וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחושך לאור

דורית בר

10.8.2010 / 11:41

בעזרת הניצוץ תצאו למסע בחיפוש אחר הנשמה שלכם. רק צאו מהחשיכה והתמודדו עם החיים בעדינות

מסע חיינו גדוש ורווי באתגרים ומבחנים שמאפשרים לנו ללמוד את שעורי הנשמה הייחודיים לנו. מסע הנשמה הוא מסעו של אותו ניצוץ אלוהי החבוי בתוך כל אחד ואחת מאיתנו, המייצג פן מסוים של האלוהים שמבקש להתגלם ולהופיע דרכנו. כדי שזה יקרה נרקמת סביב הנשמה תוכנית שלמה שכל מטרתה להעיר את אותו ניצוץ ולאפשר לו להפוך מוגשם במלוא הפוטנציאל שלו. התוכנית כוללת בתוכה את החשיכה שבתוכנו – הדפוסים הבסיסיים הספציפיים לכל אדם. החשיכה היא מעין תיבת אוצרות שמחביאה בתוכה ידע עצמי אמיתי ומשחרר על טבע נשמתנו ועל תפקידנו הייחודי בחיים אלה.

לכל אחד יש חשיכה מרכזית ייחודית – מערך מסוים של דפוסים שהם ביטוי לחוסר איזון במערכת הנפשית-פיזית. החשיכה מתבטאת במערכות יחסים, בדרכי התמודדות עם אתגרי החיים, בתכונות האישיות שלנו וכדומה. בדרך כלל מערכת היחסים שלנו עם החשיכה היא שלילית – אנחנו שופטים את עצמנו לחומרה בעטיה, מתנגדים לדפוסים, ביקורתיים, כועסים, חשים חוסר אונים וחוסר תקווה שזה אי פעם ישתנה, נלחמים בכל דרך כדי שזה יפסיק, ומגלים שאיננו יודעים כיצד. במובן מסוים ניתן לומר שאנחנו חשים "שהדפוס יותר גדול מאיתנו".

מתנסים דרך החשיכה

החשיכה היא תוצר של אינטראקציות, התנסויות, זכרונות, טראומות ואסוציאציות שנוצרו בחיים האלה ובתקופות חיים קודמות. התנהגויות שהיו מדויקות ומתאימות למצב מסוים הפכו להרגלים אוטומטיים ומקובעים, חסרי תועלת או תכלית, שמונעים מאיתנו חוויה של חופש בחירה אמיתי. לנשמה יש אינטרס לשמר את החשיכה הזאת שמצפינה בתוכה ידע עצמי רב, ולכן היא תמשיך לרדוף אותנו עד שנעמיק לתוכה ונפתור אותה. בעצם ניתן לומר שדרך החשיכה אנחנו מתנסים במה שאנחנו לא. לדוגמא, אם הפן הנשמתי שנועדנו לגלם הוא יצירתיות אקסטטית, סביר מאד שנתנסה במצבים שבהם אנחנו לא מצליחים ליצור בעקביות, או שאין לנו כוחות לפעול בתוך החיים, נפגוש פחדים מפני כישלון/הצלחה, ביקורת עצמית גבוהה וקושי להוציא דברים לפועל. דווקא ההתגברות על המצבים הללו היא זו שתאפשר לנו להיות מי שאנחנו באמת – אותו כוח יצירתי חסר עכבות, מלא באנרגיה ודחף לפעול.

כדי לתמוך במסע הנשמה שלנו יהיה עלינו לרדת לשורש החשיכה, לבקע אותה ולהתיר את הסבך שלה באופן מוחלט, כך נוכל לגלות את האוצרות האדירים שהיא טומנת בחובה. תהליך כזה משחרר אנרגיה אדירה מתוכנו שעד לנקודה זו היתה כבולה לדפוס, ובנוסף הוא מאפשר לנו לפגוש את אותה מתנה ייחודית שנועדנו לגלם, את אותו ניצוץ אלוהי שמזכיר לנו שאנחנו חלק מתוכנית קוסמית רוויה באינטליגנציה ואהבה.

העדר זמני של אור

חקירת הדפוסים שלנו מתוך הפרספקטיבה שהם טומנים בחובם סודות נשמתיים מאפשרת לנו להתיידד איתם – להפסיק להתנגד ולהילחם בהם ולהתחיל להתרחב ולהכיל אותם. הדפוסים עצמם מעוניינים להשתחרר דרכנו, וזה קורה רק כאשר אנחנו ניצבים נוכחים מולם ובתוכם ללא תזוזה, ללא שיפוט וללא תגובה, רק נושמים לתוכם ורואים אותם לאשורם, כפי שהם. אנחנו נזכרים במי שאנחנו, אותה הקשבה הוליסטית, חסרת גבולות, שרואה את הדפוס במלואו, מבלי לנסות לפרק ולשחרר אותו. ראיה מוחלטת כזו מאפשרת לדפוס להתפרק ולהתמוסס ללא מאמץ, רק מכוח החיבור שלנו לעצמי האמיתי שקדם לכל הדפוסים. כשהדפוס נגלה בשלמותו – מתגלה איתו החוכמה הטמונה בו, ההבנה של התפקיד שלו בחיינו עד כה, והידיעה שאין לנו יותר צורך בו. עבודה רוחנית מהסוג הזו תומכת בזרם ההתפתחותי של החיים, מאפשרת לאלוהים בעצמו להתפתח דרכנו, כאשר עוד חלק בו הופך מחושך לאור.

ברמה העמוקה יותר, התרת החשיכה שבתוכנו וההבנה שלה בתוך ההקשר של מסע הנשמה חושפת בפנינו מסתורין אדיר לגבי מבנה הקוסמוס כולו. מבחינה מדעית ידוע שחושך הוא היעדר אור, ניתן לומר שגם מבחינה התפתחותית הדפוסים שלנו נתפשים על ידינו כחשוכים כל עוד חסר לנו אור של מודעות והתבוננות חוקרת לתוכם. ברגע שנסכים להתמזג עם הידיעה שהחשיכה שבתוכנו היא רק היעדר זמני של אור - אז נמצא בתוכנו את הכוחות להתיר את סבך החשיכה כדי לזהות את אותו אור חד פעמי שהוא אנחנו.

תרגיל:

לפני שאנחנו ניגשים לתרגיל עלינו לכוונן את עצמנו לעבר כנות ואותנטיות שיאפשרו לנו ראייה של עצמנו באמת.

התמקדו בחשיכה מרכזית בחייכם, ואז אפשרו לה לדבר בגוף ראשון. "אני..." - תנו לה לבטא את עצמה, כתבו בחופשיות במשך חצי שעה לפחות. בחלק הזמן האחרון של התרגול שימו לב שהחשיכה מתחילה לדבר את עצמה בצורות מפתיעות, שחושפות אט אט את הסיפור האמיתי שלכם.


* המאמר נכתב בהשראת סדנת 'מסע הנשמה' בהנחיית שי טובלי.

דורית בר, מדריכה להתפתחות אישית ורוחנית יחידים וקבוצות, אימון אישי, אימון עסקי, בוגרת לימודי פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית טיפול משפחתי וזוגי, מנחה מוסמכת בשיטת 'האור הלבן', מנחה מוסמכת בטכניקת 'השאלה', זמרת 'בהקטי', מנחה מפגשים של שירה, מוסיקה חיה וכתבים מקודשים.

'חכמת חיים' סדנת יום בנושא קבלת החלטות מתקיימת ב- 21/8/10 בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • קואוצ'ינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully