וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתנועה ספירלית

דורית בר

8.9.2010 / 10:05

כשאתם נפתחים לחדש, אתם מתחילים לגעת בקצות אצבעותיכם במסתורין - הכינו נפשותיכם לשנה החדשה

חגיגות השנה החדשה מבשרות על האפשרויות הבלתי מוגבלות הפתוחות בפנינו ועל התקווה לחיות חיים טובים יותר. הן חושפות את השמחה שבחידוש, במה שעדיין לא כאן, ומבקשות להגשים את החלומות והחזונות הגדולים ואת מה שטרם נולד – כי הכל פתוח והכל אפשרי.

זו תמצית האנרגיה הטעונה בחג העברי ראש השנה, ובכלל בתחילתו של כל דבר. המפגש הישיר עם החדש, עם מה שעוד לא הופיע דומה למעשה אהבה - השניים נפגשים, עוד לא מכירים, לא יודעים לאן זה ייקח, איך זה ירגיש, וככל שהמגע ביניהם מעמיק אנרגיית החיים זורמת יותר, ממלאת את הלבבות, הגופים, השדות הבלתי נראים, הכל מבעבע בתהליך היצירה של החדש. נושמים אותו פנימה והחוצה, מתמלאים בדחף לברוא – עוד צורות של אהבה, אולי מערכת יחסים, אקסטזה מינית הולכת וגדלה, אולי אפילו הקמת משפחה. הכל פתוח... הכל אפשרי...

איזו מין שנה חדשה נרצה ליצור? האם יש בתוכנו מספיק אומץ להעיז לחלום על עולמות חדשים, טובים יותר, אמיתיים יותר? ואז כשחלמנו, האם נענינו לקריאה שבתוכנו להגשים את החלום הלכה למעשה ולא לנוח עד שהוא יוולד, יגדל ויפרח? שנה חדשה היא שער שבאמצעותו נוכל ליצור תנועה לעבר עתיד חדש. זו הזדמנות להפוך להיות המנהיגים של חיינו – לקחת עליהם אחריות מלאה ולבחון 'לאן פניי מועדות, כיצד הייתי רוצה שהשנה הקרובה שלי תיראה?'.

יש כוח רב בעובדה שמאות אלפי בתי אב ישבו בימים הקרובים בארוחות חגיגיות המסמלות את האהבה והחדווה המשפחתית והחברית, את תחושות השייכות והשמחה - אנחנו יכולים להשתמש בכוח הזה כדי להתעורר. להחליט לגלות את העוצמה הפנימית שבתוכנו שמונעת על ידי דחפים התפתחותיים לגדול, לצמוח ולהשתנות.

אינסוף הזדמנויות להתפתח

הצורה המחזורית המאפיינת את תבניות הזמן יכולה לסמל את אינסוף ההזדמנויות שמעניקים לנו החיים לשינוי והתפתחות. עונות השנה, פריחה ונבילה, שבעת ימי השבוע, המחזור השנתי, מחזור האשה, תנועות מחזוריות של כוכבים, לידה ומוות – כל אלה נעים כמו במעגל, ולכאורה חוזרים לנקודת ההתחלה כל פעם מחדש. כך בכל יום ראשון, בכל תחילת שנה, בכל יום הולדת, ובכל מחזור אחר שמתחיל ונגמר אנחנו יכולים להיות אחרים, אם רק נרצה בכך.

כאשר אנחנו נענים לקול הפנימי שמבקש מאיתנו להמשיך הלאה, להניח מאחור דפוסים רגשיים, להשתחרר ממערכות יחסים מזיקות, להתעלות מעל מחשבות שליליות ולהתגבר על פחדים וספקות – אז התנועה ההתפתחותית מתחילה להיות ספירלית, כלומר אין חזרה לנקודת ההתחלה, אלא בכל נקודת מפנה קורית גדילה, אנחנו מוכנים לקחת יותר אחריות על חיינו, לפתוח יותר את לבנו לאהבה ולהארה של כל תחומי חיינו. אז התנועה המעגלית נפתחת ומתחילה לנוע כלפי מעלה, לעבר האינסוף.

אחת התנועות היפות בקיום היא הזכרית לצד הנקבית – הזכרית שנעה קדימה, שאפתנית, פורצת דרך, רוצה, מחליטה, בוראת, יוצרת, ולצדה הנקבית – מקבלת, נוכחת בהוויתה, פתוחה, רווית אהבה ושמחת הקיום. התנועה השלמה הזו קיימת בתוכנו, נשים וגברים כאחד, מבקשת לאזן בין שני הכוחות לכדי אחד גדול יותר, שלם והרמוני. בבואנו לקבל את פניה של השנה החדשה חשוב שנשתמש בדחף לאזן בין הכוח הזכרי לכוח הנקבי שבתוכנו – זו אכן הזדמנות לקבלת החלטות מרחיקות לכת לגבי חיינו, להתעוררות, לשינוי, לצמיחה, ליצירת נתיבים חדשים של יצירה, עבודה, יחסים – וכדי שהתנועה האקסטטית הזו תתאפשר, יהיה עלינו לקבל את המצב הנוכחי כפי שהוא, להסכים לראות אותו לאשורו, מתוך הבנה, ללא ביקורת או שיפוט.

הסינרגיה העמוקה בין האנרגיה המקבלת לבין זו שמושכת למעלה וקדימה יוצרת זרימה חדשה של חיים שמתחשבת במצבנו כפי שהוא היום ולצד זאת כל הזמן מעירה בנו את הלהט ללמוד ולהשיג יותר. במצב של חוסר איזון סביר שנחווה שצד אחד הזכרי או הנקבי יותר דומיננטיים בתוכנו, ובהכרח זה יורגש כמצב לא מספק ולא מדויק. לעומת זאת, כאשר השניים מאוזנים, נחווה בריאות נפשית וגופנית, ותחושות של הרמוניה ושקט ימלאו אותנו.

בחירה חופשית בין ישן לחדש

אפשר לשמוח! לחגוג! לאהוב! ליצור! לחבק! אם רק נבחר בחדש, נקדש את מחזור השנה העברית באמונה וידיעה שאנחנו יכולים, שיש לנו הכוח, שיש לנו הכישורים, שאנחנו האחראים המלאים על חיינו, שזה בידיים שלנו ושאנחנו באמת רוצים בכך. החידוש מטעין אותנו בשמחת חיים בלתי נדלית, שהיא עצמה ממלאת אותנו באנרגיה וכוחות להמשיך לחלום וליצור את חיינו מחדש.

כשאנחנו נפתחים לחדש, אנחנו מתחילים לגעת בקצות אצבעותינו במסתורין, במה שעדיין לא ראינו או ידענו, במה שקיים כפוטנציאל אבל עדיין לא מוגשם בחומר. זה יכול להתייחס לכל תחום בחיינו - ממצב חשבון הבנק ועד לרווחתנו הנפשית. זה נעים, ממלא בתחושות של התרגשות, יופי, תום לב ותקווה עמוקה שהכל – אבל הכל אפשרי! חגיגות השנה החדשה הן מעין חלון הזדמנויות לחוויה של חוסר מגבלה שטומנת בחובה את השאלה: איזה מין אדם הייתי רוצה להיות בשנה החדשה?

תרגיל

שבו בחדר שקט בעיניים עצומות וחושו את השאלה 'איזה מין אדם הייתי רוצה להיות בשנה החדשה?', תנו לשאלה להתגלגל בתודעתכם, ללא מאמץ, וכשיעלו תשובות, תוכלו לכתוב אותן. אפשרו לתהליך ההקשבה לשאלה להימשך לפחות רבע שעה, שאלה והקשבה, כתיבת תשובות בצורה אסוציאטיבית ורגועה. עשו הפסקה של 5 דקות.

חיזרו לשאלה, שוב עצמו עיניים ושאלו שוב 'איזה מין אדם הייתי רוצה להיות בשנה החדשה?'. שוב הקשיבו, כתבו את התשובות שעולות, חיזרו על התהליך בכמה סבבים שתרצו. בשלב האחרון, הוסיפו את השאלה – 'איזו מציאות הייתי רוצה ליצור ביחס לנושא השאלה, ומה נדרש ממני כדי ליצור אותה?' – כוונו לעבר תשובות מעשיות, שיאפשרו לכם לבנות תוכנית פעולה ממשית להגשמה של החזון העמוק שלכם על עצמכם החדש.

דורית בר היא מדריכה להתפתחות אישית ורוחנית של יחידים וקבוצות, מאמנת אישית ועסקית, בוגרת לימודי פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, טיפול משפחתי וזוגי, מנחה בכירה בשיטת 'האור הלבן' ובטכניקת 'השאלה', זמרת 'בהקטי', מנחה מפגשים של שירה, מוסיקה חיה וכתבים מקודשים.

'חכמת חיים – קבוצת התפתחות לרוחניות מעשית' נפתחת בת"א ב- 5/10/10 (מפגשי היכרות חוויתיים ב- 12/9, 26/9).

  • עוד באותו נושא:
  • ראש השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully