וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב כוכבי השבוע: 25 ביוני עד ה-1 ביולי 2017

שבועות מתוחים עוברים עלינו ונראה שהשבוע הזה לא יוצא מהכלל. הפעם הכוכב המרכזי שמודגשת פעילותו הוא מרקורי, כוכב התקשורת שלנו

הזויות שמרקורי יוצר השבוע עם מרס ופלוטו, שני הכוכבים הכוחניים והיצריים האלה, לא עושות לנו חיים קלים השבוע, הן בכל מה שקשור למילים שלנו, והן בכל מה שקשור לתגובות, ולתקשורת בכלל.

התהליכים המשמעותיים של השבוע:
מרקורי כוכב התקשורת צמוד לכוכב מרס
מרקורי כוכב התקשורת בזוית של עימות לכוכב פלוטו.

הזוית הקשה של השבוע – זו בעיקרון זוית העימות בין מרקורי, כוכב התקשורת שלנו, לבין כוכב פלוטו היצרי והכוחני. בעצם כל זוית שיוצר מרקורי עם כוכב פלוטו אינה קלה, חוץ מהזויות ההרמוניות במידה מסויימת, אבל זוית העימות של השנים האלה כשמה כן היא: מעמתת אותנו עם העולם הרגשות העוצמתי והכוחני של פלוטו, עולם שנמצא גם בכל אחד מאתנו, עמוק בפנים.

פלוטו הוא אותו כוכב שאחראי על הרגשות ה'שליליים' בחיינו, ועל ביטויים ביומיום. כעס, תסכול, חימה, הרצון להרוס הכל כשאנחנו מרגישים חוסר אונים, או הזעם המכלה אותנו כשאין לנו יכולת לבטא אותו, או אולי הרצון ללכת עד הסוף ועל כל הקופה כשאנחנו מרגישים שאנחנו צודקים, ולא מעניינת אותנו התוצאה הסופית שהיא הרס הקשר – כל אלה הן דוגמאות לדיאלוג הזה בין כוכב התקשורת שלנו, לעוצמות החבויות בתוכנו, שלא רואים אותן כל כך ביומיום.

עד שהמציאות מכריחה אותנו להביט פנימה ולהתמודד איתן כפי שהן או לפגוש אותן מולנו, אם בדמות אדם כוחני שמייצג אותן בחיינו, או בדמות אירוע שמפעיל אותנו בעוצמה, לטוב ולרע. ואולי זה המקום שמכריח אותנו לתת לרגשות שבדרך כלל אנו מחזיקים בשליטה עמוק בפנים, להגיח החוצה, כשהמציאות החיצונית הופכת קשה מנשוא, לפחות מבחינת האגו שלנו וצרכיו?

אחת מדרכי הביטוי של הזוית הזו היא הדרך שבה הרבה מאוד מהשיחות שלנו השבוע הופכות לויכוחים, ומכאן הדרך לדרמות למיניהן קצרה למדי, שכן הזוית הזו מקצינה במהירות עמדות, והטוטאליות שמאפיינת את דרכי הפעילות של פלוטו לוקחת אותנו במהירות אל הקצה. לא קל.

אז מה עושים? ראשית, מודעים לתהליך הזה, ומחליטים מראש עד להיכן נאפשר לעצמנו להגיע בויכוח, ומתי צריך לעצור ולומר – עד כאן. אנחנו לא מסכימים – הבה נחפש מכנה משותף כדי שנוכל להמשיך את הדיאלוג. הומור היא דרך נוספת שדרכה אפשר להסתכל על הדברים, בעיקר במידה גבוהה של מודעות שמאפשרת לנו לא לקחת את עצמנו ברצינות תהומית כל כך, אלא גם לחייך מדי פעם, ולעצור כשהלחץ הולך ומתגבר.

דרך שלישית היא להחליט מראש שלא מתווכחים ולא משנה מה קורה או מה אומר הצד השני, אלא מחפשים מראש מכנה משותף מסויים כדי להתחיל ממנו לנהל דיאלוג פורה, ולא להכנס לסיטואציה שבה כל אחד מהצדדים נושא מונולוג ארוך מבלי להקשיב לשני. תקשורת – זהו שם המשחק השבוע, ומרקורי רק מדגיש את הקושי לנהל אותה באופן מוצלח ויעיל, אלא אם ניקח מרחק מסויים, ונסתכל על הדברים מהצד, ואם אפשר לעשות זאת גם בחיוך משועשע כי אז הדרך לפתרון תהיה קצרה במיוחד...

מי בעיקר יושפע מהזוית הזו? מזלות תאומים, בתולה, עקרב, שור, אריה ודלי.

הזוית המרגיזה של השבוע – זו הצמידות של כוכב מרקורי שלנו עם כוכב מרס, העוסק ביזמה פעולה וביטוי ישיר של האגו. פעולתה של הזוית הזו דומה לא מעט לזוית העימות עם כוכב פלוטו: גם כאן מוקצנות העמדות די במהירות, וגם כאן עלולה להופיע אלימות מסויימת בשיחה, שתלך ותקצין ככל שהעמדות יהפכו קיצוניות יותר, ומפלס הדרמה יעלה יותר ויותר.

ההבדל הוא בניואנסים: בזוית הזו הקונפליקט הוא בהזדהות עם הדיעה שלנו, עד להפיכתה ממש לחלק מאתנו, ומכאן גם המלחמה עליה והגישה הלוחמנית שמתחזקת ככל שהויכוח מתלהט. בעוד בזוית העימות שבין מרקורי לפלוטו המדובר בעקרונות וברגשות עוצמתיים היוצאים לאור הקשורים לטריטוריה ולכעסים, כאן הויכוח יכול להתחיל ברמה לא אישית כלל, למשל ויכוח שבו שני הצדדים מבטאים דיעה פוליטית שונה, ויכוח על תפקוד הממשלה, על מחירי הדיור, וכו.

הנושאים עצמם כאמור אינם אישיים, אולם תחת הזוית הזו אין מלים כאלה, לא אישי: הכל הופך אישי וברמות גבוהות, הכל טעון מאוד, והכל עוצמתי ודרמטי מאוד. ויכוחים כאלה שמתחילים בנושא לא אישי יכולים מהר מאוד לגלוש לפסים אישיים מאוד, עד כדי ניתוק קשרים רק בגלל הבעת דיעה שונה, שגוררת בעקבותיה תגובה חסרת פרופורציות, ואפילו אלימות מילולית.

הצמידות בין מרקורי לכוכב מרס עוסקת בעיקר בהזדהות במינון גבוה מדי עם הרעיונות והדיעות שלנו, והמלחמה עליהן עלולה לגבות מחיר יקר מיחסינו הקרובים והרחוקים. אולי משום כך כדאי לדעת גם מתי להפסיק את הויכוח, ולומר: אני מבין שאתה חושב כך, אבל דעתי שונה.. ועכשיו – מה עם כוס קפה?

כן, גישה חכמה ומודעת יכולה להפסיק ויכוחים כאלה עוד באיבם, ולמנוע את כל המלים החריפות שמגיעות בהמשך, שאותן קשה למחוק אחר כך מהזכרון ומחיינו... חשוב לא פחות הוא להמנע מהודעות כועסות בוואטסאפ למשל, שם הפיתוי לומר את דעתך באופן מיידי ובלי פשרות גדול, אבל משם קשה יותר לסגת שכן את ההודעות האלה אי אפשר למחוק, והאפקט שלהן משמעותי לטווח ארוך אף יותר ממלים שנאמרו בקול. אחר כך בלילה אנו מצטערים על מה שכתבנו או אמרנו, או לפחות על ניסוח הדברים, אבל קשה להחזיר את הגלגל לאחור, בטח תחת זויות כאלה של מרקורי.

אז מה עושים? לא מאפשרים למרקורי, לפלוטו, למרס ולבלוטת האדרנלין שלנו לקבוע את החוקים, אלא קובעים אותם מראש – ובעצמנו, כך שהשליטה תשאר אצלנו ורק אצלנו בסופו של דבר, ורק אנחנו נהיה אלה שנבחר מה לומר, מתי, איך לצאת החוצה ממעגל ויכוחי אלים שמתפתח, ואם למרות הכל הדברים קרו – איך לקחת אחריות, ובגישה בוגרת להתנצל, ולנסות להתפייס. זה לא יהיה קל השבוע, בודאי לא תחת זויות תקשורתיות כלה שיכולות גם לקבל כוון אלים כמו שאנחנו עלולים לקרוא בעתון, אבל עם מינון גבוה במיוחד של מודעות ושליטה – נעבור גם את זה ואפילו בהצלחה.

מי בעיקר יושפע מהצמידות הזו? מזלות תאומים, בתולה, טלה, מאזניים גדי וסרטן.

משפחה משחקת יחד משחקי קופסה. ShutterStock
להחליט מראש שלא מתווכחים ולא משנה מה קורה/ShutterStock

התחזית השבועית

טלה
מקבץ הכוכבים הגדול במזל סרטן כולל מרס שליט המזל שלכם לא עושה לכם חיים קלים. גם הצמידות עם כוכב מרקורי אינה קלה עבורכם, למרות שחלק מכם יהיו תקשורתיים מהרגיל ויצליחו אפילו לומר באופן יעיל יותר את מה שחשוב לכם. חשבו פעמיים על המילים.

שור
ונוס שליטת המזל שלכם שוהה עדיין במזל שלכם, ומביאה איתה רגעים נאים של ביטוי רגשי עדין, ופה ושם גם עצלנות לא אופיינית לשור החרוץ שלנו, אכילת יתר, ואולי גם מיקוד בפינוקים ולא בעיקר. בעיקר זהו מצב הרמוני ונעים, אבל מעט פסיבי. אל תבזבזו כספים.

תאומים
מרקורי שליט המזל שלכם הוא כוכב השבוע בצמידות שלו עם מרס האסרטיבי, ובזווית העימות עם פלוטו היצרי. התקשורת שלכם אינה קלה השבוע, המעורבות הרגשית גבוהה מהרגיל, וחשוב לא להיכנס לוויכוחים מיותרים שעלולים להתפתח בקלות למלחמת עולם זעירה. סבלנות.

סרטן
מקבץ הכוכבים שבמזל שלכם השבוע – השמש מרקורי ומרס – לא עושה לכם חיים קלים. החיים דורשים כעת לא מעט, והמחויבויות שלכם עלולות להביא איתם קונפליקטים בין הרצונות שלכם לבין רצונות של אחרים, ומה שחשוב באמת. קצת סבלנות ואורך רוח, הכל ייפתר.

אריה
השמש שליטת המזל שלכם ממשיכה לנוע במזל סרטן השייך גם הוא ליסוד המים, מה שאומר מעורבות רגשית גבוהה במיוחד, וקושי לקבל החלטות כשהרגש שולט. מה עושים? מתייעצים שוב ושוב, מתבוננים בדברים מבחוץ, ואחרי כל זה – מתמסרים באהבה לתהליך.

בתולה
מקבץ הכוכבים במזל סרטן אמור לפעול השבוע לטובתכם, בעיקר דרך שיתופי פעולה מסוגים שונים, וברית עם אחרים. אבל הצמידות של מרקורי עם מרס והעימות עם פלוטו, עלולים לגבות מחיר רגשי לא קטן כשאתם צריכים להילחם על עקרונות. שנאמר: בעדינות – אך בתקיפות.

מאזניים
ונוס שליטת המזל שלכם ממשיכה לנוע במזל שור, ודורשת מכם לא מעט ובעיקר בצורך להישען באופן חכם על הקרקע, ולעשות סדר בכל מה שקשור לחומר, כספים, וחשבון הבנק. מקבץ הכוכבים בבית הקריירה שלכם דורש שדרוג תדמית, וקבלת כמה החלטות במקביל. אוף.

עקרב
ונוס הרגשית ממשיכה לשוט בבית הזוגיות והיחסים שלכם, ולנסות ולעזור לכם לשדרג את הקשרים הקרובים. אולם זוית העימות בין מרקורי כוכב התקשורת לפלוטו שליט המזל שלכם, עלולה ליצור ויכוחים ועימותים... זהירות; היו קצת פחות צודקים, וקצת יותר חכמים..

קשת
מקבץ הכוכבים הגדול במזל סרטן מביא איתו מעורבות רגשית גבוהה שמכבידה לא מעט על דרך קבלת ההחלטות שלכם. זוית פרקטית בין יופיטר שליט המזל לשכם לבין סטורן, לעומת זאת, מאפשרת שתופי פעולה נאים גם עם שותפים וגם עם סמכויות, לשם שינוי.

גדי
זויות נאות שיוצר סטורן שליט המזל שלכם עם הכוכבים אורנוס וסטורן, מאפשרות לצאת קצת מד' האמות שלכם, ולחפש לכם שותפים ובני ברית לעשיית משותפת שתשתלם בהמשך. זמן טוב להאציל סמכויות, ולא לפעול לבד. שבוע מעניין שמתאים להתחלות חדשות.

דלי
ונוס הרגשית שבמזל שור מעניקה לכם ימים יפים בחיק המשפחה, בתנאי שתשקיעו קצת יותר בתחושת הביחד. מקבץ הכוכבים במזל סרטן מביא איתו טאץ' רגשני לא אופייני, ואתם זקוקים לקצת יותר ספייס כעת. זמן להרחיב את המעגל החברתי, ולהכניס אליו ידידים חדשים.

דגים
דגים הוא אחד המזלות היותר רומנטיים על פני גלגל המזלות, אבל כאשר בנוסף הוא פוגש מקבץ כוכבי גדול עם שלושה כוכבים נוספים בבית הרומנטיקה והיצירתיות, הרי שהלב והדמיון עובדים שעות נוספות. דרמות רומנטיות? התרסקויות והתאהבויות? שש: לאב איז אין דה איר.

לאתר של יאיר טריבלסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully