וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים רוח

עליזה בן דוד

9.3.2011 / 8:25

בזמן שאתם עובדים על העין השלישית ומרחיבים את העולם הרוחני שלכם, אל תשכחו שיש כאן גם גוף שצריך לטפח. איזון בין רוח לחומר - מדריך מקוצר

אנו נמצאים כעת בתקופה מיוחדת מאוד שבה העולם עובר שינוי חומרי ורוחני. אנשים מחפשים משמעות לחייהם ונוצרת מגמה של חזרה לטבע. הרפואה האלטרנטיבית מתחילה לתפוס מקום, אנשים מחפשים פנימיות ורוחניות, ישנן סדנאות רבות של התפתחות אישית ושל דינמיקה קבוצתית ולימוד הקבלה נעשה פופלרי.

על אף שמגמה זו מבורכת, יש לזכור שאנו בנויים מחומר ומרוח, כך שלצד ההתפתחות הרוחנית עלינו לדאוג במקביל להתבססותו הנכונה של החומר. מה זה אומר בעצם? החומר הוא הגוף ועלינו לספק לו את צרכיו הבסיסיים: אוכל, כסף, מין, מחסה ונוחות. הרוח אחראית על הנתינה, ההשפעה, האידיאלים, המימוש, המוסר והערכים.

לחומר יש נטייה למשוך אותנו למטה, לחול, ליום-יום, לשגרה ולביטחון, בעוד שהרוח מושכת אותנו למעלה. כשאחד החלקים אינו מאוזן, כשהצרכים והיצרים שולטים בנו או כשההתחשבות באחרים היא זו ששולטת, עלינו לאזן בין הקטבים.

הפער בין הרצוי למצוי

הצד החומרי שבנו הכולל את הגוף ואת המעשים שלנו, פועל ככלי וכבסיס לצד הרוחני שבנו, הכולל רצונות, חלומות ומאוויים. רוב התסכולים, הבעיות והקשיים שלנו נובעים מהפער בין הרצוי (רוח) לבין המצוי (חומר).

אז מה לעשות?

- לצמצם את הפער בין הרצוי למצוי: מצד אחד להישאר ברצונות שלנו ומצד שני להשתדל לממש אותם. אם זה בלתי אפשרי יש לצמצם רצונות אלו או להתמקד בכל פעם ברצון אחד.

- לאזן בין מחויבויות לבין נתינה לעצמנו: לעסוק בדברים שממלאים אותנו ועושים לנו טוב: בילוי בשעות הפנאי, מימוש עצמי, מנוחה, שינה, פעילות גופנית ועוד.

- לשמור על פרופורציות בחיים (לא לחכות שהחיים יחזירו אותנו לפרופורציות).

- להקשיב לגוף שלנו ולהעניק לו את צרכיו הבסיסיים, החל מתזונה נכונה ועד ריקוד (אם זה מה שהוא מבקש).

- לזכור תמיד שכשאנחנו עסוקים רק בנתינה לאחרים ומשתדלים להיות אנשים טובים כלפי החברה, למעשה אנחנו בורחים אל הרוח, שהיא כביכול מקום גבוה יותר, אך כל זמן שאנחנו מתעלמים מהצרכים שלנו נוצר פער הגורם לנו נזק.

* עליזה בן דוד הקימה את מרכז מרכבה למודעות והתפתחות אישית, מנחת סדנאות מודעות והתפחות טבעית מזה למעלה מ-20 שנה ומכשירה מטפלים בשיטתה

  • עוד באותו נושא:
  • רוחניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully