וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המים זוכרים

ד"ר ניר ברוש

5.1.2011 / 8:10

היא לא רק כלי לריפוי הגוף והרגש, היא גם יכולה לתמוך במסע ההתפתחות הרוחנית שלכם. הומאופתיה - איך היא עושה את זה?

במסורת היוגה מסופר על אנרגיה מסתורית, קונדליני שמה, אשר נחה רדומה בבסיס עמוד השדרה ומחכה לרגע הנכון להתעורר, ולסמן את תחילתו של מסע ההתפתחות הרוחנית שלנו.

התעוררות האנרגיה מתוארת כתהליך הדרגתי בחלק מהמסורות ולעומתן כהתפרצות אקסטטית וחסרת שליטה באחרות. בדרכה במעלה עמוד השדרה פוגשת האנרגיה חסימות שונות, מטהרת את מרכזי האנרגיה הרדומים, הצ'אקרות, והופכת את מערך הגופים - הפיזי, הרגשי, המנטאלי והרוחני לער ומלא בחיים ואור. זוהי התעוררות רוחנית.

אולם, תהליך זה עשוי להיות לא קל, כיוון שהאנרגיה צריכה לפלס את דרכה דרך חסימות שונות. ישנן טכניקות רבות ומגוונות שמסייעות לניקוי והתרת החסימות בדרכה של אנרגיית הקונדליני ביניהן מדיטציה, שיטות לחקירה עצמית, יוגה וטאי צ'י, צומות רוחניים, תפילה והתמסרות, מתן שירות וצדקה, דממה ועוד. בין השיטות המסורתיות הללו נמצאת אחות צעירה, מודרנית יותר ומעט מפתיעה - ההומאופתיה.

הומאופתיה - לא מה שחשבתם

בשנות ה-90 של המאה הקודמת התאספה קבוצת הומאופתים בריטיים לניסוי מעניין, בהדרכתה של הומאופתית וותיקה ומתקשרת מנוסה בשם ג'ניס מיקלף. חברי הקבוצה יצאו למסע אישי התפתחותי שבו הם מיפו תרופות הומאופתיות חדשות בהתאם למערך האנרגטי של הצ'אקרות והגופים האנרגטיים של האדם. כדי לסבר את האוזן נאמר כאן כי תרופות הומאופתיות, או בשמן 'רמדיס' הן תמציות אנרגיה מדוללות מאוד של חומרים מעולם הטבע, אשר מכילות את המהות האנרגטית-רוחנית של החומר המדולל, כעין דנ"א אנרגטי.

אותם הומאופתים השתתפו במעגלי מדיטציה שבהם הם לקחו את התרופות החדשות, אחת לחודש כל אחת בתורה, ומדטו על ההשפעות של אותה תרופה בגוף, בנפש ובמערך האנרגטי שלהם. עם הזמן השמועה על מעגלים אלו פרשה כנפיים ומספר המשתתפים והמעגלים גדל. כך נוספו עוד ועוד תרופות הומאופתיות חדשות ולא פחות חשוב מכך, נוצרה הבנה חדשה לגבי השילוב בין תורות המזרח והבנתן את המערך האנרגטי של הגוף, ותהליכי התפתחות רוחניים לבין תחום שעד לאותה עת היה נחשב כתחום טיפול גופני-נפשי בלבד, וכעת ניתן היה ליישם אותו למטרות של התפתחות אישית ורוחנית.

רבות נאמר על ההומאופתיה. מצד אחד על כך שמדובר באחיזת עיניים שאין לה ביסוס מדעי, ושלמעשה מה שעובד בה הוא אפקט הפלסבו, כלומר המחשבה על קבלת הטיפול היא שמרפאת את המטופל, ומן הצד השני ישנם מחקרים רציניים שהתפרסמו בכתבי עת רפואיים שמראים כי תרופות הומאופתיות יכולות לעצור התפתחות של תאי סרטן בתנאי מעבדה. ישנם טיעונים והצדקות לכאן ולכאן מצד המתנגדים והמצדדים, בוויכוח חריף ורב שנים, כאשר אלו סותרים את אלו ולהיפך.

אך למרות חילוקי הדעות עם דבר אחד לא ניתן להתווכח -העובדות במציאות. תחום הטיפול ההומאופתי תופס תאוצה, עם מעגל הולך וגדל של מטופלים, ועניין רב בקרב הממסד הרפואי (הנתונים מדווחים על כך שבאירופה כ- 40% מהרופאים הכלליים עוסקים בהומאופתיה, בארץ הטיפול ההומאופתי ניתן בחסות כל קופות החולים במרפאות ייחודיות ובבתי החולים, והיד עוד נטויה). אך ענייננו כאן הוא לא בדיון האם הומאופתיה היא תחום לגיטימי או לא, אלא על האפשרות של שימוש בה למען ההתפתחות הרוחנית שלנו, והסיוע לתנועתה של אנרגיית הקונדליני והארתו של מערך הצ'אקרות בדרכה.

ריפוי על ידי תהודה

הבסיס המדעי להומיאופתיה עדיין אינו ברור. ישנן סברות רבות שהמובילה בהן גורסת כי האפקט ההומאופתי מתקבל על ידי יכולתן של תרופות אנרגיה - 'תרופות תדרים' - לנטרל תדרים דומים גורמי מחלות במערכת הגופנית-רגשית-אנרגטית שלנו. כך למשל טוענים הביופיזיקאי הגרמני המוערך פרופ' פריץ אלברט פופ, והפרופסור להנדסה ג'ורג' ויטולקס שנחשב למחיה ההומאופתיה במאה ה-20. הסברה שלהם היא שלתרופות הומאופתיות תדר ייחודי מסויים, וכאשר אדם מקבל תרופה אשר התדר שלה דומה מהותית לתדר של הבעיה ממנה הוא סובל - רגשית וגופנית - נוצרת ביניהן תהודה, אשר מנטרלת את הבעיה.

משמעות הדבר היא שעל ידי שימוש בתרופה הנכונה, או בתדר הנכון, ניתן לסלק חסימות שגורמות למחלה, במידה וענייננו הוא ריפוי, או לחילופין מזווית של התפתחות וצמיחה רוחנית, לרתום את כוחן של תרופות הומאופתיות לסיוע לאנרגיה הרוחנית שלנו ולמסע הטיהור שהיא מעבירה את מערך הצ'אקרות והגופים האנרגטיים שלנו.

כך, למשל, אם מישהו חווה חסימה שקשורה לביטחון הבסיסי בחיים בצ'אקרה הראשונה והשנייה, ניתן על ידי מיפוי נכון של תרופות הומאופתיות (רמדיז) להתאים עבורו את הרמדי שתסייע בסילוק החסימה. כך גם ניתן להשפיע על חסימות באנרגיה המינית בצ'אקרה השנייה, חוסר ביטחון עצמי ואינדיבידואליות בשלישית, חסימות ופצעים שיושבים בלב בצ'אקרה הרביעית, בצ'אקרת הגרון, במרכז העין השלישית שאחראי על יכולת הניתוח, החשיבה והתובנה הרוחנית, וכן בחיבור הרוחני שלנו באופן כללי שקשור לצ'אקרת הכתר. כל חסימה כזו שבז'רגון המערבי אנו נוהגים לנתח באופן פסיכולוגי, ניתן למפות בהתאם למערך הצ'אקרות כחסימה אנרגטית, ולטפל בה בהתאם.

כמי שמתרגל מספר שנים מדיטציה נחשפתי לא אחת לחוסר איזון אנרגטי או מצבים שבהם האנרגיה 'נתקעת'. למעשה, מחלות רבות או מצבי חוסר איזון שונים נובעים לעיתים קרובות אצל אנשים שעוסקים בהתפתחות רוחנית, מדיטציה, יוגה, טאי צ'י ועוד, מתנועה לא מאוזנת של האנרגיה במערך האנרגטי של הגוף. לעיתים אף יכולות להיווצר מחלות בשל חסימה בצ'אקרה ספציפית - מי שחווה קונפליקט בנוגע לאנרגיה המינית למשל, אשר משויכת לצ'אקרה השנייה (או הראשונה בחלוקות אחרות) עשוי לחוות סימפטומים שקשורים למערכת השתן והמין, ואצל אדם אחר אשר חווה בעיות במיתרי הקול או בגרון ייתכן שהצ'אקרה החמישית היא מקור הבעיה.

מה שחשוב להבין כאן הוא זה: במהותנו אנו ישויות אנרגטיות, ולכן חלק גדול מבעיותינו הן בעיות בזרימת האנרגיה. תרופה הומאופתית נכונה בזמן הנכון יכולה לא רק לפתור לנו בעיה פיזית זו או אחרת, אלא יכולה גם לשחרר חסימה אנרגטית, שתקפיץ אותנו אל עבר השלב הבא בהתפתחות הרוחנית שלנו.

מטרת קיומנו הנעלה ביותר

דוגמאות לרמדיז, ממש "על קצה המזלג", הן לוטוס ורמדי איוואסקה. הלוטוס הוא פרח שצומח מתוך הביצה, כלומר מהשורש ממש, דרך המים ומשם אל עבר השמש - מטאפורה מושלמת להתפתחות רוחנית. ואכן רמדי זו אוצרת בתוכה כוחות לפתיחת חסימות רוחניות ואת היכולת לעורר את האדם שמרגיש תקוע במסעו וחסר שאיפות רוחניות. היא גם עוזרת להרגעת המערכת כולה ולפתיחה של הלב. לא בכדי זהו הצמח שמקושר לאנרגיה של בודהא, ואיכויות בודהא אלו משתקפות בטווח השפעתה של הרמדי.

איוואסקה הוא צמח פסיכואקטיבי המשמש בטקסים שמאניים באמריקה הדרומית, שתכליתם היא ריפוי עמוק וטיהור אנרגטי של מערך הגוף-נפש-רוח. בגרסה ההומאופתית, זו של התמצית האנרגטית המדוללת, זהו צמח שחלק מהשפעותיו זה ניקוי של קארמה עתיקת יומין, אשר מגיעה מאבות אבותינו, הורינו הנוכחיים ואילן היוחסין המשפחתי, ובמיוחד זה שקשור לדמות האם בחיינו. כאשר שיטות אחרות נכשלות, הרמדי איוואסקה יכולה לנקות משקעים שקשורים לדמות האם ולרפא קשר אנרגטי חיוני זה בחיינו.

כתחום ריפוי צעיר וחדש למדי אין ספק שההומאופתיה תופסת יותר ויותר מקום בתודעה הציבורית, אך יחד עם ההבנות החדשות שמגיעות אלינו מהמיזוג בין הידע האיזוטרי המזרחי, לבין היכולת של רמדיז הומאופתיות לרפא ולטהר את מערך הצ'אקרות, ייתכן שמדובר ביותר מאשר שיטת ריפוי במובן המסורתי של המילה. ישנה אפשרות טובה שבידינו מונחת שיטה שתכליתה העמוקה ביותר היא לסייע ולתמוך במין האנושי בצמיחתו הרוחנית.

ד"ר סמואל האנמן, אבי ההומאופתיה, אמר כבר לפני 250 שנה, והרבה לפני ההבנות הנוכחיות בתחום ההומאפתיה: "במצבו הבריא, תפקידו של כוח החיים הרוחני הוא להניע את הגוף הפיזי, ולשמור על כלל תפקודיו במצב הרמוני ומעורר השראה... כך שמכשיר זה מלא הבריאות והחיים (הגוף) יופעל למען מטרת קיומנו הנעלה ביותר". מטרת קיומנו הנעלה ביותר היא ההתפתחות הרוחנית, וההומאופתיה באה לסייע במסענו אל עבר עתיד של הגשמה רוחנית הולכת וגוברת, ומציאות טובה יותר, שלמה ומוארת.

*ד"ר ניר ברוש הוא רופא כללי והומאופת. מנחה בכיר בשיטת האור הלבן, מתמחה בליווי חולים במחלות כרוניות וסרטן בשיטה. מנחה מפגשי מדיטציה פתוחים וסדנאות עומק במדיטציית האור הלבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully