וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשור המונים

גילבר רובננקו-דיין

8.2.2011 / 8:25

באגסי סיגל היה מאפיונר שעשה בלאגן, אבל בזכות יכולות תקשור כמו שלו יש לנו היום את לאס וגאס. גילבר רובננקו-דיין על ראש יצירתי, ראש תחרותי ומה שביניהם

ראש תחרותי מאמין בהישרדות. ראש יצירתי מאמין באהבה. ראש תחרותי מאמין במשאבים שהולכים ומדלדלים כך שהראשון שמגיע מרוויח והאחרון מפסיד. ראש יצירתי מאמין בחשיפה אינסופית של משאבים אינסופיים להם כולם ראשונים, אחרונים ואמצעיים גם יחד.

זקן שבט אינדיאנים בעל ראש תחרותי באופן מוחלט ימליץ בוודאי, בשלב כלשהו, לחסל את בני השבט השכן, אם לא מחר - אז במהרה, שמא יאזלו מי השתייה שבאגם הסמוך למאהל. זקן שבט אינדיאנים בעל ראש יצירתי באופן מוחלט עשוי ליזום פגישה עם זקן השבט השכן, בעת שהמים זורמים עוד בשפע והכול בסדר, ועם זאת להציע, כבר אז ומבעוד מועד, לבנות ביחד תוכנית למציאת מקורות מים נוספים.

זקן שבט אינדיאנים בעל ראש יצירתי מאמין כי על ידי שילוב הכוחות של שני השבטים גם יחד, כולם עשויים להגיע לפתרונות ארוכי טווח ויציבים יותר. הם עשויים, למשל, להחליט על סבבים משותפים של תורנויות משותפות לזקיפים וגששים, על דרכים מגוונות ומקוריות לאיסוף מי הגשמים, ובאופן כללי לשפר את סיכוייהם לאותו שגשוג מבורך בכך ש - יחד - יכסו שטח נרחב יותר; להבדיל מאותה גישת הישרדות של הראש התחרותי.

ראש תחרותי תמיד מצוי בבדידות ובמתח. ראש יצירתי תמיד שמח. ראש תחרותי חושש מסופים למיניהם: מן המוות, מפרידות, מכל שינוי ומכל צמיחה, ותגובתו האוטומטית בראש כל תהליך היא "לא". לעומתו, ראש יצירתי מלא בסקרנות ובחדוות ההרפתקה, שכן אפילו המוות מבחינתו הוא בסך הכול החלפת מלתחה.

באגסי סיגל, נוכל אבל שרמנטי

אתם עשויים לשאול, מה בין זה לבין התקשור? איך זה קשור? התקשור מגיע מהאינסוף. הוא מגיע מאותם עולמות בהם המשאבים הם אדירים מעבר לכל דמיון ופתוחים לכל. הוא נשען על מידע שמקורו בספרייה כה עצומה, שאין, ולא יהיו לעולם די בני תמותה להוריד ממנה את כל ההשראה והרעיונות הטובים שברבבות מחלקותיה. התקשור עזר, עוזר ויעזור תמיד לאנשים בתקופות של גאות ושל שפל כאחד, משום שהוא נובע ממקור העולה על שני אלה גם יחד.

התקשור נובע מהמקור אשר איפשר את קיומה של הבריאה כולה, אשר לעד מייצרת, מתחדשת ומתהווה. התקשור הוא דרכנו לשמור על קשר עם אותם כוחות בריאתיים, בין אם הם נתפשים בז'רגון תיאולוגי או טכנולוגי או קישקושלוגי. הוא תופעה המייבאת לעד כיווני חקירה חדשים, מבריקים, אשר מותיר תמיד את אלה הגמישים דיים לפעול על פיהם - בשגשוג.

אפרופו שפל, הביטו בהיסטוריה ותמצאו דוגמאות אינספור. למשל, באגסי סיגל, המאפיונר הידוע, שעמד באמצע מדבר נוואדה שבארצות הברית ואמר: כאן יהיה קזינו! כולם צחקו עליו, על הפושטק המפוקפק החשוד במעשי רצח לרוב, אבל שנים ספורות אחרי כן... טוב, אתם יודעים את ההמשך, קוראים לזה: 'לאס וגאס'.

אנחנו אוהבים לחשוב על באגסי סיגל כעל נוכל בדרך כלל, וייתכן מאוד שמעשיו אכן היו בחלקם מפוקפקים ואלימים ביותר. עם זאת, מספרים עליו שניחן בסגנון אלגנטי ושרמנטי במיוחד ושהיה מאהבן של כוכבות הוליווד רבות, ובכל מקרה, לענייננו, הוא היה מתקשר גדול אשר הקדים את זמנו ושאחראי בצורה ישירה וכמעט בלעדית לעיר השעשועים האולטימטיבית.

שלא כמו בטהובן ומוצרט או תומאס אדיסון שהזכרתי בעבר, באגסי סיגל יצא מבין ארבעת קירות חדרו ועשה בלאגן, אך בדיוק כענקים זכי נפש אלה הוא נהנה מאותה באר אין סוף. באר היצירה המופלאה הזו, באר שאין לה לעולם מתחרים. באר אשר פתוחה, מסתבר, לאנשי המדע, האמנות ואפילו המאפיה של שנות השפל הגדול, לכולם באותה המידה.

יצירה ואיחוד כוחות

אדם שמתקשר בהתמדה ומפתח את היכולת הזו במסירות, מוצא כי אין מנוס מיצירה וכי יצירה ואיחוד כוחות - אחד הם. הוא מבין שלא רק הבמאי של סרט עשוי להרוויח כשיצירתו תקצור פירות, אלא גם השחקנים, המפיקים, אנשי הסאונד, המשווקים, המפיצים, מייצרי החולצות והכוסות המאוירות, שלא לדבר על קהל הצופים.

הוא מבין זאת מבעוד מועד ועל כן שמח ומכיר בצורך ההכרחי לחלוק עמם את חזונו ואת משאביו השונים.

אדם שמתקשר בהתמדה מחפש את היצירה הזו ואת השיתוף הזה בכל דבר ודבר. הוא מבין כי בכל מקום שיש יצירה ושיתוף, בוא יגיע השגשוג. הוא רואה זאת, פעם אחר פעם: הוא נכנס לתקשור ומגיע אל תודעתו הריקה משהו רענן, כלומר, תקשור ויצירה שווים בעיניו.

הוא בוחר לשתף והנה בוא מופיע השגשוג בחייו. כך: תקשור, יצירה, אחווה, שפע. או אז אין לו אלא לקדש את חייו ולחפש כיצד יוכל להכניס אליהם מאיכויות אלה עוד ועוד, אל אותם מקומות ושטחים בהם טרם גילה כיצד. וכשהדבר עולה בידיו, הוא כמו מופתע מחדש כיצד הולכים ומתפוגגים בו אותם כוחות תחרותיים ומתחרים, אשר עינו את מוחו המפוחד במשך עידן ועידנים - מי פה יבוא לחסלני... הו... אלוהים אדירים שבשמיים ובארץ!

ראש יצירתי, ראש המתקשר את אור האינסוף, לעולם אינו בוכה ולעולם אינו מתחנן בפני האלוהים. ראש יצירתי אינו ראש למעשה כי אם לב; מקבל ונותן, נותן ומקבל.

גילבר רובננקו-דיין מטפל ברפואה סינית למעלה מעשור, ומשלב בעבודתו תקשורים, שיטות הילינג והדרכה תודעתית כדוגמת 'העבודה' לביירון קייטי, עץ החיים לקבלה היהודית ועוד. מלווה אנשים ועסקים בתהליכים אישיים ומקצועיים, מתקשר ומנחה קבוצות תקשור במרכז הארץ לפי שיטת "חיבור למודעות על".

  • עוד באותו נושא:
  • תקשור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully