וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפטפים על הצום

שרון כרמי

17.9.2010 / 8:55

לא רק בכיפור נהוג לצום, לפעמים אתם יכולים סתם לעשות ניקוי מערכות - טפטפו תמציות של שמנים שיעבירו את הצום בשלום

צום יום הכיפורים או צום בכלל, מלווה אצל רוב האנשים בתחושת חולשה, תשישות, רעב וצמא. אצל חלקינו מופיעים גם כאבי ראש, בחילה ותופעות אחרות. לתחושות אלו מתלווה לעתים מתח פסיכולוגי המתחיל מספר ימים לפני יום כיפור, שנובע מהמחויבות החברתית, או הדתית, להחזיק מעמד ולצום עד הסוף.

לארומתרפיה יש כמה עצות לשיפור ולהתנהלות טובה יותר ביום כיפור או בכל צום אחר שנועד לנקות את הגוף מרעלים. כשם שממליצים על מזונות מסויימים שיקלו על הצום ויעזרו לסיימו בצורה נינוחה יחסית, כך ישנן גם תמציות אתריות של שמנים אשר מהוות תוסף מצוין לרגיעה ולריפוי.

השמנים האתריים מעבירים לגוף את התכונות המרפאות של הצמחים באמצעות חוש הריח, מריחה על העור או בשתייה, ויש ביכולתם להשפיע בצורה יעילה ביותר על בעיות פיזיות ונפשיות.

השמנים שיעשו עמכם חסד

אז באילו שמנים מומלץ להיעזר לפני הצום?

שמן אורן: מסדיר את מערכת ניקוי הרעלים של הגוף, העובדת בעיקר בשעות הלילה: במקלחת, לפני השינה, מטפטפים 8 טיפות של השמן על מגבת לחה ומעבירים על כל הגוף. השינוי יגיע מהר ועמו הרגשה טובה ומערכת נקייה.

שמן אשכולית: במקביל לשמן האורן, ניתן לטפטף 2-3 טיפות שמן אתרי אשכולית במים ולשתות 3 פעמים ביום לפני האוכל. שמן זה מחזק ומטהר ועוזר בסילוק רעלים ובספיגת מזון טובה. שמן זה משפיע אף על הצד הרגשי בכל הקשור לאוכל ומשקיט את ההתעסקות הלא רצויה בו בזמן הצום. אזהרה: חשוב להימנע מחשיפה לשמש לאחר השימוש בשמן זה, ורצוי להרבות בשתיית מים.

במהלך הצום:

אם מופיעים במהלך הצום חולשה, בחילה או כאבי ראש, ניתן להריח שמן אתרי מנטה או לבנדר ממטפחת או ממבער.

לאחר הצום:

אחרי צום של 25 שעות שבמהלכו התרחש תהליך של ניקוי הגוף מרעלים, מומלץ לאכול משהו מתוק וקל לעיכול. ניתן להוסיף למתכון של עוגת דבש (בתהליך ההכנה) 10 טיפות משמן אתרי קינמון - שמן מחמם ומעורר ומחזק את מערכת העיכול, ו-10 טיפות של שמן אתרי ציפורן שעוזר לכאבי ראש, משמש כחומר חיטוי ומגן על הכבד. אזהרה: אסור להשתמש בשמני אלו בזמן הריון.

שרון כרמי היא ארומתרפיסטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully