וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבעות של משמעות

כסף הוא לא דבר רע, להיפך - הוא מניע אתכם לכיוונים של צמיחה והתפתחות. סיפורם של דיאדלוס ואיקרוס - 8

יסוד האדמה מיוצג על ידי המטבע וכבר כתבתי שהמטבע אינו מייצג כסף אלא מימוש, והמטבע הוא התמורה לכך שאנו עושים את הדבר הנכון. יחד עם זאת, זה כמעט בלתי נמנע שלא לקשר בין המטבעות המצוירים על הקלפים של יסוד האדמה למטבעות של כסף אמיתי. לא פעם אני נשאל באחת התגובות למאמר כיצד ייתכן שקלפים שמצוירים בהם מטבעות אינם מייצגים כסף, ועל כך אני רוצה לענות.

התשובה היא שבמקרים רבים קלפי האדמה אכן מייצגים גם כסף, אולם חשוב תחילה להבין מהם אותם מטבעות שלהם אנו קוראים כסף, ומה הכסף עושה לנו. יש איזשהו קונצנזוס שכסף הוא דבר משחית, טמא, שרדיפה אחריו פסולה ולהחזיק בו יביא רק צרות. ובכן, זו אולי אפשרות, אולם זה לא חייב להיות כך. יש מקרים כאלה, אבל אפשר וצריך לחשוב על כסף בצורה אחרת ואם נחשוב על מה שכסף גורם לנו לעשות, נוכל לגלות שהוא עושה עבורנו דברים נפלאים.

למעשה, הכסף הוא מה שמניע את העולם, אך לא במובן שמקובל לחשוב עליו: בזכותו בעצם אנו יוצאים מהבית, בשבילו אנחנו לומדים והוא עוזר לנו להיות בתנועה. באמצעותו אנו מגשימים את עצמנו וחשוב אף יותר - בזכותו אנו פוגשים אנשים. תחשבו מה היה קורה ללא הכסף: היינו פסיביים יותר, עם פחות מוטיבציה. סביר להניח שהיינו יותר בבית, פחות מתאמצים, ובסופו של דבר – היינו פחות מתפתחים.

רבים לא אוהבים את הלחץ שיוצרת התעשייה העוסקת בכסף, אולם יחד עם זאת, כל עוד שומרים על איזון, הלחץ הזה גורם לנו להיות מעורים יותר, מלומדים יותר, הוא גורם לנו להכיר יותר אנשים, להתמודד עם בעיות ובמילים אחרות – להתפתח.

על נשים וכסף

ד"ר אייזלר, בספרה "הגביע והלהב", מספרת שעד לא מזמן נשים היו "מחכות" בבית ההורים והיה אסור להן לעזוב עד לשלב שבו הן מצאו חתן. לאחר החתונה הן עזבו את בית אביהן רק כדי לבנות בית משלהן ממנו בעצם הן שוב לא תצאנה. היום כבר "מותר" לנשים לצאת מבית ההורים מתי שהן רוצות, ופעמים רבות מייד עם תום השירות הצבאי זה קורה. אך כדי שאותן נשים של פעם (וכנ"ל כמובן לגבי הגברים) יוכלו להרשות לעצמן את הלוקסוס הזה, הן צריכות להרוויח כסף ובשביל זה הן צריכות לעבוד, ללמוד ומשהו קורה להן: הן מתפתחות, נעשות עצמאיות, משכילות ועכשיו הן משתלבות בתפקידי מפתח חברתיים ותורמות להחלטות החברתיות והמדיניות שהיו נחלתם הבלעדית של הגברים עד לא מזמן.

תרומתן, לדעת ד"ר אייזלר, משנה את פני העולם ומסייעת לרווחה, חינוך וקידום תהליכי שלום. אין ספק, טוענת ד"ר אייזלר, שהעולם מתקדם יותר ויותר למקום של רווחה ושלום וככל שנשים תופסות יותר עמדות מפתח בעולם, כך נוכל להשיג את המטרה הנפלאה הזו.

ואיך זה קשור למטבעות? כיוון שחלק גדול מכול זה קורה בזכות הצורך שלנו בכסף. לכן חשוב לזכור שכסף אינו חייב להיות דבר משחית או שלילי, להיות במקום כזה או אחר זו בחירה שלנו. הכסף הוא תמריץ והוא התמורה שניתנת עבור עשייה נכונה והגשמה עצמית.

ללכת להרוויח כסף "בעבודה המשעממת" שלנו, עליה מדבר קלף שמונה מטבעות, זה לא דבר רע כל כך, להיפך: הכסף אותו אנו מרוויחים עוזר לנו לצמוח בדרך, והעבודה עצמה מאפשרת לנו להכיר אנשים ולהתמודד עם קשיים ואתגרים שתורמים להתפתחות שלנו.

סדרת המטבעות – הסיפור המיתולוגי

המצב בין דיאדלוס לבין המלך מיינוס מתערער ודיאדלוס נאלץ לברוח מהממלכה של המלך. כיוון שדיאדלוס ביקש לעזוב, המלך מיינוס כלא אותו במבוך המפורסם אותו הוא בנה בכרתים. שם בנה דיאדלוס כנפיים עשויות משעוות דבורים ונוצות עבורו ועבור בנו איקרוס, ועף כשהוא משאיר את העבר מאחור.

אל ביתו החדש מגיע דיאדלוס לבדו, משום שאיקרוס בנו מתלהב מהחופש והעוצמה הטמונים ביכולת התעופה. למרות אזהרות אביו, הוא נמשך לעוצמה של השמש ומתקרב אליה יותר מדי. השעווה שעל כנפיו נמסה והוא נופל ונהרג. דיאדלוס מגיע לייעודו החדש, לסיציליה, ושם מתחיל את הכול מההתחלה. הוא עובד בחצר המלכות של המלך קוקלוס ושוב צריך להוכיח את עצמו ואת כישוריו.

שמונה מטבעות

הארכיטיפ של הקלף

פירוש הקלף עוסק בחניכות וביכולת לעבוד קשה, זאת למרות שאנו לא רואים תוצאות מיידיות. אולם מעבר לכך, הארכיטיפ של הקלף עוסק בנטייה שלנו שלא להקשיב לאלו המנוסים יותר מאיתנו, ולפעול - למרות חוסר הניסיון שלנו - מהר מדי וללא שיקול דעת. בסיפור איקרוס אינו רוצה להקשיב לדברי אביו הקורא לו שלא להתקרב לשמש. איקרוס לא הקשיב ושילם מחיר כבד. וכך גם אנחנו עושים פעמים רבות: מתעלמים מהאזהרות של מי שמנוסה יותר מאיתנו וסומכים יתר על המידה על כך שהצדק והכוח עמנו.

מצב של חניכות בו עובדים קשה ומקבלים תמורה מועטה:

אנו נמצאים בתהליך ארוך שדורש עבודה קשה ונותן תמורה מעטה. בכדי להצליח עלינו להתמיד.

שמונה מטבעות הינו קלף של עבודה קשה. הקלף מייצג מצב של חניכות בו אנו מוכנים ורוצים להשקיע ולהקריב בהווה על מנת שבעתיד יהיה טוב יותר. למשל, אנו נלמד שנים רבות בשביל לקבל תואר נכסף או נעבוד שנה במשכורת נמוכה בשביל לצבור ניסיון הכרחי.

הקלף מבקש מאיתנו להתרגל לשגרה למרות שהיא יכולה להיות לעיתים קשה או משעממת. עלינו למצוא את הטוב שבשגרה, להתחבר אליה כחלק משלב זה בחיינו ולנסות ליהנות ממנה כמה שאפשר.

כמו בכל קלפי השמונה, גם קלף זה הנו קלף המייצג מעבר בין שלבים בחיינו. המעבר הפעם מתאפשר בזכות העבודה הקשה וההקרבה שאנו מוכנים לעשות כדי שבעתיד יהיה לנו טוב יותר. העבודה הקשה וההקרבה הכרחיים כיוון שהם תורמים לבניית היסודות, ללימוד נושא השאלה וכן יוצרים הרגלים נכונים.

אם קלף זה יוצא לנו בקריאה זה אומר שאנו צריכים אורח רוח, לשנס מותניים, להיות סבלניים ולדעת כי התהליך הוא ארוך. חשוב שלא נתייאש או נוותר ועלינו להתמיד למרות שעדיין אנו לא רואים תוצאות. אם נעשה כך, מובטחת לנו המטרה אליה אנו שואפים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully