וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הלידה של חוסני מובראק

מובארק הוא סוג של ספינקס עם נוכחות חזקה ויכולת לנחות תמיד על הרגליים - אז מה בכל זאת מנבא את הנפילה שלו?

מפת הלידה של חוסני מובארק (4.5.1928) מראה על אישיות רבת עוצמה ובעלת נוכחות, כוח וחכמת חיים שיכולה לשנות את פני ההסטוריה – זה מה שהרגשתי וכתבתי כשהתבוננתי לראשונה במפת הלידה הזו עם עלייתו של מובארק לשלטון, למרות כל הדעות מסביב שגורסות שהאיש הוא דמות אפורה ולא ממש נחשבת.

לא הרבה נתנו לו אז קרדיט כאישיות שתנהיג את מצרים ביד ברזל עוצמתית למשך שנים רבות, אבל כאז כן היום, אפשר לומר שהאיש הוא אכן סוג של ספינקס עם נוכחות חזקה, הסתכלות ארוכת טווח ויכולת לרבוץ שם באמצע המדבר באופן מלא עוצמה במשך שנים רבות, ולהתעלם מפגעי האדם והטבע כאילו היה שם מאז ומעולם.

השמש, מיקוד הדברים, ומרקורי, כוכב התקשורת, נמצאים במזל שור (בעגיול ירוק) השייך ליסוד האדמה מקבוצת הפעולה של המזלות הקבועים, והם מסמלים את הגישה הבסיסית והפרגמטית שנמצאת בבסיס הפעולה והחשיבה של האיש. השור הוא מזל פשוט יחסית ורודף שלום בבסיסו, אבל שליטת מזל שור היא ונוס (בעיגול חום) ובמפת הלידה הזו היא צמודה ליופיטר, כוכב השפע, ונמצאת במזל טלה הלוחמני. הצירוף הזה מראה על אדם שקט והרמוני כלפי חוץ, אבל למעשה מדובר בדיקטטור לא קטן שזקוק לשליטה בכל מצב.

הירח (בעיגול כחול) שנמצא בזווית של עימות מול השמש ומרקורי במזל שור, נמצא במזל עקרב שפועל בעיקר מתחת לפני השטח, ומראה על כך שמובארק לא סומך על אף אחד, ועל עימות מתמיד בין שני חלקי אישיות שזקוקים לשליטה הן מעל פני השטח והן מתחתיו, על חשדנות בסיסית שלעולם תיצור לעצמה בסיסי כוח שתלויים אך ורק בה עצמה, ועל דרך פעולה חד משמעית שאומרת שמה שאתה רואה כלפי חוץ, הוא תמיד ההיפך ממה שנמצא בפנים. במפת הלידה הזו מה שחשוב באמת הוא הצורך לשלוט, ולשם כך – כל האמצעים כשרים.

הזווית שמורידה את מובראק מהשלטון

כוכב מרס, כוכב העשייה והדרייב (בעיגול צהוב) נמצא במזל דגים החמקמק, המעורפל והרגשי, אבל זווית בינו לבין סטורן הנוקשה (בעיגול תכלת) מראה על תחושת מצוקה פנימית בלתי פוסקת כשהאיש לעולם אינו מרגיש בטוח מדי, ומשום כך גם על רעב פנימי בלתי פוסק לשליטה, ובכל מחיר. במפת הלידה הזו נוכל למצוא גם תצורה של משולש גדול (כמו במפת הלידה של אובמה למשל), המורכבת משלוש זוויות הרמוניות בין הכוכבים נפטון (בעיגול אפור) סטורן, ונוס ויופיטר, מה שמראה על כך שלאיש יכולת לזהות הזדמנויות לפעולה ולשליטה וליפול תמיד על הרגליים. נוכל למצוא כאן גם תצורה של משולש קטן יותר בין הכוכבים פלוטו (בעיגול ירוק כהה), השמש, מרקורי ומרס, שגם היא מראה על יכולת פרקטית לאחד כוחות שונים למטרה אחת ולא לאבד שליטה.

הזווית המעניינת במפת הלידה הזו היא הזווית בעקיפין שמורידה עכשיו את מובארק מהשלטון. אורנוס (בעיגול אדום), כוכב השינויים והניתוקים, נמצא במפת הלידה הזו בזווית פעולה עם פלוטו הכוחני, אלמנט שמראה על חרדה בלתי פוסקת מפני איבוד שליטה ואיבוד כוח, וזו אולי הזווית שמפעילה בעצם את כל המפה - עם קשר למצבים פלוטוניים של מוות ולידה ומהפכים דרמטיים, שכן לא נשכח איך מובארק עלה לשלטון, בעקבות מותו של סאדאת.

פלוטו הוא כוכב משמעותי מאוד במפה, שכן הוא שולט על הירח שנמצא במזל עקרב, והוא זה שהמליך בעצם את מובארק. ממש בימים אלה יוצר פלוטו (בעיגול שחור, בצד החיצוני של המפה) זווית פעולה לכוכב אורנוס במפת הלידה של מובארק (בחץ שחור), וכאילו יוצר את הזווית ההפוכה שבמפת הלידה עצמה ו... שוב יוצר מהפך: הפעם מהפכה דרמטית מורידה את מובארק מהשלטון, בניגוד למוות הדרמטי של סאדאת שהעלה אותו.

מכיוון שהאיש חייב להיות בשליטה, הוא מנסה להיות גם זה שיחליט על פינוי כסאו במקום שאחרים יחליטו על כך, ולכן את ההודעה על אי הליכתו לבחירות הבאות נתן הוא עצמו. אולם, התהליך עדיין בעיצומו, ופלוטו, זה שהכתיב מאחורי הקלעים את עלייתו ונפילתו של מובארק, יהיה כנראה זה שגם יקבע בסופו של דבר את האקט הסופי והסמלי של הנפילה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully