וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאהב בהם מחדש

ד"ר דבורה לדמן-דניאלי, ורדה לב אש

27.10.2010 / 8:25

אתן חייבות להתחבר אל השדיים שלכן כדי לשמור על הבריאות שלהם - ריקוד בשדיים חשופים ונשימת פטמות יעזרו לכן בזה

חודש המודעות לסרטן השד, שבעוד מספר ימים מגיע לסיומו, נפתח בתרועה רמה והמשיך באותו אופן. כתבות בעיתונות ובתוכניות הטלוויזיה הכריזו על מחלת סרטן השד כמחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי - אחת מכל תשע נשים בישראל תחלה בשלב כזה או אחר של חייה בסרטן השד. המענה הרפואי בשלב זה מתמצה בבדיקות סדירות של החשודים העיקריים – השדיים שלנו. הבדיקות אומנם חיוניות ומצילות חיים, אך הן לא נוגעות למניעה אלא לטיפול הניתן לאחר שהמחלה כבר נוצרה. למדע הרפואה כיום אין תשובה לגבי סיבות התהוות המחלה, אך ברור מעל לכל ספק שהשדיים שלנו, במובן הקולקטיבי-נשי, חולים מאד.

כיצד, אם כן, נוכל לחזק את כוחות הבריאות והריפוי שבהם? ראשית, חשוב שכל אישה תבחן היטב את שימושיה בתוספי הורמונים שונים. אומנם אין כיום מחקרים המוכיחים נחרצות את השפעתם של הורמונים על התהוות סוגי סרטן שונים, אך רצוי לשקול מתי נחוצה התערבות הורמונלית ומתי ניתן לוותר עליה. לדוגמה - ניתן לשקול החלפת שימוש קבוע בגלולות באמצעי מניעה אחרים, ואף ללמוד שיטות מניעה טבעיות המתבססות על מודעות אינטימית למחזורי הפוריות שלנו. יש לזכור שפעילותן של הגלולות הינה שיבוש המחזוריות הטבעית של גופנו, ויצירת מחזוריות מלאכותית שאיננה נובעת מתוך מקצביו ותנודותיו הטבעיים של הגוף. השדיים שלנו מושפעים רבות מהפעילות ההורמונלית, ולכן רצוי להתערב בה כמה שפחות.

שנית, ניתן לתמוך בבריאות השדיים שלנו דרך שינוי ההתייחסות שלנו אליהם. ההתייחסות הרפואית מטפחת תפיסה חשדנית ומנוכרת כלפי שדינו. אנו נקראות לבדוק ולסרוק אותם כמחבלים הטומנים בתוכם פצצה מתקתקת. חשיבות בדיקת השד אינה מוטלת בספק, אך כשמבצעים זאת, ניתן לבצע זאת מתוך אמון, מתוך תמיכה ואהבה עצמית, ולא מתוך התייחסות מבקרת, חשדנית ומרוחקת.

הזנה גם במישור הרגשי והרוחני

השדיים שלנו, כמו הרחם, מייצגים שתי מהויות בתוכנו – מהות האמהות ומהות העצמיות. בעוד הרחם מייצגת את עקרון יצירת ה"יש", השדיים מייצגים את עקרון הזנת ה"יש". שדינו הם מקור ההזנה של תינוקנו, אך הם גם מחוברים למקור הזנה מרכזי מאד של עצמיותינו הנשית – המיניות שלנו. המיניות שלנו איננה רק פעולה שאנו מבצעים, אלא היא ביטוי חי של זכות העונג והשמחה שאנו זכאיות לה מלידה. השדיים שלנו שותפים לביטוי מלא וחיוני של זכות זו. הם מרגישים, משתנים ומגיבים לתחושות ולרטטי גוף ונפש. הם מחוברים להתכווצויות הרחמיות, ותחושת גירוי שלהם מורגשת גם באזור צוואר הרחם והרחם.

כדי לתרום לשמירת בריאותם של השדיים חשוב לבדוק עד כמה אנו מאפשרות את חיותם וחיוניותם - עד כמה אנו חשות בהם, נוגעות בהם, אוהבות אותם, גאות בהם ומקבלות אותם (ולא רק משתמשות בהם כאובייקט משיכה או אובייקט הנקה). חידוש הקשר עם השדיים עשוי להיעשות בדרכים חווייתיות כמו עיסוי עדין וחושני (עצמי או זוגי), ריקוד בשדיים חשופים תוך הקשבה לתנועת החופש בתוכם, או נשימת פטמות (טכניקה הנלמדת בשיעורי אינטימיות ומיניות).

בנוסף, חשוב מאד לבדוק כיצד אנו מזינות את עצמנו גם במישור הרגשי והרוחני, תוך סינון רעלים רגשיים ומחשבתיים שעלולים ליצור אקטיבציות רעלניות המזהמות את רקמות ההזנה הרגישות של השד. קרבתם הפיזיולוגית של השדיים לאזור בית החזה והלב יוצרת רגישות ופגיעות בכל הנוגע לעומסים וכאבים רגשיים, ולכן עבודת ניקוז נפשית הנעשית במקביל לתהליך המחזוריות הנשית, עשויה לחזק את כוחות הבריאות והריפוי של שדינו.

*ד"ר דבורה לדרמן-דניאלי, חוקרת וכותבת בתחום חוויית הגוף הנשי, מחברת הספר "הרחם יודעת".
ורדה לב אש היא מנחה לאינטימיות, מיניות וטנטרה טיבטית, דקיני - לנשים, גברים, זוגות וקבוצות.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן השד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully