וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ככה להרוס?

בכולכם יש מפלצת שאורבת לכם במצולות ומאיימת להטביע את כל הדברים הטובים והאהבות שיכולות לפרוח. חלק רביעי

"כל המתייאש חסר אהבה ואמונה, כי התקווה, אמונה ואהבה הם שלושה לפידים הממזגים את אורם ואין האחד מאיר בלי אור חבריו." (מטסטסיו)

סדרת המים, המייצגת את שיעורי השפע בחיינו, טומנת בחובה אתגרים ומבחנים רבים. זה נדיר שאנשים יודעים להתחבר אל השפע ולמשוך בקלות הצלחה ושמחה אל חייהם. רובינו לא יודעים לעשות זאת, וגם כשאנו משיגים את השפע לו אנו כה מייחלים, פעמים רבות בא משהו, כאילו בכוונה, ומקלקל את זה.

ביטוי לרעיון זה קיים גם בחלומות ולא פעם אנו יכולים לפגוש חלום בסגנון זה: אנו נמצאים על מזרון ים, צפים על מים צלולים, שקטים ונעימים. בחלום אופפת אותנו תחושת אושר ואנו נהנים מהמים הנוגעים באצבעות רגלינו, נהנים מהשמש הנעימה. חלום כזה בהחלט קשור עם תחושת סיפוק שיש לנו, והמים, המייצגים בין השאר זוגיות, מסגירים את העובדה שכנראה מדובר במערכת יחסים או זוגיות נפלאה. החלום בעצם אומר לנו: הנה, הצלחתם להתחבר אל השפע... עשיתם את זה!

אך לפתע משהו קורה. ממעמקי הים עולה ייצור, תמנון מפחיד. מיד כשאנו רואים אותו אנו יודעים שהוא עולה כדי לפגוש אותנו. המים הצלולים כבר לא ממש חשובים באותו רגע, השמש לא נותנת לנו מזור ותחושת יום הדין מציפה אותנו. הייצור ממשיך לעלות ושולח את הזרועות הענקיות שלו לכיוון שלנו. הוא תופס את המזרן, מושך אותו אליו למעמקים ואנחנו כבר יודעים - היינו בחלום הזה כבר - אנחנו יודעים את מה שיקרה ואכן זרועות התמנון תופסות גם אותנו ומושכות. הייצור תופס אותנו ומושך כלפי מטה, מטביע אותנו וגורר אותנו למצולות.

למה זה חייב להסתיים כך? מה לא בסדר איתי? יאמר זה שחלם את החלום. למה אני לא יכול סתם כך להינות מהחיים מבלי שמשהו רע יקרה? התשובה היא שכנראה אותו חולם מתקשה להתמודד עם אחד משיעורי השפע. המים הם דברים רבים. נכון, הם מייצגים גם רגשות וזוגיות ולכן הסיפור המייצג את יסוד המים הוא סיפור האהבה בין קופידון ופסיכה, סיפור בו הגיבור הוא אל האהבה. אך המים הם גם הנפש, הפחדים, ה"שריטות" שלנו. בת הזוג של קופידון היא פסיכה, אלת הנפש, ושם במים מסתתרים עוד דברים.

התמנון העולה מן המים הוא לא הגורל האכזר שבא לקלקל את הזוגיות הנפלאה לה זכינו פתאום. הוא לא בא במטרה להרוס דבר. הוא מייצג משהו היושב עמוק בלא מודע שלנו, משהו שדורש תשומת לב, שצריך לטפל בו, והמשהו הזה, הפחד העמוק, הדפוס הקבוע שחוזר, עכשיו, כמו בכל פעם, עולה ומציף אותנו.

זה יכול להיות פחד ממחויבות, תמונת ילדות קשה בה ההורים התגרשו, דפוס חשיבה שלילי שבו אנו מדמים שכל מערכת יחסים נגמרת לא טוב. זה יכול להיות אפילו פחד להתאהב ולאבד שליטה שכה אופייני בחלומות כאלו בהם אנו טובעים. אך זה לא משנה מה הוא אותו תמנון. לכולם יש מפלצת כזו או אחרת האורבת לנו במצולות. החלק החשוב הוא כיצד אנו מגיבים כשהוא עולה, ובזה עוסק הקלף חמישה גביעים.

חמישה גביעים - ייאוש

הקלף חמישה גביעים מיוצג כאן על-ידי החלק המפורסם ביותר של סיפורם של פסיכה וקופידון. הספק, שהיה נחלתו של הקלף הקודם, לא נעלם ואף התעצם ואם תוסיפו את בעיית התקשורת, והצורך להגיב המיוצגים על-ידי הספרה חמש, אפשר להבין מדוע הגיבורה של קלף זה, פסיכה, פעלה כפי שפעלה וגרמה במו ידיה להרס הקשר הנפלא שהיה לה.

פסיכה החליטה לחזור עם אהובה לארמונו. אהבתה גברה על חששותיה והיא המתינה לו כפי שסכמו. על קצה הצוק חכתה שוב, כשעיניה קשורות וחששות כבדים בלבה. שוב זפיר, הנעימה שברוחות, נשאה אותה אל ארמונו של קופידון, אך הפעם הייתה פסיכה פחות רגועה והתהלכה ימים רבים בארמון חסרת מנוח. דבר לא יכול היה להרגיעה, שכן בלבה היה ספק.

יום אחד הבינה פסיכה שהיא חייבת לעשות מעשה. היא החליטה שהיא חייבת לראות את הפנים של אהובה. "לא אוכל להמשיך", אמרה לעצמה, "לא משנה מה יהיה המחיר, עליי לראות את פניו, לגלות את האמת, קשה ככל שתהיה". באישון לילה נגשה פסיכה למיטתו של אהובה, הסירה את הרעלה שעל פניו וקרבה את אורו של הנר כדי לראות אותן. כשראתה את פני אהובה עולמה חשך.
לא כי ראתה נחש מכונף, את זה יכלה לשאת, אלא כי ראתה את קופידון, אל האהבה בכבודו ובעצמו.

"כיצד הטלתי ספק באהבתי שהייתה ללא דופי ומעלתי באמונו של אהובי, באהבה שלו? כיצד חשדתי לשווא כי נחש מכונף הינו?". פסיכה חשבה לברוח משם, בהלה אחזה בה וכשקפצה לאחור חלב הנר נשפך על כתפו של קופידון. קופידון התעורר ונכווה: לא רק פיזית כי אם נפשית. קופידון נפגע עמוקות, פניו קפאו, הוא קם ואמר את המשפט המפורסם שלו: "במקום בו אין אמון, אין אהבה", ועזב את פסיכה.

ולאלו שאינם מכירים את הסיפור ומרגישים את תחושת הייאוש המאפיינת את הקלף הזה, אל דאגה! קופידון חוזר ובסופו של דבר קופידון ופסיכה, הנפש והאהבה, מתאחדים.

הגיבור בקריאה - ההתנהלות שלנו

לפני הכול חשוב לשבח את פסיכה ולציין שדרוש הרבה אומץ כדי לעשות את מה שהיא עשתה. למרות שקיים בכל אחד מאתנו הצורך הבסיסי להבין את האמת ולגלות מה באמת נמצא מאחורי המסכה, פסיכה, בשונה מרוב האנשים שפעמים רבות מעדיפים להישאר בחשכה ונמנעים מלפעול, לא נתנה לפחד שלה לעצור אותה והייתה מוכנה להתמודד עם כל אמת הנמצאת שם מאחורי המסכה.

הצורך לדעת את האמת, הקיים בכל אחד מאתנו, ולא משנה מה המחיר, גבר אצל פסיכה על החששות והניע אותה לפעול. ידוע לנו שפעמים רבות יש אמת מאחורי החששות שלנו ולא פעם בקלף זה השואל יגלה אמת שאינה נעימה. אולם בקלף זה הייאוש אינו מוצדק, מכיוון שלאחר שהאמת תצא החוצה, גם אם זה יהיה כרוך בקשיים ותסכול, אפשר יהיה למצוא פתרון אמיתי לבעיה.

בשונה מהקלף ארבעה גביעים, מרבית הגישות מסכימות שזהו קלף של ייאוש. ואכן, הספק שהופיע בקלף ארבעה גביעים מתעצם והופך בקלף זה לייאוש. אך לא הייאוש הוא הבעיה בקלף זה. עם הייאוש המיוצג כאן אנו יכולים להתמודד כיוון שהוא בלתי מוצדק, וכמו בקלף ארבעה גביעים – גם כאן הכול למעשה בסדר.
הבעיה היא הדרך שבה אנו מתמודדים עם הייאוש, עם התגובה שלנו, והפעולות שאנו עושים בעקבות ייאוש זה.

בקלף חמישה גביעים אפשר בהחלט לראות את התופעה הנקרית נבואה שמגשימה את עצמה. כתוצאה מהספק שחלחל לנפשנו בקלף הקודם, אנו מיואשים, פסימיים ורואים רק את חצי הכוס הריקה של הסיטואציה. ייאוש זה גורר אחריו תגובות שאינן פרופורציונליות ומתבססות על הנחות שגויות שלא בדקנו.

הייאוש גורם לנו להיכנס לתוך עצמנו ואנו מתחילים לפתח דיכאון וחוסר עניין, אנו נסגרים ומתקשרים פחות טוב וכאן תהיה הנבואה שמגשימה את עצמה. אם נמשיך להתנהג כך, הסביבה תתחיל להגיב בהתאם ובסופו של תהליך אנו עלולים למצוא את עצמנו מול מציאות בה באמת תהיה לנו סיבה להיות מיואשים.

חשוב לזכור ולהבין כי הייאוש שלנו איננו מוצדק, כי בפועל המציאות טובה יותר ממה שנראה לנו. עלינו לעצור את השרשרת ההרסנית שלתוכה נקלענו על ידי תקשורת טובה ונכונה עם הסביבה ותגובות נכונות ומתאימות למתרחש.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully