וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, לידה ורוק'נרול

ד"ר דבורה לדרמן דניאלי

28.7.2010 / 8:30

אם תדעי לגעת בעצמך במקומות הנכונים ולשתף את הפרטנר שלך בעניין, הלידה תיקח אותך למקומות חדשים של עונג

קשה לחשוב על הלידה כעל אירוע מיני או חושני. לידה בדרך כלל מעלה אסוציאציות הקשורות בכאב ובפחד, ולא בהנאה ועונג. אולם, טיפוח החושניות שלך לקראת הלידה הוא תהליך חשוב התורם רבות לתהליך לידה חיובי וזורם.

הלידה מתרחשת דרך האזורים המיניים שלך, וכמו העונג הסקסואלי, היא מורגשת היטב בוואגינה, באזור פי הטבעת, בצוואר הרחם וברחם. "אימון" של אזורים אלו לקראת הלידה מסייע לתפקוד טוב, יעיל ומתואם יותר בלידה. וכיצד מתבצע האימון? בדרך המענגת ביותר...

למעשה, כל גרייה מינית הנעשית מתוך הקשבה לגוף, תשוקה והתמסרות עדינה לתחושות העולות, הינה טובה לאימון המיני לקראת לידה. כשאת מתמסרת למגע ולעונג, את לומדת לשחרר את שרירי הוואגינה, ולומדת להיות רפויה ובוטחת אל מול מעבר בה. רטטי העונג המיני מורגשים היטב בצוואר הרחם ובהתכווצויותיו של הרחם, ולכן הם תרגול נהדר לשרירי הרחם. נוזלי הגוף הנשיים המופרשים בזמן גירוי מיני תורמים להכנת אזורי הלידה, וכך גם נוזל הזרע המכיל חומרים המרככים את צוואר הרחם ומכינים אותו לקראת ההתרככות המסיבית הנדרשת לשלב הפתיחה.

המרכיב הרגשי הינו משמעותי לא פחות – אישה נאהבת החשה שבן זוגה נמשך לגופה ורואה בה יפה ומושכת בזמן ההריון, לא פחות מבעבר, תחוש תחושה חיובית ו"מחוברת" כלפי גופה. לעומת זאת, אישה שחשה דחויה על ידי בעלה עשויה לחוש ניכור כלפי הגוף וחוסר חיבור לתחושותיו. ניכור זה עלול לחבל בהתרחשות הלידה, כיוון שההקשבה לגוף והחיבור לתחושותיו הם מאבני היסוד של לידה זורמת ובריאה לאם ולתינוק.

תינוק בא מאהבה

אם נחזור להיבט הפיזיולוגי, אישה שחשה דחויה מינית, עשויה לדכא תשוקה וגירוי מיני שהיא חווה, כשלמעשה התשוקה והגירוי הם דרכיו היצירתיות של הגוף "להזמין" את החומרים והאקטיבציות הכימיות שיוצר המגע המיני, כדי להכין עצמו כקרקע רכה ומאפשרת ללידה. לעומת זאת, אישה שחשה נאהבת ומחוזרת מינית, תגיב בהתעוררות ובהיענות לשדריו של גופה, תיזום מגע מיני בהתאם לצרכיה, וכך תסייע לגוף להכין עצמו היטב לשינויים הפיזיולוגיים הנדרשים בלידה.

אחת הדרכים היעילות למניעת הצורך בחתך אזור החיץ, הוא עיסוי הפירנאום, היכול להיעשות הן על ידי בן הזוג והן על ידי האישה עצמה. העיסוי כולל תנועת T הפוכה חוזרת ונשנית של האצבעות בפתח הנרתיק, כדי למתוח אותו, להרחיבו ולהכין אותו למעבר ראש התינוק.

בהשוואה למכשיר האפי-נו שנועד גם הוא לעשות את אותה הפעולה, העיסוי הידני כולל את מרכיב החושניות, ובכך יתרונו הברור על כל מכשיר מכני אחר. העיסוי אמנם עשוי להיות פחות נעים בחלק הטכני שבו, אך עצם הסיטואציה האינטימית שבה בן זוגך נוגע בחלקייך האינטימיים, כשהוא שותף ומנסה להיות קשוב לתחושותייך, עשויה לזמן התפתחויות מענגות ונעימות יותר בסיומו של העיסוי...

באמצעות העיסוי האוהב ניתן לתרגל את שחרור שריר הנרתיק. אמני את עצמך לשחרר אותם כתגובה למילה מסוימת או אזכור של בן זוגך. כך בשעת הלידה, למרות הכאבים והמתח שאת עשויה לחוש, אזכור כזה עשוי לסייע לך להגיע, כמעט אוטומטית, למצב של הרפיית שרירי הנרתיק, הרחבת קוטר פתח הנרתיק, וסיכוי טוב יותר לכך שלא תקרעי ולא תזדקקי לחיתוך אזור החיץ.

האמירה השגורה - "תינוק בא מאהבה", אם כן, היא אמירה הנכונה גם ללידה עצמה. אימון ב"מעשה האהבה" הינו האימון האידיאלי (כמובן בתנאי שאין בעיה רפואית ספציפית המונעת זאת) לקראת הבאתו המוצלחת של התינוק שלך לאוויר העולם.

הכותבת היא ד"ר לפילוסופיה קיומית, עוסקת בייעוץ בגישת ה- Feminine Existential Health לקידומה של בריאות נשית רגשית וגופנית, מחברת ספר ההדרכה "הרחם יודעת" ויועצת הכנה קיומית-רגשית ללידה.

  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully