וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היה בי, מאיה?

טליה טוקר

9.2.2011 / 8:50

אנשי שבט המאיה השאירו אחריהם לוחות שנה שמאפשרים לנו להתחבר למקור ידע טהור של סמלים וסימנים. טור מבוא לקריאה בלוחות

עולם המאיה הוא עולם עשיר וצבעוני הרווי בצורות, צבעים, תנועות, מספרים וצלילים ומלמד אותנו אודות ההתפתחות האנושית על גווניה השונים. הידע המרתק הזה נוגע בתחומים כמו: אסטרולוגיה, פילוסופיה, יעוד, מימדים, ריפוי, מתמטיקה ובעיקר מלמד אותנו את חכמת הזמן.

אנשי המאיה היו בני אדם שמחים ואוהבי שלום שחיו לפני כאלף שש מאות שנה באזורים שונים בדרום אמריקה, בעיקר בחצי האי יוקטן שבמכסיקו. זוהי קבוצה של נשמות עתיקות, רכות ואוהבות, שזרעה עבורנו קודים, בצורה של סמלים, כדי שנוכל להרחיב את הידע שלנו לגבי מהות הזמן ואת האמונות המוגבלות שלנו לגבי עצמנו.

הקודים שהשאירו אחריהם בני המאיה מוצגים כצורות גיאומטריות שמוצפנות בלוחות השנה שלהם ומאפשרות לנו להתחבר למקור ידע טהור של סימנים וסמלים. הקודים הללו פותחים את ליבנו ומרחיבים את האופן שבו אנו מכירים את עצמנו, מרחיבים את תפיסת הזמן שלנו ואת היכולת לנוע בקלילות ובשמחה במציאות היום יומית שלנו.

בהתגלמותם הפיזית, בנו אנשי המאיה פירמידות ומקדשים, פיתחו את המתמטיקה, האסטרונומיה, האמנות והאסטרולוגיה והרכיבו לוחות זמן שונים, שבראשם הצ'ולקין, הלוח הקדוש. הם תיעדו את מהלכי הכוכבים שבשמים ביותר משבעה עשר לוחות שנה, כשבאמצעות המעקב המדויק אחר גרמי השמים למדו את הפוטנציאל האנרגטי המלא של כל רגע נתון.

בדיוק כשם שבאסטרולוגיה המודרנית, אנחנו לומדים את מערכי הכוכבים המשפיעים עלינו דרך המזלות והבתים, כך אנשי המאיה השאירו עבורנו אסטרולוגיה רב ממדית המתייחסת לכל רגע ורגע, דרך הסמלים. ככל שאנו מתבוננים בסמלים המייצגים את המערך האסטרולוגי השלם, כך אנו יכולים להתרחב אל תפיסה לא ליניארית, שבה הכול קורה במקביל. כולנו סופרים שנים, חודשים וימים ולרוב כבולים באשליית הזמן. המטרה של לוחות המאיה היא לאפשר לנו לשנות את תפיסת הזמן הליניארית שלנו, המחלקת את המציאות לעבר, הווה ועתיד - לתפיסה מחזורית שבסופו של דבר מובילה לנוכחות מלאה ברגע.

לוח הצ'ולקין

הלוח החשוב מבין לוחות המאיה הוא לוח הצ'ולקין. הצ'ולקין הוא דגם של האינסוף שמתאר את התוכנית האלוהית כולה. מהתבוננות בלוח ניתן לחוות את המימדים המקבילים הקיימים ברגע (בדיוק כמו בזמן שחולמים).

הצ'ולקין הוא בעצם משחק עשיר שניתן לשחק במגוון של דרכים נפלאות. אין צורך בידע מסוג כזה או אחר כדי להיכנס למשחק הזה, אלא פשוט לאפשר לעצמנו להיזכר בנצחיות של הזמן. העובדה שידיעת הזמן נרכשת דרך העיסוק בצורות, בצבעים ובצלילים, הופכת את ההיזכרות למשחק נעים ומפתח, שבו אנו נעים בקלילות במציאות שלנו ולומדים כיצד ליצור אותה ממקום שמח ואוהב.

לוח הצ'ולקין מורכב מעשרים גלופות ושלושה עשר טונים:

הגלופות הן צפנים אנרגטיים המייצגים חכמה. זוהי למעשה התורה כולה, כל הידע שמקודד לעשרים צורות גיאומטריות. עשרים הגלופות מייצגות אנרגיה מהשמש שמדריכה ומכוונת אותנו בחיי היום יום שלנו, והן מדברות ישירות לכל אחד ואחת מאיתנו. מספיק להתבונן, לנשום ולצייר את הסמלים הללו כדי שהזיכרון ייפתח ותשובות תינתנה.

הטונים הם מקצב, צליל, אנרגיה מסוימת שמהדהדת כל יום ומשתנה מיום ליום. לכל יום ולכל אדם יש את הקצב שלו והקצב מתפתח בצורה הדרגתית, במשך שלושה עשר ימים שנקראים גל. הגל מתאר את התנועה בזמן, שנמשכת על פני שלושה עשר ימים. בכל גל אנחנו עוברים תהליך שלם – מרגע הכניסה ועד ליציאה.

בלוח הצ'ולקין מחולקת למעשה השנה למאתיים ושישים יום, כלומר, מאתיים ושישים סוגי אנרגיה שונים, שהם קודים אנרגטיים שמאפשרים סנכרון עם שאר מרכיבי היקום. הלוח הוא על-זמני וקבוע ולכן מאפשר לנוע מעבר לאשליית המציאות הקרויה זמן. הוא מראה כיצד הכול משתנה, כיצד אינסוף האפשרויות מתגלמות בכל רגע וכיצד ניתן לצמוח ולגדול.

הסמלים ואנחנו

לפי תפישת המאיה, בכל נשמה, לפני שהיא מגיעה לכדור הארץ, מוטבעים קודים שונים. בחלקם של קודים אלה מצוי הידע של התפתחות האנושות כולה ובחלקם מצוי הידע של הייעוד האישי, שנקרא יום ההולדת הגלקטי. יום ההולדת הגלקטי הוא הרגע שבו הנשמה שלנו מתחילה את תהליך הירידה אל תוך הגוף ובה מוטבעים הסמלים שמלווים את ההתגלמויות הפיזיות שלנו בכל הגלגולים.

כאמור, בכל גל ישנם 13 ימים כשלכל יום יש את הסמל שלו. המעקב אחר הסמלים של הגל הוא מאד פשוט וקליל, ולמעשה, אנחנו לומדים ומתנסים ב'לתפוס גלים', לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון וללכת למקום שבו כוח ההתנגדות הוא הקטן ביותר.

לכל יום/ סמל יש את הקצב שלו כשמעצם ההתבוננות, הציור והתקשורת עם הסמלים, אנחנו ממגנטים אלינו את האיכויות הזמינות ברגע. החיבור לסמלים מטרתו לאפשר לנו ללכת בדרך האינדיבידואלית שלנו בשמחה ולהתחבר לאהבה ללא תנאי, שמקיפה ומוזרמת אלינו בכל רגע.

התקשורת שלנו עם הסמלים היא ישירה ואין לנו צורך באף מתווך על מנת להתחבר להדרכה שטמונה בהם, שכן לוח המאיה מספר על התוכנית האלוהית שכבר קיימת ומיועד לעזור לנו להיזכר במה שברמה מסוימת אנחנו כבר יודעים.

* טליה טוקר היא ניאופסיכולוגית. מומחית בידע הזמן והמרחב של המאיה, כותבת ומלמדת את האסטרולוגיה של המאיה. עברה חניכה בגוואטאמאלה ע"י השאמאן דון פדרו קרוז והוסמכה ללמד ע"י האקדמיה של המאיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מאיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully