וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פן של האלוהות הגדולה

דורית בר

3.1.2011 / 0:00

אהבה היא הרבה יותר מורכבת ממה שאתם נוטים לחשוב, והיא זקוקה לכם בדיוק כפי שאתם זקוקים לה. דורית בר מעמיקה חקר

האם אנחנו יודעים מה זאת אהבה? השימוש הנפוץ במילה 'אהבה' גורם לנו לטעות ולחשוב שאנחנו באמת מבינים את המסתורין הטמון בה. "אני אוהבת את בני", "אני אוהב את אשתי", "אני חולה על הכלב שלי" וכדומה. האם זו האהבה? מה לגבי רגעי עונג ואקסטזה, התלהבות ושמחה, אושר וחיוניות, האם הם האהבה?

מה שברור לכולנו הוא שאנו חולקים משיכה בלתי מוסברת למגע הבלתי אמצעי עם האנרגיה המסתורית והחמקמקה הזו שנקראת אהבה. אנחנו רוצים לאהוב, אנחנו זוכרים רגעים שבהם חווינו אהבה ויותר מכל היינו רוצים להפוך להיות אהבה בדמות אדם.
האהבה מתגלה בפנינו דרך ביטויים של גבורה, הקרבה עצמית, נחישות, לוחמת אור והענקה ללא תנאי, וכשאלה מופיעים אנחנו יודעים שהאהבה פעלה דרכנו. אם כן, מהי אותה אהבה וכיצד נוכל להגביר את נוכחותה בחיינו?

אם נרצה, נוכל להתייחס לאהבה כאלה, פן של האלוהות הגדולה ורבת הפנים. במובן הזה, אלת האהבה היא ביטוי לאיכויות נשגבות ונאצלות שטמונות בתוך כל אחד מאיתנו כפוטנציאלים שמבקשים להתעורר דרכנו. מערכת היחסים שלנו עם אלת האהבה מבוססת על הדדיות מושלמת - כלומר, כשאנחנו נענים לצו הלב ומאירים באהבה את חיינו, היא עצמה גדלה ומתרחבת עוד, באותה מידה, היא מקור הזנה עבורנו, זמינה בכל זמן ובכל מקום. בכל רגע נוכל לשאול את עצמנו, האם אהבנו עכשיו? ולבחור מחדש באלת האהבה.

במובן הזה, היחסים בינינו שזורים זה בזה – האחריות שלנו כלפי אלת האהבה זהה בחשיבותה לזו שלה כלפינו. היא מצדה משפיעה על חיינו חסד באינסוף דרכים וצורות, דואגת שנחוש אהובים ורצויים, ואנחנו מצדנו יכולים – אם נבחר בכך בצורה מודעת – להפוך את כל חיינו לנהר זורם של אהבה. אולם חשוב לציין מאפיין אחד חשוב שהופך את אהבתנו לאמיתית – היות האהבה ללא תנאי.

כאשר אלת האהבה זורעת זרעים של שמחה בחיינו, שיכולים ללבוש אינסוף צורות ופנים, היא לא עושה זאת כדי לקבל משהו בתמורה. היא עושה זאת כי זהו טבעה – היא מקור שפע חסר מגבלה. באותו אופן, אנחנו מזינים את אלת האהבה כאשר פעולותינו מונעות על ידי הדחף לאהוב, ולא מתוך אינטרס או רצון לקבל תמורה כלשהי. ברגע כזה אנחנו מתאחדים עם מקור החסד והשפע, נזכרים שאנחנו חלק ממשהו גדול יותר, ויודעים שפעלנו נכון.

בניה של אלת האהבה

קבלה ונתינה הם בניה של אלת האהבה. דרכם נוכל לבחון את חיינו ולדעת אם לבנו פתוח, ואם אנחנו באמת זמינים לקבל מן העולם, מחברינו, ממשפחתנו ומהחיים עצמם את מה שהם מעניקים לנו. לצד זאת כדאי גם לשאול - האם אנחנו מסוגלים לתת מכל הלב, להתמסר כמה שרק אפשר למי שזקוק או מבקש זאת מאיתנו? כאשר אנחנו מקבלים ונותנים ללא תנאי, באופן פלאי אנחנו מיד מתחברים למקור ההזנה הטבעי שלנו, שוב נזכרים שבאנו לעולם כדי ללמוד לאהוב, ומבינים שכל אתגר או קושי איתו אנו מתמודדים טומן בחובו סוד עצום של גדילה וצמיחה עבורנו.

נהוג להתייחס לאהבה כפעולה וצורת ביטוי שקורות בינינו לבין האנשים שסובבים אותנו, אולם אני מציעה כאן נקודת מבט עמוקה יותר, שמרחיבה את גבולות האחריות שלנו הרבה מעבר לבני זוג, חברים, בני משפחה ועמים שכנים – אנחנו אחראים לאהבה עצמה. היא עצמה זקוקה לנו. היא צריכה שנאיר את כל הרבדים בחיינו בלב אוהב ומפרפר ושלא מפסיק לשאול – האם אהבתי היום? עד כמה האהבה שבלבי היא טהורה וזכה? האם נתתי את כל מה שיש לי?

אנחנו יכולים לערוך רשימה של כל הנושאים שמעוררים בנו כיווץ בחיים ולדעת שהכיווץ הוא סימן לכך שהאהבה עדיין לא נוכחת בהם ולכן הם נחווים כך. במקומות הללו אנחנו מתבקשים לבחון ולהיענות לקריאה – אילו שינויים עלי לערוך בחיי כדי שאהפוך לאהבה מהלכת על שתיים? אהבה היא התרחבות אינסופית, אוורירית, חיובית, טובת לב וספוגה ביופי. אלת האהבה ממלאת את לבנו באיכויותיה האלוהיות, ואנחנו עטופים בתוכה כעוברים ברחמה של אשה.

תרגול

במהלך השבוע הקרוב החזיקו בשאלה הגדולה – מה זאת אהבה? הקשיבו לה, תנו לה להתנגן בתוככם. עשו אהבה עם השאלה עצמה, אפשרו לה לחדור לכל פינה בהווייתכם ולהאיר אותה בחכמה ויופי.

*דורית בר היא מנחה בכירה בשיטת האור הלבן ובטכניקת השאלה, מדריכה יחידים וקבוצות להתפתחות אישית ורוחנית בנתיב 'חכמת חיים – פתרונות חדשים לבעיות ישנות', מאמנת אישית ועסקית, בוגרת לימודי פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית טיפול משפחתי וזוגי, זמרת ומנחה ערבי 'בהקטי' – שירה וכתבים מקודשים.

סדנת יום 'חכמת חיים - מי מפחד משינוי?' תתקיים ביום שבת 15/1/11 בתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • אהבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully