וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית השבועית של לוח המאיה

טליה טוקר

11.4.2011 / 0:20

השבוע נפתח גל הנחש המלמד אותנו להתמיר אנרגיה של קושי לשמחה והנאה, ובהקבלה מושלמת לפסח אנו לומדים לשחרר את מה שכובל אותנו ולצאת לחופשי

הגענו לימים מרגשים ביותר שבהם אירועים רבים מתרחשים במקביל וקיים פוטנציאל לשינויים מרחיקי לכת. בלוח המאיה המקודש, הצ'ולקין, אנו מתחילים את גל הנחש שמתרחש בסמוך למרכז הלוח ומסמל את החיבור למרכז שבתוכנו. בזמן המיוחד הזה של מרכז הלוח אנחנו מקבלים את התורה הפנימית שלנו, חווים התגלויות ונפתחים ליעוד הגבוה שלנו בכדור הארץ. גל הנחש מסיים את שלב קבלת האינפורמציה ומלמד כיצד לבצע את השינויים הנדרשים לביטוי האותנטי שלנו במציאות היום יומית.

לא רק שאנחנו במרכז הלוח, אלא שביום האחד עשר של הגל אנחנו חוגגים את ערב פסח, ולמרות שהלוח היהודי עוקב אחר מחזוריות שונה מזו של לוח המאיה, הרי שקיימות כל הזמן הקבלות מעוררות השתאות. חג הפסח הוא חג החירות, חג שבו אנו משחררים את המיצרים והכבלים של המציאות הדואלית ויוצאים לחופשי למקום שבו אפשר לבחור את האירועים וההתרחשויות בחיינו. העובדה שערב החג מתרחש בגל הנחש היא מרתקת, משום שגם בגל הנחש אנו לומדים כיצד לשחרר את הכבלים האישיים ששמנו על עצמנו, את ההתמכרויות, הטשטוש והניתוק ולהחליפם בחיות ובאנרגטיות.

סיפור יציאת מצרים הוא סימבול לקושי ולהרס הקיימים בעולמנו, לשעבוד ולאפשרות לצאת לחופשי. למעשה, מדובר בסוג של גאולה, שהרי כרגע במציאות הקוטבית, עם כל ההרס והשליליות הקיימים בעולמנו, לא ממש ברור כיצד ניתן להתיר את הכבלים. הנחש מסמל את האלכימיה של הרעל, ההרס והשעבוד לתבניות החשיבה המקובעות שלנו לשמחה, ליצירה ולביטוי ייחודי.

עובדה מעניינת נוספת היא שגל הנחש כולו מלווה בימים הנקראים "ימי שער". ימים אלה הם פתח לתנועה ולצמיחה, זמן שבו העוצמה מתחזקת מאוד וכל מה שאנו חושבים ומרגישים מתעצם.

גל הנחש

ה- 8/4: טון 1 בגל הנחש: הנחש העוצמתי והאלכימאי זוחל בתנועה ספירלית, קרוב לאדמה ולאורך הגל מלמד אותנו כיצד להתמיר שליליות, הרס וקושי לחיוביות, לשמחה, לחיוניות ולהנאה מהחיים. למשך הגל הקרוב הנחש מושך אלינו את תענוגות החיים ואת היכולת להתחבר ולהנות מקיומם של חמשת החושים המוכרים לנו - ראייה, שמיעה, טעם, ריח ומגע.

הנחש הוא בעל אישיות כריזמטית ואינדיבידואלית ועל כן מודע מאד לנפרדות הקיימת בעולמנו. כתוצאה מכך לאורך הגל יכולים לעלות תחושות של דחייה, בידוד, חוסר שייכות ושונות. אנחנו לומדים להנות מחברת עצמנו המשובחת, לשחרר את הדיונים הפנימיים בסוגיית הבדידות וכך מסוגלים לחוות את האהבה שבכל מקרה מקיפה אותנו כל הזמן.

לאורך הגל אנחנו מבינים שבמקום לבזבז אנרגיה על נסיונות של השתלבות בעולם, כדאי להיכנס פנימה ולהשקיע את האנרגיה במימוש הרצונות שלנו. אנחנו מתחברים לאותנטיות שקיימת בנו ולומדים להרגיש בנוח עם מי שאנחנו.

מגשר העולמות

ה- 9/4: אתגר הגל הוא מגשר העולמות: אתגר המגשר מלמד אותנו כיצד ניתן לנוע בקלילות מסיטואציה לסיטואציה תוך כדי מודעות לכך שהחיים הם במה ואנחנו השחקנים הראשיים. אנחנו מבינים שבכל פעם משתנים המקום, המשתתפים והנושאים ושהמשמעות הנסתרת מתחת לפני האירועים השונים היא הרחבת הידע והכלים שלנו. בגל שבו אנחנו לומדים להתחבר לעוצמה פיזית ואנרגטית ולשמחת החיים, אתגר המגשר מאפשר להגיע לתובנה פנימית חשובה ש"סוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר", ולמעשה אין מה לפחד משחרור הישן ומפרידה ממה שלא מתאים יותר לחיינו - להיפך.

לקראת פסח, אני ממליצה שנעשה 'בדק בית' רציני עם עצמנו ונבין אילו תבניות חשיבה אנחנו מבקשים לשחרר מחיינו אחת ולתמיד. ככל שנננקה מתאי גופנו טראומות ופצעים ישנים, נוכל ליצור טרנספורמציה בחיינו ולהגיע למקום של שלווה, כח פנימי והתגלויות.

יד

ה- 10/4: יום שער: טון 3 באנרגיה של יד: ביום השלישי היד היודעת מחברת אותנו לידיעה פנימית ברורה של מה שנכון לנו ובעזרת ידיעה זו מניעה אותנו ליצור. היד החשמלית מלמדת שכדי להתמלא בחויות ולהתנקות מטראומות, עלינו ללמוד כיצד לזרום ממצב למצב בחיינו כמו גל אינסופי. אין מדובר בעשייה אינטנסיבית מוטרפת אלא בפעולות שקטות, רגועות ונעימות שמשמחות אותנו.

היד מאפשרת "לתקתק עניינים" שונים בחיינו בקלות, בזרימה ובהנאה ולהגיע להישגים פרקטיים בתחומי החיים השוטפים. אנחנו מוזמנים לזרום בכיף אל עבר הגשמת היעדים שלנו, ללא הלחץ והמתח הגבוה שלרוב מלווה את העשייה שלנו, מתח שמקורו בפער בין היעדים שאנחנו רוצים להשיג לבין המצב הנוכחי שבו אנו מצויים עכשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כוכב

ה- 11/4: טון 4 באנרגיית הכוכב: אין זה מפתיע שהזריעה המנטלית לפתרון אתגר המגשר היא הכוכב שמסמל יופי, חיוביות ואת תדר האהבה ללא תנאי. לכוכב תפקיד חשוב בעלילת הגל משום שהוא מאפשר את קבלת עצמנו, קבלת העולם וקבלת הדרך שלנו כאן במציאות. הוא מלמד כיצד להטעין את עצמנו במידע חיובי לגבי עצמנו ולגבי חיינו ולהתמלא עד למצב שבו אנחנו הופכים לזרקורים שמאירים לכל עבר.

כשנלמד לחבק את המפלצות והשדים שבתוכנו, כלומר, נשנה זוויות ראייה שליליות לחיוביות, ישתחררו מאיתנו המעצורים והפחדים. ביום של אנרגיית הכוכב אנו מתמלאים באנרגיות אינטואיטיביות ואלגנטיות של ונוס ובהמון אהבה לקראת השנה הרוחנית החדשה.

ירח

ה- 12/4: טון 5 באנרגיית הירח: הירח מוביל אותנו עמוק עמוק פנימה אל המקום של הילד הרגיש שבתוכנו. ילד זה חווה פצעים רגשיים בצעירותו וכתוצאה מכך אימץ לעצמו מנגנוני הגנה כדי לשרוד בעולמנו הקוטבי. כדי שנוכל לשחרר את התבניות המוחיות העתיקות, עלינו להתבונן לעומק בטראומות רציניות בהיסטוריה האישית שלנו ולשנות את נקודת ההתייחסות שלנו אליהן. ככל שנתקשר עם הילד הפנימי שבנו, נחבק ונאהב אותו וניתן לו ביטחון, יהיה לנו קל יותר לנוע קדימה בחיינו.

רבים מהפחדים שלנו כבר לא רלוונטיים ובמקום להמשיך למחזר אותם במילים שליליות ובהימנעות מהחיים הגיע הזמן לזהות מי אנחנו היום ולשחררם. ביום זה הירח מחדד את רגישות הקליטה שלנו למסרים ודרך סימנים שונים שנקרים בדרכינו הוא מאפשר לקבל תשובות לשאלות כלליות שמעסיקות אותנו.

כלב

ה- 13/4: טון 6 באנרגיה של כלב: ביום זה הכלב מאפשר לנו לפתוח את הלב ולהפוך לחברים הכי טובים של עצמנו. הוא מלמד אותנו כיצד להעמיד את עצמנו ואת הרצונות שלנו במקום הראשון בחיינו, ובכך לשמור על אנרגיית החיים שלנו. במקום לתרגם, להשליך ולהתערבב רגשית עם הסובבים אותנו, אנחנו לומדים לנוע מתוך הפנים שלנו אל החוץ ומקפידים להקשיב למה שנכון לנו בכל רגע נתון.

כשאנחנו מעמידים את עצמנו בראש סדרי העדיפויות, אנחנו מגלים שלא רק שיש בנו המון אנרגיה, אלא שאפילו נשארת לנו אנרגיה בשפע גם עבור הסובבים אותנו. כלומר, תהליך האיזון הרגשי מתנהל בתוך המוחות שלנו ותלוי ביכולת שלנו לשמור על נאמנות לעצמנו ולרצונות שלנו.

קוף

ה- 14/4: טון 7 באנרגיה של קוף: בשיא גל הנחש אנחנו מוזמנים לאפשר לאיכויות היצירתיות, המקוריות והמשחקיות של הקוף לבוא לידי ביטוי בחיינו. ככל שהגל מתקדם אנחנו מבינים שכל מה שמתרחש בנו ובחיים שלנו הוא מעין משחק מופלא ורבגוני, והקוף האינטליגנט מרחיב את ההבנה שהמציאות היא אשליה שנוצרת ע"י המח המוגבל שלנו. ברגע שאנחנו משנים את זווית הראייה שלנו, אין גבולות למה שניתן ליצור בחיים אלה.

כהמשך ללמידה עם אתגר המגשר, הקוף מעלה את רמת המודעות שלנו לכך שהכל בחיים משתנה כל הזמן. תובנה זו מאפשרת לנו לנוע בקלילות ובחכמה ממשחק אחד למשנהו, מסיטואציה אחת לאחרת עד לתובנה של המגשר שסוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר. בשיא גל הנחש ניתן להגיע למקום מלא בהשראה של ביטוי, הומור וקסם החיים.

אדם

ה - 15/4: טון 8 באנרגיה של אדם: אחרי שעברנו את מחצית הגל, האדם מלמד אותנו כיצד ניתן להפוך לגביע פתוח לשפע של היקום. הוא מזמין אותנו היום לשאול את עצמנו: "עד כמה אני מאושר/ת בחיי"?, האם הרצונות שאני מגדיר/ר לעצמי מגיעים אלי בקלות"?, "עד כמה אני מיישמ/ת בחכמה את הרצונות הללו"?, "עד כמה אני מסתכל/ת בגובה העיניים על הסובבים אותי, ללא שפיטה וביקורת"?

התבונה של האדם ביום זה מאפשרת לראות כיצד השכל המהטל שלנו מטיל ספק, מבקר ושרוי בחסר כל הזמן ובכך עוצר את המימוש העצמי שלנו. האדם מאפשר לנו לראות את ה"לופים" המחשבתיים שלנו וכיצד הם מונעים זרימה של שפע מכל הסוגים אל תוך חיינו.

הלך שמים

ה- 16/4: טון 9 באנרגיה של הלך שמים: ביום זה מלמד אותנו הלך שמים להציב גבולות ברורים ולהתעמת ישירות עם כל מי ומה שמרוקן אותנו אנרגטית ומפריע לנו לזרום עם הרצונות שלנו. אנו לומדים להרחיב את הנחישות, האסרטיביות והישירות שבנו וככל שנלמד להגיד "לא" בהיר ותקיף לכל מה שלא מתאים לנו, נוכל להתחבר לכוח פנימי עצום שקיים בנו.

הלך שמים מלמד כיצד ליצור לעצמנו מרחב נעים שבו אנחנו יכולים לחקור את עצמנו, ללמוד את החכמה האלוהית המועברת אלינו, להתרחב ולגדול. ההתכנסות אל תוך עצמנו מעוררת אותנו ומאפשרת ליישם באומץ ובחכמה את הידע שלנו. ביום התשיעי של הגל הלך שמים מאפשר לנו לשמור על האנרגיה שלנו, מגדיל את הערנות והריכוז ברגע העכשווי ומרחיב את המודעות הקוסמית שלנו.

קוסם

ה- 17/4: טון 10 באנרגיה של קוסם: הקוסם הפלנטרי היום מחבר אותנו באופן חד משמעי אל הרצונות והידיעה הפנימיים שלנו. אנו נמצאים בגל נחש שמלמד לבטא את הייחודיות הקיימת בנו, גם אם היא לא עומדת בקריטריונים החברתיים. לקראת ערב החג הקוסם מגדיל את האמונה בעצמנו ובמי שאנחנו ובכך מאפשר לאותנטיות שבנו לצאת החוצה. אנחנו יודעים הכי טוב מה נכון לנו בחיינו ובכלל מי אנחנו והקוסם בפשטות ובצניעות מגדיל את הערך והביטחון העצמי שלנו.

שחרור התלות בבחוץ והחיבור לקול הפנימי הכרחיים כדי למות לאני הישן שממחזר את הטראומות והדפוסים השונים לאורך השנים. ביום שבו השינוי של הגל מתחיל לבוא לידי ביטוי בנוכחות שלנו, הקוסם מגדיל את יכולת ההכלה הפנימית שלנו את אירועי המציאות. אתגר המגשר והשנה הרוחנית שבפתח מובילים אותנו לקפיצה ענקית בצורת החשיבה וההתנהלות בחיינו. מצבים שונים שהתרגלנו אליהם במשך שנים משתחררים עכשיו ובמקביל הזדמנויות חדשות נוצרות בדרכנו.

* טליה טוקר היא ניאופסיכולוגית. מומחית בידע הזמן והמרחב של המאיה, כותבת ומלמדת את האסטרולוגיה של המאיה. עברה חניכה בגוואטאמאלה ע"י השאמאן דון פדרו קרוז והוסמכה ללמד ע"י האקדמיה של המאיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully