וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם שואלים - הכוכבים עונים: איך לומדים לסמוך על מישהו?

20.6.2018 / 16:41

מדור חדש מזמין אתכם לשאול ולקבל ייעוץ מהאסטרולוג שלנו, יאיר טריבלסקי, בכל הקשור לבעיות המעסיקות אתכם ואת סביבתכם הקרובה. בפינה השבוע אישה שלא מצליחה לסמוך על אנשים וזה הורס לה את החיים

אישה שמה את היד על הראש. ShutterStock
למה אני תמיד חושדת באחרים?/ShutterStock

אתי שואלת:

שלום. שמי אתי (שם בדוי) ואני גרושה בת 37. יש לי תמיד תחושה שכולם עובדים עלי או מנסים לנצל אותי, לעקוץ אותי או לגנוב לי כספים. למה אני תמיד צריכה לחשוד במניעים של כל אחד שמתקרב אליי עד שאני כבר משתגעת מרוב תרחישים שאני מריצה לעצמי בראש? למה תמיד אני צריכה להיאבק ולהילחם על כל דבר פעוט בחיים שלי? אני כבר עייפה ממלחמות. אני רוצה לעשות הרבה שינויים בחיים שלי (זוגיות, מעבר דירה, עבודה חדשה והצלחות משפטיות...) ואני לא רואה את זה באופק. זה מתסכל אותי ברמות. מה לעשות?

תאריך הלידה של אתי: 30.10.1980, שעה 03:15 בקפלן, רחובות.

מפת הלידה של אתי:

מפת הלידה של אתי. צילום מסך
מפת הלידה של אתי/צילום מסך

תשובת האסטרולוג:

היי אתי. מפת הלידה שלך אכן אינה קלה במיוחד, אולם אומרים שאלוהים לא נותן אגוזים למי שיש לו שיניים, או מעמיד בנסיון דווקא את מי שיכולים לעמוד בו. לפעמים אני מתפעל ממפות לידה שמראות על אישיות עוצמתית, אבל מכיוון שקצת התחילה את המעגל הזה ברגל שמאל - היא גם מצליחה להפוך את הקשיים האלה לטרגיים מבחינת קונספט. אולי אפילו בצורה מוגזמת. הדברים, לפחות חלקם, כן בשליטתנו באופן מסויים ואם תתמקדי בהם - השינויים גם יגיעו.

יש שני אלמנטים משמעותיים במיוחד במפה הזו: הראשון היא דווקא ונוס הרגשית (בעיגול ורוד בצד שמאל של המפה). מכיוון שהאופק שלך הוא במזל מאזניים, וונוס שליטת מזל מאזניים, מיקומה של ונוס הופך משמעותי מאוד בחייך, אולי יותר מאשר כוכבים אחרים במפה. אז היכן נמצאת ונוס? היא נמצאת בבית ה-12 של המפה, במזל בתולה. זה אחד המיקומים הפחות מוצלחים. הבית ה-12 מראה סוג של קושי להשיג לגיטימציה והכרה בחייך. אנחנו מוצאים את זה במקרים של ילדים שלא היו רצויים בלידתם, או שהם חשו כך במהלך חלק מהילדות שלהם.

מעבר לנושא הילדות, כל נושא הנשיות - להיות אשה - הוא לא מקום קל במפה הזו. יתכן וציפו לבן, ויתכן שברגע שהתחלת להיות אשה זה לא התקבל בקלות - באופן לא מודע כמובן - על ידי אחד מבני הבית. מכיון שונוס גם נמצאת במזל בתולה, מזל ביקורתי ושיפוטי מאוד, את שופטת את עצמך לחומרה, ופעמים רבות מרגישה שאיכשהו סוג של קשיים כאלה 'מגיעים' לך. לפעמים, כשהסיטואציה מתחילה להשתפר, את עלולה בעצמך לשים לך רגלים במודע או שלא במודע, כי זה מקום מוכר לך.

המעניין הוא שלמדת לתפקד מעולה במצבי השרדות למיניהם: את זה לימד אותם סטורן הנוקשה (בעיגול חום) שנמצא גם הוא במיקום לא קל במפה: על האופק, המקום שפותח את ספירת הבתים של המפה, בבית הראשון של המפה. הכוכב המשמעותי השני במקרה שלך הוא הכוכב הקרוב ביותר לאופק הוא זה שנותן לאופק - הדרך שבה את מציגה את עצמך לעולם, והיא גם הדרך שבה את מקדמת את עצמך בחיים - את אופיו. מצד אחד האופק במזל מאזניים מראה על אישיות חיובית ונעימה, אשת שיחה שאוהבת להקשיב לזולת, ולפעמים גם נותנת לו עצות לא רעות לגבי חייו. אולם מיקומו של סטורן על האופק מקנה לך השקפת עולם פסימית, וחוסר אמון כלפי אנשים אחרים. סטורן הוא כוכב שמייצג מצבים ותחושות של מחסור, קיפוח, וזקוק יותר מכל להערכה, אפילו יותר מאשר לאהבה: סטורן מתקשה להאמין שאוהבים אותו, אבל הוא יודע שאם ישקיע ויזיע ויתמקד בעובדות - את זה יוכלו להעריך, כי זה מדיד, ולא נתון לגחמותיו של הלב.

סטורן מביא איתו תחושות של קיפוח, פחד מניצול, וגם גישה פסימית ועצובה לחיים. כן, החיים הם סוג של מטלה, עבודה קשה, וצריך לשרוד אותם ועדיף בקושי, כיון שהקושי הזה הוא זה שגורם לך להתאמץ לעיתים עד גבול היכולת, בעיקר מנטלית. עם גישה שכזאת קשה גם להאמין שדברים יכולים להיות אחרת, וגם כשידידם מושטות לעזרה סטורן מסרב בגאווה לסיוע: נכון, זה לא מקום שמח להיות בו, אבל תמיד יכול להיות יותר גרוע. המעניין הוא שבין ונוס לסטורן נמצא עוד כוכב, יופיטר, הוא כוכב השפע והאופטימיות, אבל כמו ילד לחוץ בין אמא ביקורתית מימין ואבא פסימי משמאל, קצת קשה להגיע אליו ולממש אותו. כן, הוא שם כסוג של הבטחה מעניינת, אבל לממש ממש. את זה צריך לרצות מאוד, ולוותר על כמה תסימינים לא קלים במפה שמונעים גישה ישירה אליו, כמו דוד מאמריקה שהיה יכול לעזור, אם רק היה עונה לטלפון, המעצבן הזה.

הירח (בעיגול ירוק למעלה משמאל) נמצא במזל סרטן. הירח הוא הנפש, ובמזל סרטן הוא מאוד רגיש ורגשני. הירח נמצא בבית 11 הקשור למוסדות וארגונים בחיינו, וכנראה גם העיסוק קשור לעבודה שכזו, אבל שתי הזויות השחורות שאנחנו רואים שהוא מייצר לא עושות חיים קלים. הירח מסמל גם את דמות האם. זוית פעולה בין הירח לשמש (הזוית השחורה התחתונה) מסמלת מתחים בין האם לאב בחוויית הילדה שבך, וכאן גם המודל הזוגי הפנימי נמצא: בין גבר לאשה חייב להיות מתח תמידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כוססת ציפורניים. ShutterStock
זה לא עושה לך חיים קלים/ShutterStock

הזוית השניה שיוצר הירח עם פלוטו היצרי היא אפילו לחוצה יותר: פלוטו הוא כוכב יצרי ועוצמתי, והזוית הזו מביאה איתה ויכוחים ועימותים עם העולם, וכאן נוצר קונפליקט בין שני צדדים: צד אחד רוצה לבטא את העוצמה והאמת שלו בשלמות, והצד השני מנסה לא להסעיר את הרוחות יותר מדי, ולהמנע מגלים סוערים מדי מול העולם. התוצאה הסופית - תסכול מסוים, שכן אף אחד מהם לא מתבטא בשלמותו. ניכרת פה אישיות חזקה ודומיננטית שדורשת מעצמה לדכא חלקים מאופייה ואישיותה כדי להימנע מקונפליקטים עם העולם, אבל איכשהו הם בכל זאת מגיעים, וחוסר הסיפוק מהתחושה שאת לא הולכת עד הסוף מצד אחד, ומצד שני מבקרת את עצמך בעוצמה, לא נותנים לך ממש מנוח.

בית התקשורת שלך מביא איתו שתי השפעות סותרות: שני הכוכבים שנמצאים כאן (בעיגול סגול) מבטאים שוב את הקונפליקט המוכר, ואת רוח המפה בכלל. מצד אחד נמצא כאן את כוכב מרס האסרטיבי, שמראה על אישיות דעתנית ונלהבת שיודעת לעמוד על שלה, בעלת גישה תוקפנית ולפעמים גם נרגנת שלוחמת על הצדק שלה ויהי מה ומצד שני - נמצא כאן את נפטון, שמייצג צד אחר באישיותך, צד יצירתי ועדין אך גם מבולבל מעט, עם כמה תהיות ושאלות זהות לגבי המיקום המדויק שלך בעולם. לאן אני שייכת באמת? שואל נפטון, אבל הגישה התוקפנית של מרס כדרך חיפוש אחרי משמעות שכזו, משיגה בדרך כלל את התוצאה ההפוכה.

מרס בדרך כלל מבטא במפה של אשה את סוג הגבר שתימשך אליו. במקרה שלך, כשאת חווה את הצד האסרטיבי הזה של מרס במזל קשת דרכו, את הופכת להיות הדמות הנפטון שלא רחוקה ממנו, או הדמות של הונוס הביקורתית בבית ה 12 ולא ממש באה לידי ביטוי... עד שאת לוקחת את המרס הזה לידיים וחובטת. אבל אז נעלם החלק הנשי העדין והאבוד ההוא, ואנחנו נשארים עם זינה, הלוחמת בדרכים. במקום הזה הזוגיות בדרך כלל נעלמת, והלוחמת עסוקה במלחמות השרדות עם שריון, קשת וחיצים. השמש במזל עקרב והנפטון הזה עשויים להצביע על כיוון רוחני ורגשי כמקום לחפש תשובות. שני ההפכים, נפטון הרך והאבוד ומרס התוקפני והדעתני - הם סוג של קונפליקטים שאפשר למצוא פעמים רבות אצל אנשים שלהוריהם היתה גישה שונה לחיים, ומכיון שאין שלום בין שניהם הם מכריחים את בעל המפה למצוא שביל בינים כלשהו כדי לזרום באופן מאוזן יחסית עם החיים, ולא להתפוצץ בכל פעם כשמגיע מכשול, או ללכת לאיבוד בכל פעם כשאת לא עומדת בציפיות של עצמך.

ואחרי כל זה - לאן הולכת המפה? כוכב אורנוס, כוכב השינויים, עושה צעדים ראשונים כעת במזל שור (למעלה מצד ימין בעגול ירוק). מצד אחד הוא פוגע בירח (בזוית שחורה) כבר שנה וחצי בערך, ומכריח אותו לצאת קצת מתוך הבועה הרגשנית, לנתק קשרים שלא הוכיחו את עצמם, ולהתנתק קצת מהבית (אולי גם דמות האם) ולתחיל לחשוב קצת אחרת לגבי מקום מגורים, שינוי גישה, ועוד. בהמשך השנה יצור אורנוס זוית של עימות עם השמש, ושם כנראה יתחילו שינויים משמעותיים יותר, שבאופן מודע או חצי מודע מתבשלים כעת מאחורי הקלעים. אלה עשויים להיות קודם כל שינויים בגישה המעט קורבנית לכוון של מיקוד במקומות שכן יביאו לך הצלחה, ובעיקר שינויים בדרך הפעולה שלך. יתכן והם יראו דראסטיים כשהם יגיעו, אבל תת המודע שלך השקיע לא מעט מחשבה לפני שהחליט להביא אותם לחייך.

האם אלה שינויים חיוביים או שליליים? מבחינתי אין דבר כזה, טוב או רע, בעיקרון: תת המודע שלך מקרין על גבי מסך המציאות הרגשית הפנימית שלך את הדאטא שלו, שהוא לא ממש קשור לאיך היא באמת, אלא לתפיסה האישית שלך את עצמך ואת מה ש'מגיע' לך, לדעתך. עבודה כנה וישירה ואמיתית על המקום הזה לא ממקום קורבני אלא כזה שאוסף את כל העוצמה שלך ממקד אותה בנקודת פריצה אחת או שתים, מפסיק להלחם בעולם ומתחיל להלחם לטובתך שלך - יביאו בהחלט שינוי משמעותי, שאפשר יהיה להרגיש אותו בשנה הזו (עד אמצע 2019) לדעתי. השאר, אפילו יותר אולי ממה שנדמה לך, תלוי בך ובמטרות שתבחרי להלחם בהן - או עבורן...

האם זה אפשרי? אם תשכיבי קצת את מרס לישון, ותמקדי את העוצמות שלך בפריצות דרך חדשות בנקודות האלה במקום להלחם עם העולם ותצאי קצת מהחושה הטרגית ש'זהו גורלי' - זה בהחלט יהיה אפשרי עם מפה עוצמתית כמו שלך.

בהצלחה!

רוצים להתייעץ עם האסטרולוג שלנו?

שלחו לו את שאלתכם בצירוף שמכם המלא, תאריך הלידה ושעת הלידה למייל הזה: yairtri@gmail.com

תגובתה של אתי

אתי קיבלה את תשובת האסטרולוג גם באופן אישי והשיבה לו:

"וואו!!! איזה דיוק. איזה איבחון. מרגישה שעשית לי טיפול שורש. נכון תמיד היה מתח בבית בין אבא לאמא, אך אף פעם לא קישרתי את זה למצבי הנפשי. הרגשתי בילדותי לא אהובה, לא רצויה, אפילו הייתי בטוחה שאני ילדה מאומצת. מכאן הגיעו הרבה פחדים, חשדנות וחוסר אמון בי באנשים וביקום עצמו. היה קשה לי להרגיש נשית. לא התחברתי לנשיות שלי ולגוף שלי. עברו בי מחשבות למה לעזאזל נולדתי בת אם אני בעצם נראית ומתנהגת כמו בן? בגלל שאני נמצאת תדיר במקום השרדותי, הרגשתי שנהפכתי בעל כורחי לבן. שם מצאתי לי פינה קטנה נוחה ובטוחה עבורי. תמיד שאני רוצה לחזור למקום נח אני חוזרת לגבריות, לאסרטיביות, למלחמות. שם זה נראה לי מקום פחות מסוכן לי.

כן יש בי הרבה ניגודים. מצד אחד בא לי להתבלט להתפרסם ולקבל הכרה ולגיטמציה לפעולותיי מצד שני אני עוצרת ובולמת את עצמי בכל דרך אפשרית. מצד אחד אני אסטרטגית ומתכננת הכל לפרטי פרטים לטווח ארוך. מצד שני אני הורסת לעצמי "ויורה לעצמי ברגל" ומונעת מעצמי להתקדם. ככה בדווקא, כי לא מגיע לי.

מסקנה: אני צריכה להגיע לאיזון באישיות שלי. להילחם למען עצמי ובעד עצמי. אין מי שיעשה לי יחסי ציבור יותר טוב ממני. לקבל ולאהוב את עצמי, גם אם דברים לא מסתדרים לפי התוכניות שקבעתי. קצת מתסכל לדעת שדברים יתחילו להסתדר רק בעוד שנה, ועוד ארוכה הדרך אל האושר... יאיר, אתה יכול לקצר לי תהליכים? תודה ושוב תודה על האיבחון המדהים והמדויק. דברים התחילו להסתדר לי בראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully