וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסים גדולים יהיו פה

דורית בר

1.12.2010 / 8:20

נס פך השמן הוא רק הוכחה לכך שהכל אפשרי ושהחיים הם חסרי מגבלה. דורית בר מדליקה אור חביב מסביב

חג החנוכה מזכיר לנו את טעמו המתוק של נס פך השמן. מספרים שכאשר המכבים רצו לחדש את העבודות בבית המקדש לאחר כיבוש ירושלים, רק פך קטן של שמן נמצא להדלקת המנורה, ובתוכו כמות מספקת ליום אחד בלבד. או אז אירע הנס הגדול והשמן הספיק להדלקת המנורה במשך שמונה ימים! פעמים רבות שמענו את הסיפור הזה, וסביר להניח שברבים מהמקרים המחשבה הצינית פגשה אותו כעוד אגדת עם רחוקה ולא מציאותית.

היכולת להבחין בנס דורשת הקשבה מעודנת למציאות, כמו סוג של התבוננות ממקום אחר, מהמקום העמוק ביותר בתוכנו שיודע, שמעבר לכל הספקות יש רק תנועת קיום אחת, אינטליגנטית ומסתורית שמניעה את הכל. בסופו של דבר העולם כולו נברא יש מאין. גם אם נשתמש בתיאוריות פיסיקליות כמו המפץ הגדול, כדי להסביר את היווצרותם של כוכבים ויקומים, עדיין נותרות שאלות רבות לצד התחושה הדקה של בריאה, של מקור לא ידוע שממנו הכל התחיל. הבריאה עצמה היא ניסית.

נס הוא הרגע שבו אנחנו מצליחים לזהות בתוך החיים תנועה של אינטליגנציה שהיא יותר גדולה מאיתנו – תחושה שדברים קורים מאליהם, שמישהו מושך בחוטים ומכוון אותם. רק הקשבה אינטואיטיבית יכולה לזהות נס, באופן טבעי היא דורשת מאיתנו לשלול או לפחות לא להסתפק בחשיבה הרציונלית שלא יכולה להבין בשום צורה איך אנחנו מוצאים את בן זוגנו הנשמתי, איך אנחנו פוגשים לאורך הדרך חברי נפש, מורים ומדריכים, מאין מגיעות אלינו תובנות או אפילו חזיונות ואיך בכלל הכל קורה בצורה כל כך מדויקת ומסתורית.

רצון החיים הוא רצוננו

אנחנו יכולים להפוך להיות 'יצרני ניסים' כאשר אנחנו פועלים בשיתוף עם החיים – במצב הזה הרצון האישי שלנו ורצון החיים הם אחד. למשל, כאשר אנחנו שואפים לשפע בחיינו, מעוניינים בהתבססות כלכלית שתאפשר לנו שלווה, יצירה ונתינה, סביר מאד להניח שהחיים רוצים עבורנו בדיוק את אותו דבר. ולכן, אם נפעל בשיתוף איתם נוכל גם לחולל ניסים. באותו אופן, אם אנחנו שואפים לזוגיות והגשמה של אהבה בחיינו – ניתן להניח שאלוהים רוצה עבורנו בדיוק את אותו דבר. אם כן, כיצד נוכל לחולל ניסים? מדוע לא די בכך שאני רוצה שפע, זוגיות או בריאות?

מרחב החיים הוא מרחב התפתחותי ולכן לא די בכך שנשב ספונים בביתנו ונתפלל להתרחשות חיובית בחיינו. עלינו לקחת אחריות מלאה על הכיוון המבוקש, לפעול בצורה מודעת, ובאותה עת לדעת שמשום שרצון החיים הוא רצוננו, החיים מעניקים לנו את חסדם בכל רגע נתון. כלומר, גם אם ביקשנו דבר מה ופעלנו בכיוון, הצורה שבה החיים ייענו לבקשתנו עשויה להפתיע אותנו עד מאד, ולא להיות מתואמת עם דימוי מסוים שהחזקנו בתוכנו. דוגמא לכך היא יוני, גבר בשנות הארבעים לחייו, משכיל, אקדמאי שחיפש עבודה במקצועו כמהנדס, לאחר שהפרויקט האחרון בחברה בה עבד הסתיים. למרות ההמלצות הרבות שנשא איתו והניסיון הרב שרכש לא מצא עבודה במשך מספר חודשים, והחל תוהה מה לא מדויק בבקשה שלו מהחיים.

בסופו של דבר, אחרי זמן מסוים החליט יוני לקחת פסק זמן מהחיפושים ולהקשיב – הוא הרפה מהפעולה הרפטטיבית שלא הולידה דבר, ועצר. העצירה הזו החזירה אותו לקול הפנימי שלו שזעק להגשמה עצמית ברמה עמוקה יותר. הוא נזכר שהוא אוהב לכתוב, שתמיד אהב את המילה, וזנח את התחום מאז שהתגייס לצבא. התגלית החדשה איפשרה לו לחוות תחושות של אקסטזה וחיוניות ששום מקום עבודה שהיה מקבל אותו לעבוד כמהנדס לא יכול היה להעניק לו. כך, החיים עצמם כיוונו אותו לעבר רצון גבוה יותר, לעבר מהלך שמתואם יותר עם הדחף ההתפתחותי של החיים עצמם, שמתגלם כרצון לאפשר ליוני צמיחה וגדילה אמיתיים.

זה לא עניין של אמונה

ע"ב השמות של אלוהים הם צירופי אותיות רבי עוצמה המשמשים כטכניקה קבלית ליצירת מציאות. בעזרתם ניתן לחולל ריפוי, לעורר בלבנו אהבה ללא תנאי, ליצור שפע, להסיר מחסומים ואנרגיות שליליות מחיינו, להתמיר את האנרגיה המינית ועוד. במובן הזה, היהדות הקבלית יצרה מפתחות אנרגטיים מחוללי ניסים מתוך העיקרון הבסיסי שכאשר כוונתנו מתואמת עם רצון הבורא, יש בידינו הכוח לבקש הגשמה של משאלות ומאווים.

ניסים הם אינם עניין של אמונה – מקורם בחיבור לידיעה שיש אלוהים, שיש תכלית ומשמעות לחיים, שישנה תוכנית אינטליגנטית רבת עוצמה ומסתורין לחיים על כל רבדיהם, ושאנחנו רק חלק מהתנועה היקומית הזו. בתור שכאלה אנחנו יכולים לנוע בסנכרון עם מה שיותר גדול מאיתנו ולחוות באופן מתמיד נוכחות של חסד ופליאה בחיינו.

בראש ובראשונה יהיה עלינו לוותר על ספקות, ציניות, פחדים ושאר הגנות שעטינו על עצמנו מתוך שכחה של מי שאנחנו באמת. במובן הזה, ניסים קורים כל הזמן, ורוב הזמן אנחנו לא ערים מספיק כדי לשים אליהם לב. נס פך השמן הוא רק עוד הוכחה לכך שהכל אפשרי, שהחיים הם חסרי מגבלה ושאנחנו שותפים מלאים ליצירתם.

דורית בר היא מדריכה להתפתחות אישית ורוחנית של יחידים וקבוצות, מאמנת אישית ועסקית, בוגרת לימודי פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, טיפול משפחתי וזוגי, מנחה בכירה בשיטת 'האור הלבן' ובטכניקת 'השאלה', זמרת 'בהקטי', מנחה מפגשים של שירה, מוסיקה חיה וכתבים מקודשים.

סדנת יום 'חכמת חיים' בנושא קבלת החלטות ופתרון בעיות מתקיימת ביום שבת 18/12/10 בתל אביב (מפגש היכרות ב- 5/12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully