וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייו סיר לחץ בלתי פוסק": מה אומרים הכוכבים על הכדורסלן לברון ג'יימס?

27.5.2018 / 11:23

מפת הלידה של לברון ג'יימס, הכדורסלן הטוב ביותר בליגת ה-NBA בארה"ב, חושפת כמה פרטים מאוד מעניינים על אישיותו, ילדותו ודרכי ההתמודדות שלו עם האימונים והמשחקים האינטנסיביים

AP

תעודת זהות

שם: לברון ג'יימס
מולדת: אקרון, אוהיו
תאריך לידה: 30/12/1984
שעת לידה: 16:04

מפת הלידה של לברון ג'יימס

מפת הלידה של לברון ג'יימס. יאיר טריבלסקי
מפת הלידה של לברון ג'יימס/יאיר טריבלסקי

מפת הלידה של לברון ג'יימס, כדורסלן קבוצת קליבלנד קאבלירס והשחקן הטוב ביותר בליגת ה-NBA בארצות הברית עכשיו ואולי בכל הזמנים, ממש מרתקת. בעיקרון, זו מפת לידה שבנויה על הפכים, ועל אלמנטים מאוד שונים זה מזה, מה שמצביע על אישיות לחוצה ואופי שדורש פעולה בלתי פוסקת כדי לשחרר את הלחצים האלה ולהרגיע את המערכת.

השמש, מיקוד הדברים, ויופיטר כוכב השפע (שניהם מופיעים בעיגול אדום בצד ימין של המפה) נמצאים במזל גדי האמביציוזי השייך ליסוד האדמה המעשי. זה הופך את לברון לממוקד מטרה, דורש מעצמו את המקסימום, ביקורתי ולא מוותר - בעיקר לעצמו - בשום נושא. זה אחד המיקומים היותר אמביציוזיים שקיימים באסטרולוגיה, כשגם יופיטר, כוכב השפע, נמצא במזל גדי הדורשני, ומתגמל את האדם יותר בנושאים של הערכה מאשר של אהבה, בדרך כלל במסגרות פעולה נוקשות שהאדם קובע לעצמו.

הירח, הנפש (בעיגול כחול בראש המפה) נמצא במזל טלה השייך ליסוד האש. זה אולי המיקום התחרותי ביותר שהירח נמצא בו. זהו מיקום ילדותי, דיקטטורי, שהופך את לברון למעין רודן קטן: הדברים חייבים, פשוט חייבים, לקרות בדרך שלו. הזווית שבין הירח הדומיננטי והווינרי הדורש סיפוק מידי לבין השמש במזל גדי שמחייבת לדחות סיפוקים כי המציאות בשטח לא מאפשרת, יוצרת צורך בלתי פוסק בשחרור הלחצים שהשנים האלה יצרו בחייו והופכת אותו לדמות ממוקדת מטרה ואת חייו של לברון - לסיר לחץ בלתי פוסק.

עם הירח הדומיננטי והשמש האמביציוזית נולדה גם הווינאיות האינסופית של לברון, שבנויה על עבודה קשה, אולי הכי קשה שאפשר, ומיקוד במטרה. לברון ידוע עד היום כשחקן שמגיע לפני כולם לאימון, וגם נשאר אחרי כולם. כבר מגיל צעיר, כשלא הייתה שם דמות סמכותית להצטיין מולה, הוא הפך להיות בעצמו הדמות הזו. בגלל הזווית הזו, שמשלימה אותה הזווית (בצבע שחור בצד ימין של המפה) בין ונוס הרגשית (בעגול ירוק) וסטורן הנוקשה (בעגול שחור) עמוק בפנים לברון מרגיש בודד, כשכל העולם על כתפיו כבר מגיל צעיר. אין מה לקנא בחיי הרגש שלו, בכל מקרה. בגיל מאוחר יותר, כשייקח קבוצות שלמות על כתפיו, לא ירגיש קושי אמיתי: יחסית לקושי שהרגיש אז, לפחות עד גיל 9, זה יהיה קטן עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
הכדורסלן לברון ג'יימס/רויטרס

מול השמש ויופיטר המבוגרים האלה, משלים את התמונה מיקומו של האופק, המבטא את הדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו לעולם והגישה שלנו כלפיו: האופק של ג'יימס נמצא במזל תאומים השייך ליסוד האוויר. זהו אופק קליל, תקשורתי מאוד, מילולי מאוד, אינטליגנטי מאוד. זוהי גם התדמית של לברון.

למעשה כל נושא הילדות כאן הוא כאוב למדי: הרבה מאוד בדידות, הישרדות וצורך לקבל החלטות לבדו. זהות אביו לא ממש ידועה ואמו הצעירה מדי כמעט ולא הייתה בבית. מי שגידל אותו עד גיל 3 היא סבתו. אז היא וגם אמה של גלוריה, אמו, נפטרו. מאז הוא נע ונד עם אמו בבתים שכורים. בגיל תשע, הספרה של מעלת השמש, הוא גילה את הכדורסל. ג'ון ריד, מאמן שחיפש אחר כישרונות גילה אותו והגדיר אותו בדיעבד כך: ילד גבוה עם עיניים עצובות שמעולם לא חייך, נועל נעלי ספורט מלוכלכות וכדור. אולם, המהפך האמיתי הגיע בגיל 15 - השנה שבה כוכב אורנוס במפה שנמצא במעלה ה- 15 הפך להיות פעיל במיוחד - כשעוזר מאמן בשם ווקר אביו של אחד מחבריו לאימונים אימץ אותו והפך אותו לשחקן אמיתי. אורנוס השלים את המהפך בגיל 17: אז התחיל הפרסום של לברון. הוא עזב את ביתו של עוזר המאמן שלו ושכר לו ולאמו בית קטן.

אותו אורנוס תזזיתי, כוכב השינויים האחראי גם לצמידות מרתקת בינו לבין מרקורי כוכב התקשורת (בעגול כתום בצד ימין), מביא איתו איכות נוספת ללברון: יכולת להתנתק רגשית מכל מה שסובב אותו - יכולת שהייתה הכרחית בגילאים צעירים שבהם היומיום שלו היה בודד ולא צפוי - ולקבל החלטות מהירות מאוד בשבריר של שניה, החלטות מבריקות ממש. אורנוס הוא בעצם אוקטבה גבוהה של מרקורי כוכב התקשורת - שביכולתו לשנות משחק שלם. אורנוס אחראי גם לשליטתו של לברון במדיה וליכולת הביטוי הגבוהה שלו בגלל הצמידות שלו עם מרקורי.

הצמידות הזו אחראית גם על היותו של לברון שחקן קלאצ' נפלא שמאיץ תהליכי משחק בבת אחת כשצריך, גם כשחקן שרואה את כל המגרש ויכול להפעיל נפלא בתקשורת לא מילולית את חבריו לקבוצה, וגם כאלוף של הזריקות ברגע האחרון שמשנות גורל של משחקים שלמים. הוא יכול לבודד את עצמו בכמה שניות ולהיות סופר מדויק גם מטווחים ארוכים במיוחד. זה לברון.

לברון ג'יימס קליבלנד. רויטרס
הכוכבים מראים שללברון ג'יימס יש יכולת מפתיעה להתנתק רגשית מכל מה שסובב אותו/רויטרס

עם הירח הווינרי והמעט אגוצנטרי במזל טלה, לברון הוא לא השחקן האהוב ביותר בליגה, אבל עם השמש ויופיטר האמביציוזיים במזל גדי שמאפשרים לו להגיע לשיאו בגילאים מאוחרים ועם הצמידות המבריקה בין אורנוס למרקורי ומרס כוכב האקשן (בעיגול חום) במזל דגים השייך ליסוד המים, הוא מוערך כשחקן הטוב ביותר כעת לא רק בארצות הברית אלא גם בעולם, ולא פלא שבאקרון רחוב על שמו בשם קינג ג'יימס, למרות שחסידיו של מייקל ג'ורדן - טוענים שהוא רק משנה למלך האמיתי, מייקל.

בשונה ממייקל, ההתפרסות של הכוכבים במפת הלידה של לברון בכל היסודות - אדמה, אש, אוויר ומים - מראה על תחומים רבים אחרים חוץ מכדורסל שהוא עוסק בהם. לא רבים יודעים שהוא גם ניסה את כוחו כשחקן על הבמה, השתתף בכמה סרטים, הפיק סיטקום מצליח ועד היום פעיל בקהילה האפרו אמריקאית ולא מהסס לפעול בנדיבות עבור סטודנטים ושחקנים הזקוקים לעזרה בקרנות שהוא יסד.

עכשיו, כשהוא מתמודד מחדש על אליפות ה-NBA, אם יזכה או לא יזכה בה, או ייזכר תמיד כמלך הבלתי מעורער של השנים הללו בליגה, וגם במשחקים שבהם ידו על התחתונה, ברגע האחרון הוא מצליח לנצח ולהזכיר לכולם שגם בגיל 33, גילו שבו מרבית השחקנים כבר פורשים, קינג ג'יימס עדיין כאן, ואפילו טוב מאי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully