וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלקת אלוהים קטנה

הגעתם אל המנוחה והנחלה וכל מה שנשאר לכם לעשות זה להתנהל בעדינות כדי שזה יימשך. סיפורם של דיאדלוס ואיקרוס - 10

פירוש של קלף, בשונה אולי ממה שחושבים, אינו תוצר של התמונה המצוירת עליו. רבים נוטים להתבונן על הקלף ולחפש שם את המשמעות, אולם לדעתי דרך זו עלולה להפריע להבנת הפירוש יותר מאשר לעזור. מדוע? ראשית, כיוון שהתמונה היא פרשנות ספציפית ואישית אותה מציע יוצר הקלפים. שנית, התמונות המצוירות הן תוספת שהוספה לקלפים בפעם הראשונה בשנת 1910 על ידי ארטור וייט ופאמלה סמיט, יוצרי סדרת הריידר המפורסמת, אולם הקלפים היו שם עוד הרבה לפני כן. לפני תקופה זו הקלפים היו נטולי ציור או פרשנות בולטת. הם נראו כמו קלפי משחק, אלא שבמקום לבבות צוירו גביעים, במקום עלים צוירו חרבות, במקום מעוינים צוירו מטות ובמקום תלתנים היו מטבעות.

הפירושים של הקלפים היו שם הרבה לפני הופעת הציורים בשנת 1910, והקוראים של התקופה ההיא היו ידועים בכישוריהם. אם כך, כיצד הם ידעו מה הפירוש של הקלף ללא התמונה? התשובה היא שהם ידעו את העיקרון העומד מאחורי הקלף ולכן התמונה אינה החלק החשוב בפירוש הקלף, אלא תוספת נחמדה, פרשנות אישית, כאמור, אותה מציע יוצר הקלפים.

ומהו אותו עקרון העומד מאחורי פירושי הקלפים? פירוש של קלף נגזר משלושה אלמנטים: מהיסוד אותו הוא מייצג, מהסיפור המיתולוגי אותו הוא מכיל ומהספרה של הקלף. לכן, כדי להבין את קלפי ה-10 עלינו תחילה להבין מהו המספר 10.

הספרה 10 בקלפי הטארוט שונה משאר המספרים. היא איננה עומדת בפני עצמה, ואינה הופכת להיות הספרה אחד, כפי שעושים פעמים רבות בנומרולוגיה כאשר מחברים בין הספרות (1+0=1), אלא קשורה עם הרעיון של היסוד אותו היא מייצגת. לכן לא נמצא רעיון מרכזי או משמעות אחידה למספרי ה-10. הספרה 10 מקבלת הדגשים ומשמעויות שונים בהקשר ליסוד אותה היא מייצגת. המספר 10 מייצג את התמצית, את המשמעות של היסוד אותו הוא מייצג. לכל יסוד מארבעת היסודות בקלפי הטארוט יש תמצית, מטרה, רעיון מרכזי. בקלפי ה-10 הרעיון אותו מייצג היסוד מתממש והפירוש נוצר בהתאם.

אפילוג

אפשר לומר שקלפי ה-10 הם האפילוג, הם מראים את המשך התהליך לאחר שהושגה השלמות במספר תשע. כולנו מכירים את סיפור סינדרלה. את אותה נערה מושפלת, המנוצלת לרע על-ידי אמה ואחיותיה החורגות. כולנו יודעים כי היא מתחתנת עם הנסיך ומוצאת את השלמות אותה היא חיפשה. אולם, אנו לא יודעים מה ההמשך של הסיפור: איך היא מסתדרת עם החמות, כמה ילדים יש להם וכו'. הספרה 10 בקלפי הטארוט מייצגת את מה שקורה לאחר השלמות שהושגה בספרה תשע, את המשך התהליך לאחר תקופת זמן.

כך למשל, יסוד האדמה מייצג את הצרכים שלנו. מטרתו היא לעזור לנו להבין מה נכון לנו, מה חשוב בחיים שלנו ולתת לנו כלים שיעזרו לנו לממש את זה. כשנבין את זה נוכל להתקדם למקום הנכון ולהיות מאושרים. הקלף עשרה מטבעות מייצג גם הוא את העיקרון העומד מאחורי יסוד האדמה והוא ההמשך של הקלף תשעה מטבעות. אם הקלף תשעה מטבעות עסק ברווח לאחר עבודה קשה, אם בקלף זה השואל הגיע אל המטרה לה הוא ייחל, הרי שעשרה מטבעות יהיה ההמשך ויתאר את מה שקורה לאחר מכן: השואל מגיע אל חלקת האלוהים הקטנה שלו, הוא לא רק מוצא את האושר, אלא מחזיק בו ונהנה ממנו לאורך שנים.

עכשיו, כשאנו כבר מכירים את הרעיון הקיים מאחורי קלפי ה-10, אפשר להתקדם ולהבין את הפירוש של הקלף עשרה מטבעות.

סדרת המטבעות – הסיפור המיתולוגי

מעמדו של דיאדאלוס מתחזק, צרות העבר כבר לא מאיימות עליו והוא מקבל גם כאן את תפקיד אמן הממלכה. הוא מחזיר לעצמו את ההצלחה, התהילה, הכבוד, האושר והעושר שהיו לו ובנוסף נולדים לו ילדים ולאחר מכן נכדים. חייו הופכים למאושרים. מה שחשוב יותר - הוא לא יעשה את השגיאה שעשה בצעירותו: הוא לא יפחד שייקחו ממנו את מעמדו, ויהיה בטוח במי שהוא ובכישרון שלו.

עשרה מטבעות

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף מראה שהשואל מצא את 'חלקת האלוהים הקטנה' שלו. הקלף מסביר שזו אינה סתם נטייה או רצון שלנו, זהו ארכיטיפ, והרצון הזה קיים אצל כל אחד מאתנו. כולנו רוצים להיות שם: להתבסס ולהרגיש בטחון, יציבות ושפע. זה טבוע בנו, ועלינו לזכור שגם בזמן ריב, עימות (ואפילו מלחמה) – גם הצד השני רוצה את זה.

חלקת האלוהים הקטנה

הגענו אל המנוחה והנחלה. כעת עלינו ליהנות מהמצב, אך גם להמשיך לפתח בצורה טבעית ובקצב הנכון את נושא השאלה, וליהנות מהמצב לאורך זמן.

עשרה מטבעות הוא קלף של שפע, הצלחה, עושר ואושר. הוא קלף של שמחה ונחת ומייצג שלמות בכל תחום: משפחה, עבודה, התפתחות אישית ועוד.

בעיקרון, עשרה מטבעות דומה בפירוש לתשעה מטבעות אלא שהוא מהווה אפילוג ומייצג את מה שקורה לאחר שהשלמות הושגה.

© שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 17 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully