וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע: 7-13 באוקטובר 2018

שבוע עמוס וטעון מתקרב אלינו, כמו ענן עבה ובתוכו כמה וכמה ברקים קטנים ואגרסיביים. הרבה כיסוחים ועימותים מגיעים השבוע בכוכבים, וחלק מהם גם עלול להיות מתורגם לכמה וכמה עימותים כאן למטה, והמעניין הוא שרובם מגיעים לשיאם ביום אחד ספציפי, חמישי

שמיים מעוננים בחופי ישראל בזמן סערה. ShutterStock
סערה מגיעה בחמישי - בכוכבים ואצלנו/ShutterStock

האסטרולוג יושב מהורהר מול המחשב. מצד אחד הוא שונא להיות נביא זעם, מה גם שפעמים רבות האגרסיות של הכוכבים מתורגמות יותר ביחסים בין בני האדם לבין עצמם מאשר במלחמות גלובליות, או בלוחמה קשה בשטח בנוי... אז על איזה פירוש נלך?

האמת שזו סוג של דילמה אופיינית למקצוע המורכב והמוזר הזה שנקרא אסטרולוגיה: מצד אחד, אתה מודע לתכונות הכוכבים המעורבים, וממש מכיר אותן אישית כמו גם אותם עצמם, המעצבנים האלה. מצד שני, האם למשל השמש בזוית המדויקת לפלוטו תגרום למישהו ללחוץ על ההדק ולפתוח במלחמה, או ששרשרת של בעלים כועסים יטיחו את צלחת המרק התפל בשולחן ויגידו שזהו, נגמר, הגיע הזמן לאוכל אמיתי.

אסטרולוגיה עוסקת בפרשנויות, כעיקר, של תנועות כוכבים, מזוית הראייה שלנו, של בני האדם. הפרשנויות האלה נתונות לויכוח מבחינת יכולת המימוש שלהן בשטח, פיזית, רגשית או מנטלית, אבל כשבשבוע אחד גם מרקורי כוכב התקשורת יוצר זוית עימות עם כוכב אורנוס התזזיתי, השמש זוית פעולה מדויקת לפלוטו הלוחמני, וונוס זוית פעולה מדויקת למרס האגרסיבי, וכל הזויות האלה מגיעות לדיוקן ביום חמישי השבוע, אתה תוהה אם לא באמת פשוט לעזוב הכל, לארוז את משפחה סבתא וכלב, ולנסוע למקום שקט ונטול פוטנציאל מלחמתי וואט-סו-אבר. המלדיביים, למשל... וגם אחרי כל זה, יתכן וכל זה ישאר באוויר, טעון מעלינו, כמו ענן גשם שחור שלא בהכרח יביא איתו דווקא ברקים ורעמים אלא ישאיר אותם בתוכו בגדר פוטנציאל, ורק ירמוז לנו שדיר בלקום, ולפעמים, האמת, גם זה מספיק כדי שדברים לא יהפכו אכן למלחמה עו עימות אלא לקונפליקט פנימי בלבד.

התהליכים המשמעותיים של השבוע:
1. מרקורי כוכב התקשורת עובר למזל עקרב.
2. מרקורי כוכב התקשורת יוצר זוית עימות עם כוכב אורנוס.
3. השמש בזוית מדויקת לכוכב פלוטו הלוחמני והיצרי.
4. ונוס בהילוך אחורי בזוית פעולה מדויקת למרס שבהילוך רגיל.

המעבר המשמעותי של השבוע - זהו מעברו של מרקורי כוכב התקשורת שלנו ממזל מאזניים ההרמוני והמודע לעצמו, למזל עקרב הטעון והלוחמני. מרקורי מקבל איכות תקשורתית מופנמת, לוחמנית ועוינת, כשהוא עובר למזל עקרב. המזל הזה אינו מילולי במיוחד: הוא שייך למחלקת המזלות הרגשיים, שקודם כל מגיבים מהבטן, ורק אחר כך מגיע תורה של מגירת ההגיון. אולי משום כך התקשורת שלנו החל מהשבוע תהיה הרבה יותר רגשית, לטוב ולרע. אולי משום כך סגנון התקשורת שלנו מהשבוע יהיה מופנם יותר, מילולי פחות, עם צורך משמעותי לחשוב שוב לפני שמגיבים, כיון שהרצון המיידי הוא להגיב לכל גירוי המגיע דרך התנהגות או מלים של מי שמולנו, ורק אחר כך לחשוב אם אכן התגובה שלנו והפרשנויות שלנו את דברי האיש אכן הלמו את הזמן והמקום, והיה מקום לתגובה שכזו. התגובות של מרקורי במזל עקרב הן פעמים רבות בסגנון הטוטאלי: הכל שחור או לבן. אתה איתי או נגדי. אין אזור אפור. לכן כדאי להזהר מאוד השבוע מפרשנויות יתר ומתגובות קיצוניות, שעלולות להרוס לנו יחסים יפים.

מי בעיקר יושפע מהמעבר הזה? מזלות בתולה, תאומים, קשת, דגים, עקרב, שור אריה ודלי.

הזויות הקשות של השבוע: בעיקרון ישנן שלוש זויות כאלה. אם נכיר אותן אולי נדע גם להתחמק מהמלכודות שהן טומנות לנו בדרך להרוס את הדיאלוג שלנו עם העולם, ולעשות לנו השבוע חיים קשים.

הזוית הנפיצה של השבוע: למעשה שלושתן כאלה, אבל זוית הפעולה בין השמש לפלוטו היצרי, מגלמת בתוכה אולי את הפוטנציאל ההרסני ביותר. זו זוית של הכל או כלום, מסוג האולטימאטומים שאנו מציגים לפרטנרים שלנו: אם את הולכת עכשיו - את לא חוזרת יותר! פלוטו לא יודע חכמות: מבחינתו - הכל טוטאלי. העיקרון הזה נכון ליחסים בין בני אדם, וזה נכון גם ליחסים בין פוליטיקאים, ראשי מדינות, נשיאים, ורמטכ'לים. זה סוג זוית שרמת האלימות בה, מילולית או אחרת, גבוהה יותר, כיון שהשמש מייצגת את הגוף הפיזי - שלנו או של עצם העניין - ופלוטו מייצג את כוח ההרס וההתחדשות החזק ביותר, שהולך על כל הקופה. מה עושים? בעיקרון פשוט מנסים להתאפק, אלא כשהמדובר בפלוטו זה לא בהכרח קל, כיוון שפגיעה אמיתית או מדומה באגו שלנו גורמת לפלוטו לעמוד על שתים ולהלחם, ולנו -לעשות שטויות מטוגנות ולומר מלים חריפות שאחר אך אנחנו עלולים להצטער עליהן.

מי בעיקר יושפע מהזוית? מזלות אריה, עקרב, דלי ושור.

אילוסטרציה. ShutterStock
לכן כדאי להזהר מאוד השבוע מפרשנויות יתר ומתגובות קיצוניות/ShutterStock

זוית שיוצרת קצרים בתקשורת - מרקורי כוכב התקשורת יוצר זוית של עימות עם אורנוס התזזיתי, כוכב השינויים. גם זו זוית מאוד לא קלה בעיקרון. כוכב אורנוס הבלתי צפוי הוא בעצם אוקטבה משוכללת של מרקורי כוכב התקשורת שלנו, אלמנט שיכול להביא איתו הברקות תקשורתיות מדהימות קיצורי דרך בחשיבה ואפילו חשיבה מקורית ומחוץ לקופסה. מנגד, בצד הצד השלילי של הזוית, נוכל למצוא קצרים בתקשורת עם אחרים בגלל גישה עצבנית וחסרת סבלנות, שינויים קיצוניים במצב הרוח, והחלטות פתאומיות הגורמות לשינויי כוון בחשיבה או בעשייה, שגורמות לכעסים ותסכול אצל הצד השני.

ניתוקי קשרים ושינויי גישה פתאומיים בעיקר אופייניים לזוית הזו. לשמחת כולנו זו זוית קצרת טווח כיון שמרקורי רץ מהר קדימה והיא נמשכת בעיקר יומיים בערך. כל מה שצריך זה סבלנות - בעיקר כשמרגישים את הדחף הפנימי הזה לטרוק את הטלפון כשאומרים לנו משהו לא נחמד או לא מסכימים לדעתנו - או לטרוק דלת באופן רגשי, ולשחק את התפקיד הפולני הנעלב המוכר לכולנו. אם נצליח להתגבר על שני אלה השבוע ונאפשר לעצמנו לחוות את הצד האינטליגנטי של הזוית שמביא איתו שינויים מקוריים בחשיבה ופריצות דרך מנטליות - שיחקנו אותה.

מי בעיקר יושפע מהזוית? מזלות בתולה, תאומים, דלי, אריה, שור ועקרב.

הזוית הכי מעניינת (וגם הכי מעצבנת...) של השבוע - ונוס שבהילוך אחורי במזל עקרב, יוצרת זוית פעולה עם כוכב מרס שהולך קדימה במזל דלי. שני הכוכבים האלה נמצאים בעצם על אותו המישור של נתינה ולקיחה. ונוס מסמלת את הצורך ההרמוני בנתינה ובהכלה, בעוד מרס מסמל את הכוח הגברי הלוקח וכובש. בזמן הילוכה האחורי של ונוס אנו חווים את הצורך בפסק זמן מסויים כדי להתבונן שוב במהות התהליכים האלה, ואולי גם לשדרג את התקשורת הרגשית - וגם הפיננסית, אגב - עם העולם. כוכב מרס לעומת זאת רץ קדימה עם ים של מרץ ואנרגיה, ומכריח אותנו להתמודד עם כל נושא שדורש יזמה ופעולה מכל סוג.

זוית פעולה בין השניים האלה מאפשרת לנו להתבונן לעומק בתהליכי עשייה גיבוש ויזמה תוך כדי אפשרות להגיע לתובנות עמוקות בדבר הצורך שלנו לא רק לתת ליזום ותוך כדי כך גם לשלוט על הדברים, אלא להגיע למצב ההפוך: להגיע לשליטה על ידי איבוד השליטה על המנגנונים המוכרים לנו, מנגנוני כיבוש וריצה קדימה, וויתור על היצר הזה שמריץ אותנו בעיוורון קדימה לטובת היכולת להתבונן בדברים מבחוץ להגיע למודעות ומשם למסקנות מעניינות בדבר הדרייב שלנו והרצון להטביע חותם.

אבל לזוית הזו יש עוד אספקט מעניין אפילו יותר שקשור ליחסים שלנו. זוית הפעולה הזו בין מרס לונוס כבר בערך שבועיים באוויר עוד לפני שונוס פרצה בהילוך אחורי, הביאה איתה לא מעט כעסים ותסכולים למערכות היחסים שלנו. הרכה מאוד ויכוחים ריבים ועימותים היו באוויר בזמן האחרון, והם שיקפו גישה עצבנית וחסרת נחת ביחסים עצמם: נדמה שכל שטות יכולה היתה להרוס במחי יד את ההרמוניה שהשגנו בעמל רב, ונדמה היה שאין לנו ממש שליטה על המצב. כן, היו לאחרונה לא מעט זוגות ממורמרים בסביבה, ללא ספק, עד שלאט לאט חזרה לה מעט הרמוניה לסביבה - והנה ונוס פורצת בהילוך אחורי ושוב יוצרת את זוית המרמור הזו עם כוכב מרס.

כן, חלק מהתסכולים העצבנות וחוסר הנחת ביחסים חוזר עכשיו, אבל בניגוד לפעם הקודמת, כעת עם הילוכה האחורי של ונוס אנו יכולים להגיע תוך כדי הבנה ומודעות גם לנקודות של שורש הקונפליקט, להבין את מהות חוסר השקט בינינו, וגם... לפתור אותו. כן כן. הילוכה האחורי של ונוס מאפשר לנו אכן אמנם לחוות את הדברים כמו קודם, אבל במקביל יש לנו כעת גם זוית התבוננות שונה על הדברים: מעט מרוחקת, בוחנת, מבינה, ואולי, כן אולי סופסוף גם משנה משהו כשהאסימונים האלה נופלים: משהו בהתנהגות אחרי שאנחנו מבינים מה מרגיז אותנו אצל בן או בת הזוג או מה גם להם לכעוס עלינו, ואם בעזרתה של ונוס נוכל גם להזמין אותם לשבת לשולחן לדבר על הדברים בראש רגוע יותר להבין מה שורש הבעייה וגם לפתור אותה - מה טוב.

המילים היחידות שבעייתיות במה שכתבתי כאן הן 'בראש רגוע', בעיקר בשבוע הזה, אבל לפעמים דווקא במצבי קיצון שבהם אי אפשר יותר לחיות כשדורכים מדי רגע על בהונותיו של הפרטנר שלנו, מגיע הפתרון דרך הבנת ה'אין ברירה - צריכים לשבת על קפה'. הבעיה רק כשבזוית פעולה בין ונוס למרס הקפה לא ממש טעים, אבל בגלל הילוכה האחורי של ונוס אולי סוף סוף אפשר לממש את התכנית הזו שתמיד רציתם לבצע ולא יצא, ולעבור לתה ירוק.

אילוסטרציה. ShutterStock
נדמה שכל שטות יכולה היתה להרוס במחי יד את ההרמוניה שהשגנו/ShutterStock

התחזית השבועית

טלה
מרס בזוית מתח מדויקת שהולכת אחורנית - שימו לב לא לריב על שטויות, ולהשאיר פתח לפיוס קרוב, טלאים.

שור
ונוס בהילוך אחורי ובזוית למרס - פליטות פה וגישה כוחנית עלולות להרוס קשרים יפים. זמן טוב ל..פסק זמן, ותובנות חדשות.

תאומים
מרקורי עובר לעקרב ובזוית עם אורנוס: חשוב להמנע מגישה לוחמנית, ומתגובות קיצוניות. חשוב גם לדבר, ועל הכל.

סרטן
נושאי בית ומשפחה מחייבים התייחסות רצינית ושדרוג תקשורת משפחתית. אל תשאירו דברים ליד המקרה.

אריה
זוית פעולה בין השמש שליטת המזל שלכם לפלוטו היצרי מביאה שבוע נפיץ במיוחד. חשוב כעת לא לשבור את הכלים.

בתולה
השמש ומרקורי מכריחים אתכם לעשות סדר בחשבון הבנק ולשנות סדרי עדיפויות. הזהרו משינויים קיצוניים, ומאיבוד שליטה.

מאזניים
ונוס שליטת המזל שלכם במזל עקרב ובהילוך אחורי: נושאי חומר וכספים עולים עכשיו על השולחן, ומחייבים בדיקה מעמיקה.

עקרב
זוית בין השמש לבין פלוטו בוחנת את הסבלנות שלכם: אל תריבו עם סמכויות. ונוס מכריחה אתכם להסתכל על מעמקי הרגש.

קשת
הרבה דברים קורים עכשיו מאחורי הקלעים. זמן לנקות משקעים רגשיים שהפריעו לכם. הרחיבו את המעגל החברתי.

גדי
שבוע למיקוד בנושאי דרייב וקריירה: הגדירו לעצמכם באופן מדויק להיכן אתם רוצים וצריכים להגיע, ומצאו דרך לעשות זאת.

דלי
זוית עימות בין מרקורי לאורנוס שליט המזל שלכם עלולה לגרום לקצרים בתקשורת. אל תנתקו עכשיו קשרים.

דגים
נושאים הקשורים לצמיחה והתפתחות אישית, גם כאלה הקשורים לעבר, עולים השבוע. זמן ללמוד משהו שמזמן רציתם.

לדף של יאיר טריבלסקי - אסטרולוגיה חכמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully