וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצום שיוציא לכם את המיץ

איתי ברנע

2.5.2011 / 8:35

"עם ישראל יכול לגרום להתעלות בעולם כולו, ולכן אני נמשך לבוא לעבוד פה". ראיון עם ד"ר גבריאל קאזנס על תזונה, תורה וצום מיצים

ד"ר גבריאל קאזנס הוא רופא כללי (M.D) המוסמך גם באיורוודה והומאופתיה, סופר ומומחה עולמי מוכר בתזונה. בשנים האחרונות קאזנס, יהודי מאמין, הפך את ישראל לאחד ממוקדי הפעילות העיקריים שלו, ומקיים בה באופן קבוע סדנאות צום מיצים ופעילויות רוחניות שונות.

לרגל הגעתו ארצה בימים הקרובים, קיימתי איתו ראיון על תורה, מיצים, ומה שביניהם.

שאלה: בשנים האחרונות, אתה מגיע לישראל לא מעט, לצד הוראה ברחבי העולם. לא פעם שמעתי אותך מתבטא ואומר שישראל היא היעד המועדף עליך, מדוע בעצם?

"ארץ ישראל היא ליבת הרנסנס הרוחני, ויש בה את ריכוז האנשים הרוחניים הגבוה בעולם. לאורך ההיסטוריה האנושית כולה פנו כוחות החושך כנגד היהודים בגלל שעם ישראל הוא מפתח רוחני חשוב להתעוררותו של העולם כולו ולהתקרבותו לאלוהים. אנו צריכים לדעת את זה ולהיות חזקים. עם ישראל יכול לגרום להתעלות בעולם כולו, ולכן אני נמשך לבוא לעבוד פה."

בספרך החדש "התורה כמדריך להארה" אתה טוען שהעם היהודי קורא ומפרש את התורה בצורה שמונעת ממנו לבוא במגע עם הכוח הרוחני האמיתי שלה, טענה רדיקלית למדי, למה אתה בדיוק מתכוון?

"בחורבן הבית השלישי האנרגיה הרוחנית, השכינה, הופרדה מעם ישראל, והלימודים הפכו למטפוריים ואינטלקטואלים ולפחות רוחניים. עכשיו הגיע הזמן להחזיר את אנרגיית השכינה מהגלות. התורה היא למעשה מדריך נסתר לשחרור ולהארה רוחנית, זאת הזווית שמתוכה היא נכתבה. למרבה הצער, משום שלא מפרשים אותה כך, יהודים רבים הלכו למסורות הארה אחרות כדי לבוא במגע עם אותה אנרגיה רבת עוצמה שהיתה פעם חלק בלתי נפרד מהיהדות ומהתרגולים הרוחניים של עם ישראל. בשושלת שלנו יש שורה של ישויות מוארות: אברהם, יצחק יעקוב, הבעל שם טוב ועוד. עכשיו זאת הנקודה הראשונה בהיסטוריה שעם ישראל והאנושות כולה יכולים לשמוע את זה בצורה ברורה, והתרומה שלי היא לומר זאת, אי אפשר להכחיש את זה יותר."

בתור אדם בעל ראייה הוליסטית שעוסק לא מעט בהתבוננות ובניתוח של בעיות ומשברים כלל עולמיים, מה ההסבר שלך לאסונות וללחצים שעמם מתמודדת האנושות בימים אלה: ממהפכות ומשברים כלכליים ועד פגעי טבע מזעזעים?

"הלחץ והקושי הכלל עולמי בעידן הנוכחי, הוא אולי לא מהנה ולא נעים, אבל יש לו סיבה מאוד ברורה. ככל שיותר קשה עוד ועוד אנשים נדחפים לעבר אלוהים. אם יש לך את ההבנה הנכונה, כל מה שאלוהים עושה הוא לטובה, וזה כולל גם מצבים ואירועים שנראים בטווח המיידי הרסניים ובלתי הוגנים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כבר יותר מעשרים וחמש שנה שאתה מעביר ברחבי העולם סדנאות צום מיצים רוחני. מהי המהות של הצום, והאם הוא מיועד לכל אחד או רק לאנשים "רוחניים"?

"הצום ללא ספק פונה לכולם, ורבים מאלה שהשתתפו בו עד כה בכלל לא מגדירים את עצמם "רוחניים". אנשים מרקע שונה באים ומשתמשים בצום בצורות שונות. כל אחד יכול להשתתף בו ברמה שהוא מעוניין בה, ולקחת חלק בפעילויות שמעניינות אותו ונוגעות לו. הצום פועל על האדם ברבדים רבים, ומנקה לא רק את הגוף, אלא גם את הנפש ואת הנשמה. לדוגמא, אדם שנכנס לתהליך של צום מגלה כעבור כמה ימים, שהניקוי הפיזיולוגי מאפשר לו לפתע לנקות גם את עולם המחשבה הכאוטי, ולהגיע לרמה של צלילות מנטאלית ורגשית שהוא מעולם לא הכיר. מדובר בתהליך ניקוי עמוק שמשלב גם מדיטציה מודרכת, יוגה וחניכות רוחניות.

"אנחנו חיים בעולם מאוד רעיל שבו אנו חשופים באופן הולך וגובר לזיהום אוויר ולקרינה מסוגים שונים, בין היתר גם קרינה גרעינית. לרעלים האלה מתווספים כמובן הרעלנים שגופנו סופג ממזון מעובד ומרוסס והמים שאנו שותים. תהליך הניקוי העמוק שהגוף עובר בצום מנקה ממנו את כל הרעלים האלה, שמשפיעים באופן ישיר גם על מצב רוחנו ועל תפקוד המוח.

"בדיוק כמו שמכונית זקוקה לטיפול 10,000 או 15,000, כך הגוף זקוק לצום מיצים. תשעת ימי הצום עושים reset לכל המערכת הפיזיולוגית והרגשית, ומאפשרים לנו לחזור אל החיים מלאי אנרגיה, שמחים ואוהבים מאי פעם. כשגופך וכשמוחך נקיים אתה גם מסוגל למצוא את המתנה המיוחדת שבאת לתת לעולם. אדם חזק ומלא באנרגיה בהכרח יהיה פנוי יותר להגשים את עצמו. גוף שמתפקד בצורה בריאה הוא הבסיס לכול".

לסיום, האם תוכל לתת לנו כמה טיפים בענייני תזונה? מה אתה הכי ממליץ לאכול וממה כדאי לנו להיזהר?

"תזונה טבעונית אורגנית היא ללא ספק התזונה הבריאה ביותר בעיניי, במיוחד בעידן הנוכחי. מחקרים מדעיים רבים מוכיחים שאנשים שניזונים ממקורות צמחיים בלבד, כל עוד הם מקפידים על נטילת תוסף B-12 בריאים בהרבה מאוכלי בשר ואפילו מצמחוניים. התזונה הצמחית מנקה את הגוף וגורמת לו להיות קליל, רענן, חזק ומלא חיים. בנוסף, בעידן הזה יש לטבעונות אורגנית עוד יתרון בלתי מבוטל, היא הופכת את הגוף לחסין מפני קרינה מסוגים שונים, ובראשם קרינה גרעינית, שהולכת והופכת לאחד האיומים המשמעותיים ביותר על בריאותם של תושבי העולם כולו.

"על פי מחקרים מדעיים, קרינה גרעינית היא אחד מהגורמים המרכזיים לעליה באחוזי החולים במחלות קשות, כדוגמת סרטן, בישראל ובכלל העולם. לאסונות כמו הדליפה הגרעינית ביפן יש השפעה גלובלית והם מעלים את אחוזי הקרינה גם בישראל, שכן מדובר בקרינה שנעה באוויר.

"הקפידו על דיאטה שמבוססת על מזון צמחי ודל בסוכר. מחקרים מוכיחים שבתרבויות שצורכות סוכר בכמויות גדולות יש הרבה יותר אנשים חולים. לדוגמה: בעולם הערבי, יש הרבה יותר חולי סוכרת מאשר בשאר אוכלוסיית העולם, בגלל שהתזונה שם מכילה הרבה סוכרים. בערב הסעודית, למשל, 40 אחוזים מכלל האוכלוסייה חולים בסוכרת, ובקרב ערביי ישראל המוסלמים 30 אחוזים, זאת לעומת 8 אחוזים בלבד שחולים במחלה באוכלוסיה הלא מוסלמית. לכן מומלץ מאוד לאכול כמה שיותר ירקות ולקצץ בסוכר היכן שרק אפשר. למשל, משקאות תוססים, שמכילים סוכר ברמות גבוהות, הם משהו שכדאי מאוד להימנע ממנו."

* צום מיצים רוחני בהנחיית ד"ר גבריאל קזאנס יתקיים בישראל 16-24 במאי, בכפר הנופש יחיעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully