וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מספרים הכוכבים על ההתרחשויות האחרונות בארץ?

22.8.2011 / 13:25

לאן תוביל ההסלמה בדרום ומה יעלה בגורלה של המחאה החברתית? הכוכבים מספרים על ההתרחשויות האחרונות בארץ - מאמר שני בסדרה

במאמר הקודם כתבתי כאן על אורנוס התזזיתי במזל טלה, שהוא כוכב חברתי המביא איתו שינויים לא מעטים בעיקר במישור החברתי, כשהוא בזווית לפלוטו ששוהה במזל גדי מזה כשנתיים פלוס מינוס, שם הוא הורס את הבועה הכלכלית ובונה מחדש את הכלכלה העולמית על ידי הריגת פרות קדושות והרס מיתוסים שונים. כעת השניים האלה בזווית זה לזה, ממשיכים להביא איתם את רוח המרד למקומות שונים בעולם. זה יכול להיות הרסני וברוטלי כמו בבריטניה או מאופק, חמוד ומלווה בשירה בציבור כמו אצלנו, אבל רוח המהפכה הזו באוויר, ללא ספק.

אז מה באמת קורה אצלנו? ובכן, אפשר לומר שהשינוי בתנועתם של השניים האלה מהשנה שעברה יחסית לשנה הזו, הוא בעיקר בזווית שהם יוצרים עם ונוס הרגשית שנמצאת במפת המדינה בתחילת מזל סרטן. אולם הזווית הזו אינה רק מהפכנית - היא גם עלולה להיות אלימה. בפעם הקודמת כשהיתה זווית דומה לזו, התרחש מבצע עופרת יצוקה. אלימות ואפילו מעט יותר מזה, כמו מלחמה קטנה בקנה מידה גלובלי, בהחלט אפשרית בתקופה זו שבה גם מרס יוצר זווית של צמידות עם ונוס, וגם אורנוס ופלוטו משתתפים.

ונוס אחראית במפת לידה אישית על נושאים הקשורים לרגשות, לנתינה וזוגיות, ובמזל סרטן – על כל מה שקשור לבית ולמשפחה. האופק של מפת המדינה הוא במזל עקרב, ומזל סרטן שוהה בין הבתים השמיני והתשיעי שלה, כשהשמיני הוא בית המהפכים והתשיעי – הפילוסופיה האישית של הישות הזו, שנקראת מדינה. אולי משום כך השתתפותו של פלוטו הכוחני בזווית העימות מול ונוס הרגשית, כוחנית ומלחמתית.

מהמקום הזה, ובכל מה שקשור אלינו, הרי שזווית הפעולה המשמעותית עכשיו היא זווית הפעולה של אורנוס התזזיתי לוונוס: אורנוס הורג פרות קדושות, מנפץ קורים דביקים של רגשות מאובנים ואנאכרוניסטים, ומביא איתו את רוח השינוי תוך שהוא פותח חלונות חשיבה מסוג אחר שעד עכשיו היו סגורים, מנקה את האבק מחלל הבית הסגור שעד עכשיו היה נעול בפני שינויים וביקורת, ומכריח את ונוס ואת כולנו לעשות בדק בית רציני – קודם כל רגשי ואחר כך חברתי וכלכלי – כדי לראות מי בעצם נגד מי כאן, ומה באמת קורה בשטח שזקוק לזעזועים ושינויים.

האם המהפכה החברתית תימשך?

האם המהפכה והתהליך יימשכו? ובכן, בגדול - אי אפשר להתנגד לכוחו של אורנוס המסיבי. הוא נמצא בכל מזל כ-7 שנים וכרגע הוא אפילו לא שנה במזל טלה, מה שאומר שהתהליך בעצם רק התחיל, והזווית רק תחריף ותעמיק. בימים אלה הוא נמצא בהילוך אחורי אחרי שיצר זווית מדויקת עם ונוס, ובהילוכו האחורי הוא מפעיל בחוזקה את התוצאות של מה שחווינו ממנו קודם: ראשית – חוויית השינוי והזעזוע ממנו, ואחר – חוויית השינוי עצמו, בשטח, כולל הסקת מסקנות. אם קודם אלה היו אוהלים ומחאות, כעת מתארגנת תגובת הנגד של הממשל, ולחילופין מוקמות הוועדות שינסו לתרגם את התהליך למעשים. מכיוון שאורנוס נע פחות או יותר שלוש פעמים על אותה זווית, הרי שזה רק הגל הראשון שלה, כשהשני והשלישי יגיעו בעקבותיו בשנה וחצי הקרובות.

זה אומר שהמהפכה אכן בדרך, והיא רק התחילה. ממשלה כזו או אחרת, כן ביבי לא ביבי – אלה פרטים שוליים כשמדובר בכוכבים כאלה: פה השינוי יהיה חייב להיות יסודי ומעמיק, ולא רק קוסמטי ושטחי. מובן שהשלטון ינסה להגן על עמדותיו הישנות כדרכו של שלטון, אבל הדברים יעברו את השינוי בסופו של דבר, במוקדם או במאוחר. אי אפשר להתנגד לכוחות הטבע, כשגם אורנוס וגם פלוטו אכן מייצגים את כוחות הטבע הקוסמיים האלה, לטוב ולרע.

בחודשיים שהחלו לפני שבועיים מצטרף גם מרס לחגיגה כשהוא נמצא בצמידות לוונוס הזו במזל סרטן, וגם הוא יוצר זוויות פעולה לאורנוס ולפלוטו. כאן הוא ישמש כזרז לתהליך שאכן יתפוס תאוצה בחודשיים האלה, אבל עלול להיחלש מעט עכשיו כשמרקורי הולך אחורנית: מסוף החודש הזה הדברים שוב ירוצו קדימה, ולפנינו אכן מהפכה אמיתית לכל דבר ועניין, כשרק הניואנסים יקבעו בסופו של דבר ביחד עם האנשים עצמם אם אכן תהיה כאן אלימות, או אם לאו: כשמדובר בכוכבים כל כך עוצמתיים כמו אורנוס ופלוטו, הכל בהחלט אפשרי, כולל אלימות מילולית ופיזית, על כל המשתמע גם מפעולות מלחמתיות ופעולות איבה למיניהן.

לאתר של יאיר טריבלסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully