וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע: 3-9 בדצמבר 2017

3.12.2017 / 10:39

בתקופה שכזו מומלץ לא לעסוק בדברים חדשים אלא בעיקר בסגירת מעגלים ישנים, אם מגעלי תקשורת או מעגלי יחסים. זמן טוב לשים בצד את מה שמפריע לנו או את מה שמיותר ולהמשיך הלאה

דור אקשטיין. ShutterStock
סוג של פסק זמן קוסמי שבו עינינו כאמור מופנות פנימה, ולא החוצה/ShutterStock

כוכב מרס עדיין בזוית אגרסיבית לאורנוס התזזיתי וגורם למתחים ועצבנות, ונוס הרגשית מביאה איתה פתיחות ואופטימיות רגשית במזל קשת, אבל המהלך המשמעותי ביותר בשמים השבוע הוא כמובן מעברו של מרקורי כוכב התקשורת שלנו שנמצא ממש במעלה האחרונה של מזל קשת, להילוך אחורי, בו ישהה עד ה 23 לדצמבר.

התהליך המשמעותי בשמים השבוע: מרקורי כוכב התקשורת עובר להילוך אחורי במזל קשת. מרקורי הוא כוכב התקשורת שלנו. המיקום שלו מסמל בעיקר את הדרך האופן והסגנון שבהם אנחנו מתקשרים בתקופה הזו. במזל קשת הביא איתו מרקורי בשבועות האחרונים בצד האופטימיות התקשורתית שלו והיכולת לחזור ולהיות ספונטניים ואותנטיים באופן ההרפתקני הקשתי המוכר, גם סגנון פרוע למדי בכוון אלים, כמו שקורה פעמים רבות כשהוא נמצא במזלות השייכים ליסוד האש: השתלחויות אלימות, מלים לא קלות שמופרחות לחלל האוויר בפזיזות, והחלטות מהירות חסרות שיקול דעת אמיתי.

כעת, כשהוא עובר להילוך אחורי, בו ישהה עד ה 23 לחודש, משתנה המגמה: כעת אפשר להתחרט על מעשים שעשינו, על מלים פזיזות שאמרנו, פליטות פה מיותרות, או החלטות גרועות. זה הזמן לקחת צעד אחורנית, להתבונן בשבועות האחרונים באופן בוחן וקפדני, ולנסות ולתקן את הטעויות שעשינו בתקשורת שלנו זה עם זה ועם העולם בכלל, אם באופן מחושב ואם בצורה של יציאות ספונטניות שהרסו לנו יותר מאשר קידמו את התקשורת שלנו עם הזולת.

אולם לפני כן חשוב להבין מה עומד מאחורי הילוכו האחורי של מרקורי, מונח שהכבר הפך חלק מהסלנג שלנו ומונח שגור בפי רבים שהקשר בינם לאסטרולוגיה הוא מקרי בלבד ומצטמצם בקריאת ההורוסקופ השבועי במקרה הטוב, או בהערות מזלזלות הנאמרות בסמול טוק חברתי חביב. כן, גם אלה חושבים 'שיש משהו' בהילוך האחורי של מרקורי, וכמו רבים אחרים מאשימים אותו בהרבה תקלות קטנות, שכחת חפצים, או תקשורת גרועה וחסרת הבנה. הילוכו האחורי של מרקורי עוסק בהיפוך החשיבה שלנו באופן מסוים: הוא עוסק בתהליכים פנימיים, ולא חיצוניים. בצורך בחשבון נפש, ולא בריצה קדימה שדווקא עכשיו נתקלת במכשולים.

אז ככה: מרקורי רץ קדימה כשלושה חודשים ושורף שטח. אחרי כשלושה חודשים הוא נכנס להילוך אחורי לשלושה שבועות, שאני קורא להם שלושה שבועות של עיכול. עיכול והפנמה של כל האינפורמציה שספגנו בשלושת החודשים האלה.

זהו בעצם סוג של פסק זמן קוסמי שבו עינינו כאמור מופנות פנימה, ולא החוצה. מן תהליך שכזה. בתכל'ס מרקורי גם לא ממש הולך אחורנית, אלא בעצם משנה את אופן הסיבוב על צירו, אבל פסיכולוגית הוא מאפשר לנו להתבונן במה שעשינו ולהתחרט, לשנות, ולפגוש את העבר הקרוב והרחוק שוב דרך ידידים שמתקשרים פתאום, אנשים מהעבר שחוזרים לחיינו, וזכרונות שעולים בפתאומיות ומכריחים אותנו להתייחס אליהם בפרספקטיבה קצת אחרת, ביחס להווה שבו אנחנו נמצאים כעת. אולי משום כך ממליצים פעמים רבות לא לעסוק בתקופה שכזו בדברים חדשים אלא בעיקר בסגירת מעגלים ישנים, אם מעגלי תקשורת או מעגלי יחסים, מן חור בזמן שמאפשר לנו לפנות הצידה, לשים בצד את מה שמפריע לנו או את מה שמיותר, ולהמשיך הלאה.

יש כאלה בתוכנו שבמפת הלידה שלהם מרקורי היה בהילוך אחורי בזמן שנולדו: הם אלה שעשויים בהחלט לחגוג עכשיו, ולקדם באופן מהיר דברים שעד עכשיו התעכבו או עלו על שרטון. לאלה בדרך כלל אין חיים קלים ממילא שכן דרך הלמידה של מי שיש במפתו מרקורי בהילוך אחורי היא בעיקר עצמית: קשה להם ללמוד במסגרות ובאופן קונבנציונלי, והם צריכים למצוא תמיד את זוית הראייה הייחודית שלהם. בדרך כלל אנשים כאלה לומדים מנסיונם שלהם, גם בגלל שהם לעשות את ההיפך ממה שלמדו כדרך של ביטוי עצמי ייחודי, או לללמוד לבד ולא במסגרות למידה רגילות שקצת חונקות אותם.

הילוכו האחורי של מרקורי מאפשר לנו לבחון מחדש את חיינו בפריזמה אחרת. כעת כל שיחה רגילה, אפילו סתמית לגמרי עם זבנית בחנות או מתדלק בתחנת דלק, הופכת בקלות לשיחת עומק על מהות החיים, כל שכן שיחות שלנו עם חברים ידידים וקרובים שמביאות איתם צורך בהרהורים על המקום שבו אנחנו נמצאים עכשיו, וצורך להסתכל על הכל מלמעלה, ולהבין דברים באופן פילוסופי משהו. בכל מקרה, הבה נקבל בברכה את הילוכו זה של מרקורי, וננסה להבין עם מה הוא מפגיש אותנו כעת: עם קצת ראש פתוח ומודעות מינימלית, יתכן שדווקא עכשיו יפלו להם אסימונים מעניינים שחיכו זמן רב לשעת הכושר המתאימה.

מי בעיקר יושפע מהילוכו של מרקורי? מזלות תאומים, בתולה, קשת, דגים, ובעצם כולנו, באופן כזה או אחר.

צפו בתחזית השבועית בוידאו:

התחזית השבועית

הפעם ננסה להבין באיזה אזור פעולה יחווה כל אחד מהמזלות את הילוכו זה של מרקורי.

טלה
גם השבוע הזה מתוח למדי, אבל הוא נרגע לקראת סופו. מרס שליט המזל שלכם עדיין בזוית עימות לאורנוס התזזיתי, אבל הזוית נחלשת בהמשך. זה השבוע האחרון של מרס במזל מאזניים – בשבוע הבא יעבור למזל עקרב, ואז יהיה קצת בעייתי יותר 

שור
מיקומה של ונוס שליטת המזל שלכם במזל קשת הופך את חוויית היומיום שלכם למהירה ואינטנסיבית הרבה יותר מתמיד. בנוסף גם הילוכו האחורי של מרקורי לא תורם לשקט שלכם: חשוב השבוע לפעול בזהירות מכסימלית, ולא לבזבז כספים שלא לצורך.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם עובר השבוע להילוך אחורי במזל קשת המאכלס את בית הזוגיות והיחסים. זהו זמן טוב לפסק זמן בחשיבה הזוגית, תוך נסיון להבין טוב יותר את הפרטנרים שלכם, ולשתף במחשבות ובדאגות. זמן טוב לסיים יחסים שמיצו את עצמם.

סרטן
מקבץ הכוכבים הגדול שבמזל קשת לא עושה לכם חיים קלים בימים אלה, כשדברים קורים אחרת הן בקצב והן ברצף ממה שתכננתם. אבל הפניית האנרגיה הזו לתחום המקצועי תעזור לכם לקדם דברים שחשובים לכם, ולא לקחת אותם באופן אישי. היו מעשיים!

אריה
השמש שליטת המזל שלכם שוהה במזל קשת המלהיב, המאכלס את בית הרומנטיקה והיצירתיות שלכם, שם נמצאת מהשבוע גם ונוס וגם..מרקורי בהילוך אחורי. יתכן וקשר רומנטי מהעבר יחזור כעת, בזכרון או בפועל. זמן לסיים רומנים, או להתחיל רומנים חסרי סיכוי.

בתולה
מקבץ הכוכבים הגדול במזל קשת מצביע על מיקוד גדול מאוד של פעילות בנושאי בית ומשפחה. הילוכו האחורי של מרקורי פה מצביע על צורך לשדרג את התקשורת המשפחתית. יתכן וכאן יעלו כמה זכרונות פרשיות או מלים מהעבר, וידרשו טיפול שורש אמיתי. מעניין.

מאזניים
הילוכו האחורי של מרקורי בבית התקשורת שלכם מהשבוע מביא איתו סוג אחר של תקשורת עם העולם: למאזנאים פעמים רבות קשה לשים גבולות, ויתכן ודווקא עכשיו תוכלו לשים אותם ביעילות, או להגדיר מחדש את הרצונות שלכם. הגיע הזמן לתקשורת בונה – ויוזמת!

עקרב
הילוכו האחורי של מרקורי בבית החומר והכספים שלכם דורש כעת התייחסות אחרת לנושא. יתכן וזה הזמן לישיבה עם פקיד הבנק או מנהל הסניף ולנסיון לקבוע דרך כלכלית חדשה, לסגור אובדראפט שלא הצלחתם לסגור עד כה, או בכלל לשנות כוון וחשיבה בנושאים הכספי והכלכלי.

קשת
גם השמש גם ונוס הרגשית וגם מרקורי כוכב התקשורת נמצאים כעת במזל שלכם, אלא שמרקורי מתחילת השבוע פורץ בהילוך אחורי, ומביא איתו זמן מעניין מאוד לקשת שלנו: זמן לחשבון נפש אמיתי עם עצמכם לגבי המטרות שלכם, ולגבי כוון הפעולה הכללי והתדמיתי מול העולם.

גדי
מקבץ הכוכבים הגדול במזל קשת מצביע על מיקוד הרבה פעילות מאחורי הקלעים, ולא במרכז הבמה. חשוב מאוד בימים שכאלה לנקות משקעים רגשיים שהצטברו ולדבר על הכל, ולא להשאיר בבטן כעסים ותסכולים. זמן לדאוג לעצמכם בימים אלה, ובעיקר – לנוח.

דלי
זוית העימות בין מרס האגרסיבי לאורנוס שליט המזל שלכם גורמת לעצבנות וחוסר שקט כמו גם רצון לנתק קשרים ולזכות ביותר ספייס וחופש אישי, אולם נחלשת בהמשך. הילוכו האחורי של מרקורי עלול להביא ויכוחים ואי הבנות עם מוסדות וארגונים, ועם חברים טובים.

דגים
בית הקריירה שלכם עמוס במיוחד: השמש, ונוס הרגשית ואפילו מרקורי בהילוך האחורי נמצאים שם. השמש וונוס מביאות איתן הצלחה מול קהל והרבה קסם אישי, אבל מרקורי עלול להביא שינויים מול סמכויות, פיטורים או עזיבות, וצורך לשדרג התנהלות או מטרות בקריירה.

לדף של יאיר טריבלסקי - אסטרולוגיה חכמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully