וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה מצפה לנו ב-2018? קבלו תחזית אסטרולוגית מלאה לשנה החדשה

גלגל המזלות חושף פרטים מעניינים על מה שצפוי לנו בשנה האזרחית החדשה - 2018. אתרו את המזל שלכם וגלו איזו שנה צפויה לכם ומה הם התאריכים המשמעותיים עבורכם השנה

איש חוגג את השנה החדשה 2018, מנילה הפיליפינים. רויטרס
האם 2018 תהיה שנה טובה יותר מקודמתה?/רויטרס

מזל טלה: שינויים בנושאי חומר וכספים, ודגש על אמביציה וקריירה

שנה מרתקת לפנינו, טלאים, מכמה אספקטים שונים. אבל לפני הכל אתייחס למה קרה בשנה שחלפה. אין ספק שהאירוע המשמעותי השנה הוא סיום מעברו של כוכב אורנוס במזל שלכם. כוכב אורנוס אחראי על שינויים ובכל התחומים, והוא שהה כשש שנים במזל שלכם, מה שאומר שבעצם אין כמעט טלה שלא טעם כך או אחרת את הצורך בשינוי שהוא הביא, ואלה שהצליחו להינצל ממנו עד כה יחוו אותו בשנה הזו עד חודש מאי, אז הוא עובר למזל שור.

שינוי - זה אומר שינוי בגישה לחיים, שינוי בראיית העולם, שינוי בדרך שבה העולם חווה אתכם. בעיקר. לא מעט טלאים גם חוו את השינוי באופן הפוך: מכיוון שלא הסכימו להתנתק מדרכים ישנות או מאנשים שמיצו את הקשר איתם, העולם ניתק מהם אנשים קריירות ומצבים שבהם שהו, כדי להראות להם - בטוב או ברע - שיש גם דרכים אחרות. אם לא ילך בכוח - ילך בעוד יותר מוח, אמר העולם, וכידוע הטלה העקשן לומד פעמים רבות רק כשאין לו ברירה.

בשנה הזו מסתיים התהליך הזה ואת התוצאות שלו תוכלו לתרגם בנושא משמעותי מאוד עבורכם: נושאי חומר וכספים. אורנוס יתחיל עבודה מעניינת מאוד כבר במאי, כדי להתחיל ולשנות אצלכם את הגישה לנושאי חומר וכספים. במקביל מתקדם סטורן בבית הקריירה שלכם, כך ששתי ההשפעות האלה חופפות ומפעילות את עוצמתן כדי ליצור שינוי בגישה הטלאית של חטוף ואכול או התחלות נלהבות והמשכים כושלים.
כן, זה הזמן לשינוי בתהליכים האלה, ואורנוס עושה זאת בצד רצינות ואחריות שמביא איתו סטורן בבית הקריירה שלכם. עד 2020 אמור להיות מושלם רוב התהליך הזה, ובסופו יהיה קשה להכיר את הטלה הילדי האופייני: הוא הולך להתבגר.

ממש בימים אלה עובר סטורן הנוקשה שליט בית הקריירה שלכם אל מזל גדי המאכלס את בית הקריירה שלכם, וישהה שם כשנתיים וחצי. זהו מיקום משמעותי מאוד מבחינתכם, טלאים: זווית הפעולה שיוצר סטורן עם מזל טלה תהיה זווית פעולה, וסטורן הוא כידוע לא קל, בעיקר מבחינת הטלה, כך שצפויות לכם שנתיים וחצי של התבגרות מואצת והבשלה קשוחה ואיטית בנושאי קריירה, וזה - מתחיל כבר עכשיו.
לטלה יש באופן בסיסי אנרגיה ראשונית, ילדית מאוד. ואכן, בתוך כל טלה נמצא ילד קפריזי ושובב, לפעמים גם סוג של דיקטטור קטן, שרוצה את הכל מהר - ועכשיו! סטורן לעומת זאת ידוע כמעכב סיפוקים מיידיים, ומכריח אותנו לעצור לרגע, לחשוב, ולעבור את כל התהליך בלי לפספס שום פרט, לפני שמגיעים לפרס הגדול.

הטלאים הם אולי אלה שסובלים מכך באופן המשמעותי ביותר, שכן לטלה קשה ביותר לוותר על סיפוקו, ולכן המעבר הזה משמעותי לטלה מאוד שכן סטורן יכריח אתכם השנה ללמוד באמת משמעת עצמית מהי, אם ברצונכם להגיע לפירות בבית הקריירה, שעיקרם שליטה, ניווט חכם מול סמכויות, והכרה בכוחכם וביכולת שלכם גם ליהנות מפירותיה של קריירה מצליחה באמת. בלי סטורן והשפעתו, זה פשוט לא יקרה, או יקרה אחרת.

הילוכו האחורי של מרס שליט המזל שלכם במזל דלי בין החודשים יוני ואוגוסט תוך שהייה זמנית במזל גדי, מדגיש את הצורך לא רק בשינוי קריירה אלא גם בשינוי דיאלוג עם מוסדות וארגונים בחייכם, ושינויים במעגלים החברתיים והמקצועיים שלכם. הגיע הזמן לשנות את הגישה לנושאי כספים, חברויות, שייכות, ויכולת לשתף פעולה עם אחרים למטרות החשובות שלכם. האם יצליח השינוי? ראשית, כדאי לזכור שזהו שינוי ארוך טווח. אורנוס ישהה כשש שנים בבית החומר והכספים שלכם, וישנה הרבה מאוד הן בנושאי מקורות ההכנסה והן בדרך שבה אתם מתייחסים לכס ולחומר בכלל. לא מעט טלאים ילמדו בדרך הקשה שאגו וכסף לא הולכים ביחד, ואחרי יבינו שהערך האמיתי של הכסף הוא לא במה שהוא עושה לכם, אלא במה שאתם יכולים לעשות איתו.
יהיה מעניין.

תאריכים משמעותיים
26/6-28/8: מעברו של מרס שליט המזל שלכם להילוך אחורי וחזרתו: זמן לשפץ יחסים עם מוסדות וארגונים, אך לא לנתק קשרים מקצועיים. זמן טוב להחזיר ידידים וקולגות מקצועיות לחייכם לצורך שיתופי פעולה שונים.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס מדגישים את הצורך בהשקעה מיוחדת במערכות היחסים שלכם. זמן טוב לפסק זמן לצורך חישוב מסלול מחודש, הגדרה מחודשת של הצרכים הרגשיים שלכם מקשר קרוב, או סיום קשרים שמיצו את עצמם ופנייה לדרך חדשה.

מזל שור: שינויים בהרגלים ובגישה, והשקעה בזוגיות וביחסים

אין ספק שאתם בין אלה שהשינוי שמגיע השנה יגע בהם באופן משמעותי מאוד. כוכב אורנוס ששהה מאחורי הקלעים בשש השנים האחרונות והפחיד אתכם בעזיבות נטישות או פיטורים, עובר סוף סוף אל הבית הראשון שלכם ומפגיש אתכם עם השינוי עצמו, כולל הפחדים ממנו. ואכן, לא מעט שוורים השנה, בעיקר אלה שנולדו בשבוע הראשון של השנה, ימצאו את עצמם בתהליכי שינוי כאלה ואחרים, חלקם יזומים על ידם וחלקים יזומים על ידי העולם, שכוחות הטבע שמפעילים אותו מאחורי הקלעים גורמים לו לדחוק אתכם קדימה לפינה, כדי שלא רק תחליטו מה אתם רוצים ואיך, אלא גם תעשו - ומהר.

השור, כמו מזלות אריה דלי ועקרב, שייך לקבוצת המזלות הקבועים. מה שמאפיין בין היתר את קבוצת המזלות ההוא הוא צורך חזק בקביעות ובטחון, פיתוח הרגלים, וגם קושי להסתגל לשינויים ומצבים חדשים, יחסית לשאר המזלות.
אבל אורנוס, אותו כוכב תזזיתי וחסר שקט, לא מרחם על אף אחד, ולקבועים האלה הוא אוהב במיוחד להזיז את הגבינה ואת השטיח - או הקרקע - מתחת לרגלים, ולהכריח אותם להסתגל למצבים חדשים ולא צפויים בעיקר אחרי שהתרגלו לחום ולביטחון של ההרגלים הישנים.

השנה עדיין מתחילה ברגוע יחסית והשינוי יתחיל רק ממאי ויהיה סביר יחסית, ואז אורנוס חוזר לטלה. ורק בשנה הבאה יתחיל אורנוס את החריש האמיתי במזל שלכם אבל הכתובות כבר נמצאות על הקיר: שור שלא ישתנה או ישנה, יישאר מאחור. זה נכון גם לגבי מערכות שעובדות וצריך לרענן את השורות, אגב, וזה נכון גם מקצועית וגם חברתית, ופה ושם גם אפילו זוגית ואישית. שכן אורנוס, תפקידו בטבע הוא לסלק את הישן שמיצה את עצמו ולפנות דרך לחדש, כדי שלא תהיה סטגנציה, כלומר הסתאבות, ומי כמו השור מתמכר למלה נוחות: בית נוח, נעלי בית נוחות, פינוקים וחשבון בנק חביב. אבל הנוחיות היא האויב הרשמי של אורנוס, וזה נכון גם לאריות, לדליים, ולעקרבים: אופס, אומר אורנוס, הגיע הזמן לנער קצת את הגזע, להפיל כמה ענפים ועלים, ולחזור לבסיס - אבל קצת אחרת.. והוא צודק. השור יכול להיתקע במקום מסוים שנים, ומי יזיז את הגבינה שלכם, הגבינה המתוקה והאהובה, אם לא אורנוס. בטחון? פינוק? אלה לא יקדמו אתכם לשום מקום לאורך זמן בלי איזה חץ אורני טוב שמשנה את סדרי העדיפויות, ועוזר לכם להמשיך להתלהב ממסע כיבושים חדש כזה או אחר בטריטוריה לא מוכרת.

בנוסף, נמצא אצלכם השנה בבית הזוגיות והיחסים יופיטר כוכב השפע. יופיטר שנמצא מול האופק פועל בשתי דרכים: ראשית, הוא מדגיש את כל נושא הזוגיות ובעצם הדיאלוג בכלל, וזה כולל גם שותפויות, אגב. שנית, הוא מביא איתו אתגרים אמיתיים שנמצאים ממש בצד השני שלך, ושקורצים לך. יופיטר קשור גם לנסיעות וגם לחו"ל ובמקרה הזה, כלומר השנה, שניהם יהיו רלוונטיים: יגבר הצורך לנסוע ולחוות - ולא תמיד זה קל לשור שאוהב להישאר עם שתי הרגלים על הקרקע - ויגבר גם הצורך ליצור קשרים עם חו"ל, מקצועיים או חברתיים.

ואם מדברים על יחסים - יופיטר מביא איתו גם יכולת למצוא לכם השנה - לאלה שליבם הרך פנוי - בן את בת זוג עם איכות של ח'ול: פתוחים, אופטימיים, רחבי אופקים.. הוא גם מאפשר לכם להשקיע בקשר עצמו, ולהפוך אותו לאופטימי ושמח, כשעם בן או בת הזוג אפשר גם ללמוד ולהרחיב אופקים, גם לטייל וגם ליהנות. כן, שוורים: למרות מיקומו של אורנוס במזל שלכם כמביא שינויים ומנתק קשרים שמיצו את עצמם, אפשר לומר בגדול שהפעולה ההפוכה רלוונטית לא פחות: זוהי שנת הזוגיות שלכם: השקעה אמיתית בזוגיות וביחסים תניב פירות נפלאים שיישארו לזמן רב, וכדאי להזדרז - יופיטר יחזור שוב למקום הזה רק עוד 12 שנה.. רק תחשבו כמה דייטים תוכלו לפגוש בינתיים, וכמה מהם גם לממש כדי להקים זוגיות ומשפחה. טינדר זה לא הכל, שוורים! לא חבל על הזמן?

מעברים משמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה עשוי להביא איתו שינויים בגישה שלכם לאמביציה ולקריירה. זמן טוב לבחון לעומק את מטרותיכם המקצועיות, ולדייק בכווני הפעולה מכאן והלאה ובמה שחשוב לכם באמת. אל תבזבזו זמן על הסחות דעת.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס שליטת המזל שלכם משמעותי במיוחד עבורכם. זהו פרק זמן שבו חשוב לא לנתק קשרים רגשיים שכן הדברים יראו אחרת בהמשך. אולם זה בהחלט זמן איכות רגשי שבו כדאי ורצוי לבחון את טיב הקשר, ואת טיב הדיאלוג עם הפרטנרים שלכם.

מזל תאומים: אחריות, מחויבות ובניית קרקע מוצקה מתחת לרגלים

מרקורי שליט המזל שלכם פותח את השנה הזו כאשר הוא נמצא במזל קשת ממול, המאכלס את בית הזוגיות והיחסים שלכם. ובאמת, השנה הזו עומדת בסימן העמקת יחסים וקשרים, ומתן פורמליזציה ליחסים הן בנושאי זוגיות והן בנושאי שותפויות מסוגים שונים. אבל זה רק בקטנה: שנת הזוגיות האמיתית שלכם תתחיל ב 2019 כשיופיטר שליט המזל שלכם עובר למזל קשת כבר בסוף 2018: עד אז מחכה לכם שנה של עבודה קשה, כלומר ממש קשה: יופיטר שוהה בבית העבודה והמקצוע שלכם, עוזר לכם מצד אחד לפתוח חזית חדשה של פעילות מקצועית, בין היתר גם תוך יכולת ליצור קשרים מקצועיים עם חו"ל, ולהשקיע את כל מה שיש לכם בעבודה. אין ברירה, תאומימים: הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולעבודה.

אלמנט נוסף שמחזק את הכיוון הזה הוא מיקומו של סטורן הנוקשה. סטורן נמצא בשנתיים הקרובות בבית השמיני שלכם, אותו בית הקשור מצד אחד להתחדשות אישית ומצד שני הוא נותן מענה לבית השני שנמצא מולו הקשור למשאבים לכספים ובכלל לקרקע שמתחת לרגלים. במלים אחרות: אתם נכנסים לתקופה מאתגרת מאוד בכל מה שקשור למקורות הכנסה וכספים, כשהצורך לבנות לכם השנה בסיס כלכלי או רגשי מוצק עלול לגבות מחיר לא קטן מבחינה רגשית, ומינון גבוה במיוחד של דיוק ואחריות. כן, נגמרה לה תקופה שבה הדברים באו לכם בקלות, ולמרות שהתקשורת התאומית נשארה כפי שהייתה, התאומים שלנו נאלצים השנה לשנס מותניים ולהשקיע גם בדברים שבאו להם בקלות בעבר. אנשי השיווק האולטימטיביים שלנו נאלצים השנה גם ללמוד להיות מפיקים בפועל של עצמם ושל התכניות שלהם, ולא לסמוך רק על אחרים.

השנה הזו תצטרכו לסמוך על עצמכם יותר מתמיד, ובעיקר על מסגרות הפעולה שפיתחתם לכם. קיצורי הדרך שהתרגלתם אליהם נעלמים, ואתם חייבים לעשות את המסלולים באופן יסודי יותר אחרת לא תגיעו לתוצאות. שבתאי ששוהה במזל גדי מהשנה ועד לעוד שנתיים וחצי יכריח אתכם להתייחס אחרת לרכוש לכספים ולחומר בכלל. הגיע הזמן לקחת את העניינים ברצינות, להפסיק לפעול באופן אינטואיטיבי ולהתחיל לתכנן ולטווח ארוך, כי אחרת זה לא יקרה. במלים אחרות - הגיע הזמן להתבגר, וכמו שאנחנו יודעים לתאומים המצוי זה לא ממש קל.

יופיטר וסטורן גורמים לתאומים שלנו להתבגר השנה, וזה אומר בעיקר לקחת אחריות על הביטחון האישי שלכם הן כלכלית והן רגשית. הגיע הזמן להפסיק לפלרטט עם העולם, אלא להראות לו את הפנים האחרות שלכם, אלה האינטליגנטיות שיודעות לפתור בעיות, לבנות סדר עדיפויות חכם וסדר יום פרקטי, ובעיקר כאמור - לקחת אחריות על הכול, גם על הטוב וגם על הפשלות שלכם, על הצד החפיפי שסומך על יכולת האלתור, ועל הצד הדחייני שאוהב בעיקר סיפוקים מידיים: אם תתמקדו בצדדים האלה, השנה הזו תהיה פוריה במיוחד עבורכם. מעברו של כוכב אורנוס למזל שור, יפגיש לא מעט מכם אם חלק מהפחדים שלכם, בעיקר אלה מכם שנמצאים בקשרים לא ממש טובים או בשותפויות גרועות, ומבינים שזה לא ימשך. זהו זמן טוב להתחיל לנקות משקעים רגשיים שהצטברו כמו גם לנקות מחייכם יחסים שמיצו את עצמם, ואנשים מיותרים. זה לא יהיה בהכרח קל, אבל כעת הזמן לפנות מקום ליחסים אחרים ולאנשים מסוג שונה.
ואם יהיה להם מקום, אם באמת תפנו להם מקום - הם יגיעו.
כידוע, מרקורי שליט המזל שלכם עובר כל שלושה חודשים להילוך אחורי של שלושה שבועות, ואז חוזר להילוך רגיל. מעניין שהשנה זה מתרחש שלוש פעמים במזלות האש.. מה זה אומר? שהשנה הזו מתאימה מאוד לחידוש האנרגיה שלכם, תאומימים, ולהחזרת האש והפלפל לחייכם: סטורן לא עושה לכם חיים קלים, אבל ההילוך האחורי במזל האש בהחלט מחזיר אתכם מדי פעם לאנרגיה הטובה שלכם, וטוב שכך.

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי מאפשר שילוב מעניין של התכניות האישיות והמקצועיות שלכם עם חו"ל, וסגירת מעגלים הקשורה ללימודים שרציתם ולא התאפשר, או שעשיתם ואינכם מרוצים. זמן מצוין לאפס מחדש את התכניות שלכם בכל מה שקשור לצמיחה והתפתחות אישית, ודהירה מחודשת קדימה.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים ידגישו בפרק הזמן הזה את הצורך לארגן מחדש את הלב התאומי, על כל נגזרות התהליך הזה. בין אם המדובר בסיום קשרים חיבור מחודש לקשרים מהעבר או פתיחתו של קשר רגשי חדש - זה הזמן לתת לאהבה צ'אנס אמיתי ולרגש אפשרות להתחבר מחדש למה שחשוב לכם באמת. תנו צ'אנס לאהבה, תאומימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מזל סרטן: מימוש יחסים ושותפויות, ולב יצירתי פתוח לאהבה

אין ספק שהשנתיים וחצי הקרובות שמתחילות ממש עכשיו הן מאתגרות במיוחד עבורכם, סרטנונים, אולי אפילו מאתגרות יותר מאשר כל מזל אחר. אני אומר מאתגרות, לא קשות או רעות או טובות, גם כי אינני נותן ציונים של טוב או רע באופן כללי, וגם כי סטורן שהוא זה שאחראי על האתגרים שהשנים האלה מציבות לפניכם, הוא כוכב שבהחלט מתגמל את אלה שרואים בו אתגר ולא קושי, ואפילו בגדול.

סטורן הולך להציב מולכם השנה מראה במזל גדי, ממש מול המזל שלכם, שתראה לכם בדיוק היכן אתם עומדים עכשיו, תעזור לכם למצוא מטרות חדשות, ובמקביל גם תגדיר את כווני הפעולה של השנה הזו, ואת האתגרים שלכם. סטורן אמנם נמצא בבית הזוגיות והיחסים שלכם, אלמנט שמראה שלא קל יהיה לכם במקום הזה עכשיו, בעיקר כי סטורן דורש נוכחות ומחויבות ברמות גבוהות במיוחד הן לבן או בת הזוג שלכם והן לקשר עצמו. פעמים רבות בני זוג מחליטים על חתונה בעקבות מעברו של סטורן לבית הזוגיות והיחסים: סטורן מגדיר מחדש את גבולות הקשר, כמו גם את רמת המחויבות של האיש או של בן זוגו לקשר.

סטורן מול המזל שלכם מדבר גם על שותפויות ובני ברית. זהו זמן טוב למצוא לכם אנשים שמאמינים בכם, למסד שותפות, ולפעול כגוף אחד מול העולם. בגדול זה עשוי להגדיל את היכולת שלכם להתמודד עם הממסד והעולם בכלל, אם כי זה גם עלול להביא איתו תקופה דורשנית ונוקשה שמכריחה אתכם לפעול קצת אחרת ברמה כלכלית. סטורן מאתגר במיוחד מבחינה מקצועית ואמביציה את מי שנמצא מולו: זהו זמן אמנם לפעול באופן חכם מבחינה כלכלית והשנה הראשונה שהוא שם תביא איתו תחושות של כובד וצורך בטיפול שורש אמיתי בחשבון הבנק, אבל לטווח ארוך השפעתו ברוכה: הוא מאפשר לכם לחלק נכון את המשאבים, לחשב כל צעד באופן כלכלי למנוע בזבוזים ואפילו לחסוך בהמשך.

בכלל, סטורן מכריח את כל מי שנמצא מולו להדק חגורות, ולפעול חכם ונכון כלכלית אישית ורגשית. אך בעוד הוא עושה זאת בבית הזוגיות והיחסים שלכם, הרי שדווקא בבית הרומנטיקה והאהבה אתם עשויים לגלות פתיחות ורגש בעזרתו של יופיטר שנמצא במזל עקרב השייך גם הוא ליסוד המים. כוכב יופיטר מאפשר לכם כעת לפתוח את הלב מבחינה רומנטית, לרגש ולהתרגש, ולהיות יצירתיים במיוחד כשאתם עושים בעיקר את מה שאתם אוהבים מקצועית ואישית. זהו זמן מצוין ליהנות משפע של אנשים שאוהבים אתכם כפי שאתם, ובמקביל - להכיר אנשים חדשים עם ניחוח של חו"ל: פתוחים לגירויים חדשים, רחבי אופקים, יצירתיים מאוד, וכאלה שלבם הרגיש עוזר לכם גם לפתוח את לבכם שלכם.

זו עשויה להיות שנה יצירתית מאוד שבה תוכלו אולי גם למצוא ביטוי יצירתי בנגינה ציור או שירה, ובעיקר להתמקד בביטוי האישי היצירתי שלכם. הצירוף של יופיטר בבית היצירתי והרומנטי וסטורן הדורשני ומממש הפוטנציאל בבית הזוגיות היחסים והשותפויות, עשוי להיות מבחינתכם השנה מעניין, ואפילו מבורך. אז מי נשאר לנו? אורנוס. הוא עובר השנה למזל שור המאכלס את הבית החברתי שלכם, וההשפעה שלו תהיה מעניינת מאוד: הוא ילמד אתכם את כל מה שקשור לדיאלוג החברתי שלכם מחדש.

ראשית, חשוב לדעת שהוא יוצר זווית פרקטית למזל סרטן במעבר הזה, מה שאומר שכל מה שיקרה בשנים הקרובות מבחינת אורנוס יהיה מעשי מאוד, והתוצאה הסופית שלו תהיה שיתופי פעולה מצוינים לצורך מימוש הפוטנציאל החברתי שלכם, ושיפור איכותי במעגלים החברתיים שלכם.
אבל אורנוס פותח כהרגלו קודם כל בשינוי הקיים, וגם בניתוקים אם יש צורך בהם. אורנוס הופך אתכם לממוקדי מטרה אך פחות דביקים ורגשניים, מה שאומר שכמה וכמה חברים טובים שליוו אתכם והיחסים איתם מוצו ייעלמו מחייכם כעת, בעיקר כאלה שלא ידביקו את קצב ההשתנות שלכם. לא תהיה לכם כבר סבלנות וסובלנות כלפי אנשים קורבניים או מניפולטיביים ברמה הפולנית: כעת הצד החברתי שלכם יהיה ממוקד יותר באיכות הקשר ובתקשורת ישירה, מאשר בנוסטלגיה דביקה שאופיינית כל כך לסרטן המצוי.
מעבר למעגלים החברתיים שישתנו, גם המטרות שלכם ישתנו. הסרטנון הביישן יפנה את מקומו לסרטן חברתי וחברי, והדיאלוג שלכם עם מוסדות וארגונים בחייכם, גם מבחינה אישית וגם מבחינה מקצועית, יהיה אסרטיבי יותר, ופרקטי יותר.

ואכן, הגיע הזמן לשלב את הרעיונות והיזמות שלכם עם היכולת שלכם למנף את העשייה שלכם בשיתופי פעולה פורים, ולא רגשניים מדי דווקא: לאלה פשוט לא תהיה לכם סבלנות. מעניין. כן, שנה חדשה בפתח ותהליכים חדשים שהיא מביאה ישפיעו באופן מעניין על חייכם. שנטובה!

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי ידגיש את הצורך שלכם לפעול באופן מדויק וחכם בענייני חומר וכספים, ולא לעשות שטויות. חשוב כעת לא לבזבז כספים שלא לצורך, ולשמור על עצמכם בעיקר בכבישים ובדרכים.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים מביא פרק זמן מעניין לחיי הבית והמשפחה. זהו זמן שבו כדאי ורצוי לנקות משקעים רגשיים שהצטברו להם, להיות כנים וישירים, לשדרג את התקשורת הביתית שלכם, ולפתוח דף תקשורתי משפחתי חדש בגובה העיניים.

מזל אריה: שינויי כיוון בקריירה, והשקעה בבית ובמשפחה

מזל אריה פוגש השנה קונפליקט מעניין בין המשפחה לבין הקריירה, קונפליקט שרק יעמיק בגדול בשנה הבאה, ואולי גם יסמן דרכים חדשות של ביטוי אמביציוזי לאריות, ביחד עם כווני חשיבה ואזורי פעולה חדשים. אחרי שש שנים של פעילות במזל טלה השייך גם הוא לאזור האש של כוכב אורנוס, שש שנים שבהם נעזרתם בו לא מעט ודברים זרמו די בקלות כשבאמת רציתם ללחוץ על הגז, עובר אורנוס למזל שור המאכלס את בית הקריירה שלכם, ומשנה את התמונה.
ואכן, שינוי הוא שמו השני של אורנוס ומבחינתכם - שינוי בכיוון ההשקעה שלכם בקריירה, שינוי בדרך שבה אתם מממשים את התכניות שלכם, ואפילו שינוי במטרות שלכם עצמן. אם קודם לכן התמקדתם במטרה עצמה, מהשנה היא הופכת מעט פחות חשובה, והדרך חשובה יותר.

כוכב אורנוס בהחלט מביא איתו שינוי בסדרי העדיפויות שלכם באופן שבו הוא מונע מכם הגשמת מטרות שתמיד רציתם ומציב מולם מטרות אחרות הקשורות יותר לאיכות החיים שלכם, כמו יותר ספייס וזמן לעצמכם, שינוי בסטטוס שלכם מול החברה שהופך חשוב פחות, ושינוי בעמדה שלכם מול העולם ומול סמכויות לטובת גישה שמעדיפה איכות על פני מיקום או סטטוס.

במקביל יביא איתו אורנוס גם שינויים גם בהיררכיה שבה אתם תופסים את הדברים: לא עוד להיות דווקא מקום ראשון שבו עוצמה וכבוד משמשים כטריגרים, אלא יותר חשיבה יצירתית, הימנעות מאור הזרקורים, והימנעות מחשיפת יתר לעולם למדיה ואפילו לקולגות שלכם. הצורך לרגש ולהתרגש יגדל מול הצורך בלעשות וי ולממש עמדות מול העולם, אם לסכם במשפט אחד. אבל זה לא יקרה ביום אחד. השנה ירגיש את טעמו של השינוי אולי רק מי שנולד ממש בתחילתו של המזל. אורנוס ישהה במזל שור כשש שנים והשינוי שאני מדבר עליו הוא שינוי ארוך טווח שרבים מכם מרגישים את הרעב אליו באופן מודע או לא מודע כבר עכשיו.

הצורך הזה לשנות יוריד גם לא מעט מהחשיבות העצמית שלכם לטובת סיפוק ממה אתם עושים, גם אם זה לא זוכה לתהילה. יהיה מעניין. במקביל מביא איתו גם יופיטר כוכב השפע שינויים משלו לתוך המערכת, שינויים אותם אתם מרגישים כבר בחודשיים האחרונים. נושאי בית ומשפחה הופכים משמעותיים יותר, ויזמות חדשות שלכם הקשורות לבניית בית והקמת משפחה פתאום נראות טבעיות יותר וכאילו מקבלות גם סיוע מהכוכבים. זהו זמן מצוין לקנות בית או לשפץ אותו, ובמקביל - להשקיע באיכות חיי המשפחה ובני הבית. יש מקרים שבהם יופיטר שקשור לנסיעות ולחו"ל מביא איתו צורך לקחת את המשפחה ולטייל, לעבור לגור במדינה אחרת, או לעשות רילוקיישן מקצועי ולעבוד בחלק אחר של כדור הארץ.
יופיטר עוסק בעיקרון בהרחבת אזורי הפעולה שלנו, ובמקרה שלכם - הרחבת תחושת הבית ומיקומו במקום אחר, רחוק או שונה, כי לפעמים דווקא הריחוק מהבית המקורי שלכם - תוך נסיעה ארוכה למשל, שגם היא יכולה לבוא עכשיו בחשבון ובאופן מעניין גם בבדיקת הקשר האמיתי שלכם עם הבית והמשפחה באופן לא מודע - מחזיר את תחושת הבית והשורשים אליהם אתם מחוברים.

כשמדובר בהרחבה, יופיטר מביא איתו השנה גם אלמנט אחר: הרחבת המשפחה. לא מעט אריות ירחיבו את המשפחה, בין אם ליד ילד חדש או ילד נוסף, ובין אם הרחבת מקום המגורים כדי שיוכל לאכלס את כולכם באופן מרווח ומרחיב את הדעת. וכשאריה מחליט, כלומר מחליט באמת, זה גם קורה, כידוע לכולנו. יש גם כאלה שיופיטר מאפשר להם השנה לחזור מנסיעות ארוכות או שהייה ארוכה בחו"ל ולפתוח דף חדש בדיאלוג שלהם עם כל נושא הבית והמשפחה.
יופיטר מחזיר את השמחה השנה לכל מה שקשור לבית ולדיאלוג עם בני הבית. עם קצת מאמץ, ניקוי משקעים רגשיים שהצטברו ותקשורת ישירה ומאפשרת, תוכלו לעזור גם ליופיטר לעשות את העבודה שלו, ולהתגאות בכך שהאריה יכול לעזור אפילו לכוכבים כדי לשנות מצבים, ולפתוח דף תקשורתי חדש מעניין ובעיקר משפחתי, עם העולם.

מעברים משמעותיים
26/6-28/8: מעברו של מרס בבית הזוגית והיחסים שלכם ובהמשך גם חזרתו לשם, עשוי להביא איתו צורך בבדיקה מחודשת של הקשרים שלכם, ושל הצד הזוגי בכלל. חשוב בזמן שכזה לא לנתק קשרים, אלא להתבונן באומץ במה שהכוכבי מביאים לשולחן, ולשדרג את הקשר בהתאם עד כמה שאפשר.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי של ונוס בבית התקשורת שלכם, עשוי להראות על צורך לבדוק לעומק יחסים עם חברים קרובים וסביבה קרובה, ובהמשך גם לבדוק את היחסים הרגשיים בתוך המשפחה. זהו זמן טוב לשדרג יחסים, לקחת אחריות על כל מה שקרה השנה כדרך ראשונית להסיק מסקנות ולבנות קשרים טובים יותר בהמשך, ולא להסס לוותר על האגו אם צריך כדי לזכות שוב באמון האנשים הקרובים אליכם, בין החברים ובמשפחה.

מזל בתולה: מימושן של אהבות, ותקשורת אופטימית שפותחת דלתות

השנה הזו היתה קשה ודורשנית לרובכם, בתולות: מיקומו של סטורן הקשוח במזל קשת, הכריח לא מעט מכם להשקיע הרבה בבית ובמשפחה בשנתיים וחצי האחרונות, אם ביצירת בית חם בעל גבולות מוגדרים שיביא איתו בסיס אמיתי לקשר משפחתי חזק, ואם בעבודה בבית או דרך הבית, לעיתים אפילו עם בן או בת הזוג שלכם, כשהבית משמש לא רק כבסיס רגשי שעליו אפשר להישען וממנו להטען, אלא גם כבסיס למקור פרנסה, ולפעילות מקצועית בכלל.

לא קל היה לכם בבית בשנים האחרונות עם הסטורן הזה. הוא הפך את הבית לנקודת הכובד שלכם, לטוב ולרע. לא מעט מכם הרגיש בבית כובד ובדידות, וצורך לשנות מקום מגורים, לנסוע הרבה, או להתבודד עם עצמכם ועם עומס העבודה או עם המגבלות שגזרתם על עצמכם בתחום הכלכלי. הרבה מכם התבגרו מאוד תוך כדי התהליך הזה, השאירו את הציניות והביקורתיות בצד (לא את הביקורתיות האישית, כמובן.. זו תמיד תשאר אתכם), הרחיבו משפחה, והשקיעו הרבה מאוד בבית עצמו תוך מתן בטחון רב יותר ליושבים בו.
כעת, כשהתהליך הושלם, עובר סטורן אל הבית החמישי שלכם, בית הרומנטיקה היצירתיות והביטוי האישי, המאוכלס על ידי מזל גדי.

בגדול, זה לא המיקום האידיאלי עבור סטורן: הבית החמישי שלנו זקוק לאווירה חמימה ויצירתית, וללב פתוח לרווחה.. סטורן הוא נוקשה, קר ושיפוטי. לא קלות יהיו השנתיים וחצי הקרובות. אבל גם לו יש פה בונוסים משלו: סטורן לוקח את הכשרונות שלכם, מאפשר לכם להשקיע בהם בצורה מתודית ומעשית, ולממש אותם בשטח. לימוד ציור, נגינה בפני קהל, הוצאת ספר - סטורן יכול לממש עכשיו את כל מה שקשור ליצירתיות שלכם באופן חכם ובעיקר מעשי, גם כשהמדובר באנשים שלא ממש יודעים מימוש מהו. איך? סטורן פשוט מאפשר לכם להתבונן בעובדות כפי שהן, ואז לנצל אותן לטובתכם.

זה נכון לגבי מימוש הכשרונות והכישורים שלכם, וזה נכון גם לגבי מימוש האהבות שלכם. בבית השביעי, בית הזוגיות והיחסים, מתחתנים מתוך השלמה של זה את זו, עם פרטנר שמוכן לבנות מסגרת משפחתית בעתיד. אבל בבית החמישי - אוהו. כאן, בבית החמישי, אם מתחתנים - מתחתנים מאהבה! כן כן, סטורן יכול לתת גושפנקא רשמית לאהבות שלכם, והוא ממסגר את הלב העדין והרגיש, והופך אותו להיות תכליתי ופרקטי: אוהבים? בנו לכם מסגרת מוגדרת שתכיל את האהבה שלכם, או שתמשיכו הלאה. ואם אתם בונים את המסגרת הזו - כדאי שתהיה גם פרנסה בסביבה כדי להמשיך לפרנס את האהבה הזו גם הלאה, אחרת מה?

כשהכסף נעלם - האהבה בורחת מהחלון, אומר המשפט הידוע, וכשהמדובר בסטורן זה באמת קורה. אולי משום כך אפשר למצוא כאן גם חתונות מהסוג הכלכלי, כשבן או בת הזוג מתחתנים עם בן או בת הזוג כשמצבם הכלכלי טוב. אלה החיים, אומר סטורן, ובבקשה לא לשפוט: אם המקרר מלא - גם הלב יתרגל עם הזמן.. נכון, זה לא סיפור האהבה האידיאלי עם הכינורות והפרחים, אבל תתפלאו כמה קשרים כאלה מחזיקים לאורך זמן, ואפילו יותר מזה. כן, כשהמדובר בסטורן-אין חכמות! עשה את מה שצריך - או פנה את הסיר, הוא אומר ביובש ובלי לעשות הנחות, ותמשיך הלאה. זה נכון לגבי אהבות, וזה גם נכון לגבי.. ילדים. כן כן. סטורן הוא לא רק המורה הגדול למימוש - הוא גם מממש בעצמו. ילדים, כשרונות, אהבות - לכל אלה מוצא סטורן שלנו מסגרת מתאימה בחיינו כדי שיוכלו לתפקד באופן מעשי ולא להשאר רק על הנייר, או כמשאלת לב. לגבי התוצאה - זה כבר עניין של השקעה.

אם יופיטר מבטא את המתנות שאנחנו מקבלים, בדמות כשרונות שאנו מקבלים, הרבה שסטורן מסמל את הצורך להשקיע בהם זיעה ועבודה קשה כדי שיתממשו בשטח. כבר אמרו פעם שמימוש יצירתי הוא עשרה אחוזים כשרון ותשעים אחוזים עבודה קשה - לדעתי האחוזים קצת שונים, אבל העיקרון דומה: סטורן מקשיב לך ועוזר לממש: כי מה שהשגת בפועל ובעבודה קשה - זה מה שיש!

יופיטר כוכב השפע שוהה השנה בבית התקשורת שלכם, בתולות. כאן ההשפעה שלו ברוכה: הוא עוזר לבתולון הציני והסקפטי להפגין שמחה ואופטימיות, ואלה כידוע מושכים אליהם אנשים שהם בדיוק כאלה.. שמחת חיים ואופטימיות - אלה המתנות של יופיטר השמח, ההיפך הגמור ממתנות המימוש של סטורן הזועף. זה אומר בגדול שעם התקשורת האופטימית שלכם השנה תוכלו לפתוח כל דלת אפשרית שעד עכשיו הייתה סגורה בפניכם, או שלא האמנתם שאתם יכולים לפתוח אותה. כן כן. זה לא אומר שזה יקרה בלי השקעה מצדכם: כדי לפתוח כל דלת שיופיטר מביא אליכם, צריך גם ללחוץ על הידית - וזו ההשקעה האישית שלכם: יזמה - ופעולה.

בעצם שתי המילים האלה - זה כל מה שיופיטר דורש כדי שיסכים להביא את מתנת השמחה שלו אליכם, וכדי שבאמת תוכלו לפתוח את הדלת הקשה הזו בחיוך, ולגלות שלחיצה קטנה על הידית מהמקום הנכון - באמת יכולה להביא איתה פריצות דרך משמעותיות, ולשנות הכל. אז.. מוכנים ללחוץ על הידית? רק כן או לא, בבקשה, ואם אפשר גם מהר, כדי לא לבזבז לריק את המפגש המקסים שלכם עם הדלת של יופיטר - ועם הידית של סטורן.

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי שם במיוחד את הדגש על התחום המקצועי והתחום הבריאותי. חשוב כעת לא להגזים בעבודה ולא לקחת על עצמכם יותר ממה שאתם יכולים לבצע, כי זה ודאגנות יתר עלולים להתיש אתכם ולהתנקם בכם גם בריאותית. הורידו לחץ, ושמרו על עצמכם.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים מדגישים את הצורך באיפוק בכל מה שקשור להוצאות שלכם, וגישה הגיונית ולא רגשית דווקא לנעשה בחשבון הבנק. זמן טוב למציאת מקור הכנסה נוסף, אך גם לזהירות מאכילת יתר ומבזבוזי כספים.

מזל מאזניים: פריצות דרך בתחום הכלכלי, והעמקת הקשרים בבית ובמשפחה

נתחיל בחדשות הטובות: כוכב אורנוס שהציק לכם במשך שש שנים תמימות (כולל את ארבעת החודשים הראשונים של השנה עד מאי 2018) יוצא סוף סוף ממזל טלה, ואפשר לנשום לרווחה (יחסית). אורנוס כוכב השינויים והניתוקים ששהה בבית הזוגיות והיחסים שלכם השפיע לא עליכם, מאזנאים: אצל חלק מכם אפשר למצוא בשנים האלה ניתוקים משמעותיים ממערכות יחסים שנדמו עוצמתיות וסולידיות, ואצל חלק אחר - מערכות יחסים עם טיפוסים אורניים, מבריקים החיים בבועה משל עצמם, או עצמאיים בשטח - פעמים גם עצמאיים מדי - שזקוקים להרבה מאוד ספייס וחופש אישי, גרושים שעזבו מערכות יחסים או אנשים חסרי שורשים שהמאזנאים שלנו ניסו ללמד אותם פרק בזוגיות, והאמת - לא תמיד בהצלחה מרובה.

כן, קשה ללמד טיפוסים אורניים הניזונים מגרויים קיצוניים ושונאים שגרה מחויבות זוגית מהי, אבל המאזנאים שלנו תמיד ינסו, ויסבירו, ויציעו ללכת לטיפול... לא קלות היו השנים האלה, אבל מחודש מאי סוף סוף מגיע לו שינוי: אורנוס עובר לבית השמיני שעיקרו שינויים בדפוסי התנהגות כולל התחדשות ופתיחת דף חדש בנושאים חדשים שתמיד עניינו אתכם, ולא העזתם לגעת בהם. כן, אורנוס שלנו מפסיק להציק לכם מבחינה זוגית, אלמנט שעלול להביא איתה כמה וכמה פרידות מעניינות, אבל אחריהן נשימה ארוכה לרווחה ויכולת למצוא לכם פרטנרים אמיתיים, במקום האורניים האלה שאוהבים להיות לבד קצת יותר מכם. אוף.

כוכב אורנוס עובר למזל שור, הנשלט גם הוא על ידי ונוס כמו המאזניים, אבל לא ממש יוצר קשר של זוית עם המזל שלכם. המיקום הזה בעיקרון מדבר על היכולת לקחת סיכונים מחושבים כדי לפרוץ דלתות שעד עכשיו היו סגורות בפניכם, ולעשות מהלכים נועזים הקשורים לעצמאות פיזית מנטלית או פיננסית שעד עכשיו הפחידו אתכם. אולם אורנוס עלול לגרום לכם גם לעשות שטויות במיקום הזה, ולירות לעצמכם ברגלים. המאזנאי המצוי הוא אדם שואף להרמוניה למודעות ולשקט נפשי, אבל כשאורנוס נמצא בבית השמיני לא בטוח שימצא שם כל כך הרבה שקט.. הדרייב להצלחה עכשיו חזק במיוחד, אבל כדי להצליח עם אורנוס חייבים לקחת סיכונים, והסיכונים האלה לא תמיד מחושבים מכיוון שהם באים דרך תחושות בטן או דרך עשיית דווקא למי שמצפה מכם ללכת בדרך הקונבנציונלית הפשוטה.

את מיקומו של כוכב יופיטר במזל עקרב אפשר להבין בקלות רבה יותר. מזל עקרב מאכלס את בית החומר והכספים שלכם, מאזנאים, ויופיטר מביא איתו כמה וכמה הזדמנויות מעניינות להרוויח כספים, ולשדרג את הנעשה בחשבון הבנק שלכם.
יופיטר שם את הדגש על היכולת שלכם לשנות גישה בכל מה שקשור לחומר בכלל, ולכסף בפרט. זהו מיקום שמאפשר ליהנות מהכסף, הן מהדרך שבה מרוויחים אותו, ובעיקר מהדרך שבה מוציאים - ובעיקר מבזבזים - אותו.

ואכן, משמעת עצמית היא משהו שכדאי שיהיה לכם כשיופיטר שוהה בבית הכספים שלכם, שכן האצבע קלה עכשיו על ההדק בכל מה שקשור לכרטיס האשראי, ואופטימיות יתר לא תמיד משרתת את המאזנאים שלנו, בעיקר את אלה המפונקים במיוחד שונוס הופכת אותם לנסיכים בתחושתם, והכסף לא נשאר יותר מדי בחשבון הבנק שלהם. יופיטר מאפשר לכם לבחון לעומק אפשרות להרויח כספים בקלות יחסית, ופעמים רבות הדבר תלוי גם בקשרים עם חו"ל. כעת הזמן לחזק את הקשרים האלה, ולמצוא את הנוסחא שגורמת לבין מזל מאזניים הנאה אמיתית מכסף שהרויח כתוצאה מחשיבה כלכלית נכונה, ובעיקר כזו שעוסקת בתהליכים ארוכי טווח, לאורך השנה כולה.

סטורן ששוהה השנה במזל גדי לעומת זאת, שם את הדגש על נושאי בית ומשפחה, גורם לכם לממש רעיונות ויזמות לבניית בית משלכם, ולהרגיש בטחון בבית ובגבולות המוגדרים שהבית הזה מסמל עבורכם. לא תמיד יהיה לכם קל בבית הזה בשנתיים וחצי הקרובות, אבל הוא בהחלט יהווה מקור של עוגן ועוצמה, כולל גם אפשרויות לעבוד מהבית, לעיתים גם בעזרת בן או בת הזוג שלכם.

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי עשוי להביא איתו ריבים וסכסוכים קטנים עם מי שבאמת קרוב אליכם. חשוב כעת לחפש את המכנה המשותף ולא להתמקד דווקא במה שמפריד. רגישות יתר עלולה לגרום לכעסים ודרמות מקומיות. גלו אורך רוח כלפי הסביבה.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל שלכם מביא איתו יכולת להתבונן מבחוץ במערכות היחסים שבניתם, להסיק מסקנה או שתים, להשקיע קצת יותר בפרטנרים שלכם ולשדרג את הקשר דרך שיחות ישירות בגובה העיניים. דברו על מה שחשוב לכם באמת.

מזל עקרב: תקשורת מעשית, ופריצות דרך בחשיבה הזוגית ובמערכת היחסים

השנה הזו נפתחת כשיופיטר שליט המזל שלכם מפנק אתכם, והרבה. רק לפני חודשיים שלושה עבר למזל שלכם, אבל כבר בפרק הזמן הזה הצליח לשנות חלק מהגישה שלכם כלפי כספים, ולהפוך אתכם לאופטימיים יותר ובעיקר לבעלי גישה אפקטיבית יותר בכל מה שקשור לצמיחה אישית, לזיהוי אפשרוית מעניינות להרחבת פעילויות ושיתופי פעולה, וליצירת קשרים עם חו"ל בין אם אישית ובין אם מקצועית.

יופיטר כוכב השפע ישהה במזל שלכם עד ה 9 לחודש נובמבר 2018: כעת הוא עובר לבית החומר והכספים שלכם ומאפשר לכם לתרגם את כל התובנות שלמדתם והפנמתם השנה למעשים בשטח. עד אז הוא עוזר לכם לא רק לשנות את מצב הרוח והגישה שלכם כלפי העולם ולהפוך אותם לחיוביים ואופטימיים, אלא גם לשנות את הדרך שבה אתם מסתכלים על החיים בכלל: העקרב ידוע בגישתו החשדנית משהו כלפי העולם, והקושי להאמין שהוא באמת אהוב ורצוי תמיד, כמו גם שהעולם הוא מקום אופטימי ושמח.

כוכב יופיטר לעומת זאת בהחלט עוזר לכם לראות את העולם כמקום חיובי לגמרי, ובו אם אתה משקיע מעצמך ממקום חיובי ואופטימי גם העולם יחזיר לך במטבע חיובי ואופטימי משלו, מה שאומר אפשרות לשינוי תודעתי של הסתכלות, והבנה שהעולם בהחלט שווה מתן אמון גם באנשים שאותם אתה פוגש השנה.

עם הגישה האופטימית הזו או לפחות עם חלקה אתם פותחים את השנה הזו, וזה בהחלט שינוי מבורך עבור העקרב החשדן שלנו שלא נהנה בדרך כלל מאמון אמיתי בעולם ובחוקיו, והנה כבר סיבה אחת טובה ליהנות מהיופיטר הזה, וממקומו כעת בחייכם.

כוכב סטורן שנמצא השנה בבית התקשורת שלכם פועל הפוך: הוא הופך את התקשורת שלכם לרשמית יותר, ובעיקר - למעשית. המעורבות הרגשית שלכם קטנה, הצד ההגיוני הופך אתכם לפרקטיים יותר, וסטורן מאפשר לכם לקדם נושאי חומר וכספים שחשובים לכם ולשתף פעולה עם אחרים כדי להרוויח כספים, לשווק את עצמכם ואת הצד המקצועי שלכם, ולהתמקד בעובדות בשטח.

מצד שני, נכנס כוכב אורנוס בחודש מאי למזל שור המאכלס את בית הזוגיות והיחסים שלכם, מיקום בו ישהה בשש השנים הקרובות למרות שעדיין יחזיר קפיצה לקראת סוף השנה פעם נוספת למזל טלה. אורנוס מביא איתו שינויים מסוגים שונים למערכות היחסים שלכם, ולכל מה שקשור לדיאלוג שבינו לבינה. זה הזמן לניתוקים במערכות היחסים שלכם ולפרידות מיחסים שמיצו את עצמם, או להליכה בכוון ההפוך: שינוי הסטטוס הזוגי, ויצירת קשר עם פרטנרים אורניים, אלמנט שמביא איתו יצירת קשר עם אנשים בעלי צורך בספייס וחופש אישי במינון גבוה, שינוי מוחלט מדרך החשיבה העקרבית הדוגלת במעורבות רגשית מכסימלית ומתן בטחון מכסימלי ביחסים.

ואכן, המלה 'בטחון' תהפוך כעת לשנויה במחלוקת, כשלא מעט עקרבים יבנו להם קשרים או מערכות יחסים מסוג אחר, כאלה שיש בהן הרבה יותר חופש אישי או מינון גבוה יותר של סיכון, אלמנט אותו לא העזו לפגוש עד כה בגלל פחדי עזיבה או פחד להיות לבד. כן, העקרב שלנו ינהל דיאלוג מעניין עם כוכב אורנוס, שיכריח לא מעטים מכם לשנות גם משהו במערכות היחסים הקיימות, החל ממתן חופש רב יותר לעצמכם או לפרטנרים שלכם, וכלה בתקשורת ישירה יותר ושיחות כנות יותר גם מנושאים שעליהם העקרב נמנע מלדבר באופן עקבי עד כה.

לא מעט עקרבים יחוו מהשנה והלאה דיאלוג מסוג אחר בקשרים הקרובים שיהווה שינוי מרענן מדפוס הפעולה העקרבי המוכר שזקוק קודם כל לאמון ולבטחון ורק אחר כך לעניין: כעת הגלגל יתהפך לו, ולא מעט עקרבים אף ינסו לצאת מקשרים שמעיקים עליהם זמן רב ולבדוק את האפשרות לחיות לבד, או במערכת פתוחה ומאווררת יותר. יהיה מעניין.

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי עלול לגרום למתחים בבית ובתקשורת המשפחתית. אתם זקוקים כעת ליותר ספייס וחופש אישי. רגישות יתר עלולה ליצור כעסים ותסכולים עם בני המשפחה. צאו לעשות קצת ספורט, ושחררו לחצים.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים מאפשר הורדת מתחים שליוו אתכם זמן רב, ניקוי משקעים רגשיים מתחים ודאגות שליוו אתכם בזמן האחרון, ומתן אפשרות לזוגיות וליחסים הקרובים להרגיע ולשמח את הלב.. דברו שתפו וחלקו את מה שעובר עליכם עם האנשים הקרובים אליכם.

מזל קשת: ניקוי משקעים שהצטברו, ופריצות דרך בנושאי עבודה כספים ומקצוע

השנה הזו כשלעצמה אינה ממש קלה לכם, קשתים, שכן היא נפתחת כשיופיטר שליט המזל שלכם נמצא במזל עקרב מאחורי הקלעים. זה אינו מקום קל להתפתחות אישית שכן יופיטר מפגיש אתכם כעת בעיקר עם הפחדים שלכם מצמיחה והתפתחות, ורק בהמשך הדרך - לקראת ה 9 לנובמבר, זמן בו עובר יופיטר למזל שלכם סוף סוף - אפשר יהיה לראות את האור האמיתי בקצה המנהרה, ולא רק הבלחות מקומיות שלו פה ושם.

אפשר לומר שרוב השנה הזו הוא בעצם הכנה לשנה הבאה, אז יעבור יופיטר למזל שלכם ויביא איתו אופטימיות עוצמה והעזה, שלוש תכונות שיגרמו ל 2019 להיות עוצמתית במיוחד. כעת, בשנה הזו הוא בעצם מכין אתכם להמשך, על ידי שהוא יוצר מאחורי הקלעים את הרעב לצמיחה האישית והנועזת הבאה, ובמקביל גם מנקה את הפחדים שלכם מגל של צמיחה אישית אמיתית שתגיע לקראת סופה של השנה הזו.
במקביל אתם נפטרים סוף סוף מעולו של סטורן הנוקשה, שישב עליכם בשנתיים וחצי האחרונות, והעיק לא מעט. סטורן לימד אתכם כמה דברים משמעותיים מאוד והכרחיים בחייו של כל קשת, החל מגישה רצינית ואחראית לחיים בכלל ולנושא הכלכלי בפרט, בניית קרקע יציבה מתחת לרגלים לפני שממשיכים הלאה ופונים לצד ההרפתקני שלכם, וגישה רצינית ואחראית במיוחד כלפי מערכות היחסים שלכם.

ואכן, לא מעט קשתים אכן התחתנו והקימו משפחות בשנתיים האחרונות, גם בגלל צורך פנימי במסגרות פעולה מחייבות, וגם בגלל בשלות אמיתית שסטורן הביא איתו, לא תמיד אמנם בדרך הקלה אלא דרך מפגש עם הצד הבודד של הלבד והחלטה להמשיך הלאה תוך בניית מסגרת אמיתית וכביכול סיכונו של הקשת ההרפתקן המוכר שמעדיף לעשות הכל לבד, באופן סוליסטי, ובדרך האישית שלו. כעת, עם מעברו של סטורן למזל גדי, אתם פוגשים את הצד השני של סטורן, במיקומו החדש בבית החומר והכספים שלכם: סטורן מאפשר לכם כעת לנצל את כל הידע התובנות והעוצמה שצברתם ולהשתמש בהם באופן מעשי כדי לבצר את הצד הכלכלי שלכם, ולקבוע עובדות בשטח. הקשת ההרפתקן שלנו הופך להיות מסודר, אחראי, עקבי, ואפילו מצליח כלכלית ובונה שורשים אמיתיים ולאורך זמן, תוך ויתור מסוים על הצד ההרפתקני גם בנושאי חומר וכספים לטובת חשיבה מסודרת ומאורגנת.. לא יאומן כי יסופר!

ואכן, אין כמו סטורן כדי לגרום לקשת שלנו לגלות רצינות ואחריות בחיין, אם במסגרות הפעולה שהוא בונה לו בנישואים או בשותפויות, ואם בנעשה בחשבון הבנק שם החשיבה האחראית והמסודרת מתגלה כמשתלמת במיוחד, ומוכיחה את עצמה. האם באמת הקשת שלנו יוותר על הצורך החזק שלו בתנועה, בנסיעות, בטיולים ובעשייה יוזמת אישית? לא ממש.. מה שמשתנה כעת בעצם היא רק הדרך שבה הוא גדל ומבשיל והופך להיות פרקטי ותלת מיימדי - עמוק בפנים הוא אותו אחד, אבל האחד הזה גם מבין שכדי להיות עצמאי באמת כדאי שתהיה לך קרקע יציבה מתחת לרגלים לפני שאתה פורש כנפיים ועף לך הלאה.

אחרון אחרון בסדרת החינוך הזו - כוכב אורנוס. המעבר שלו למזל שור המאכלס את בית העבודה והמקצוע שלו לכאורה סותר את כל השלבים שדיברנו עליהם. הרי אורנוס אינו מאמין ביציבות גדולה, ועוד בתחום המקצועי.. אולם גם כאן יש לקשת שלנו לא מעט ללמוד: השיעור של אורנוס כאן הוא השיעור של פריצות דרך מרהיבות למקומות שמעניינים אתכם באמת, שמרגשים אתכם, ושמאפשרים לכם לבנות בסיס כלכלי ומקורות הכנסה ממה שמלהיב את הדמיון שלכם, ולא דרך עבודה אפורה ומשעממת שאין לה שום קשר אל מה שמעניין אתכם באמת.

פריצות הדרך האלה יכולות למשל להגיע דרך יזמות אישיות מקצועיות מעניינות באופן סוליסטי: כאן יכולה לבוא לידי ביטוי הרוח הקשתית האמיתית ולבטא את עצמה בעוצמה. פריצת דרך נוספת היא גם שימושים באמצעים טכנולוגיים, החל ממחשבים וכלה בגאדגטים ואמצעים אלקטרוניים שיכולים לעזור לכם לממש את הרעיונות והתובנות שלכם למשהו חדש ומעניין במיוחד, ביחד עם אחרים או לבד עם מימושי רעיונות יוצאי דופן, כאלה שפורצים דרכים חדשות של חשיבה לא שגרתית.

אורנוס מביא איתו דרכים חדשות ומבריקות כדי לנצל את איכותו הטבעית של מזל קשת להיות לפיד של עוצמה ואור, בעזרת חשיבה פורצת גבולות - וזה בהחלט אפשרי. קדימה!

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי המאכלס את בית התקשורת שלכם מביא איתו הרבה מרץ לעשייה אבל גם עשיית יתר במקומות בהם היא מיותרת, מה שנקרא פול גז בניוטרל. במקביל, התקשורת שלכם תוקפנית מהרגיל, והפתיל שלכם תגובני וקצר מהרגיל. כדאי לספור עד עשר לפני שכועסים. נסו לנתב את האנרגיה הזו ליזמות חדשות לפעולה ועשייה.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים מאפשר בדק בית אמיתי בכל מה שקשור למעגלים החברתיים שלכם. את מי אתם אוהבים באמת, ומי באמת אוהב אתכם? זמן לחשיבה מודעת בכל מה שקשור לחברים מכרים קרובים וידידים, ניתוק קשרים שמעיקים עליכם ורק גוזלים אנרגיה, ופינוי מקום לקשרים חדשים עם אנשים שמחים, שיגיעו בקרוב לחייכם.

מזל גדי: היערכות מחודשת רגשית וכלכלית, וגישה חדשה לנושאים רגשיים, אגו, וביטוי אישי

נראה שאתם חווים השנה את אחד האתגרים הגדולים ביותר שחוויתם בשנים האחרונות, גדיים: את מעברו של סטורן, שליט הגדי, אותו כוכב קשוח מדויק ואמביציוזי, אל המזל שלכם, ואת מעברו של אורנוס לבית האגו והרומנטיקה.

יש כאלה שאומרים לי: הרי זה מצוין כשסטורן עובר למזל גדי עליו הוא שולט.. הם פשוט לא מבינים שהקשר בין שליט המזל לאופיו של המזל עצמו הוא לא תמיד ישיר ומובן מאליו: המזל מהווה את הרגע לפעילות ומביא איתו סגנון פעולה מסוים, בעוד שליט המזל הוא בעל פעילות ייחודית שלעיתים אף סותרת גם סגנון הפעולה של המזל עצמו מבחינת העשייה בשטח עצמה, למרות שהתוצאה הסופית עשויה להיות דומה.
מעברו של סטורן למזל גדי, ובעצם לכל מזל שהוא, מסמל הקשחת עמדות חשיבה ופעולה, ופורמליזציה של עשייה. סטורן מביא איתו את הצורך בגבולות מוגדרים היטב לכל פעולה ועשייה, אך הצד הביקורתי והמעשי שלו עוצמתי הרבה יותר מהנעשה במזל גדי עצמו שכן זו הפעולה הטהורה נטו, בעוד שלבן מזל גדי כלשהו יש חוץ מאשר אופי המזל - כלומר האופי שבו פועלת השמש - גם עוד תשעה כוכבים במקומות אחרים על פני המפה, חלקם יכול להופיע אמנם גם במזל גדי אך חלקם גם נמצא במקומות בהם פעולתם הפוכה ממנו.

בגדול, לגדיים קל יחסית אמנם יותר מכל מזל אחר לקבל את סטורן, להבין את מהותו, ואף ליהנות מנוכחותו וההשפעה שהוא מביא איתו. סטורן למשל מאיץ את התבגרותו של הגדי המצוי שבדרך כלל מתרחשת בגילאים מאוחרים כתהליך טבעי: כאן נוספת לה כאן נוכחות של שופט קשוח וחמור סבר, שמביא איתו ביקורת על נושאי חומר וכספים, ויוצר מצוקות כתנאי ראשוני לשיפור המצב. סטורן מביא לגדיים שנתיים וחצי קשוחות, שבמהלכן ילמדו איך למצות את פוטנציאל האישיות שלהם בצורה עוצמתית ואפקטיבית יותר, אולם לשם כך יצטרכו לוותר על חלקים אחרים, ולחשוב קודם כל מעשית ורק אחר כך אישיותית. זה לא ממש קל לכל מזל, אבל גם על הגדי המצוי יוטלו עכשיו משימות משמעותיות של התמקדות בעובדות, ועשייה של כאן ועכשיו מבלי לדחות את הדברים או לנוח באופן פסיבי. הגיע הזמן להתבגר, אומר סטורן, ומהר!
מעברו של אורנוס למזל שור לעומת זאת, מביא איתו אפשרות של פריצות דרך מעניינות דווקא בתחום הרומנטי, ובביטוי האישי הגדיי. אורנוס מביא איתו דרך הסתכלות שונה, פורצת דרך, שמצליחה לקעקע את השמרנות הגדיית ולהביא איתה משב רוח רענן ושונה לכל מה שקשור לרומנטיקה, לביטוי אישי ישיר ולאהבה בכלל.

מה לעשות והעולם הגדיי הוא שמרני ונוקשה בעיקרו. הארכיטיפ הגדיי מאמין בנישואים ארוכי טווח, במסגרות פעולה פורמליות ובהקשה לחוקי הממסד, והשיפוט שלו פעמים רבות הוא נוקשה ואפילו ציני עם חוש הומור יבש ומיוחד לו. חיוך הגדי.. זה אלמנט מוכר למי שיש לו גדי בסביבה, והוא מדבר על חיוך זעיר וציני בזוית הפה כאומר: הייתי שם, חוויתי את זה, ואתה לא מחדש לי כלום. אבל אורנוס עשוי לשנות את כל אלה. הבית החמישי מסמל גם את מקומו של האגו שלנו, ומכיון שהמדובר בתהליך ארוך טווח של כשש שנים, גם דרכו של הגדי לוותר קצת על האגו הזה, להביע רגשות ולשתף בהם את העולם ואת הסביבה הקרובה ובעיקר אנשים אהובים, משתנה לאיטה.

כן, הגיע זמן השינוי גם אליכם: אורנוס הולך ללמד את הגדי שלנו איך לאהוב בלי לחנוק עם הרבה ספייס, איך לתת חופש אמיתי ללב כדי שיכול לבטא את עצמו בלי פחד מהביקורת הקשה, ואיך לתת לאהבה להגיח החוצה ללא כל החומות והקליפות הגדייות המוכרות, ולמרות הפחד מדחייה והביישנות הגדיית הטבעית - להיראות בעוצמה, ולהיחוות באותה עוצמה.
מעניין שדוווקא אורנוס, אותו כוכב לא אישי ושכלתני, הוא המורה הטוב ביותר שהגדי יכול למצוא לו כדי להוריד את החומות הבחינות הנוקשות וחוסר האמון, ולו רק כדי שזרם אהבה חמים ורך יפעפע החוצה ויזכיר לנו שדיפ דאון, בתוך כל גדי קשוח מצוי, מסתתרת נפש רכה ורומנטית מאין כמוה (כן כן!) הכמהה לאהבה, ורק חוששת לבטא אותו.

ובאמת, ממה הגדי חושש בעיקר? מדחייה, שכן הגדי לא ממש מאמין שאוהבים אותו למרות כל ההוכחות שהוא מקבל, ורק בגיל מאוחר יחסית הוא מסכים להוריד את המחסומים ולהתמסר: אורנוס פשוט מזרז את התהליך, וחושף אותו בצורה שאף פלנטה אחרת לא תוכל לעשות, וגדי שמוכן לחשוף גם את החלקים הרכים שלו ולהיות פגיע מול הזולת הוא גדי שונה ממה שאנחנו מכירים בדרך כלל. בעיקר כי זהו גדי שעבר טיפול אורני אמיתי - ושרד כדי לספר (ולשתף).
יופיטר כוכב השפע במזל עקרב מביא אל הגדי שלנו שנה של דיאלוג מצוין עם מוסדות וארגונים ואפשרות של קידום אישי במקומות האלה. במקביל מביא איתו יופיטר גם יכולת להרחיב את המעגלים החברתיים של הגדי שלנו, להכיר אנשים במינון גבוה יותר של פתיחות (גם לכך יהיה אחראי אורנוס אגב) וליצור לעצמו חברויות חדשות ושיתופי פעולה פורים במיוחד, בניגוד לאופיו הסוליסטי של הגדי המצוי שלא באמת סומך על אף אחד בגלל אופיו הפרפקציוניסטי.

ואחרי כל אלה, אולי באמת השנה סוף סוף יתחיל הגדי הפרפקציוניסטי שלנו לסמוך לא רק על עצמו אלא גם על אחרים, וגם - כן כן - על החיים עצמם. בשאיפה.

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי - כולל חנייה חוזרת וזמנית במזל שלכם - עלול לעורר כמה סערות בנושאי חומר וכספים, ואי סדרים בחשבון הבנק בגלל הוצאות גבוהות. חשוב לבנות לכם כעת סדר עדיפויות חדש לגבי הוצאת הכספים שלכם, ובמקביל גם חלוקה נכונה של משאבים כלכליים ואישיים.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים עשוי להביא איתה גישה חדשה ומעניינת בכל מה שקשור לקריירה שלכם, גדיים: המעורבות הרגשית מתחזקת אך עלולה גם לתעתע, וההסתכלות שלכם עכשיו אינה אובייקטיבית. חשבו פעמיים לפני שאתם מוציאים כספים, וכדאי להיעזר גם באנשי מקצוע.

מזל דלי: המילים בטחון ומשמעות מקבלות עדיפות, והבית והמשפחה עוברים לראש סדרי העדיפויות

מזל דלי הוא מזל מיוחד מאוד, בין היתר כי שולטים עליו שני כוכבים שהם מנוגדים באופיים: אורנוס וסטורן. מצד אחד הוא ייחודי מאוד וסוליסטי לא פחות ולא באמת זקוק לזולת (אם כי הוא בהחלט רוצה בחברתו) ומצד שני - הוא זקוק גם למסגרת פעולה למרות שלעיתים הוא נראה כאילו הוא בתוך בועה, ובה הוא פועל בחוקיות שרק הוא מודע לה.

בגדול, זו שנת השינויים שלכם, דליים ומעברי הכוכבים עובדים על שני החלקים האלה גם יחד. הראשון הוא מעברו של סטורן לבית ה 12 שלכם, הוא הבית של תת המודע. סטורן מכביד מאוד במיקום הזה, ומכריח אתכם לפגוש חלק מהפחדים העמוקים ביותר שלכם. למשל.. הפחד מבדידות, הפחד לפעול בחלל, הפחד להיבלע או שלא יכירו בך. מעניין.

הדלי נחשב כאחד המזלות המורכבים ביותר על פני גלגל המזלות. מצד אחד הוא ניחן בחשיבה שכלתנית טהורה ויכולת להבין דברים באופן אוניברסאלי ומרחבי, ומצד שני - קשה לו עם עודף אינטימיות, והוא מעדיף לפעול ממקום לא אישי.
מעברו של סטורן מכריח אותו לבדוק לעומק את המקום הזה שבו הוא נמצא עם עצמו, כדי שעם מעברו של סטורן למזל דלי בעוד כשנתיים וחצי יכול לבחור טוב יותר בין הלבד המוכר שלו, לבין הביחד שהוא זקוק לו יותר ממה שהוא מראה כלפי חוץ.
מיקומו של סטורן בשנתיים וחצי האחרונות בבית ה 12 שלכם, אותו בית שנמצא מאחורי הקלעים וקשור לתת המודע שלנו, מפגיש אתכם עם פחד - וצורך. הפחד הוא ממצוקה כלכלית וממחסור שמביא איתו סטורן, והוא עלול להכתיב לכם מהלכים מאחורי הקלעים שמבטאים את הפחד הזה במודע או שלא במודע. גישה חסכונית יותר, צורך לשמור על הקיים, ופחד לאבד הם חלק ממנו.

הצורך שמגיע כעת מאחורי הקלעים בעזרתו של סטורן, הוא הצורך במשמעות. סטורן מביא איתו פעמים רבות במיקום הזה חיפוש אחר משמעות רוחנית או רגשית, כדי להרגיע נפש סוערת שעולו של סטורן מכביד עליה. החיפוש הזה יביא איתו כמה תגליות מעניינות בשנתיים וחצי הקרובות, חלקן כבר בשנה הקרובה שלפנינו.
אולם השינוי הגדול יהיה מעברו של אורנוס למזל שור. בשש השנים האחרונות שהה אורנוס במזל טלה, והתקשורת שלכם בטאה יפה את התהליכים האורניים: תקשורת חברית וחברתית אך לא אישית, עיסוק גבוה בתקשורת אלקטרונית -מחשבים סלולרים וגאדג'טים - ועיסוק במינון גבוה ברשתות חברתיות, שאפשר לומר שבאופן מסויים הן ממש מסמלות את תמצית התקשורת הדליית עם מעורבות חברתית במינון גבוה, אך לא ברמה האישית האינטימית.

כעת עובר אורנוס למזל שור, המאכלס את הבית המסמל את אזור הפעולה של הבית והמשפחה, אזור שלדלי האופייני הוא לא אזור בטוח במיוחד בעיקר מכיון שהוא עוסק באזור פעולה רגשי מאוד, והדלי קצת מתקשה בעודף רגשות כדרך ביטוי, ובביטוי רגשי טהור נטו בכלל, ומעדיף משום כך את הגישה החברית על פני הגישה הזוגית האינטימית פרופר (יש דליים שמן הסתם יחלקו עלי, אבל אלה דליים שבמפת הלידה שלהם יש מינון גבוה של פלנטות ביסוד הרגש. אני מדבר בעיקר על הארכיטיפ הדליי, שמעדיף ידידות מאשר זוגיות ממקום של נינוחות שכן זוגיות דורשת הרבה מאוד אינטימיות ולאורך זמן, והדלי זקוק לספייס במינון גבוה יותר מאשר כל בן מזל רגיל, לדעתי).

אורנוס שליט המזל שלכם יכריח אתכם השנה ובשש השנים הקרובות להיכנס למחוז האסור והרגשני הזה שנקרא בית, משפחה, יחסים עם הבית והמשפחה, ובעצם בגלל מיקומו של הבית בתחתית המפה - עיסוק בכל הרגשות האינטימיים ביותר שיש לנו). כעת הזמן למסע שורשים מעניין, לשדרוג הדיאלוג עם קרובי משפחה שמזמן לא ראיתם או פגשתם, ולחזרה לעובדה שמה לעשות, לדלי שלנו יש עבר, והוא לא מתמקד רק בדור הזה אלא לפחות בשלושה דורות אחורה.

הדלי האופייני לא אוהב בדרך כלל להתעסק כל כך במה שנקרא משפחה. זה מעיק עליו, וקצת חונק אותו. הוא רץ מהר לבועה, נושם אוויר נקי של לבד, ואז כשאין ברירה - חוזר לחזית..:-) אבל אורנוס השנה ילמד אותו להתנהג אחרת, כשהוא עושה זאת בדרך האורנית האופיינית: הוא פשוט מנתק אותו מהשורשים - דרך מעבר דירה למקום מרוחק, ניתוק מההורים, ניתוק של ההורים ממנו, מעבר לארץ אחרת וכו - והמחסור מאפשר לדלי שלנו להתבונן פתאום במה שתמיד היה מובן מאליו מבחינתו, וכעת לא קיים... מה עושים? האם פה תגיע פניקה ומהר בניית שורשים חדשים ובית חדש וכו - או השלמה וכניסה אל תוך הלבד הדליי המוכר, רק ביתר שאת? ואולי, כשהמדובר בדלי שלנו, כל האפשרויות נכונות. בכל מקרה תתבצע פה בדיקת עומק אמיתית.

ואחרון אחרון ואולי הקל ביותר לפענוח - מיקומו של יופיטר כוכב השפע בבית הקריירה והתדמית שלכם, דליים.
יופיטר באופן הקלאסי נחשב ככוכב ההצלחה. בבית העשירי, בית הקריירה של הדלי, הוא מביא איתו שפע של אפשרויות והזדמנויות למתן ביטוי אמיתי לאמביציה שלכם, וליכולת שלכם להצליח תוך עמידה מול קהל, עם מינון גבוה של נוכחות - ועוצמה. אין ספק שזהו אחד המיקומים הטובים ביותר מבחינת היכולת שלכם לממש פוטנציאל קרייריסטי, הן בארץ והן בחו"ל, וזה בדיוק הזמן למקד את האנרגיה שלכם בפריצות דרך אמיתיות ולרוץ קדימה בכל הכוח! ג'סט דו איט, דליים שלי.

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי מביא איתו תקופה של מרץ מוגבר אך גם אפשרות של כעסים ודרמות כשדברים יוצאים משליטה, וחשוב לדעת איך לשחרר את המרץ הזה כדי שלא יופנה לכוונים הרסניים. חשוב כעת לנסות להיות יותר חכמים ולהפגין שליטה, גם אם זה לטווח קצר זה אומר שתהיו פחות צודקים..
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים מאפשר חשיבה מחודשת בכל מה שקשור לצמיחה והתפתחות אישית בתקופה הקרובה. בין אם המדובר בלימודים שמיצו את עצמם, או ביטול נסיעה ארוכה שתכננתם - זה הזמן לסגור מעגלים הקשורים להרחבת אופקים בחייכם, לקבל החלטות בנושא, ובעיקר לשנות החלטות הקשורות להתפתחות שלכם שכבר לא רלוונטיות למקום שבו אתם נמצאים עכשיו.

מזל דגים: שיתופי פעולה, צמיחה אישית, והרחבת המעגלים החברתיים והמקצועיים שלכם

נראה שכבר מהשבוע אתם יכולים לנשום לרווחה, דגיגים: סטורן, שבמשך שנתיים וחצי אכלס את בית הקריירה והדרייב שלכם עזב סוף סוף, והגיע הזמן להוריד את האבן הזו מהגב (ומהלב..), לחזור לעצמכם, ולחזור ולהאמין ביכולת שלכם להוכיח לעולם מה אתם שווים באמת - ולהצליח.
כן, זה היה מסע לא קל, השנתיים וחצי האלה, אבל הוא לימד אתכם - ובעצם לא רק אתם אלא כמעט כל דגיג שאני מכיר - המון על עצמכם, ועל כושר הסיבולת שלכם, על היכולת שלכם להשפיע בעולם ולדבוק בדרך שלכם למרות כל הקשיים והביקורות - מבפנים ומבחוץ - ואורך הנשימה, והתסכול כשדברים לא קרו כפי שרציתם. עוד יסופר על כך, ורבות.
כעת עובר סטורן אל הבית האחד עשר שלכם, המסמל את הצד הקולקטיבי שלכם: מוסדות, ארגונים, חברים ידידים ומכרים, וכל מי שיכול לשתף אתכם פעולה לא ממקום זוגי אינטימי אלא ממקום חברי וידידותי, או קולגיאלי מקצועי.

המקום הזה עוסק לא ביחידים בעיקרון אלא בחברות גדולות.
סטורן ילמד אתכם בשנתיים וחצי הקרובות איך יוצאים מעצמכם ומשתפים פעולה עם אדם אחר ללא מעורבות רגשית גבוהה אלא בגישה מעט מרוחקת וידידותית - או מקצועית - בלבד. זה לא יהיה קל לדגיג שלנו שכל מהותו הינה רגש נטו, אבל כמו כל דבר - הכוכבים הם בית ספר לעבודה בדיוק על מה שקשה לנו, ובמקרה זה הקושי הוא ביצירת הגבולות בין האישי ללא אישי, בין הידידותי לרומנטי, ובין המשיכה המנטלית למשיכה הפיזית. הדרך ללמוד זאת תהיה מרתקת אך לא קלה ופה ושם גם תפשלו לא מעט כי הדגיג זקוק להוכחות - והרבה - שאוהבים אותו ולא רק שמעריכים אותו כמו שסטורן רוצה. אבל מה לעשות, כשצריך - צריך.

לעומת זאת יופיטר כוכב השפע נמצא השנה הזו בבית הצמיחה וההתפתחות האישית, דגיגים. המיקום הזה מאפשר לכם לפתוח את הראש, ולהתחיל להרחיב אופקים, אם דרך הרגלים (והמכונית או המטוס) בנסיעות ארוכות, ואם דרך הראש - בלימודים סדנאות קורסים וכל מה שמלמד אתכם משהו חדש שלא ידעתם, ודוחס אינפורמציה פנימה אל תוך החומר האפור. יופיטר גם יחזק את הקשרים שלכם עם חו"ל השנה, אם מבחינה מקצועית - היכולת לפתוח אזורי פעולה חדשים לעשייה מקצועית מסוגים שונים ואפילו ללמוד קורס מקצועי בחו"ל - ואם מבחינה אישית, דרך היכרות עם אנשים יופיטרים שזה אומר פתוחים מאוד לרעיונות חדשים, אנשי העולם הגדול שכבר ראו לא מעט, ליברלים בדעותיהם ולא מסתגרים בעקרונות נוקשים ושיפוטיים.

כוכב אורנוס עובר למזל שור בחודש מאי, ואת שש השנים הקרובות פלוס מינוס יבלה בבית התקשורת שלכם, דגיגים. אורנוס מביא איתו תקשורת מעניינת שהיא שכלתנית וחברתית ומדויקת ומעט קרירה, הפוכה לגמרי מהתקשורת של הדגיג המצוי שהיא רגשית ורגשנית, יצירתית, ומליאה דמיון ומכילה גם לא מעט חום ואמפטיה.

מזל דגים הרגשי הנשלט על ידי כוכב נפטון עובד על ידי הזדהות עם הזולת, עם כאביו ושמחותיו, ומשתנה ביחד עם השינויים שהזולת עובר. מה שמפעיל אותו הוא בעיקר רגש. לעומת זאת מעברו של אורנוס לבית התקשורת שלכם שם את ההגיון והשכל בראש סולם העדיפויות, והוא לא מזדהה עם רגשותיו של איש אלא להיפך: עסוק בלבדל את עצמו, ולפעול באופן סוליסטי ועצמאי מאוד. אין ספק שהתרומה של כוכב אורנוס לתקשורת של בני מזל דגים תהיה משמעותית מאוד: כאן תוכלו ללמוד איך להתמקד במה שחשוב באמת ולא במה חושבים עליכם או איך רואים אתכם, לפעול באופן מדויק וקר ולא לחפש קודם כל שיאהבו אתכם ורק אחר כך לשתף פעולה באתגרים שונים, ובכלל - הניתוק הזה מהרגש יעשה לכם טוב בעיקר כי האופי הדגי כל כך רגשי במהותו - לטוב ולרע, ולשני כווני הרגש, השמח או הדיכאוני - עד שקצת ריחוק קצת הגיון ועבודה בעיקר עם השכל ומודעות חכמה ומתבוננת בהחלט יעשו לכם טוב בשנים הבאות עלינו לטובה.

ואחרון אחרון - נפטון, שליט המזל שלכם: השנה הוא יעבוד בעיקר על הצד הרגשי של אלה מכם שנולדו בשבועות השני והשלישי של המזל. נפטון מביא איתו מעורבות רגשית גבוהה מאוד בצד קושי להתמקד בעובדות, כשהכל אישי ורגשני הן בחשיבה והן בתגובה, ההיפך המוחלט מהנעשה בבית התקשורת שלכם עם כוכב אורנוס. אולם נפטון גם מביא איתו הרבה מאוד דמיון והשראה למערכת, ביחד עם גישה יצירתית מאוד ושמחה בעשיית מה שאתם אוהבים, עם מינון גבוה של חום ואמפטיה לסביבה הקרובה. לגבי השאר - תצטרכו להיעזר פה ושם בכמה וכמה עצות חכמות לגבי הצדדים הפרקטי והכלכלי, כדי לא לעשות שגיאות בשיפוט ובשיקול הדעת מבחינה כספית וחומרית השנה.

שותפים לרעיון או לדרך, בני ברית שרואים את הדברים כמוכם, אנשים עוצמתיים שהחן והקסם האישי שלכם מדבר אליהם, יצטרפו אליכם פה ושם במהלך השנה: כל שתצטרכו לעשות זה לזהות אותם ואת טוב לבם, ולאפשר להם להתקרב קצת יותר.

המעברים המשמעותיים השנה
26/6-28/8: מעברו של מרס וחזרתו מהילוך אחורי בפרק הזמן הזה במזל דלי מביא איתו תקופה של עצבנות וחוסר שקט, שעלולים לגרום לכעסים פתאומיים ולהחלטות קיצוניות. חשוב בפרק הזמן הזה להמנע מלנתק קשרים או להציב עקרונות קיצוניים מול אנשים קרובים: זה עלול להרוס יותר מאשר לתרום, וחבל. היו קשובים קצת יותר למה שקורה מתחת לפני השטח, ופחות לעסוק בתגובות הסביבה.
6/10-17/11 : הילוכה האחורי וחזרתה של ונוס בפרק הזמן הזה במזל מאזניים מאפשר היערכות רגשית מחודשת ביחסים, שינוי בסדרי העדיפויות שלכם בקשר קרוב ובדיאלוג עם בן או בת הזוג, וזהירות בכל מה שקשור להחלטות כלכליות. גישה אופטימית מדי עלולה להתברר בהמשך כלא נכונה: התמקדו כעת בעיקר בעובדות - ולא ברגשות, עד כמה שאפשר, ואת ההחלטות שלכם קבלו באופן הגיוני ולא כתגובה רגשית על מעשיהם של אנשים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully