וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית השבועית של לוח המאיה

טליה טוקר

21.3.2011 / 8:32

חלקו השני של גל הסערה נפתח ביום הראשון של האביב ובאנרגיית היד ומזמין אותנו לתקתק עניינים בהנאה ובזרימה

יד

ה- 21/3: יום השיוויון האביבי, טון 9 באנרגיה של יד: נקודת המפנה ב"עלילת" הגל מתחילה עם ידיעה פנימית אמיתית של הצרכים והרצונות שלנו ועם יכולות ההגשמה הקיימות באנרגיית היד. ככל שאנו מתנקים עם הסערה ושמים את הפוקוס על בהירות בחיינו עם השמש, אנחנו יוצרים בתוכנו כוח אנרגטי פנימי של יד. עוצמת היד מלמדת כיצד "לתקתק" את ענייני החיים בהנאה ובזרימה ללא הלחץ, המתח והדאגה המוכרים לנו.

תהליך הפענוח של הגל מוביל אותנו למסקנה שאין כל צורך לחיות ברמות מתח גבוהות. המתח שאנחנו חיים בו הוא למעשה פער בין המצוי לרצוי שקיים אך ורק בתוך המוח שלנו. אנרגיית העשייה הקיימת ביד מאפשרת להפסיק לחשוב על ה"מה יהיה" בעתיד הווירטואלי הרצוי ובמקום זאת פשוט לעשות את שלנו במצוי הקיים. ביום התשיעי נופל אצלנו "אסימון" שכדי לקפוץ בביטחון אל סערות החיים עלינו להכיר בכישורים שקיימים בנו ועימם לנוע בשמחה במימיי החיים המרתקים. ככל שאנחנו קשובים לידיעה פנימית זו וזורמים בחיים תוך כדי עשייה, רמת המתח בחיינו קטנה, הבהירות הולכת וגדלה ועימה גם כוחות המימוש והיצירה שלנו.

היום הוא גם יום השיוויון האביבי - יום תחילת האביב. מזה עידנים ימי השיוויון מהווים נקודות יחס בין חושך לאור על פיהם ניתן לקבוע את עונות השנה. התרבויות העתיקות במצרים, במקסיקו, בסין ועוד, התייחסו לימי השיוויון כאל נקודות מפנה בזמן, בהן ניתן לנקות את האנרגיה שאינה רלוונטית יותר, להשתנות ולהיטען באנרגיה חדשה מהמחזור החדש. ה-21/3 הוא יום השיוויון האביבי ומסמל באופן פורמאלי את תחילת האביב. ממנו הימים ממשיכים להתארך במסלולה של השמש צפונה, עד שהיא מגיעה לנקודה הכי צפונית, ב- 21/6.

תחילת האביב עם אנרגיית היד מעידה על אביב של זרימה נעימה מרגע לרגע. היד מלמדת אותנו כיצד לזרום מבלי להתעכב באף נקודה. לרוב בגלל מנגנוני הגנה שונים אנחנו עוצרים את התנועה שלנו וחושבים על העתיד, על האחר וכו'. במהלך האביב הקרוב נלמד לשחרר את המעצורים הללו עד שנוכל לזרום בחיינו כמו גל אינסופי.

כוכב

ה- 22/3: טון 10 באנרגיה של כוכב: ביום העשירי של הגל שבו אנחנו מגלמים את ה"אני המשודרג" שלנו במציאות, אנו מתמלאים באנרגיית האהבה ללא תנאי של הכוכב. הכוכב מסמל את היופי והאהבה של ונוס ובאנרגיה הנוכחית של היום הוא מאפשר לראות את היופי שכבר קיים בנו ובחיים בכלל. כדי לדייק עוד יותר את תהליך ההתבהרות של הגל, הכוכב מגדיל את הביטחון העצמי שלנו ואת היכולת לאהוב את עצמנו ואת העולם.

ככל שאנחנו חיוביים כלפי עצמנו וכלפי החיים, קל לנו יותר לזרום בהנאה במציאות היום יומית שלנו. מה שעדיין נותר לנו ללמוד הוא כיצד לראות יותר ויותר את החיובי שקיים בנו ובכל רגע נתון. ביום העשירי של השלמת תהליך הריפוי של הגל, הכוכב מלמד אותנו על הימצאותן של אפשרויות יצירתיות ואלגנטיות בחיינו. יש אינסוף דרכים להתבטא בהן והכוכב הפלנטרי מזרים אלינו היום שפע של רעיונות אמנותיים כדי להצית את אש היצירה הפועמת בליבו של כל אחד ואחת מאיתנו.

ירח

ה- 23/3: טון 11 באנרגיית הירח: מאד הגיוני שביום האחת עשרה של גל הסערה שמנקה עד לרמת התאים את חוסר האיזון מחיינו, נגיע גם לתקופת הילדות הרחוקה שלנו. הירח היום מלמד שתהליך החיבור לאש היצירה ולתחושה של חמימות בליבנו נעצר אי שם במחוזות ילדותנו. בדרך הריפוי של הסערה עדיין קיימים מכשולים להמיס, כשהפעם אנחנו מתבקשים לשחרר את המחיצה בינינו לבין הילד הרגיש שבתוכנו. הילד שבנו שם על עצמו מסכות ואימץ מנגנוני הגנה כדי שיוכל לתפקד בעולם הזה. הגנות אלה הן מידע ממוחזר מהבית שבו גדלנו, שבא על חשבון האש והחום הפנימיים שבנו. ביום זה ניתן להגיע לתחושה של ביטחון פנימי מתוך הבנה שהיום אנחנו בוגרים, מבינים וחזקים ושאנחנו יכולים לסמוך על עצמנו.

הירח מסמל את אלמנט המים ואת מאגרי המידע והזכרונות הקולקטיביים. אנחנו מוזמנים לשחרר היום חוסר בהירות שקשור בקארמה המשפחתית שלנו ולהוציא לאור דברים סמויים וטראומות שחבויות בתוכנו. ברגע שאנחנו מטפלים בדפוסי הילדות שלנו, מידע שלילי רב מתנקה מאיתנו ואינסוף אפשרויות של התפתחות נפתחות בפנינו. אנו מבינים כיצד הכל משתנה כל הזמן ואין צורך להמשיך ולמחזר את המידע השלילי והרגשות החסומים מהילדות. ככל שאנו מרפאים את המידע השלילי הזה, אנו מגיעים ליציבות פנימית ולאיזון בין צרכים שונים שלנו. אז אנו מתחילים לזרום בנעימים בחיינו תוך כדי ביטוי מעודן ואיכותי של הכישורים הטמונים בנו.

כלב

ה- 24/3: טון 12 באנרגיה של הכלב: פתרון גל הסערה מגיע עם הכלב שמלמד אותנו לחבר בין ה-"כ" ל"לב", כלומר לשלב בין הכוונות לרצון הלב שלנו. תהליך הניקוי של הגל גורם לחיבור מחודש לעוצמת הלב שלנו ולהפסקה משמעותית בבזבוזי האנרגיה שלנו על הסובבים. החיבור לחום השמש הופך אותנו היום לחברים הכי טובים של עצמנו. דווקא כשאנחנו נאמנים לרצונות הלב שלנו, אנחנו מצליחים להתמלא באנרגיה ושופעים בחמימות, באש וביצירתיות כלפי הסביבה והעולם. ברגע שאנחנו מעמידים את עצמנו בראש סדרי העדיפויות בחיינו, קיימת בנו האנרגיה ליצור עוד ועוד את הרצונות שלנו. למדנו שכדי לחוות בהירות, עלינו לשחרר את מסך הסערה הרגשית שמעוור את עינינו, את הכעסים, מצבי הרוח והדעות הקדומות.

הנטייה שלנו להתערבב עם האנשים שעל הדרך, להגזים בתגובות שלנו לארועי המציאות היום יומיים ולהשליך את חוסר השקט שלנו על האחר, מגבילים אותנו מלחוות את המגוון המוצע לנו בחיים. שחרור התלות באנרגיה של הסביבה מאפשר לנו להגיע לאינטימיות ולהפתח רגשית. רק שהפעם ללא דרמות, תרגומים ומעורבות רגשית אלא ממקום מאוזן ושקט. לא ממקום שתלוי באחר ושואב את האנרגיה שלו, אלא ממקום שמוטען באש מבפנים ועם לב פתוח ואוהב חווה חמימות בקשריו.

לאורך הגל אנחנו מגלים מהם הצרכים והרצונות האמיתיים שלנו וכיצד ניתן להשאר קשובים להם במהלך היום יום שלנו. אנחנו לומדים שכל התהליכים הם בנו, בינינו לבין עצמנו. במקום להזין את המח שלנו באנרגיה רגשית ממוחזרת של דרמות וקיצוניות, אנחנו יכולים להתמלא מבפנים באש יצירתית ומאירה. כלב קריסטלי מסמל את היכולת להיות נאמנים לעצמנו ולעשות בדיוק את מה שמתאים לנו בכל רגע. כתוצאה מכך אנחנו הופכים לאנשים הוגנים, מאוזנים ועם לב פתוח ואוהב חווים חמימות ותחושת מימוש וסיפוק בחיינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

קוף

ה- 25/3: טון 13 באנרגיה של קוף: קוף ביום השלוש עשרה מסמל אדם שמח ויצירתי, שמתנהל לו בקלילות ובהנאה מסיטואציה אחת לאחרת תוך כדי מימוש מקורי של הרצונות שלו. עבודת הריפוי האינטנסיבית עושה את שלה ובסוף הגל מאפשרת לקחת בקלות את אירועי החיים. זה הכל עניין של זווית ראייה ובמקום כבדות, רמת מתח גבוהה והתנהלות מתישה ממשימה למשימה, הקוף מציע לנו רוח יצירה שטותית ומהנה ומקוריות מלהיבה. תהליך הניקוי, ההתבהרות והמיקוד של הגל מוביל אותנו למקום קסום שיודע להתנהל אחרת על גבי הזמן. הקוף הקוסמי מחבר אותנו לגאוניות הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו ומאפשר לנו ליצור יש מאין ממקום שהוא מעבר לזמן. היכולת להמציא את עצמנו מחדש בכל רגע תלויה בכמות המידע הקיימת במערכת שלנו.

ככל שתהליך הריפוי של הסערה הלך והתעצם, התפנתה כמות אדירה של מידע ממוחזר מתאי הגוף שלנו ונפתחה עבורנו האפשרות לתקשורת ישירה עם אינסוף של מידע משדה הנפש. אתגר השמש הטעין אותנו באור מוזהב של אחדות ואיפשר לתבנית השלמות והיופי להשתקף בחיינו. ככל שחיינו בהירים לנו ואנו מתנהלים במציאות ללא מטענים רגשיים ושכליים, מתפנה בתוכנו המקום ליצור. אז אנחנו מבטאים את המקוריות הייחודית שבנו והיא האש הפנימית שביקשה לאורך הגל לפרוץ מאיתנו החוצה.

האמון בעצמנו ובחיים שהלך ונבנה בתוכנו וכן החמימות הפנימית שהלכה וגדלה גורמים לכך שנקפוץ היום בהנאה אל תוך המציאות ונשחק ובגדול את משחק החיים. האינטליגנציה והביטחון העצמי שהקוף הקוסמי מסמל מאפשרים לארוג בחכמה את מציאות חיינו, לקשר בין הכוחות השונים הפועלים עלינו ולבצע כל פעולה באופן אופטימאלי. הקוף בסוף הגל משחרר מאיתנו את רצינות היתר ומאפשר לנוע במשחקיות ובאלגנטיות בין הבמות השונות של חיינו ושם לבטא את הרצונות שלנו ביצירתיות קסומה וייחודית.

* טליה טוקר היא ניאופסיכולוגית. מומחית בידע הזמן והמרחב של המאיה, כותבת ומלמדת את האסטרולוגיה של המאיה. עברה חניכה בגוואטאמאלה ע"י השאמאן דון פדרו קרוז והוסמכה ללמד ע"י האקדמיה של המאיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully