וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע: 3-9 בספטמבר 2017

על פניו זה נראה כאילו סוף סוף כל מה שלא עבד בשבוע הקודם עומד להשתנות, נכון? אז זהו, שלא. אנחנו עלולים לסבול עדיין מקושי לבצע את מה שרצינו ושוב ניאלץ לגלות סבלנות בגלל חוסר שיתופי פעולה או אי הבנות שונות

עובדים על פרויקט. ShutterStock
אנחנו עלולים לסבול עדיין מקושי לבצע את מה שרצינו ותכננו/ShutterStock

השבוע שעבר היה לא קל, אבל לעומת זה שמתחיל... אז במבט זעיר מלמעלה (תפסתי איזה ענן פנוי כי מלמטה באמת אי אפשר לראות כלום השבוע) הנה מה שאני רואה: כוכב אחד – ודווקא מרס, כוכב האקשן - משנה מזל ואמור להיות מעשי מתמיד, אך דווקא הוא מאבד זויות (וכוח) ונשאר תשוש מתחת למזגן הקוסמי שם למעלה. פלנטה אחרת – דווקא רגשית ומתוקה בדרך כלל, הלא היא ונוס שלנו - מקבלת וילון מטשטש לעיניים, והלב הולך לאיבוד וביחד איתו גם הראש, לפחות ליומיים שלושה. השמש, מיקוד הדברים – היא לא רואה ממטר את מה שקורה, בזמן שנפטון מציב מולה מסך עשן שמסתיר הכל. לאן הולכים, איך ועם מי? ממש לא ברור השבוע.

בזמן שכל הכוכבים מדשדשים להם במבוכה, והמעורבות הרגשית שלנו הופכת גבוהה ומטרידה בעיקר כשאנחנו מנסים לפעול באופן מעשי, ואיכשהו גם הכל מתבלבל בגלל הילוכו האחורי של מרקורי כוכב התקשורת שלנו שנראה אינסופי עם כל הטעויות, שכחת הארנק/המפתח/הסלולרי, אי ההבנות, וקלקול המכשירים החשמליים וכל מה שמעביר אינפורמציה בכלל, אז תודו שלרגע זה נראה כאילו כל זה מכוון אישית אלינו ונגדנו, נכון? כל זאת ועוד בתחזית השבועית שלנו.

התהליכים המשמעותיים של השבוע:
* מרס כוכב האקשן עובר למזל בתולה ולא יוצר שם זויות עם כוכבים אחרים.
* ונוס 150 נפטון.
* שמש 180 נפטון.

המעבר המשמעותי של השבוע – זהו מעברו של מרס, כוכב האקשן והיזמה שלנו, ממזל אריה האקטיבי למזל בתולה המעשי. על פניו זה נראה כאילו סוף סוף כל מה שלא עבד בשבוע הקודם עומד להשתנות, נכון? מזל בתולה הוא הרי מזל פרקטי מאין כמוהו, וסוף סוף אפשר להתמקד בעובדות. אז זהו, שלא. המעבר של מרס אמנם מביא איתו תחושה שדברים זזים סוף סוף, אבל לפחות השבוע זו עדיין רק תחושה: מרס לא יוצר שום זוית עם כוכב אחר, מה שאומר שאין עדיין לאן להעביר את כל האנרגיה הזו שהצטברה לה בשבועיים האחרונים, חלקה מטעויות וחלקה האחר בגלל תסכול מהטעויות האלה, ואנחנו עלולים לסבול עדיין מקושי לבצע את מה שרצינו ותכננו, ושוב ניאלץ לגלות סבלנות בגלל חוסר שיתופי פעולה או אי הבנות שונות עד שסוף סוף יתרצו הכוכבים ויסכימו לשלוח למרס האבוד שלנו - כוכב שאמור להיות סופר אנרגטי ובטרייה קוסמית ענקית כשלעצמה - כמה צ'אנלים שדרכם יוכל להזרים את האנרגיה הכלואה והתקועה שהוא גורר איתו, כדי שהקיץ הזה לא יהפוך להיות אחד המתסכלים שהיו לנו, וזה עוד בתחילת שנת הלימודים והעבודה והבלגן ומה לא.

קצת סבלנות בדרך כלל עוזרת לנו לשמור על פרופורציות. העניין הוא שהפעם אנו זקוקים להרבה יותר מהמצרך הזה, ולא בטוח שנמצא. צפו לפחות לדרמה אחת כשסף התסכול יגיע לשיא, ולכן לפני שנקלקל יחסים יפים בגלל גישה עצבנית וחסרת שקט, אולי כדאי שנצא לחוף הים או לחיק טבע פנוי כלשהוא שלא טוגן לחלוטין, ונשאג פעם ופעמיים כדי לשחרר את האנרגיה הזו, אל מול העננים הקטנים המעצבנים האלה למעלה שהדמיון בינם לבין ענני גשם אמיתיים שגם מורידים גשם, גשם אמיתי רטוב ולח, הוא מקרי לגמרי.

מי בעיקר מושפע ממעברו של מרס? מזלות טלה, מאזניים, בתולה, דגים, סרטן, גדי, תאומים וקשת. אבל האמת שלא רק מרס אשם בתחושה הזו. נפטון אשם לא פחות, ואולי קצת יותר.

הזוית הקשה של השבוע – זו זוית העימות בין השמש, מיקוד הדברים, לבין כוכב נפטון הרגשי. על פניו זו נראית כמו זוית מתסכלת למדי. השמש שאמורה להביא איתה עוצמה ויזמה, ועוד במזל בתולה השייך ליסוד האדמה המעשי, נכנסת לעימות עם כוכב נפטון הרגשי, המטשטש ומערפל תכניות ויזמות בדיוק מהסוג המעשי שאנו זקוקים לו כעת.

הזוית הזו מביאה איתה מעורבות רגשית גבוהה במיוחד בכל נושא ובכל החלטה, שגורמת לנו לפעול דרך הלב – או לחילופין דרך בלוטת האדרנלין – ולא דרך הראש דווקא, ובמקום להתייחס לצד הלוגי והפרקטי של הדברים - לפעול לפי מצבי הרוח שלנו שמשתנים השבוע במהירות, או לפי קריזות של רגע וגחמות רגשיות ילדותיות, שאין בינן לבין ההגיון שאנחנו מבקשים לראות בתוצאות החלטות שלנו, ולא כלום.

התוצאה – שרשרת של טעויות בשיפוט ובשיקול הדעת: אנו משקיעים הרבה מדי מאמץ ,הסברים וגישה הגיונית שעלולה להתקל בחומות של אי הבנה, במקום שבו נחוצה לפעמים רק מילה טובה או אפילו חיבוק, ומעט מדי במקום שבו עולות תגובות של כעס ורוגז בגלל מילה אימפולסיבית או קושי טכני, במקום להשתמש בגישה הגיונית פשוטה שיכולה לפתור כל בעייה ברגע. הדרמה שמגיעה עקב סיטואציות מהסוג הזה, עלולה בקלות לגרום לתחושה שהדברים מכוונים נגדנו אישית ברמה הטראגית בתחילה וברמה הקומית בהמשך, עם קצת מודעות ויכולת התבוננות בדברים מבחוץ, אך גם כאן, התסכול עלול להיות בלתי נמנע, וחבל.

מה עושים? מתאפקים, זוכרים שזו זוית זמנית ועוד מעט היא תגמר, ומנסים להפעיל את החיוך ההוא שדיברתי עליו לפני שיגיעו התסכול והיאוש ומשם ההתפוצצות, ואז כבר יהיה מאוחר מדי לחיוכים או לכל ג'סטה אחרת של טוב לב, וואט סו אבר.

מי בעיקר יושפע מהזוית הזו? מזלות אריה, דלי, שור, עקרב, דגים קשת תאומים ובתולה.

נשימה עמוקה בעבודה. ShutterStock
קצת סבלנות בדרך כלל עוזרת לנו לשמור על פרופורציות/ShutterStock

הרגשות השבוע – אם לא די בכל מה שכתבתי עד עכשיו, מגיעה לה עוד זוית רגשית עד רגשנית, דביקה ומציפה מהסוג האבוד המוכר שנפטון המעצבן שלנו מביא איתו: זו זוית של מתח בין ונוס הרגשית, לנפטון הרגשי עוד יותר.

נשאלת השאלה: איך יכולה להיות זוית של מתח בין שתי פלנטות, שהן רגשיות כל כך, ואחת מהן – נפטון – היא בכלל אוקטבה גבוהה יותר של השניה – ונוס? (רגע, מה זאת בכלל אוקטבה? אוקטבה זה כאילו הבסיס הרגשי של ונוס אבל בגדול, למשל – אם אצל ונוס אנחנו מאבדים את האגו כשאנחנו מתאהבים למשל, אצל נפטון הוא נעלם לגמרי, ולא רק כשמתאהבים. חיים בלי אגו, למרות כל מה שכתוב בכל התורות הרוחניות, הוא לא תענוג גדול מדי, אלא אם אתה פקיר שמוכן מראש לוותר על הכל, ולישון על מיטת מסמרים ועוד בלי מזגן! יש אנשים שחזרו מהודו ומספרים שפגשו אנשים כאלה. ונוס ונפטון. ובכן, כמו בין שתי חברות טובות שמתחרות לעיתים זו בזו במידת הפניקה שכל אחת מהן מגיבה מול המציאות, כך גם שתי הפלנטות האלה.

נושא המתח גם הוא מעניין: לכאורה המדובר אכן בשתי פלנטות שנקודת המוצא והבסיס שלהן הוא אכן רגשי, אמה מה – כל אחד מהן נמצאת במזל אחר השייך ליסוד אחר, והוא משפיע אחרת על סגנון הפעולה והביטוי שלהן כרגע. בעוד ונוס הרגשית שלנו נמצאת במזל אריה הסופר דרמטי והמוחצן מאוד, כך שכל דרך הביטוי הרגשי שלנו היא דרמטית וסוערת, הרי שנפטון עצמו נמצא עכשיו במזל דגים עליו הוא שולט, והאימפקט של המזל הזה הוא הפוך מזה של הבתולה המעשית: נפטון גורר אותנו למטה, אל מבוכי הרגש האבוד, העגום, חסר המוצא, זה שמוצף רגשית בקלות ולוקח את הרגשות האלה למקום סגור מופנם, ולפעמים אפילו דכאוני משהו.

התוצאה הכוללת של זוית המתח הזו היא איפה צביר רגשות משתנה במהירות שנע מעלה מטה, בין אוסף של אפים ודאונים שמופעלים ברגישות יתר על ידי כמעט כל גורם שהוא, החל מטלפון שלא מגיע או טעות בחדר במלון, וכלה באיבוד כרטיס הטיסה כשאנחנו ממש בשדה, או במלה כועסת שנאמרה לא במקום. בכל מקרה, האימפקט עלינו הוא דומה: תחושה שהעולם הוא מקום לא יציב ואין בו טיפת בטחון, ושהו בעצם סוג של אוקיינוס שמתנדנד תדיר מתחת לרגלינו, ושאין לנו שום שליטה על גליו, לא משנה מה נעשה.

תחושת חוסר השליטה הזו עלולה לגרום לנו להגיב בדרמה רגשית, או במצבי רוח מופנמים ומסתגרים, תלוי גם בשאר הכוכבים שבמפת הלידה שלנו, אך בשום מקרה היא לא משאירה אותנו אדישים למציאות החיצונית ולגרויים שהוא שולחת אלינו. כל שצריך עכשיו הוא לנשום עמוק לפני שאנחנו מגיבים, בפניקה בכעס או בעצב, לעצור לרגע, לחוות את טיל הרגשות המהיר הזה ואז.. לאפשר לו לחלוף דרכנו, מבלי להשאר בתוכו, או להשאב אליו: פשוט להתבונן בו בחיבה, ענן רגשי זעיר שהגוף שלנו יצר כתגובה לתרכובת כימית מסוימת שההורמונים שלנו הפרישו, והנפש נאחזה בו והפכה אותו לקונספט רגעי שלו אמירה משלו, כאילו יש לה באמת נפח אמיתי משלה.

אז גם כאן – זהו, שלא. אין לו כל נפח. ואם נחוה אותו רגע או שנים ואז ניתן לו לחלוף, נוכל לחזור לעצמנו המוכר, הבטוח, היציב, זה שהיה כאן שתי דקות קודם, ואפילו לחייך אליו בחיבה: תודה שאפשרת לנו לחוות אותך, אמיגו, אבל לא בגללך אני הולך לריב עכשיו עם חבר רק בגלל ששכח להתקשר אליו בזמן, קפיש? נו פאקינג וואיי.

מי בעיקר יושפע מהזוית הזו של ונוס ונפטון? מזלות שור, מאזניים, דגים, בתולה, סרטן, גדי, וטלה.

אם נוסיף לכל הסמטוכה הרגשית הזו את הילוכו הבלתי נגמר של מרקורי בהילוך אחורי וכל הבלגן שהוא מביא, נבין שלא שכפ'צ אנחנו צריכים עכשיו כדי להתגונן מכל אלה, אלא בעיקר הגיון בריא, כמה החלטות פרקטיות שאי אפשר להתווכח איתן, ציפיה סבלנות, ואם אפשר – גם מינון גבוה במיוחד של הומור בריא. מה אומר... אבעיי געזונט, חברים, או במלים אחרות - שבועטוף!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זוג בהלם. ShutterStock
כל דרך הביטוי הרגשי שלנו היא דרמטית וסוערת/ShutterStock

התחזית השבועית

טלה
מרס שליט המזל שלכם עובר השבוע למזל בתולה,השייך ליסוד אדמה, מה שאומר שבחודשיים הקרובים תוכלו סוף סוף למצוא קרקע פרקטית לרעיונות וליזמות האחרונות שלכם. אמה מה, השבוע לא יוצר מרס זויות עם כוכבים אחרים כך שאקשן אין, והיזמות – יחכו.

שור
ונוס שליטת המזל שלכם ממשיכה לנוע במזל אריה האסרטיבי, כשהיא מייצרת אנרגיות חיוביות ביחסים בתוך הבית והמשפחה. אולם זוית של מתח עם נפטון עלולה להביא איתה שיקולי דעת מוטעים, והחלטות שגויות. נסו לדחות אותן לשבוע הבא.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם ממשיך לנוע בהילוך אחורי, ומיקומו במזל אריה מחזיר את הדרמות אל מערכות היחסים, בעיקר כשהמדובר בדברים שעד עכשיו נשמרו מתחת לפני השטח, ועכשיו יוצאים בגדול. נסו להפוך את הדברים ליצירתיים ואפקטיביים, ולא לנתק קשרים.

סרטן
חזרתו של מרקורי כוכב התקשורת בהילוך אחורי לבית החומר והכספים שלכם, עשויה להביא איתה חשבון נפש אמיתי בכל הנוגע לצד הכלכלי של החיים. זהו זמן לסגור אוברדראפט, לחזור ליציבות, ולשנות גישה בכל מה שנוגע להוצאות ובזבוזי כספים, סרטנונים.

אריה
השמש שליטת המזל שלכם שוהה במזל בתולה, ומנסה להכריח אתכם לנהוג בחכמה בכל מה שקשור לחשבון הבנק שלכם, אריות. מעברו של מרס למזל בתולה והזוית עם נפטון עלולים לגרום לתואה ההפוכה. נסו לא להוציא על מה שאין לכם בו צורך אמיתי, אריות.

בתולה
הצירוף של שני הכוכבים האקטיביים על פני גלגל המזלות במזל שלכם, השמש שחוגגת לכם יום הולדת ומרס כוכב האקשן, עשויה להסעיר את עולם הבתולה המאופק והמעשי. הגיע הזמן לעשות מעשה, אבל כשהמדובר במרס מדובר גם בגישה תוקפנית ובפתיל קצר. זהירות.

מאזניים
ונוס שליטת המזל שלכם כעת במזל אריה, ומרחיבה את עולמכם החברתי, מאזנאים. זהו זמן מצוין להכיר כמה וכמה אנשים חדשים, ולהרחיב את המעגלים החברתיים שלכם. זוית של מתח בין ונוס לנפטון עלולה להביא איתה הוצאות בלתי צפויות, אשליות ופנטזיות. קרפול.

עקרב
שהותם של השמש ומרס במזל בתולה, מרחיבה את יכולת ההשפעה של מוסדות וארגונים על הפעילות שלכם, ולהיפך. זהו זמן מצוין למצוא לכם שותפים או בני ברית לדרך או לרעיון, אך להזהר מלשבור את הכלים כשדברים לא קורים כפי שרציתם. לא קל, אבל אפשרי.

קשת
שהותם של השמש ומרס בבית הקריירה והדרייב שלכם, מגבירה את הרעב והאמביציה, ומעודדת אתכם להתמודד עם אתגרים גדולים במיוחד. חשוב להזהר עכשיו שלא לריב עם סמכויות או אנשים שעוזרים ומסייעים לכם: ויכוחים ואי הבנות עלולים לקלקל עכשיו יחסים יפים.

גדי
הצורך להתפתח ולהרחיב אופקים, הולך ומתחזק: השמש ומרס מגבירים את הרצון לנסוע ולחוות, להכיר אנשים חדשים ומעניינים, ולחזק קשרים עם חו'ל. השמש ומרקורי בהילוך אחורי במזל אריה, לעומת זאת, מזהירים מלקיחת סיכונים שלא לצורך, רגשיים וכספיים.

דלי
השמש במזל דלי מגבירה את הצורך בשיחות נפש ועומק, ובתובנות פנימיות חדשות. ונוס הרגשית והילוכו האחורי של מרקורי במזל אריה לעומת זאת, מכריים אתכם לנהל דיאלוג אמיתי ובגובה העינים עם הפרטנרים שלכם, ולהגדיר מחדש את הצרכים הרגשיים מקשר קרוב.

דגים
השמש ששוהה במזל בתולה מול המזל שלכם, מאפשרת לכם להעמיק קשר קרוב, או לחילופין להגדיר מחדש ואת הצרכים שלכם מקשר כזה, כדי לשפר ולשדרג. זמן מצוין לשיחות עומק של אחד על אחד, לדיאלוג אמיתי בגובה העינים, לפתרון בעיות ביחסים או לדייט מקסים.

לאתר של יאיר טריבלסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully