וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבור משמים

תמר ברוש

24.11.2010 / 8:20

לימדו אתכם להאמין שמדובר במעשיות, אבל יש דבר כזה - אתם רק צריכים להאמין שזה מגיע לכם. זוגיות נשמתית

מי מאיתנו לא היה רוצה לפגוש את בן הזוג הנשמתי שלו, את אותו חצי משלים שאליו אנו כמהים ומתגעגעים גם מבלי להכיר אותו ממש? בדרך אל בן הזוג הנשמתי אנחנו מתפשרים לא פעם ומוצאים את עצמנו במערכות יחסים שכבר מהרגע הראשון, בתוך תוכנו אנו יודעים שהן לא הדבר האמיתי. אבל מכיוון שבדרך כלל אנו מעדיפים לא להיות לבד, אנחנו מוצאים מספיק תירוצים כדי להצדיק כניסה לזוגיות, גם אם היא לא עם אותו אהוב נצחי ומושלם. רובנו יכולים להעביר חיים שלמים מתוך פשרה וידיעה שאנחנו מעדיפים שיקולים של נוחות ויציבות על פני לקיחת הסיכון של להישאר לבד ולחכות לאותו אחד יחיד ומיוחד.

הקולות הרציונאליים שאומרים שאין דבר כזה - זוגיות מהנשמה, או שהאביר על הסוס הלבן הוא סתם מיתוס ואגדה רומנטית, גוברים לא אחת על לחישות הלב, שמתעקש שלא מדובר בהגיג רומנטי וילדותי אלא במשהו אמיתי. כך אנו מוצאים את עצמנו שוב ושוב בתוך קשר שנראה כביכול מבטיח, אבל ההבטחה היחידה שלו היא שזה ככל הנראה לא ממש יצליח, כי זה פשוט לא הדבר האמיתי, זאת סתם פשרה.

נכון, לא כולנו נועדנו לפגוש את בן הזוג הנשמתי שלנו דווקא עכשיו. ונכון שחלק מאיתנו עשוי להתפשר מתוך בחירה צלולה וכנה, ולעשות כמיטב יכולתו במערכות יחסים שאין בהן את הלהט או החיבור המיוחד הזה. כך או כך, בתוך הלב של כולנו מפעמת הידיעה שאי-שם מחכה לו אותו שותף שחולק איתנו נשמה אחת ושיום יבוא, אם לא נהיה ציניים מידי או רציונאליים מידי, ובו ניפגש ונתאחד.

אבל איך נוכל לדעת שפגשנו באותו חצי משלים? האם יש לו סימנים מזהים? הרי הוא לא יסתובב ברחובות תל-אביב עם שלט שעליו כתוב השם שלנו. אינני מתיימרת להיות ברת סמכא בנושא, אלא רק יכולה לכתוב מתוך ניסיון חיי והבנתי המצטברת. כמי שמרגישה שפגשה את השותף הנשמתי שלה, אני יכולה לומר שכאשר אנו פוגשים בחצי המשלים שלנו – אנחנו לגמרי, אבל לגמרי, יודעים זאת בכל רמ"ח איברינו.

חברות בלב ובנפש

כאשר ראיתי את בן זוגי בפעם הראשונה בחיי, העפתי בו מבט אחד וידעתי שהוא 'האחד'. אותה וודאות שחלפה כך בתוכי, הפתיעה אותי מאוד, שכן עד לאותו הרגע, עם כל בני הזוג הקודמים שהיו לי, לא חוויתי שום דבר שדומה לאותה תחושה מופלאה של היכרות עמוקה, של אינטימיות שרוחשת בינינו בלי מילים, ושל מחויבות עזה ביותר.

מעבר לאותה ידיעה עמוקה ובהירה שמתלווה למפגש עם החצי המשלים שלנו, מתעוררת כמיהה חזקה לראות את האחר פורח, בכל מחיר. רגשות עזים כמו נכונות להקרבה עצמית, חוסר אנוכיות, העדפת האושר של האחר על פני האושר שלנו, הם חלק ממכלול רגשות שמלווים זוגיות נשמתית. זו חברות בלב ובנפש, עמוקה לאין שיעור וחוצה זמן ומרחב. כמובן שלא מדובר במערכת יחסים מושלמת, כזו שאין בה מתחים או ריבים, כך שאין טעם לשגות באשליות מתוקות של הרמוניה מתמדת והיעדר חיכוך. מה שהופך את כל העניין לאמיתי כל-כך, הוא תחושה הדדית, הולכת וגוברת, של אחריות כלפי שגשוגו של בן-הזוג.

כשחיים ביחד מרגע לרגע, אנחנו זוכים לראות את האחר בחולשותיו הקשות ביותר, את החסימות שלו ואת מה שהכי מקשה עליו להיות האור שהוא יכול להיות. במערכות יחסים רגילות, זה בדרך כלל מקור להרבה כאב, קושי והפרדה, כי יש לנו ציפיות מהאחר שיעשה לנו טוב, שיספק לנו את הצרכים וייתן לנו את התחושה הטובה שלנו, ואז אנו מנסים לשנות אותו ואת המציאות כדי שלנו יהיה טוב יותר. אבל בזוגיות נשמתית, הקשיים של האחר, גם אם הם משפיעים עלינו ומקשים עלינו, הם התמרורים שבעזרתם אנו עוזרים לו ללכת הלאה וקדימה, ולנצח כל מגבלה וקושי שעומדים בדרכו להגשמה מלאה.

עם בן הזוג הנשמתי שלנו, הלב תמיד יודע שלא משנה מה המחשבות יאמרו, ולא משנה אם יהיו רגעים שבהם הכל יהפוך לקשה ונרצה לברוח רחוק, אין לאן ללכת ואין לעולם לאן לברוח, כי הוא הבית שלנו, הוא נמצא בכל מקום שבו אנו נהיה כמחצית הלב שלנו.

להיות כנים וברורים

איך אנחנו יכולים לזמן את אותו שותף נשמתי לחיינו?

לפני הכל עלינו להיות מאוד כנים וברורים עם עצמנו לגבי הרצון שלנו לפגוש אותו. אם אנחנו ממש מרגישים בשלים לזמן את בן הזוג הנשמתי אל חיינו, מוטב לוותר על כל מערכות היחסים הרגילות שאותן היינו רגילים לקיים ולהפוך לזמינים. כדי להיות זמינים עלינו לוודא שאכן אנו מרגישים שמגיע לנו שחסד שכזה יזרום אל חיינו. ייתכן שברמה המודעת שלנו נאמר לעצמנו שבוודאי שאנו מוכנים, אבל במעמקי הלא מודע נמשיך לסחוב את התחושה של חוסר ערך, שלא מגיע לנו, ושעדיף להתפשר. כך שעלינו לנקות בצורה טוטאלית כל צורה של ספק ביחס לאפשרות שנפגוש את שותפנו הנשמתי.

בנוסף, עלינו להסכים מעומק הלב להיות תקופה מסוימת לבד. קשה לנו להיות לבד כי אז אנו עשויים לפגוש בתוכנו בדידות ושעמום, אבל אם נסכים לפגוש את עצמנו במרחב של דממה, שבו אנו לא בורחים מעצמנו אלא מוכנים לפגוש את התכולה הפנימית שלנו באומץ, נוכל בהדרגה להגיע למצב של אהבה וקבלה עצמית, שיאפשר לנו לזמן אהבה מסדר חדש וגבוה יותר לחיינו. עלינו להישאר פתוחים לגמרי, ללכת מעבר לכל התניה, מחשבה ואמונה שיש לנו ביחס לשאלה איך בן-הזוג הנשמתי שלנו ייראה או מי או מה הוא יהיה.

כל עוד נחזיק בתוכנו ברעיונות כלשהם בעניין, לא נהיה זמינים מספיק וקשובים דיינו כדי לדעת שפגשנו את אותו אחד. ייתכן שהוא לא יהיה גבר עשיר ובעל נכסים, וייתכן שהיא לא תהיה דוגמנית-על. זכרו – כאשר מדובר בנשמות, זה פחות משנה באיזו צורה או באיזה גוף אנו שוכנים, אלא מה שמשנה הוא הרטט הייחודי הנשמתי שאנו נושאים. מה שייפגש זה לא הפיזיות שלנו או הרעיונות שלנו אלא שני רטטים נשמתיים, אשר המפגש ביניהם הוא כמו חשמל שנדלק ואי אפשר לכבות אותו יותר.

אז לכו מעבר לכל דעה קדומה, תקווה או רעיון פרטי שיש לכם ביחס לבן-הזוג הנשמתי ותנו לחיים להפתיע אתכם. אין לי ספק שכאשר מפגש כה מיוחד ונדיר קורה בין שניים, אפילו המלאכים מדליקים כמה זיקוקי די-נור לכבודו.

תמר ברוש היא בעלת תואר ראשון במשפטים, מתמחה בטיפול זוגי ורגשי, מכשירה מטפלים בשיטת האור הלבן ומנהלת את מרכז האור הלבן בתל-אביב. מטפלת רייקי מוסמכת ועובדת עם תמציות פרחים.

'הסודות האבודים של הנשיות' - קורס להעצמה ושחרור נשי, נפתח בתאריך 6/1/11 בת"א (מפגש היכרות ב- 20/12 וב-27/12 בתל אביב).

  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully