי תזונה, וכמובן - דיאטה. כעת כשאתם יודעים מראש שזו אחת האפשרויות, כדאי אולי להיערך בהתאם ולא לאפשר לה להתרחש: איפוק שכזה הוא אכן צו השעה עכשיו, אבל מזלות האש והקשת ביניהם לא ידועים בכושר האיפוק שלהם ובצורך שלהם בסיפוק מיידי של כאן ועכשיו, ואם לא תעבדו על זה מתוך החלטה מודעת ומושכלת, זה לא יקרה.

בעוד כוכב יופיטר מביא איתו אופטימיות וגישה חיובית, מביא איתו סטורן הנוקשה גישה הפוכה לגמרי לחשבון הבנק. הקשת כידוע אינו נחשב כאחד המזלות הפרקטיים על פני הגלגל, ובמשל הידוע על הנמלה והצרצר עם הכינור, לא קשה לנחש מי מהם מייצג אותו. אכן, הקשת וחשבון הבנק בדרך כלל הם לא חברים טובים: הקשת משתעמם בקלות מכל האותיות הקטנות והמספרים הרבים בדוחות של חשבון הבנק בחשבונות החשמל ובקנסות שהוא מקבל - הקשת תמיד נוהג מהר, או כמעט תמיד - ולכן הצפי לקטסטרופה פיננסית גדול יותר בחשבון הבנק שלו מאשר של אחרים, שכן הוא עוצם עיניים ולא רואה את הנולד למרות שהוא בהחלט מרגיש אותו, עד שמגיע טלפון ממנהל הסניף או שהצ'קים חוזרים: רק אז הוא מבין שצריך לעשות משהו.

אבל דווקא כאן סטורן הנאמן מוכן לעמוד על המשמר, ובנדיבותו כי רבה הוא מכריח את הקשת ללמוד את החוקים - או לשנן אותם מחדש למרות הקושי - כדי להימנע מרשויות החוק או מכל גורם אחר מלנסות ולהפריע לחייו ההרפתקניים של הקשת שלנו. איך הוא עושה את זה? בעצמה, בנחישות ובכאב.

כן כן, סטורן שלנו יודע את הכלל החשוב ביותר להתנהלות פיננסית נכונה ובעצם להתנהלות בכלל בחיים: אם זה לא כואב לך - בלב או בארנק - לא תלמד את השעור גם אם תשנן אותו שוב ושוב, והקשת הוא בהחלט לא אחד מהמשננים, כידוע. לכן, שיעורו של סטורן לקשת שלנו בדרך כלל נלמד בדרך הקשה: כשפקיד ההוצאה לפועל דופק על הדלת, כשטכנאי חברת החשמל מנתק את הזרם בחדר המדרגות, או כשמתקשרים מהבנק ומודיעים שהאוברדראפט גלש ועלה על גדותיו ומעכשיו מבוטל כרטיס האשראי עד להודעה חדשה: אז, רק אז, מבין הקשתון שהחיים המעצבנים האלה ובראשם המורה הקשוח סטורן מתכוונים ברצינות למה שהם אומרים, ורק אז הוא אץ רץ ללמוד את החוקים ליישם אותם לשבור תכנית חסכון או שתיים כדי לכסות את האוברדראפט, ולהתחיל להתנהל בחיים קצת אחרת: הוצאות - מול הכנסות, מין עקרון טיפשי שכזה.

אמה מה - מסתבר שהוא עובד לכל האחרים, העיקרון הזה, אז כנראה שיש בזה משהו גם עבורו, מעין הבטחה כזו שאם יקיים את החוקים - הם גם ישמרו עליו ומנהל הסניף יחייך והחשמל יחזור... מן תופעה שכזו. איך, איך לא חשב על זה קודם, השובב שלנו... וסטורן? הוא עומד שם בפינה ליד המקרר ומחייך: הקשתון למד הפעם, אבל לילד נצחי כמוהו פעם אחת לא מספיקה בדרך כלל, ויתכן ויזקק לכמה קטסטרופות נוספות כדי שיפנים, לפחות עד סוף השנה, שאם לא מצייתים לחוקים - משלמים ביוקר, ותרתי משמע. אם הקשתים יסכים לקבל מיופיטר וגם להקשיב לסטורן, הוא עשוי למצוא את השנה הזו נפלאה ומתגמלת, בדיוק כמו שרצה.


גדי

הגדיים שלנו חווים שנה לא פשוטה. כוכב יופיטר ששוהה אצל הקשתים פותח להם אפשרויות חדשות ומרחיב אופקים, אבל יופיטר שוהה השנה אצלכם מאחורי הקלעים ולא בקדמת הבמה: במיקום הזה הוא מעודד בעיקר חלומות על נסיעות והרחבת אופקים כולל התרחבות עסקית אבל בשנה הבאה, לא השנה. השנה רק עושים תכניות, וכמו שכולנו יודעים - כשהגדי מתכנן, זה גם יוצא לפועל.

לעומת זאת סטורן שליט המזל שלכם שוהה השנה במזל שלכם ומכריח את הגדיים להיות מדויקים ופרקטים אף יותר מהגדי המצוי, לבחור להם דרך וכיוון, ואם יש לכם כאלה כבר ממחצית השנה שזה עתה חלפה - להמשיך ולהעמיק את הדרך ואת הכיוון, ולקבוע עובדות בשטח. סטורן שנמצא במזל שלכם מביא איתו סוג של בגרות ואחריות שלמרות שהגדי נולד איתן בדרך כלל, לא היו שם קודם. השנה הזו אתם הולכים להתבגר אף יותר, לקבל יותר סמכות ואחריות בתחום המקצועי ואף להגיע לתפקיד ניהולי אם בכך תרצו, או אם אתם בצעדים ראשונים בעולם המעשי - להחליט על כיוון לשנים הקרובות, ואף להתחיל לחרוש בחריצות גדיים אופיינית.

כוכב אורנוס עוזב סוף סוף את מזל טלה המאכלס את אזור הבית והמשפחה שלכם שם שהה כשש שנים, ועובר למזל שור השייך גם הוא ליסוד האדמה, המאכלס את בית הרומנטיקה, היצירתיות, והביטוי האישי שלכם. במשך שש השנים האחרונות שימש הבית כסוג של חוויה לא פשוטה עבורכם. אורנוס הכניס לבית מתחים ולחצים, בין אם כאלה הקשורים לבית עצמו או לסביבתו, ובין אם בין בני המשפחה. כעת כשאורנוס עוזב את מזל גדי אנו רואים פעמים רבות איך ילד או אדם אחר עוזב את הבית, או לחילופין איך מתחילה כבר להשתנות האווירה בבית.

כעת, כשאורנוס עוזב את מזל טלה, יתכן והבית יחזור ויהיה עבורכם מה שתמיד רציתם שיהיה: מקום מקלט חמים ונעים לכם ולחלומות שלכם ולאנשים שאתם אוהבים. כשאורנוס שהה כאן בשנים האחרונות, זה לא תמיד היה המקרה. אורנוס עובר למקום מאוד רגיש מבחינתכם: זהו אזור היצירתיות והביטוי האישי ואפילו הרומנטי. הגדי שלנו הוא ביישן וסגור, ולכן לפעמים הוא נתפס כקריר ולא אישי, בזמן שהוא בסך הכל מנסה להסתיר את רגשותיו כי קשה לו, בעיקר בגילאים צעירים, להאמין שאוהבים אותו.

למקום הזה בדיוק נכנס כוכב אורנוס, שמהווה ממש ההיפך מסטורן הביישן והסגור: אורנוס הוא כוכב מוחצן ולא אישי, הוא משנה אווירה התנהגות ודרכי חשיבה, ואת השינויים האלה הוא עושה פעמים רבות לאנשים שלא מוכנים אליהם, דרך ניתוקים: ניתוקים בקשרים קרובים, בהרגלים קבועים, ובכל מה שמוכר חביב ושומר עלינו במקום בטוח ומוכר. אורנוס פותח דלת אל הלא מוכר, ולא ידוע. לאט לאט הוא מקלף את קליפת הביישנות מהגדי שלנו והופך אותו לנועז ומרגש, מקורי יצירתי ומסעיר. זה לא קורה ביום אחד וגם לא בשנים: אורנוס שוהה בכל מזל בערך כשש שנים, וכשהוא עוזב - שום דבר לא נשאר כשהיה קודם לכן.

הגדיים שלנו, בעיקר אלה שנולדו בשבוע הראשון של המזל, כבר מרגישים את התהליך הזה בבטן בחודשיים שלושה האחרונים. משהו זז שם, בהרגלים המוכרים ובתחושת הביטחון, והופך לא מעט גדיים לעצבניים וחסרי שקט. השעון הפנימי כבר מוכן להודיע על שינוי, אבל הגדי השמרן עלול להלחם עד הסוף בכל מה שלא מוכר לו ובכל סיטואציה חדשה שעשויה להכניס אנשים חדשים וגרויים חדשים לחייו, חלק בגלל הפחד להיפגע וחלק בגלל הפחד להתאכזב.

אורנוס הולך להביא איתו שינוי בחשיבה היצירתית שלכם: למשל, הגדי מאוד רגיל לתהליכים ארוכים וסבלניים, אבל אורנוס הוא מאמין גדול בקיצורי דרך. הוא גורם לגדי שלנו להעז ולעמוד מול קהל לא מוכר, לפגוש סיטואציות חושפניות בחברת אנשים שונים ממנו בלי הכנה מוקדמת, ולהלחם על מה שחשוב לו - החל מאהבה וכלה בעקרונות - באופן גלוי ובלי מסיכות, לעמוד מול קהל ולשכנע בצדקת דרכו, ללמוד דרכי ביטוי חדשות, לומר בקול רם דברים שעד עכשיו שמר בבטן, לבטא רגשות עדינים ולהיווכח אחרי כל זה שהוא עדיין נשאר בחיים למרות הכל, ושאפילו, שומו שמים, אוהבים אותו על מה שהוא מבטא.

הגדי שלנו נכנס לתהליך לא קל שבו ילמד לבטא את רגשותיו באופן ישיר וללא צנזורה, ואפילו רגשות עדינים כמו אהבה.. בסופו של התהליך הגדי אפילו יהיה מוכן להוריד את איזמל הביקורתיות הקטלני שלו ואת הציניות, וללמוד אפילו לאהוב אותו עצמו. רק אז אולי יבין עד כמה הפחדים שלו מחשיפה רגשית ועמידה כנה וישירה מול רגשותיו ומול עצמו יכולים לרדת בקלות, ולגרום לו להאמין שבסופו של דבר העולם יאהב אותו גם אם לא יוכיח שהוא ביג שוט עסקי, טייקון כלכלי, חכם פרקטית, או בעל חשבון בנק או עמדת כוח כלכלית: בסופו של התהליך ייפול האסימון והוא יבין העולם סביבו כולל אלה בסביבתו הקרובה אוהבים אותו פשוט בגללו, ולא בגלל שום סיבה אחרת.

הבית החמישי קשור גם לילדים. הריון פתאומי, ילד שמגיע בהפתעה, אהבה שמתלקחת בלי אזהרה מוקדמת וגורמת לגדי המחושב והשקול שלנו לאבד שליטה - כל אלה עשויים לקרות עכשיו כשאורנוס נכנס לבית החמישי של הגדי שלנו, וכמו פיל שובב בחנות חרסינה מתחיל, בעדינות אך בתקיפות, לרסק את החומות שעד עכשיו עצרו אותו מלבטא את עצמו בצורה ישירה, חמה, אותנטית, ובעיקר ספונטנית. זה - אפשרי, גדיים שלי, בתהליך ארוך וסבלני ארוך ולא קל אבל אפשרי שלכם עם הכוכבים, ובעיקר עם עצמכם.


דלי

אתם אולי אלה שעוברים את אחד התהליכים המשמעותיים ביותר על פני גלגל המזלות, שמתחיל השנה: אורנוס שליט המזל שלכם עובר אחרי שש שנים במזל טלה השייך ליסוד האש, למזל שור השייך ליסוד האדמה, והמאכלס את בית המשפחה שלכם. אחרי שסיים ללמד אתכם לפעול באופן אסרטיבי בעולם, ולגדל תקשורת יוזמת ואקטיבית, הוא פונה פנימה כדי להתמודד עם נושאי בית ומשפחה, וכל מה שקשור לצד הרגשי שהבאתם מהבית, ואיתו תנסו גם בהמשך לבנות בית משלכם, או לשפץ ולשנות את הקיים.

בזמן שהותו במזל טלה הביא איתו אורנוס שש שנים של תקשורת אסרטיבית ונלהבת, וים של היכרויות מעניינות, כשהמעגלים החברתיים שלכם פרחו, ואתם הייתם מעורבים במינון גבוה במיוחד בכל מה שקשור לפעילות חברתית, ובמעגלים החברתיים שלכם. כעת אורנוס משנה כיוון, ואיתו משתנים גם סדרי העדיפויות שלכם, דליים: אחרי שש שנים של תקשורת בין-אישית ומעניינת, הגיע הזמן לשנות הרגלים כוון וחשיבה בכל מה שקשור לבית ולמשפחה.

בגדול, הדלי אינו מזל משפחתי במיוחד. הוא שייך ליסוד האוויר השכלתני ולא רגשי, ונחשב כמזל חברתי, כשהדגש בתקשורת שלו היא על הצד החברתי, ועל כל מה שקשור לתקשורת עם חברות גדולות כמו מוסדות, ארגונים, ומקבצי חברים למיניהם. גם אורנוס שליט הדלי אינו משפחתי או אישי במיוחד. אורנוס קשור לפעילות חברתית לא אישית, לשיתופי פעולה מסוגים שונים, ולדגש מיוחד על הצד החברי שלכם, ועל היכולת להתיידד עם העולם. פעמים רבות נמצא אורנוס פעיל במיוחד במפות לידה של חברי קיבוצים, למשל.

אולם, הבית הרביעי הקשור לבית ולמשפחה הוא בית מאוד אישי ורגשי, קצת בניגוד לאופיים של הדלי ושליטו, ומעברו של כוכב אורנוס אליו משול לאיש חברתי ורעשן שנכנס לתוך בית שקט רגשי ומופנם ומיד מתחיל לעשות בלגן, שכן הבית הזה נמצא במזל שור החם והמופנם שזה תיאורו בגדול. אורנוס הוא יוצר מהפכות ידוע. כשהוא נכנס לבית הרביעי מתחיל עידן חדש: נכנס אקשן הביתה, מתחילים לחשוב על שיפוצים ולפעמים גם על מעבר דירה, ובני הבית נכנסים למצב של חוסר שקט מתמיד. זה קורה לפעמים כאשר אחד מבני הבית צריך לעזוב את הבית, כאשר המשפחה חושבת על התרחבות, כשמגיע זמן שיפוצים, או כשאחד מבני הבית משנה פאזה מבחינה רגשית או מקצועית.

לפעמים זה קורה כאשר יש שינוי בסטטוס של בני הבית, יש גירושין או ניתוק כלשהו, והצורך בספייס וחופש אישי לבני הבית או לפחות לדמות אחת מרכזית בבית, הולך ומתחזק. שינויים בבית במשפחה ובסביבה הקרובה - זה אחד הדברים שמבשר ביקורו של אורנוס: עד עכשיו היה הכל רגוע והקונפליקטים אם היו קרו מאחורי הקלעים - כעת מוציא אותם אורנוס החוצה וביחד איתם את השדים מהבקבוק, על כל המשתמע, מאפשר לכם לפגוש אותם באומץ ולהתמודד איתם בגובה העיניים, והשמחה רבה.

במקביל, שוהה כעת יופיטר כוכב השפע במזל קשת, המאכלס את הבית החברתי שלכם, דליים. יופיטר מביא איתו שפע של היכרויות מעניינות, וכל מה שקשור לחברים מכרים ידידים וקרובים מודגש כעת במיוחד. זהו זמן טוב להרחיב את המעגלים החברתיים שלכם, כולל יצירת קשרים חדשים עם קולגות מקצועיות, והרחבת מעגל ההשפעה שלכם בחברות וארגונים שאתם חברים בהם, או שיש לכם קשרים איתם.

דליים אמביציוזיים במיוחד יכולים בתקופה שכזו לקחת צעד אחד קדימה ולממש חלום, לבנות לעצמם חברה קטנה או שותפות עם חבר או שנים, או לחילופין לקדם את עצמכם בתוך מוסד גדול שכזה אם אתם עובדים או שייכים לאחד כזה. כעת זהו גם זמן טוב לכל הדליים הסוליסטיים לחפש לעצמם שיתופי פעולה מסוגים שונים, ולא להתעקש על המשך פעילות סוליסטית. זהו זמן טוב לצאת מבועת הזכוכית הטכנולוגית או מהעולם הסוליסטי שלכם, ולמצוא לכם אנשים שחושבים כמוכם ויכולים לעזור לכם לקדם ולהוציא לאור את הרעיונות והיזמות שלכם, דליים.

השנה נוכל למצוא גם את סטורן הנוקשה מאחורי הקלעים, במזל גדי. סטורן במיקום הזה מסמל מעצורים פנימיים וביקורתיות ושיפוט שעוצרים אתכם, הן בגלל הצד הפרפקציוניסטי שלכם, והן בגלל הפחד לצאת החוצה לעולם, ולהתמודד עם הממסד וחוקיו באופן רשמי. לא מעט דליים שהתרגלו לפעול ולעבוד לבד או מאחורי הקלעים, עלולים לפחד בתקופה הזו מחשיפת יתר לעולם, תוך שהם מוותרים על הפרטיות שלהם, ומסתכנים בדחייה או מרגישים לא מוכנים עדיין להתמודד עם החוקים והצד הרשמי של העולם.

יש עכשיו גם לא מעט דליים שעוסקים כעת במה שהם לא ממש אוהבים או מחוברים אליו, בעיקר בגלל מצוקה כספית וכלכלית, וקושי לעמוד באופן עצמאי על רגליהם ולא לעבוד כשכירים, או בעבודות שאינן מתאימות להן בגלל אילוצים כלכליים. הסוג הזה של הדליים יעבור בהחלט שינוי בשנים הקרובות, כשאורנוס יתקדם יותר ויותר במזל שור, יאפשר להם להתמודד עם הפחדים שהביאו מהבית או מתקופות אחרות בחייהם, ויוכלו לנקות את המשקעים הרגשיים שעוצרים אותם ומפריעים להם, ולפגוש את העולם שבחוץ באומץ, ובדיאלוג בגובה העיניים.

אכן, תקופה מאתגרת במיוחד מחכה לדליים שלנו, ואורנוס התזזיתי שליט המזל שלכם לא מבטיח לכם חיים קלים, אבל הדלי האופייני יעדיף בהחלט עניין משמעות ואתגרים להתמודד איתם, על פני גישה קלילה וחסרת עומק, שלא מאפשרת לו לצמוח ולהתפתח באופן בוגר ואחראי כפי שהוא יכול. את האתגרים האלה בדיוק אתם הולכים לפגוש בשנה הזו ובשנים הקרובות בכלל, שמתחילות ע כ ש י ו.


דגים

הדגיג שלנו נמצא השנה תחת קונפליקט מעניין בין שתי השפעות סותרות. מצד אחד זה לא קל, אך מצד שני - גם סמל הדגים מורכב בעצמו משני דגים שכל אחד מהם שוחה בכיוון ההפוך, נכון? כך שאמביוולנטיות זה לא משהו שזר לדגיג שלנו, כמו גם היכולת לחוות שתי חוויות סותרות במקביל, ולשים כל אחד משני הדגים כאחראי על היכולת לחוות כל אחד מהן בנפרד. קומפקטי למדי, לא?

אבל השנה הזו שמגיעה היא באמת מורכבת למדי, אפילו לדגיג האמביוולנטי המצוי. מצד אחד ממשיך כוכב נפטון שליט המזל שלכם לנוע ב..מזל שלכם, ולהביא איתו סוג של חיפוש דרך וזהות, בעיקר לאלה שנולדו בשליש השני של המזל הזה: המעורבות הרגשית גבוהה במיוחד כעת, והרגשות משתנים במהירות ומטלטלים אתכם מעלה מטה, ומקשים על קבלת החלטות מעשיות לטווח ארוך.

במקביל נמצא השנה יופיטר כוכב השפע במזל קשת השייך ליסוד האש, המאכלס את בית הקריירה והתדמית שלכם, ומביא איתו גל של אמביציה אסרטיבית, ריגוש והתלהבות, ויכולת לקדם באופן אקטיבי את תכניות הפעולה שלכם ואיתן נושאי קריירה ודרייב, כמו גם שינוי ושדרוג תדמית, והפיכת הדגיג שלנו לדמות אקטיבית ויוזמת, ולא רק מופנמת, רגשנית ופסיבית.

שתי המגמות האלה מתנגשות זו בזו, אבל זה יכול להיות גם אחרת: אם תוכלו לגייס את הדמיון והיצירתיות ליזמות הפרקטיות והקרייריסטיות שלכם ותחשבו מחוץ לקופסה, תוכלו להראות לעולם את הדגיג החכם והיצירתי כשהוא בשליטה ונע קדימה מוכוון מטרה, ואז הכל יוכל להתחבר ולהפוך את השנה הזו לפוריה במיוחד עבורכם, דגיגים.

מיקומו של כוכב סטורן הנוקשה במזל גדי לא עושה לכם חיים קלים, אולם בעקיפין בהחלט תומך בתכניות האמביציוזיות שלכם, אם יש לכם כאלה. סטורן מאכלס את מזל גדי הנמצא בבית החברתי שלכם, המייצג חברים מכרים וקשרים חברתיים, מוסדות וארגונים למיניהם.

למרות הקשיים שסטורן מעמיס והביקורתיות שהוא מביא, יכול הדגיג שלנו בעזרתו של יופיטר בשנה הזו להעצים את היכולות החברתיות שלו, לצאת מהאקווריום הפרטי אל הים הפתוח, ולהתיידד עם העולם שבחוץ: חברים, מכרים קרובים וידידים - אלה ועוד רבים יכולים לפרגן לדגיג המקסים אם ייקח יזמה, ואתם בהחלט יכולים לעבות ולהרחיב את המעגלים החברתיים, ולהעשיר את עולמכם המופנם משהו באנשים חדשים מעניינים ושמחים, מהסוג שכוכב יופיטר מביא כעת בשפע אל עולמכם החברתי, אם רק תוכלו לפתוח את הלב, ולאפשר להם להתקרב קצת יותר..

אבל סטורן הנוקשה עשוי בהחלט להעמיד כמה מכשולים בדרך. נושא הביקורתיות והשיפוט האישי הוא מקום לא קל השנה, ואתם עלולים למצוא את עצמכם בסיטואציות חברתיות מרגישים קצת לבד, אם לא תיקחו יזמה ותפעלו להכיר אנשים חדשים: סטורן לא יעשה לכם חיים קלים בנושא, למרות שהבדידות הזו שהוא מביא ברגעים מסוימים אמנם מהווה סוג של מחיר חברתי לאלה מכם שלא יכולים ליזום סיטואציות חברתיות מכוח עצמם.

אך סטורן גם יכול לתרום לכם השנה לא מעט: הוא מאפשר לכם להתחבר באופן משמעותי יותר למוסדות וארגונים שאתם בקשר מקצועי איתם, ולקדם שם נושאים שחשובים לכם, כמו גם לקבל אישורים פורמליים והכרה ממסדית בכישורים שלכם השנה. ואכן, השנה הזו אתם יכולים להתקדם בסולם המקצועי באופן אקטיבי יותר, ובעיקר - להתמקד בשיתופי פעולה מקצועיים מסוגים שונים, ובשותפויות שיעזרו לכם להתמודד עם אתגרים גדולים במיוחד שיקשה עליכם לבצע לבד.

השנה הזו הופכת אתכם לאסרטיביים יותר מאשר השנה הקודמת, ומאפשרת לכם לממש רעיונות ויזמות שעלו אז אך נראו לכם בלתי אפשריים למימוש: כעת הזמן לאסוף את עצמכם, ועם האמביציה והאופטימיות שמביא איתו יופיטר שבמזל קשת, שמצליחה להתגבר אפילו על מצבי הרוח הדגיים המוכרים, להתמקד בשתי מילים: יזמה ופעולה.

אם בכל זאת נראה לכם שלבד אתם לא מצליחים להתמודד עם הצורך הזה ביזמות חדשות, או אם היזמות האלה גדולות עליכם, מעודד אתכם סטורן לצאת מעצמכם, להכיר שותפים או בני ברית לרעיון או לדרך, לצאת קצת מהפחדים המוכרים שבדרך כלל עוצרים אתכם מליזום ולפעול, ולהעמיק יחסים עם אנשים קרובים. זהו זמן טוב לשבת עם הפרטנרים שלכם, ובכנות ובאומץ, בדיאלוג בגובה העיניים, לדבר על הכל.

לחילופין זהו גם זמן טוב להתקרב קצת יותר לבני המשפחה: כעת אפשר ליצור קשר עם קרובי משפחה שמזמן לא ראיתם, ולא לחכות עד פסח כדי למלמל "חג שמח" רפה, ולחכות לחד גדיא: דווקא כאן יכולים להיות לכם כמה וכמה הפתעות משמחות, וקרוב משפחה או שנים שבהחלט תוכלו ליצור איתם קשרים משמעותיים לטווח ארוך ולהרחיב את המעגל המשפחתי, ומדורת השבט שחסרה לכם בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully